Przygotowanie samochodu - początkujący
Moderator: Moderatorzy
Witam,
Zamierzam wystartować w marcu gdy są się zorganizować imprezę. Proszę o radę co do grupy i przygotowanie samochodu. Co trzeba zrobić żeby nie zabić się i nie zepsuć samochodu.
Mam NC2.0. Czy rozumiem poprawnie, że w klasie 7 - spec będę bardziej konkurencyjny z mniejszymi wydatkami? Na wygraną nie liczę, ale nie chciałbym być ostatni przez cały sezon.
Gdzie kupić metalowe mocowanie gaśnicy? Są tańsze opcje od Cybula?
Już dostałem podpowiedź kupić sportowe klocki albo drugi komplet zwykłych na zapas.
Czy trzeba montować większą chłodnicę żeby nie było problemów z panewkami?
Jak często ktoś przewraca? Czy trzeba montować większy rollbar? Obecnie w kasku nie mogę się wyprostować pod zamkniętym dachem. Górny punkt kasku jest o ok 10cm wyżej od rollbaru.
Jakie jest ryzyko z przewodami hamulcowymi bez oplotu?
Zamierzam wystartować w marcu gdy są się zorganizować imprezę. Proszę o radę co do grupy i przygotowanie samochodu. Co trzeba zrobić żeby nie zabić się i nie zepsuć samochodu.
Mam NC2.0. Czy rozumiem poprawnie, że w klasie 7 - spec będę bardziej konkurencyjny z mniejszymi wydatkami? Na wygraną nie liczę, ale nie chciałbym być ostatni przez cały sezon.
Gdzie kupić metalowe mocowanie gaśnicy? Są tańsze opcje od Cybula?
Już dostałem podpowiedź kupić sportowe klocki albo drugi komplet zwykłych na zapas.
Czy trzeba montować większą chłodnicę żeby nie było problemów z panewkami?
Jak często ktoś przewraca? Czy trzeba montować większy rollbar? Obecnie w kasku nie mogę się wyprostować pod zamkniętym dachem. Górny punkt kasku jest o ok 10cm wyżej od rollbaru.
Jakie jest ryzyko z przewodami hamulcowymi bez oplotu?
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Gdzie kupić metalowe mocowanie gaśnicy? Są tańsze opcje od Cybula?
Można włożyć za fotel pasażera i też jest ok. Ważne aby nie latała luźno w aucie tudzież w bagażniku.
Już dostałem podpowiedź kupić sportowe klocki albo drugi komplet zwykłych na zapas.
Klocki na zapas zawsze warto mieć - koszt nie duży a pewność jest.
Czy trzeba montować większą chłodnicę żeby nie było problemów z panewkami?
Nie trzeba (ja nie mam ND) ale niech się wypowiedzą mądrzejsi od NC co zalecają.
Jak często ktoś przewraca? Czy trzeba montować większy rollbar? Obecnie w kasku nie mogę się wyprostować pod zamkniętym dachem. Górny punkt kasku jest o ok 10cm wyżej od rollbaru.
Ogromna rzadkość rolki choć nie pamiętam aby taka sytuacja była ale może zawodnicy z dłuższym stażem coś pamiętają.
Jakie jest ryzyko z przewodami hamulcowymi bez oplotu?
Oczywiście lepiej w oplocie. Jednak temperatury pracy układu są wysokie a jak jeszcze temperatura otoczenia waha się w okolicach trzydziestki to jednak puchną więc jednak lepiej w to zainwestować.
A ogólnie to trzeba zameldować się na pierwszej rundzie i wszystkiego dowiesz się w jeden dzień od zawodników. Będziesz miał okazję porozmawiania, podpatrzenia rozwiązań i wszelakiej konsultacji.
Można włożyć za fotel pasażera i też jest ok. Ważne aby nie latała luźno w aucie tudzież w bagażniku.
Już dostałem podpowiedź kupić sportowe klocki albo drugi komplet zwykłych na zapas.
Klocki na zapas zawsze warto mieć - koszt nie duży a pewność jest.
Czy trzeba montować większą chłodnicę żeby nie było problemów z panewkami?
Nie trzeba (ja nie mam ND) ale niech się wypowiedzą mądrzejsi od NC co zalecają.
Jak często ktoś przewraca? Czy trzeba montować większy rollbar? Obecnie w kasku nie mogę się wyprostować pod zamkniętym dachem. Górny punkt kasku jest o ok 10cm wyżej od rollbaru.
Ogromna rzadkość rolki choć nie pamiętam aby taka sytuacja była ale może zawodnicy z dłuższym stażem coś pamiętają.
Jakie jest ryzyko z przewodami hamulcowymi bez oplotu?
Oczywiście lepiej w oplocie. Jednak temperatury pracy układu są wysokie a jak jeszcze temperatura otoczenia waha się w okolicach trzydziestki to jednak puchną więc jednak lepiej w to zainwestować.
A ogólnie to trzeba zameldować się na pierwszej rundzie i wszystkiego dowiesz się w jeden dzień od zawodników. Będziesz miał okazję porozmawiania, podpatrzenia rozwiązań i wszelakiej konsultacji.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Ludzie przyjeżdzają totalną serią i jeszcze nikt od tego nie zginął Jest nawet osobna klasa na seryjne fury i na przykład Suu w poprzednich latach w tej klasie czasami, które wykręcał, wstydu nie robił.
Co jest ważne? Przyjedź sprawną furą: świeże płyny, bez wycieków, świeże klocki, możesz przemyśleć opony. Weź klocki, olej na zapas. Przejeździj dzień, nie patrz na klasyfikacje, baw się dobrze, zwróć uwagę, gdzie Cię fura ogranicza - będziesz wiedział co poprawić
Co jest ważne? Przyjedź sprawną furą: świeże płyny, bez wycieków, świeże klocki, możesz przemyśleć opony. Weź klocki, olej na zapas. Przejeździj dzień, nie patrz na klasyfikacje, baw się dobrze, zwróć uwagę, gdzie Cię fura ogranicza - będziesz wiedział co poprawić
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
W regulaminie jest wymóg przymocowania gaśnicy za pomocą metalowego uchwytu. Stąd pytanie.Liliputek pisze: Można włożyć za fotel pasażera i też jest ok. Ważne aby nie latała luźno w aucie tudzież w bagażniku.
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
przede wszystkim gratulacje że podjąłeś decyzję. Teraz się jej trzymaj
podstawowa porada - stopniowo poznawaj możliwości swoje i auta, nie daj się zwariować modom na początek i nie próbuj od razu wygrać bo to może być trudne i na pewno będzie bardzo niebezpieczne. Jak już koledzy napisali da się jeździć serią, byle sprawną. I to jest całkiem fajna opcja zwłaszcza na początek.
nie wiem gdzie kupić mocowanie gaśnicy, w poprzednich sezonach w NC byla dopuszczalna opcja "wciśnij za siedzenie pasażera"
nie kupuj sportowych klocków! Startując w MC od 2015 zawsze używałem zwyklych klockow (byle nie najtańszych, raz faktycznie przesadziłem ) i nie czułem że mnie ograniczają. Tym bardziej że NC ma seryjnie bardzo dobre hamulce. Klocki na zapas owszem (zwykle Ate, Textar, Mintex, Ferodo co tam lubisz) należy mieć, przód i tył. Tak jak olej i często sprawdzać/uzupełniać jego poziom
Na pewno trzeba pomyśleć o oponach. Co nie oznacza wcale koniecznosci inwestycji w niewiadomoco. Opony mają po prostu wytrzymać upalanie i nie może być ci ich szkoda. Więc jeśli masz fajny komplet nowych drogich opon pomyśl o drugim komplecie z felgami, na poczatek najlepiej używki. Zniszczysz to kupisz następne i naprzód.
Nie musisz montować większej chłodnicy, ważne by obecna była w miarę czysta, płyn świeży. Najprostszy patent na wymuszenie załączenia wentylatorów (seria załącza się niestety dość późno) to odpiąć na czas ścigania konektor od sprzęgła sprężarki i nacisnąć przycisk klimy
Nie kojarzę ani jednej awarii w całej historii MC z powodu seryjnych przewodów hamulcowych. Owszem U.S.U.L przez awarię hamulców zakonczyl zywot swojej NA ale ztcp powodem był błąd w sztuce przy zarabianiu nieoryginalnych przewodów
Rolki zdarzają się rzadko, pamietam jedynie Brożyna na Poznaniu. I 3 w trakcie jazdy po zwykłych drogach (Kyry, Turbo Pchała i ktoś jeszcze). Nie znaczy to że jazda na torze nie jest niebezpieczna. Owszem jest, dlatego nie należy zbyt szybko iść na całość.
podstawowa porada - stopniowo poznawaj możliwości swoje i auta, nie daj się zwariować modom na początek i nie próbuj od razu wygrać bo to może być trudne i na pewno będzie bardzo niebezpieczne. Jak już koledzy napisali da się jeździć serią, byle sprawną. I to jest całkiem fajna opcja zwłaszcza na początek.
nie wiem gdzie kupić mocowanie gaśnicy, w poprzednich sezonach w NC byla dopuszczalna opcja "wciśnij za siedzenie pasażera"
nie kupuj sportowych klocków! Startując w MC od 2015 zawsze używałem zwyklych klockow (byle nie najtańszych, raz faktycznie przesadziłem ) i nie czułem że mnie ograniczają. Tym bardziej że NC ma seryjnie bardzo dobre hamulce. Klocki na zapas owszem (zwykle Ate, Textar, Mintex, Ferodo co tam lubisz) należy mieć, przód i tył. Tak jak olej i często sprawdzać/uzupełniać jego poziom
Na pewno trzeba pomyśleć o oponach. Co nie oznacza wcale koniecznosci inwestycji w niewiadomoco. Opony mają po prostu wytrzymać upalanie i nie może być ci ich szkoda. Więc jeśli masz fajny komplet nowych drogich opon pomyśl o drugim komplecie z felgami, na poczatek najlepiej używki. Zniszczysz to kupisz następne i naprzód.
Nie musisz montować większej chłodnicy, ważne by obecna była w miarę czysta, płyn świeży. Najprostszy patent na wymuszenie załączenia wentylatorów (seria załącza się niestety dość późno) to odpiąć na czas ścigania konektor od sprzęgła sprężarki i nacisnąć przycisk klimy
Nie kojarzę ani jednej awarii w całej historii MC z powodu seryjnych przewodów hamulcowych. Owszem U.S.U.L przez awarię hamulców zakonczyl zywot swojej NA ale ztcp powodem był błąd w sztuce przy zarabianiu nieoryginalnych przewodów
Rolki zdarzają się rzadko, pamietam jedynie Brożyna na Poznaniu. I 3 w trakcie jazdy po zwykłych drogach (Kyry, Turbo Pchała i ktoś jeszcze). Nie znaczy to że jazda na torze nie jest niebezpieczna. Owszem jest, dlatego nie należy zbyt szybko iść na całość.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Tutaj się nie zgodzę, stoptechy gwarantują przede wszystkim spokój ducha - można całą imprezę za dużo hamować a nie robi to większego wrażenia na grubości klocka czy tarczy. Tym bardziej, że 1 komplet potrafi wytrzymać cały sezon.Alex pisze: ↑09 sty 2021, 13:29
nie kupuj sportowych klocków! Startując w MC od 2015 zawsze używałem zwyklych klockow (byle nie najtańszych, raz faktycznie przesadziłem ) i nie czułem że mnie ograniczają. Tym bardziej że NC ma seryjnie bardzo dobre hamulce. Klocki na zapas owszem (zwykle Ate, Textar, Mintex, Ferodo co tam lubisz) należy mieć, przód i tył. Tak jak olej i często sprawdzać/uzupełniać jego poziom
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 04 lip 2020, 18:56
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
Rozwinę pytania autora o kwestię rollbaru. Nie będę pytać czy warto mieć (:)) tylko czy są obecne auta bez czy to raczej ewenement? Mam na myśli głównie NA/NB - w tych przypadkach zakładam że ta kwestia będzie ważna - i jazdę dla siebie, a nie walkę o podium.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Jeśli chodzi o NA/NB na rundach to powiedziałbym, że większość ma. Zresztą organizatorzy bardzo promują ten upgrade.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Donator
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
W kwestii rollbara, to jeździ trochę aut bez, ale np. na ostatniej rundzie trzeba było jeździć z dachem, jeśli się nie posiadało rollbara. Co jak wiadomo jest sporym minusem tej zabawy
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
-
- Donator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Moje 0,05 zł: nie zakładaj na początku absolutnie semi slickow czy UHP. Pojeździj na mniej przyczepnych oponach, pozwoli Ci to wyczuć reakcje auta przy niższych prędkościach i takie opony wcześniej sygnalizują utratę przyczepności.
Na początek to ma być dobra zabawa z nauką, na koniec zresztą też - MC jest wszak bez napinki
Na początek to ma być dobra zabawa z nauką, na koniec zresztą też - MC jest wszak bez napinki
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 3679
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja bym założył. Lepiej nie mieć rolki w na/nb bez rollbara.devoureality pisze: ↑09 sty 2021, 16:32Rozwinę pytania autora o kwestię rollbaru. Nie będę pytać czy warto mieć (:)) tylko czy są obecne auta bez czy to raczej ewenement? Mam na myśli głównie NA/NB - w tych przypadkach zakładam że ta kwestia będzie ważna - i jazdę dla siebie, a nie walkę o podium.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Co do przygotowania to tak jak zostało już powiedziane: sprawne auto, świeże płyny. Jak nie robiłeś nigdy geometrii to warto to sprawdzić.
Sprawę opon sobie przemyśl: są cywilne opony które spokojnie przeżyją track day a są takie które spłyną po kilku kółkach przy ciepłej pogodzie.
W Mody się nie pakuj jeżeli nie jeździłeś wcześniej po torze bo umiejętności mogą nie nadążyć za możliwościami auta. Wyjątkiem od powyższego są IMO opony, klocki i czasami ulepszenie chłodzenia - bo wtedy wiecej czasu masz na jazdę ( nie tracisz tyle czasu na chłodzenie auta)
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tak, to powyżej to odpowiedz na pytanie kolegi devoureality, który pytał o NA/NB
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
@chebum
, jak dobrze pamietam Ty juz jezdziles na federalu.. i nie bylo źle..
Fotel seryjny w NC możesz obniżyc i to polecam.. jak chcesz nozesz sie przysiasc ti porownasz sobie..
Klocki polecam stiptecha.. taniej wychodzi niz seryjne.. i nie trzeba co chwile zagladac..
Wysłane z mojego telefonu.
, jak dobrze pamietam Ty juz jezdziles na federalu.. i nie bylo źle..
Fotel seryjny w NC możesz obniżyc i to polecam.. jak chcesz nozesz sie przysiasc ti porownasz sobie..
Klocki polecam stiptecha.. taniej wychodzi niz seryjne.. i nie trzeba co chwile zagladac..
Wysłane z mojego telefonu.
Dzięki za podpowiedzi.Alex pisze:w poprzednich sezonach w NC byla dopuszczalna opcja "wciśnij za siedzenie pasażera.
Nie puścili mnie i jeszcze z 15 osób na MC rookie, bo nie mieliśmy wydruku wskazanego w jednym z punktów regulaminu . Więc nie liczyłem, że puszczą bez metalowego mocowania gaśnicy, wskazanego w regulaminie. Ostatnio miałem wrażenie, że organizatorzy wymagają spełnienia regulaminu do kropki.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 22:18 przez chebum, łącznie zmieniany 1 raz.
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Pisz do Himbera - dowiesz się z pierwszej ręki
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zbyt dobre klocki, podobnie jak zbyt dobre opony (semislicki) itd uczą złych nawyków. Lepiej się nauczyć dobrych niż potem mozolnie poprawiać.szymeker pisze:Tutaj się nie zgodzę, stoptechy gwarantują przede wszystkim spokój ducha - można całą imprezę za dużo hamować a nie robi to większego wrażenia na grubości klocka czy tarczy. Tym bardziej, że 1 komplet potrafi wytrzymać cały sezon.
Zwykle klocki w NA wystarczaly u mnie na 4-5 imprez (przod, bo tył duuuużo więcej) więc z trwaloscia ja problemu nie widzę.
przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 22:20 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
No nie wiem, hamuje tak jak hamowałem, a po zmianie na Stoptechy w końcu przestałem się bujać z wyminą klocków fafnascie razy w sezonie. Dla mnie to akurat zdroworozsądkowa inwestycja
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Chyba (jakie chyba, na pewno!) nie umiem jeździć. W NC byłem w zeszłym roku jedynie na Łodzi, Jastrzębiu i Kielcach. Klocki te same i ciągle ich dużo. Zobaczymy co będzie po wymianie silnika, może nareszcie będę zmieniał co imprezę
Podejrzewam że i tak jeśli już to zainwestuje najpierw w chłodzenie hamulców, oprócz odporności na temperaturę ponoć poprawia się trwałość klocków i to znacznie.
przy użyciu Tapatalka
Podejrzewam że i tak jeśli już to zainwestuje najpierw w chłodzenie hamulców, oprócz odporności na temperaturę ponoć poprawia się trwałość klocków i to znacznie.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Błędy konstrukcyjne? To nieszczęsne NCkowe 1.8 które ma skłonności do nadmiernej konsumpcji oleju. Poza tym że olej żarł nic mu nie było ale mi się to dolewanie znudziło oraz chciało się więcej mocy stąd swap. W 2.0 i 2.3 ten problem też istnieje tylko jakby w mniejszym stopniu. Ale nawet gdyby był niewielki to częste sprawdzanie poziomu oleju podczas używania na torze to konieczność. Tak bywa taniej
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Włącze się w temat i zapytam czemu klasa 7 a nie 3?
Generalnie nie widzę nigdzie informacji na temat klasy 2 i 3.
Klase SPEC co wyróżnia? Są tam wytyczne odnosnie modyfikacji dopuszczalnych czyli mam rozumiec że jak ma sie wieksze mody to mozna jechać w klasie 2 i 3?
Generalnie nie widzę nigdzie informacji na temat klasy 2 i 3.
Klase SPEC co wyróżnia? Są tam wytyczne odnosnie modyfikacji dopuszczalnych czyli mam rozumiec że jak ma sie wieksze mody to mozna jechać w klasie 2 i 3?
Przyjedź. Spodoba Ci się to pójdziesz "głębiej" w modyfikacjach. Przyjeżdżają auta fabryczne, niemodyfikowane. Jest dla nich także dodatkowa klasa STOCK.chebum pisze: ↑09 sty 2021, 1:53Proszę o radę co do grupy i przygotowanie samochodu. Co trzeba zrobić żeby nie zabić się i nie zepsuć samochodu.
Mam NC2.0. Czy rozumiem poprawnie, że w klasie 7 - spec będę bardziej konkurencyjny z mniejszymi wydatkami? Na wygraną nie liczę, ale nie chciałbym być ostatni przez cały sezon.
Gdzie kupić metalowe mocowanie gaśnicy? Są tańsze opcje od Cybula?
Już dostałem podpowiedź kupić sportowe klocki albo drugi komplet zwykłych na zapas.
Czy trzeba montować większą chłodnicę żeby nie było problemów z panewkami?
Jak często ktoś przewraca? Czy trzeba montować większy rollbar? Obecnie w kasku nie mogę się wyprostować pod zamkniętym dachem. Górny punkt kasku jest o ok 10cm wyżej od rollbaru.
Jakie jest ryzyko z przewodami hamulcowymi bez oplotu?
PORADNIK STARTUJĄCYCH - https://www.facebook.com/15692294116502 ... 7254862079
Samochód ma być sprawny technicznie i trzeba być tego pewien - to podstawowa zasada. Klocki przynajmniej połowa. Warto mieć na zapas ze sobą. Niekoniecznie "sportowe", ale takie dłużej wytrzymają na torze. Polecamy Stoptech Sport. Przewody bez oplotu będą po prostu puchły, ale samochód oczywiście cały czas będzie hamował. Olej na dolewki. Prawidłowy poziom pozostałych płynów samochodu. Podczas imprezy 3-4 razy sprawdzaj poziom oleju, dolewaj w razie potrzeby. Wymagany jest kask. Rollbar oryginalny w NC jest dopuszczalny. Gaśnica w kabinie - może być za siedzeniem pasażera. Nie trzeba montować większej chłodnicy, jeżeli układ chłodzenia jest sprawny to nie ma takiej potrzeby.
Klasy MC - https://www.miatachallenge.pl/klasy/
Klasa NC 2.0 to klasa 3. Jeżeli spełnisz warunki SPEC to dodatkowo będziesz klasyfikowany w klasie 7 spec NC. Jeżeli Twój NCek jest seryjny bez modyfikacji i bez specjalnego przygotowania to dodatkowo będzie klasyfikowany w klasie 8 stock.
SPEC NC od sezonu 2021 idzie w stronę szybkiego trackdayowego wozu. Dozwolony remap, kolektor, wałki. Daje to ok. 200KM. Dalej zostają obostrzenia dotyczące wagi, wycinania czegokolwiek - to ma być auto którym normalnie przyjeżdżasz i "zaliczasz" trackday. W SPECu 2021 wymagana jest opona Federal 595 RS-R.
Fotel seryjny NC można obniżyć o klika cm zmieniając "blaszki" mocujące fotel. Na forum znajdziesz opis.
Na palcach jednej ręki można policzyć NA/NB bez rollbaru.devoureality pisze: ↑09 sty 2021, 16:32Rozwinę pytania autora o kwestię rollbaru. Nie będę pytać czy warto mieć (:)) tylko czy są obecne auta bez czy to raczej ewenement? Mam na myśli głównie NA/NB - w tych przypadkach zakładam że ta kwestia będzie ważna - i jazdę dla siebie, a nie walkę o podium.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Jakieś nieporozumienie. Dokumenty masz mieć wydrukowane, przyjeżdżasz z wypełnionymi papierami - oświadczenie(!!!). Kropka.chebum pisze: ↑09 sty 2021, 22:18Dzięki za podpowiedzi.
Nie puścili mnie i jeszcze z 15 osób na MC rookie, bo nie mieliśmy wydruku wskazanego w jednym z punktów regulaminu . Więc nie liczyłem, że puszczą bez metalowego mocowania gaśnicy, wskazanego w regulaminie. Ostatnio miałem wrażenie, że organizatorzy wymagają spełnienia regulaminu do kropki.
Oczywiście regulaminy należy spełnić po to aby organizatorzy mogli spać spokojnie oraz po to aby cała impreza była bezpieczna dla uczestników.
KLASA 3 - NC GAŚNICA
§3. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Każdy samochód startujący w Miata Challenge musi spełniać poniższe kryteria:
a) być wyposażony w posiadającą aktualny termin ważności i legalizacji oraz
homologowaną gaśnicę samochodową o wadze minimum 1 kg, bezpiecznie
zamontowaną;
Także tak. Możesz ja bezpiecznie zamontować za siedzeniem.
KLASA SPEC
§ 3. WNĘTRZE
11. Obowiązkowym wyposażeniem jest homologowana gaśnica o wadze minimum
1kg, posiadająca aktualny termin ważności i legalizacji, bezpiecznie
zamontowana w kabinie samochodu. Obowiązkowe są metalowe klamry
mocujące gaśnicę.
Także powinna być zamontowana w metalowych klamrach.
https://www.miatachallenge.pl czytać czytać czytaćAndrut pisze: ↑13 sty 2021, 13:32Włącze się w temat i zapytam czemu klasa 7 a nie 3?
Generalnie nie widzę nigdzie informacji na temat klasy 2 i 3.
Klase SPEC co wyróżnia? Są tam wytyczne odnosnie modyfikacji dopuszczalnych czyli mam rozumiec że jak ma sie wieksze mody to mozna jechać w klasie 2 i 3?
Klasy 1,2,3,4,5 to podstawowe klasy MC. Jeżeli zawodnik spełni pewne kryteria to jest DODATKOWO klasyfikowany w klasach 6,7,8,9.
SPEC w skrócie:
- opona Federal RS-R
- gaśnica w metalowej klamrze, nóż do cięcia pasów
...reszta to ograniczenia
- ograniczenia ilości modyfikacji... choć w 2021 znaczne poluzowania
- ograniczenia modyfikacji nadwozia
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
O takie wyjaśnienie właśnie mi chodziło a na stronie jakoś po prostu tego nie znalazłem mimo ze czytałem regulaminyhimber pisze: ↑18 sty 2021, 8:06https://www.miatachallenge.pl czytać czytać czytać
Klasy 1,2,3,4,5 to podstawowe klasy MC. Jeżeli zawodnik spełni pewne kryteria to jest DODATKOWO klasyfikowany w klasach 6,7,8,9.
SPEC w skrócie:
- opona Federal RS-R
- gaśnica w metalowej klamrze, nóż do cięcia pasów
...reszta to ograniczenia
- ograniczenia ilości modyfikacji... choć w 2021 znaczne poluzowania
- ograniczenia modyfikacji nadwozia
Cała specyfikacja jest w załącznikach nr 6 i 7 https://www.miatachallenge.pl/regulaminy-i-dokumenty/Andrut pisze:O takie wyjaśnienie właśnie mi chodziło a na stronie jakoś po prostu tego nie znalazłem mimo ze czytałem regulaminyhimber pisze: ↑18 sty 2021, 8:06https://www.miatachallenge.pl czytać czytać czytać
Klasy 1,2,3,4,5 to podstawowe klasy MC. Jeżeli zawodnik spełni pewne kryteria to jest DODATKOWO klasyfikowany w klasach 6,7,8,9.
SPEC w skrócie:
- opona Federal RS-R
- gaśnica w metalowej klamrze, nóż do cięcia pasów
...reszta to ograniczenia
- ograniczenia ilości modyfikacji... choć w 2021 znaczne poluzowania
- ograniczenia modyfikacji nadwozia
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Czytałem i SPEC było dla mnie jasne ale nie wiedziałem do czego się odnosi zwykła klasa NC 1,8 co tam jest dopuszczalnepolly pisze: ↑18 sty 2021, 19:32Cała specyfikacja jest w załącznikach nr 6 i 7 https://www.miatachallenge.pl/regulaminy-i-dokumenty/Andrut pisze:O takie wyjaśnienie właśnie mi chodziło a na stronie jakoś po prostu tego nie znalazłem mimo ze czytałem regulaminyhimber pisze: ↑18 sty 2021, 8:06https://www.miatachallenge.pl czytać czytać czytać
Klasy 1,2,3,4,5 to podstawowe klasy MC. Jeżeli zawodnik spełni pewne kryteria to jest DODATKOWO klasyfikowany w klasach 6,7,8,9.
SPEC w skrócie:
- opona Federal RS-R
- gaśnica w metalowej klamrze, nóż do cięcia pasów
...reszta to ograniczenia
- ograniczenia ilości modyfikacji... choć w 2021 znaczne poluzowania
- ograniczenia modyfikacji nadwozia
Hej, podłączę się do tematu z pytaniem o koła w klasie STOCK. W regulaminie jest "drogowe opony nie będące slickami i semi-slickami". To jasne, ale co z rozmiarem? Musi być taki jaki występował fabrycznie, czy np. 215/45R17 w NCku przejdzie? I czy zmiana felg liczy się jako modyfikacja? Muszą być oryginalne, w rozmiarze występującym w oryginale czy bez ograniczeń?
Pozdrawiam
Saper13
Saper13
Zarówno inny rozmiar czy inna felga nie dyskwalifikuje z klasy STOCK.saper13 pisze: ↑29 cze 2022, 22:34Hej, podłączę się do tematu z pytaniem o koła w klasie STOCK. W regulaminie jest "drogowe opony nie będące slickami i semi-slickami". To jasne, ale co z rozmiarem? Musi być taki jaki występował fabrycznie, czy np. 215/45R17 w NCku przejdzie? I czy zmiana felg liczy się jako modyfikacja? Muszą być oryginalne, w rozmiarze występującym w oryginale czy bez ograniczeń?
2001 Midnight Blue | 2003 Pomidorek
- Barchuckie
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
- Model: ND
- Lokalizacja: Leszno
Przede wszystkim tory. Na II lidze są mniejsze obiekty. Wymagania dotyczące bezpieczeństwa są większe na I lidze, np. noże do cięcia pasów, mata pod samochód. Przez to II liga jest też przystępniejsza na początek