Fotele Kubełkowe - ABC
Moderator: Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Za długo już siedzę w domu i miewam dziwne pomysły, toteż mam kilka pytań:
1. Czy fotele Mirco ST mieszczą się do NC? Jest opcja przymocowania bocznych mocowań do oryginalnych szyn, tak jak robiłem w NB z fejkowymi bride'ami, czy tylko na sztywno? Zależy mi na regulacji
2. Co z matą zajęcia prawego fotela oraz poduszkami powietrznymi w fotelach? Podejrzewam, że wystarczy wsadzić oporniki we wtyczki? Jeśli tak, to jakie?
3. Do NB dokupiłem sobie harness bar od Cybula i szelki wiązałem do niego, jak to rozwiązać w NC? Tutaj za fotelami wszystko jest zabudowane plastikiem i nie bardzo widzę tutaj możliwość montażu dodatkowego harness bara
Dzięki z góry za podpowiedzi
1. Czy fotele Mirco ST mieszczą się do NC? Jest opcja przymocowania bocznych mocowań do oryginalnych szyn, tak jak robiłem w NB z fejkowymi bride'ami, czy tylko na sztywno? Zależy mi na regulacji
2. Co z matą zajęcia prawego fotela oraz poduszkami powietrznymi w fotelach? Podejrzewam, że wystarczy wsadzić oporniki we wtyczki? Jeśli tak, to jakie?
3. Do NB dokupiłem sobie harness bar od Cybula i szelki wiązałem do niego, jak to rozwiązać w NC? Tutaj za fotelami wszystko jest zabudowane plastikiem i nie bardzo widzę tutaj możliwość montażu dodatkowego harness bara
Dzięki z góry za podpowiedzi
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć Wszystkim,
Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).
1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.
Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).
1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.
Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
- Filipbug
- Donator
- Posty: 332
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:15
- Model: NB FL
- Wersja: Silver blues
- Lokalizacja: Będzin
Ad.2 Ja mam u siebie kubły i na codzień jeżdżę w normalnym pasie, bo poprostu nie chce mi się cały czas zakładac szelek. Jeśli chodzi o montaż samych pasów, to musisz miec harness bar/roll bar .Luca pisze: ↑01 cze 2020, 11:45Cześć Wszystkim,
Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).
1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.
Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Ad.4 Jak chcesz, to mogę Ci sprzedac komplet foteli od NBfl.
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za info. Rollbar z harnessbarem mam (by cybul). A jak masz przymocowane zapięcie zwykłego pasa? Chodzi mi o tą część po prawej stronie kierowcy.Filipbug pisze: ↑01 cze 2020, 14:15Ad.2 Ja mam u siebie kubły i na codzień jeżdżę w normalnym pasie, bo poprostu nie chce mi się cały czas zakładac szelek. Jeśli chodzi o montaż samych pasów, to musisz miec harness bar/roll bar .Luca pisze: ↑01 cze 2020, 11:45Cześć Wszystkim,
Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).
1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.
Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Ad.4 Jak chcesz, to mogę Ci sprzedac komplet foteli od NBfl.
W jakim kolorze masz do zaoferowania komplet foteli NBfl i z jakiego materiału?
Kilka amatorskich pytań odnośnie kubłów.
Czy do kubła trzeba mieć szelki (wiem już, że jak szelki to i harnessbar), czy może można używać seryjnych pasów? Jak to się wtedy ma do bezpieczeństwa? Czy jakbym chciał kubeł z seryjnymi pasami lub nawet z szelkami, to czy gryzie się to w jakiś sposób z prawem? Homologacji by to nie miało, więc rozumiem, że w razie kontroli może być problem? Co z przeglądem?
Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale czy jest jakieś przeciwwskazanie do kombinacji kubeł + szelki + OEM kierownica z poduszką?
Odchodząc od tematu bezpieczeństwa - czy w przypadku jakiegoś wypadku fotel kubełkowy (i ewentualnie szelki) bez homologacji mogą być powodem problemów z ubezpieczalnią?
Z góry dzięki za oświecenie mnie w temacie
Czy do kubła trzeba mieć szelki (wiem już, że jak szelki to i harnessbar), czy może można używać seryjnych pasów? Jak to się wtedy ma do bezpieczeństwa? Czy jakbym chciał kubeł z seryjnymi pasami lub nawet z szelkami, to czy gryzie się to w jakiś sposób z prawem? Homologacji by to nie miało, więc rozumiem, że w razie kontroli może być problem? Co z przeglądem?
Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale czy jest jakieś przeciwwskazanie do kombinacji kubeł + szelki + OEM kierownica z poduszką?
Odchodząc od tematu bezpieczeństwa - czy w przypadku jakiegoś wypadku fotel kubełkowy (i ewentualnie szelki) bez homologacji mogą być powodem problemów z ubezpieczalnią?
Z góry dzięki za oświecenie mnie w temacie
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.creidd pisze: ↑19 sie 2020, 18:38Kilka amatorskich pytań odnośnie kubłów.
Czy do kubła trzeba mieć szelki (wiem już, że jak szelki to i harnessbar), czy może można używać seryjnych pasów? Jak to się wtedy ma do bezpieczeństwa? Czy jakbym chciał kubeł z seryjnymi pasami lub nawet z szelkami, to czy gryzie się to w jakiś sposób z prawem? Homologacji by to nie miało, więc rozumiem, że w razie kontroli może być problem? Co z przeglądem?
Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale czy jest jakieś przeciwwskazanie do kombinacji kubeł + szelki + OEM kierownica z poduszką?
Odchodząc od tematu bezpieczeństwa - czy w przypadku jakiegoś wypadku fotel kubełkowy (i ewentualnie szelki) bez homologacji mogą być powodem problemów z ubezpieczalnią?
Z góry dzięki za oświecenie mnie w temacie
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY
Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
Dzięki mutra!mutra pisze: ↑19 sie 2020, 19:22Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY
Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
A orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa ewentualnej przygody drogowej i ew. komentarzy ze strony ubezpieczalni? Ma to w ogole jakiś wpływ?
No i pytanie, czy ma ktoś Mirco GT i jeżdzi ze zwykłymi pasami?
Ja miałem mirco mx5, imho nic się nie gryzło. Mocowanie pasa można spokojnie założyć na jedną ze śrub kubła. Na tor miałem szelki, ale na trasie jeździłem ze zwykłym pasem.creidd pisze: ↑22 sie 2020, 18:35Dzięki mutra!mutra pisze: ↑19 sie 2020, 19:22Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY
Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
A orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa ewentualnej przygody drogowej i ew. komentarzy ze strony ubezpieczalni? Ma to w ogole jakiś wpływ?
No i pytanie, czy ma ktoś Mirco GT i jeżdzi ze zwykłymi pasami?
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
https://www.recaro-automotive.com/en/dy ... ortster-csmbdev pisze: ↑11 lis 2020, 17:13Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Więcej zdjęć: https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... &p=7797027
Ostatnio zmieniony 15 lut 2021, 16:22 przez wyc1_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Bardzo ładnewyc1_ pisze: ↑14 lut 2021, 2:31
https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=23
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Cześć. Instaluje kubeł mirco. Pozycja za kierownicą po zamontowaniu jest bardzo nierówna z osią kierownicy. Przeszkadza tunel środkowy przy przednim prawym mocowaniu (fotki). Czy to jest to miejsce do "wymłotkowania" ? Blacha nie rozerwie się ? Da się w ogóle ten schodek wypłaszczyć ? Chce dosunąć fotel do tunelu żeby był bardziej centralnie do osi kierownicy.
- Załączniki
-
- fotel1.jpg (66.38 KiB) Przejrzano 5924 razy
-
- Inkedfotel_LI.jpg (850.44 KiB) Przejrzano 5924 razy
- Sun
- Donator
- Posty: 301
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Da się je dostać np.: tutaj: https://allegro.pl/oferta/fotel-recaro- ... 1024012642.luki_92_92 pisze: ↑14 sty 2021, 15:04https://www.recaro-automotive.com/en/dy ... ortster-csmbdev pisze: ↑11 lis 2020, 17:13Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
1 Sztuka za 6200zł, ale nie wiem czy z pogrzewniem i airbagiem.
Przy okazji znalazłem ciekawą firmę, która sprzedaje fotele recaro:
https://sklep.zondadesign.eu/pl/product ... ry/fotele/
i da się kupić parę za 15k: https://sklep.zondadesign.eu/pl/produkt/recaro-cs/
Tylko dalej nie wiem czy one pasują do MX-5, ale na pewno są tańsze niż recaro w ASO
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Airbag kosztuje ekstra, ale da się je kupić używane z Focusa RS czy Megane RS, bardzo fajny stołek na codzień i na tor. Nie mają podgrzewania, wyjdą koło 7k za komplet (ładnych), to są inne fotele niż oem recaro. Nie wiem czy się zmieszczą.Sun pisze: ↑22 wrz 2021, 20:39Da się je dostać np.: tutaj: https://allegro.pl/oferta/fotel-recaro- ... 1024012642.
1 Sztuka za 6200zł, ale nie wiem czy z pogrzewniem i airbagiem.
Montowałeś też seryjne pasy do kompletu?
Jeśli masz szelki 6pkt, to jak zamontowałeś dolne pasy?
Czeka mnie to w najbliższy piątek na mocowaniach cybula.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.