Kluczyk - brak reakcji
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Miałem ostatnio 2 razy taką sytuację: wsiadam do auta mryga taka czerwona kłódka i nie można ani auta zapalić ani otworzyć czy zamknąć, nie działają żadne funkcje. Wysiadam, odchodzę, czekam, wrzucam kluczyk w okolice lewarka jak poprzednio i wszystko zaczyna działać. Bateria się skończyła? Ale jakby się skończyła to chyba umarł w butach a auto później kila razy odpala bez problemu a później znowu "akcja".
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jak mas bezkluczykowy dostęp to bardzo prawdopodobne że bateria zdycha. Mam tak w daily raz na 6mies.mojo pisze: ↑06 wrz 2020, 20:41Miałem ostatnio 2 razy taką sytuację: wsiadam do auta mryga taka czerwona kłódka i nie można ani auta zapalić ani otworzyć czy zamknąć, nie działają żadne funkcje. Wysiadam, odchodzę, czekam, wrzucam kluczyk w okolice lewarka jak poprzednio i wszystko zaczyna działać. Bateria się skończyła? Ale jakby się skończyła to chyba umarł w butach a auto później kila razy odpala bez problemu a później znowu "akcja".
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No u mnie w jednym daily wymieniłem raz na 5 lat (100kkm) a w drugim mam bezkluczykowy i przez 3 lata zmieniałem baterie co najmniej 5 razy
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
To pewnie to - Dzięki za odpowiedz - człowiek się uczy całe życie i akurat po tak krótkim czasie tzn 1.5 roku użytkowania i to sporadycznie na dłuższych trasach to bardziej brałem pod uwagę jakieś rozkodowanie ale dziś technika "idzie do przodu"
Żeby nie zaśmiecać podobnym tematem zapytam tutaj.
Od jakiegoś czasu jak odpalam swoją ND słyszę kilka podwójnych piknięć z okolic słupka A z od strony kierowcy. Dziś po jakiś dwóch tygodni stania w garażu próbowałem odpalić auto. Mazdę otworzyłem, włączył się zapłon, ale nie mogłem uruchomić. Potem nie mogłem zamknąć z pilota. Poszedłem po drugi kluczyk i też za pierwszym razem nie zareagował, ale potem odpalił. W czasie jazdy przycisk startu mrugał na pomarańczowo. Potem już na zielono i normalnie odpalał.
Wyczerpała mi się bateria w pierwszym kluczyku? Te sygnały ostrzegały, że bateria w nim słaba? Zdziwiłem się, że drugi kluczyk za pierwszy razem nie odpalił, tylko za drugim.
A tak w ogóle to u mnie jest bez kluczykowe odpalanie, ale zamykać auto musze z pilota.
Od jakiegoś czasu jak odpalam swoją ND słyszę kilka podwójnych piknięć z okolic słupka A z od strony kierowcy. Dziś po jakiś dwóch tygodni stania w garażu próbowałem odpalić auto. Mazdę otworzyłem, włączył się zapłon, ale nie mogłem uruchomić. Potem nie mogłem zamknąć z pilota. Poszedłem po drugi kluczyk i też za pierwszym razem nie zareagował, ale potem odpalił. W czasie jazdy przycisk startu mrugał na pomarańczowo. Potem już na zielono i normalnie odpalał.
Wyczerpała mi się bateria w pierwszym kluczyku? Te sygnały ostrzegały, że bateria w nim słaba? Zdziwiłem się, że drugi kluczyk za pierwszy razem nie odpalił, tylko za drugim.
A tak w ogóle to u mnie jest bez kluczykowe odpalanie, ale zamykać auto musze z pilota.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wymień baterię w immo i w kluczyku i daj znać, czy dalej coś pipa.
A co do automatycznego zamykania to jest to opcja do zaznaczenia w menu samochodu.
A co do automatycznego zamykania to jest to opcja do zaznaczenia w menu samochodu.
Ok, otworzyłem kluczyk, bateria to Cr2025 i sobie ją zamówiłem. Kostka immo jest w kluczyku wiec ta sama bateria zasila ją i kluczyk jak rozumiem?Wojtek Wawa pisze: ↑13 paź 2020, 3:41Wymień baterię w immo i w kluczyku i daj znać, czy dalej coś pipa.
A co do automatycznego zamykania to jest to opcja do zaznaczenia w menu samochodu.
Jak wymiennie baterie to dam znać czy pomogło
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Typowy objaw padającej baterii. Wymieniałem dwa razy, objawy te same. Raz działał pilot, raz nie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A nie masz przypadkiem tez takiej czarnej kwadratowej kostki przy kluczyku? Jesli samochod kupiony w salonie w Polsce, to tez powinno byc. Tam jest CR2032 (a w oryginalnym kluczyku jak napisales CR2025).
Te baterie sa w kazdym sklepie (supermarkecie, czasem i rossmanie), zaskoczyles mnie, ze musiales je zamawiac.
Te baterie sa w kazdym sklepie (supermarkecie, czasem i rossmanie), zaskoczyles mnie, ze musiales je zamawiac.
O kurczę, byłem pewien, że to tylko breloczek. Teraz wyjąłem go i faktycznie jest tam bateria U mnie jest bateria taka sama jak w kluczyku CR2025. Do tej pory zawsze widziałem kosteczkę immo w kluczyku.Wojtek Wawa pisze: ↑13 paź 2020, 11:55A nie masz przypadkiem tez takiej czarnej kwadratowej kostki przy kluczyku? Jesli samochod kupiony w salonie w Polsce, to tez powinno byc. Tam jest CR2032 (a w oryginalnym kluczyku jak napisales CR2025).
Te baterie sa w kazdym sklepie (supermarkecie, czasem i rossmanie), zaskoczyles mnie, ze musiales je zamawiac.
Pewnie kupił bym w jakimś sklepie, ale zamówiłem w sklepie internetowym bo i tak miałem zmówić inne nietypowe baterie.
- Victor
- Donator
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Jest to bateria do wymiany co kilka miesięcy niestety, a pikanie to sygnał ostrzegawczy.
Jeśli padła i już nie odpala, to jest jeszcze jeden trik - wyjąc z futerału, nacisnąc przycisk i trzymać długo, powinno zaskoczyć.
Kup od razu drugą na zapas
Jeśli padła i już nie odpala, to jest jeszcze jeden trik - wyjąc z futerału, nacisnąc przycisk i trzymać długo, powinno zaskoczyć.
Kup od razu drugą na zapas
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2146
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Wczoraj w ASO dowiedziałem się, że dostali zalecenie wymieniać baterie w kluczyku i immo przy każdej wizycie klienta/auta w serwisie. Przynajmniej w Gdańsku tak to wygląda.
Procedurę zresztą potwierdza checklista raportu z elektronicznego rejestru przeglądów okresowych.
Aha, kosztowało mnie to 9 zł ekstra
Procedurę zresztą potwierdza checklista raportu z elektronicznego rejestru przeglądów okresowych.
Aha, kosztowało mnie to 9 zł ekstra
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2146
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Bardzo miło zaskoczyła mnie procedura przyjęcia Mazdy do serwisu, bo dokładnie ten sam dealer prowadzi serwis Mercedes-Benz, w tym samym miejscu, tymi samymi ludźmi (których część pracuje tam już niemal dwie dekady), komputerami i krzesłami, a oddając Merca nie czuję się równie dobrze obsłużony!
- PiotrGru
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 gru 2019, 12:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Grudziądz
Co do baterii, to do kluczyka spokojnie mieści się CR 2032 (to samo co w breloczku od Immo), wymieniałem w ub tygodniu. Bateria 2025 raz łączyła raz nie, więc postanowiłem sprawdzić CR2032, działa bez zarzutu. Napięcie i średnica takie same, jest tylko odrobinę grubsza. Baterie w kluczyku i breloczku od immo padły równo po roku od zakupu.
Z tymi zabezpieczeniami immo i trzymaniem długo przycisku zalecam jednak rozwagę. Przez długie trzymanie przycisku w przypadku omega immo identyfikator przechodzi w inny tryb pracy i przed każdym uruchomieniem pojazdu bedzie trzeba naciskać.
Jak jest zielona dioda na identyfikatorze to pracuje normalnie jak czerwona to jest wyłączona. Jak miga to bateria bliska rozładowania.
Jak jest zielona dioda na identyfikatorze to pracuje normalnie jak czerwona to jest wyłączona. Jak miga to bateria bliska rozładowania.
- biszkopt_85
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 cze 2020, 17:39
- Model: ND
- Lokalizacja: Radom
Wymieniłem baterie we wszystkich kluczykach i immo. Wszędzie CR 2025 były. Problem skończył się jak ręką odjął. Już mi nic nie pikocze jak odpalam
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2146
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Odśnieżam Panowie. Pikanie ostrzegawcze od kilku tygodni pikało. Aż w końcu nie udało mi się auta odpalić (choć tego dnia wcześniej paliło normalnie). No to wymiana baterii na nową w kluczyku. I za pierwszym razem odpalił jak należy. Ale kolejne razy tego samego dnia znów z pikaniem. I tak, czy kupiłem starą baterię, czy coś jeszcze jest nie tak? Czy też to immo powoduje pikanie?
(pomijam milczeniem oczywisty fakt, że ASO skasowało mnie we wrześniu za wymianę baterii...)
(pomijam milczeniem oczywisty fakt, że ASO skasowało mnie we wrześniu za wymianę baterii...)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A w immo też zmieniłeś?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2146
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Tym razem nie.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wg mnie to on daje te sygnały i częściej wymaga wymiany baterii...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Kto ma mx5 ND i przy kluczyku taki malutki kwadratowy brelok, ten ma dodatkowe immo. Raczej Fiata to nie dotyczy, bo to nie Fiat mial problem ze zlodziejami w Polsce:-)
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
AhaWojtek Wawa pisze: ↑19 lis 2020, 12:16Kto ma mx5 ND i przy kluczyku taki malutki kwadratowy brelok, ten ma dodatkowe immo. Raczej Fiata to nie dotyczy, bo to nie Fiat mial problem ze zlodziejami w Polsce:-)
To ja nie mam we Fiacie nic takiego.
Zapasowy kluczyk wziąłem i działa więc to szybko wyładowujące się baterie są przyczyną.