Kluczyk - brak reakcji

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2020, 20:41

Miałem ostatnio 2 razy taką sytuację: wsiadam do auta mryga taka czerwona kłódka i nie można ani auta zapalić ani otworzyć czy zamknąć, nie działają żadne funkcje. Wysiadam, odchodzę, czekam, wrzucam kluczyk w okolice lewarka jak poprzednio i wszystko zaczyna działać. Bateria się skończyła? Ale jakby się skończyła to chyba umarł w butach a auto później kila razy odpala bez problemu a później znowu "akcja".
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 wrz 2020, 20:50

mojo pisze:
06 wrz 2020, 20:41
Miałem ostatnio 2 razy taką sytuację: wsiadam do auta mryga taka czerwona kłódka i nie można ani auta zapalić ani otworzyć czy zamknąć, nie działają żadne funkcje. Wysiadam, odchodzę, czekam, wrzucam kluczyk w okolice lewarka jak poprzednio i wszystko zaczyna działać. Bateria się skończyła? Ale jakby się skończyła to chyba umarł w butach a auto później kila razy odpala bez problemu a później znowu "akcja".
Jak mas bezkluczykowy dostęp to bardzo prawdopodobne że bateria zdycha. Mam tak w daily raz na 6mies.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2020, 20:54

mutra pisze:
06 wrz 2020, 20:50
Jak mas bezkluczykowy dostęp to bardzo prawdopodobne że bateria zdycha. Mam tak w daily raz na 6mies.
Aha. To moje pierwsze auto z bezdotykowym i właśnie nie wiem jak "to się je" tzn widać że jest dość duży pobór bo w normalnym kluczyku z pilotem to mi baterie po ładnych kilka lat trzymają a nie 2 :evil:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 wrz 2020, 21:04

mojo pisze:
06 wrz 2020, 20:54
mutra pisze:
06 wrz 2020, 20:50
Jak mas bezkluczykowy dostęp to bardzo prawdopodobne że bateria zdycha. Mam tak w daily raz na 6mies.
Aha. To moje pierwsze auto z bezdotykowym i właśnie nie wiem jak "to się je" tzn widać że jest dość duży pobór bo w normalnym kluczyku z pilotem to mi baterie po ładnych kilka lat trzymają a nie 2 :evil:
No u mnie w jednym daily wymieniłem raz na 5 lat (100kkm) a w drugim mam bezkluczykowy i przez 3 lata zmieniałem baterie co najmniej 5 razy
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2020, 21:10

mutra pisze:
06 wrz 2020, 21:04
No u mnie w jednym daily wymieniłem raz na 5 lat (100kkm) a w drugim mam bezkluczykowy i przez 3 lata zmieniałem baterie co najmniej 5 razy
To pewnie to - Dzięki za odpowiedz - człowiek się uczy całe życie i akurat po tak krótkim czasie tzn 1.5 roku użytkowania i to sporadycznie na dłuższych trasach to bardziej brałem pod uwagę jakieś rozkodowanie ale dziś technika "idzie do przodu" :D
Awatar użytkownika
Biszkopt
Posty: 18
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:00
Lokalizacja: Radom

12 paź 2020, 18:50

Żeby nie zaśmiecać podobnym tematem zapytam tutaj.
Od jakiegoś czasu jak odpalam swoją ND słyszę kilka podwójnych piknięć z okolic słupka A z od strony kierowcy. Dziś po jakiś dwóch tygodni stania w garażu próbowałem odpalić auto. Mazdę otworzyłem, włączył się zapłon, ale nie mogłem uruchomić. Potem nie mogłem zamknąć z pilota. Poszedłem po drugi kluczyk i też za pierwszym razem nie zareagował, ale potem odpalił. W czasie jazdy przycisk startu mrugał na pomarańczowo. Potem już na zielono i normalnie odpalał.
Wyczerpała mi się bateria w pierwszym kluczyku? Te sygnały ostrzegały, że bateria w nim słaba? Zdziwiłem się, że drugi kluczyk za pierwszy razem nie odpalił, tylko za drugim.
A tak w ogóle to u mnie jest bez kluczykowe odpalanie, ale zamykać auto musze z pilota.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2020, 3:41

Wymień baterię w immo i w kluczyku i daj znać, czy dalej coś pipa.
A co do automatycznego zamykania to jest to opcja do zaznaczenia w menu samochodu.
Awatar użytkownika
Biszkopt
Posty: 18
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:00
Lokalizacja: Radom

13 paź 2020, 9:08

Wojtek Wawa pisze:
13 paź 2020, 3:41
Wymień baterię w immo i w kluczyku i daj znać, czy dalej coś pipa.
A co do automatycznego zamykania to jest to opcja do zaznaczenia w menu samochodu.
Ok, otworzyłem kluczyk, bateria to Cr2025 i sobie ją zamówiłem. Kostka immo jest w kluczyku wiec ta sama bateria zasila ją i kluczyk jak rozumiem?
Jak wymiennie baterie to dam znać czy pomogło :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3405
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 paź 2020, 10:27

Typowy objaw padającej baterii. ;) Wymieniałem dwa razy, objawy te same. Raz działał pilot, raz nie. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2020, 11:55

A nie masz przypadkiem tez takiej czarnej kwadratowej kostki przy kluczyku? Jesli samochod kupiony w salonie w Polsce, to tez powinno byc. Tam jest CR2032 (a w oryginalnym kluczyku jak napisales CR2025).
Te baterie sa w kazdym sklepie (supermarkecie, czasem i rossmanie), zaskoczyles mnie, ze musiales je zamawiac.
Awatar użytkownika
Biszkopt
Posty: 18
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:00
Lokalizacja: Radom

13 paź 2020, 19:09

Wojtek Wawa pisze:
13 paź 2020, 11:55
A nie masz przypadkiem tez takiej czarnej kwadratowej kostki przy kluczyku? Jesli samochod kupiony w salonie w Polsce, to tez powinno byc. Tam jest CR2032 (a w oryginalnym kluczyku jak napisales CR2025).
Te baterie sa w kazdym sklepie (supermarkecie, czasem i rossmanie), zaskoczyles mnie, ze musiales je zamawiac.
O kurczę, byłem pewien, że to tylko breloczek. Teraz wyjąłem go i faktycznie jest tam bateria :) U mnie jest bateria taka sama jak w kluczyku CR2025. Do tej pory zawsze widziałem kosteczkę immo w kluczyku.
Pewnie kupił bym w jakimś sklepie, ale zamówiłem w sklepie internetowym bo i tak miałem zmówić inne nietypowe baterie.
Awatar użytkownika
Victor
Donator
Donator
Posty: 48
Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2020, 20:56

Jest to bateria do wymiany co kilka miesięcy niestety, a pikanie to sygnał ostrzegawczy.
Jeśli padła i już nie odpala, to jest jeszcze jeden trik - wyjąc z futerału, nacisnąc przycisk i trzymać długo, powinno zaskoczyć.
Kup od razu drugą na zapas ;-)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2146
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

15 paź 2020, 10:24

Wczoraj w ASO dowiedziałem się, że dostali zalecenie wymieniać baterie w kluczyku i immo przy każdej wizycie klienta/auta w serwisie. Przynajmniej w Gdańsku tak to wygląda.
Procedurę zresztą potwierdza checklista raportu z elektronicznego rejestru przeglądów okresowych.
Aha, kosztowało mnie to 9 zł ekstra :roll:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
MaciekW
Donator
Donator
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyPassion
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

15 paź 2020, 14:53

A to ciekawe, bo w Opolu nic nie mówili, a przegląd po w zasadzie tym samym okresie i przebiegu, jak u Ciebie miałem 2 tygodnie temu...
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2146
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

15 paź 2020, 15:03

Bardzo miło zaskoczyła mnie procedura przyjęcia Mazdy do serwisu, bo dokładnie ten sam dealer prowadzi serwis Mercedes-Benz, w tym samym miejscu, tymi samymi ludźmi (których część pracuje tam już niemal dwie dekady), komputerami i krzesłami, a oddając Merca nie czuję się równie dobrze obsłużony!
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
PiotrGru
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2019, 12:37
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Grudziądz

21 paź 2020, 13:22

Co do baterii, to do kluczyka spokojnie mieści się CR 2032 (to samo co w breloczku od Immo), wymieniałem w ub tygodniu. Bateria 2025 raz łączyła raz nie, więc postanowiłem sprawdzić CR2032, działa bez zarzutu. Napięcie i średnica takie same, jest tylko odrobinę grubsza. Baterie w kluczyku i breloczku od immo padły równo po roku od zakupu.
cezarr
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2019, 16:30
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2020, 14:58

Pokażcie ten brelok od immo, nie mam go u siebie, mimo że salon Polska.
Awatar użytkownika
Saren
Posty: 19
Rejestracja: 30 maja 2020, 13:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2020, 22:56

Z tymi zabezpieczeniami immo i trzymaniem długo przycisku zalecam jednak rozwagę. Przez długie trzymanie przycisku w przypadku omega immo identyfikator przechodzi w inny tryb pracy i przed każdym uruchomieniem pojazdu bedzie trzeba naciskać.

Jak jest zielona dioda na identyfikatorze to pracuje normalnie jak czerwona to jest wyłączona. Jak miga to bateria bliska rozładowania.
Awatar użytkownika
Saren
Posty: 19
Rejestracja: 30 maja 2020, 13:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2020, 22:58

cezarr pisze:
21 paź 2020, 14:58
Pokażcie ten brelok od immo, nie mam go u siebie, mimo że salon Polska.
A kiedy kupione auto ?

Od 2019 zaczęto montować system już w kluczyku.
cezarr
Posty: 20
Rejestracja: 02 lip 2019, 16:30
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2020, 23:46

Produkcja 2015, z salonu wyjechało w 2016.
Awatar użytkownika
Saren
Posty: 19
Rejestracja: 30 maja 2020, 13:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2020, 11:49

cezarr pisze:
21 paź 2020, 23:46
Produkcja 2015, z salonu wyjechało w 2016.
No to jest jeszcze opcja, że nic nie ma zainstalowanego.

Od 2017 wszysykie dostawały zabezpieczenie.
Awatar użytkownika
biszkopt_85
Posty: 83
Rejestracja: 17 cze 2020, 17:39
Model: ND
Lokalizacja: Radom

06 lis 2020, 14:03

Wymieniłem baterie we wszystkich kluczykach i immo. Wszędzie CR 2025 były. Problem skończył się jak ręką odjął. Już mi nic nie pikocze jak odpalam :)
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 428
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

06 lis 2020, 14:29

U mnie rocznik 2017, odebrana w 2018 i też nie mam żadnego dodatkowego zabezpieczenia. I całe szczęście. To było jako opcja za dopłatą.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2146
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

18 lis 2020, 10:26

Odśnieżam Panowie. Pikanie ostrzegawcze od kilku tygodni pikało. Aż w końcu nie udało mi się auta odpalić (choć tego dnia wcześniej paliło normalnie). No to wymiana baterii na nową w kluczyku. I za pierwszym razem odpalił jak należy. Ale kolejne razy tego samego dnia znów z pikaniem. I tak, czy kupiłem starą baterię, czy coś jeszcze jest nie tak? Czy też to immo powoduje pikanie?
(pomijam milczeniem oczywisty fakt, że ASO skasowało mnie we wrześniu za wymianę baterii...)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

18 lis 2020, 16:45

A w immo też zmieniłeś?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2146
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

18 lis 2020, 19:00

Tym razem nie.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2020, 7:10

Wg mnie to on daje te sygnały i częściej wymaga wymiany baterii...
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2020, 8:00

A gdzie się znajduje ta druga bateria od immobilizera?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2020, 12:16

Kto ma mx5 ND i przy kluczyku taki malutki kwadratowy brelok, ten ma dodatkowe immo. Raczej Fiata to nie dotyczy, bo to nie Fiat mial problem ze zlodziejami w Polsce:-)
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

19 lis 2020, 13:46

Wojtek Wawa pisze:
19 lis 2020, 12:16
Kto ma mx5 ND i przy kluczyku taki malutki kwadratowy brelok, ten ma dodatkowe immo. Raczej Fiata to nie dotyczy, bo to nie Fiat mial problem ze zlodziejami w Polsce:-)
Aha
To ja nie mam we Fiacie nic takiego.
Zapasowy kluczyk wziąłem i działa :D więc to szybko wyładowujące się baterie są przyczyną.
ODPOWIEDZ