w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
mutra
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
19 sie 2020, 23:28
Mieczyslaw pisze: ↑19 sie 2020, 22:38
mutra pisze: ↑19 sie 2020, 22:02
- unikać wszystkiego "energy saving", bo zazwyczaj będzie miało niższą lepkość robczą
Ten Motul jest energy saving. W czym przeszkadza niska lepkość?
tak jak Danilo napisał, im niższa lepkość tym większe ryzyko zerwania filmu. Motul z Twojego linka ma lepkość roboczą około 10%
niższą niż oleje dedykowane do upalania. Nie jest to IMO wartość którą się musisz specjalnie przejmować przy tym jak użytkujesz swoje auto
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
20 sie 2020, 11:28
Danillo pisze: ↑19 sie 2020, 22:51
ale za gesty olej to większe opory i tez ryzyko ze się coś obróci, nie? Szczególnie w 1,8
Nie.
-
Danillo
- Donator
- Posty: 2181
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
20 sie 2020, 14:13
wojteks pisze: ↑20 sie 2020, 11:28
Danillo pisze: ↑19 sie 2020, 22:51
ale za gesty olej to większe opory i tez ryzyko ze się coś obróci, nie? Szczególnie w 1,8
Nie.
Kurka, dopiero teraz znalazłem na podlodze postita z monitora: „nie wypowiadać się w dziale technicznym”
Pozdrawiam, Danillo
-
Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
20 sie 2020, 20:00
wojteks pisze: ↑20 sie 2020, 11:28
Danillo pisze: ↑19 sie 2020, 22:51
ale za gesty olej to większe opory i tez ryzyko ze się coś obróci, nie? Szczególnie w 1,8
Nie.
W maździe raczej nie, ale np. w Audi A6 C6 3.0 tdi z rozrządem na łańcuchu typowa awaria tego podzespołu ma miejsce podczas rozruchu zimą kiedy olej jest gęsty, ślizgi zużyte, a napinacz słaby i dochodzi do przeskoczenia łańcucha. Oczywiście przy dużym zużyciu podzespołów, ale dzieje się.
Sam jeżdżę tylko na olejach o obniżonym tarciu i widzę same plusy.
-
Alex
- Donator
- Posty: 4608
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
20 sie 2020, 21:05
Ja nie zauważyłem specjalnych plusów 5w30 względem 5w40. Jeździłem kiedyś przez cały rok Lancerem 1.6 na 5w30 a poprzednio i potem lalem 5w40. Tej samej firmy i serii (Valvo SynPower). Rozruch w zimie bz, zużycie paliwa we wszelkich warunkach bz, zużycie oleju bz ew nieco wyższe, praca hydraulicznych samoregulatorow bz a miała się poprawic. Wróciłem więc do 5w40
W Celice z silnikiem 2zzge (1.8 vvtl-i 192KM) pewien spec wlal mi Motula 300V 10w60 i upierał się że tak ma być. Myślałem że przy -20st rozrusznik nie zakręci albo będą się działy jakieś cyrki. Gdzie tam - żadnych problemów. Jeździło i w zimie i w lecie.
Moje NA 1.6 całe 7 lat jezdzilo na elfie 5w40, miało się dobrze. Najważniejsze by olej był oryginalny, niepodrabiany i zmieniany odpowiednio często.
W NC zgodnie z zaleceniami 5w30, też elf. Tu akurat niewiele powiem poza tym że silnik działa w mieście na trasie i na torze gdyż mój egzemplarz akurat żre olej na potęgę.
przy użyciu Tapatalka
-
Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
20 sie 2020, 21:53
W NC to 5w20 chyba, że do 1.8 Mazda zaleca inny.
-
Alex
- Donator
- Posty: 4608
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
22 sie 2020, 5:39
Aż do książki obslugi zajrzalem. Faktycznie Mazda zaleca 5w20 ale jeśli nie jest dostępny to 5w30.
Ciekawe jaki procent użytkowników jeździ na 5w20
przy użyciu Tapatalka
-
mike_d
- Donator
- Posty: 1181
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
22 sie 2020, 12:01
W ND zalecają 0w20 - jeżdżę na takim od nowości (wymieniam co 10k ignorując zalecany interwał (20k). Zużycia silnika oczywiście nie ocenię - ale między wymianami nic nie muszę dolewać, jeżdżę też zimą i ogólnie jestem zadowolony (ale też nie jeżdżę na torze - tam oczywiście taki olej nie ma racji bytu)
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
23 sie 2020, 6:16
Mieczyslaw pisze: ↑20 sie 2020, 20:00
... zimą kiedy olej jest gęsty, ślizgi zużyte, a napinacz słaby i dochodzi do przeskoczenia łańcucha. Oczywiście przy dużym zużyciu podzespołów, ...
Skoro się nie serwisuje silnika odpowiednio to tak będzie niezależnie od oleju. Obecnie jest na rynku wiele silników które pozornie powinny być wieczne a są jakie są.
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
23 sie 2020, 12:26
mike_d pisze: ↑22 sie 2020, 12:01
W ND zalecają 0w20 - jeżdżę na takim od nowości (wymieniam co 10k ignorując zalecany interwał (20k). Zużycia silnika oczywiście nie ocenię - ale między wymianami nic nie muszę dolewać, jeżdżę też zimą i ogólnie jestem zadowolony (ale też nie jeżdżę na torze - tam oczywiście taki olej nie ma racji bytu)
Miałem okazje zobaczyć jak wyglądały panewki NDka z silnika Buniego (a wiadomo jak ten silnik był użytkowany ) po przebiegu 20k km. Pytałem Buniego jaki tam był lany olej - 5W30. Co do wyglądu panewek korbowych to szału nie było, główne były w lepszym stanie, aczkolwiek pierwsza od koła zamachowego tak so so. Zarówno 0W20 i 5W30 na tor to chyba tak średnio, bazując na swoich doświadczeniach torowo raczej poleci minimum 5W40 a może nawet 5W50.
Niebawem rozłożę swój doładowany i ocenimy w jakim tam stanie były łożyska.
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
23 sie 2020, 14:19
Panewki po 20 tysiącach....
- 1A576979-528D-4CB9-9625-205D0EF260EC.jpeg (2.04 MiB) Przejrzano 3248 razy
- 7D678BCF-61F3-470C-8B82-5686F40EA5E4.jpeg (1.91 MiB) Przejrzano 3248 razy
-
piwo
- Posty: 1407
- Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
- Model: Inny
- Lokalizacja: Marki
23 sie 2020, 18:51
No w ten weekend na ulezu dwie MX5 z obroconymi panewami. Właściciel MX5 mówił że lał milers nt+ 5w50. Ale poziom chyba miał tylko do połowy na bagnecie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
23 sie 2020, 19:22
piwo pisze: ↑23 sie 2020, 18:51
No w ten weekend na ulezu dwie MX5 z obroconymi panewami. Właściciel MX5 mówił że lał milers nt+ 5w50. Ale poziom chyba miał tylko do połowy na bagnecie.
Nadal to nie jest wyjaśnienie dlaczego, nawet jeżeli pół bagnetu
-
Grzybohun
- Posty: 671
- Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
- Model: NA
- Wersja: 1991
- Lokalizacja: WWA
23 sie 2020, 19:38
Może temperatur nie pilnowali, to jeszcze jest czynnik dość wazny
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
23 sie 2020, 19:47
Grzybohun pisze: ↑23 sie 2020, 19:38
Może temperatur nie pilnowali, to jeszcze jest czynnik dość wazny
W przypadku 5W50 to może jest to zbyt tłusty olej
(sam taki rozważam), pytanie czy w 34 stopniowym upale ktoś katuje serię z jakimś „budzikiem” i chłodnicami wody tudzież oleju czy też nie....wrzućcie koledzy jakieś info
-
mutra
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
23 sie 2020, 20:40
MMRS pisze: ↑23 sie 2020, 19:47
Grzybohun pisze: ↑23 sie 2020, 19:38
Może temperatur nie pilnowali, to jeszcze jest czynnik dość wazny
W przypadku 5W50 to może jest to zbyt tłusty olej
(sam taki rozważam), pytanie czy w 34 stopniowym upale ktoś katuje serię z jakimś „budzikiem” i chłodnicami wody tudzież oleju czy też nie....wrzućcie koledzy jakieś info
Wydaje mi się że dobrze kombinujesz. Lepkość lepkością ale jest jeszcze przepływ i pompowalność.
Im gęstszy olej tym lepsze ciśnienie ale gorszy przepływ. Nie wiem z której generacji to panewka ale jeżeli silnik w ND jest zaprojektowany do oleju 0w20 to może cyrkulacja oleju nie jest wystarczająca przy oleju 5w50.
Czysta teoria ale jeżeli miejscowo przepływ oleju jest suboptymalny to może dojść do miejscowego przegrzania oleju albo kawitacji (????) Trzeba by jakiego inżyniera przepytać
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
23 sie 2020, 20:58
piwo a jakie to były Miaty z obróconymi panewkami, jeśli mogę zapytać, NC czy ND?
MMRS słabo te panewki wyglądają po tak małym przebiegu...
Ja byłem w czwartek na Torze Łódź, temperatura 30 stopni, robiłem sobie po 10-13 okrążeń i zjeżdżałem na odpoczynek, nie mam temp oleju, na OBD mam tylko temp. wody, było 103 stopnie, pewnie olej miał spokojnie ze 110 stopni, bazuje na tym że w poprzedniej NBFL miałem temp. oleju i tyle pokazywało +- przy takiej jeździe torowej.
Mam świeżo zalany Motul Xcess 5W40 , wszystko jest w porządku, wróciłem do domu 240 km bez problemu.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
23 sie 2020, 22:02
Tomai pisze: ↑23 sie 2020, 20:58
piwo a jakie to były Miaty z obróconymi panewkami, jeśli mogę zapytać, NC czy ND?
MMRS słabo te panewki wyglądają po tak małym przebiegu...
Ja byłem w czwartek na Torze Łódź, temperatura 30 stopni, robiłem sobie po 10-13 okrążeń i zjeżdżałem na odpoczynek, nie mam temp oleju, na OBD mam tylko temp. wody, było 103 stopnie, pewnie olej miał spokojnie ze 110 stopni, bazuje na tym że w poprzedniej NBFL miałem temp. oleju i tyle pokazywało +- przy takiej jeździe torowej.
Mam świeżo zalany Motul Xcess 5W40 , wszystko jest w porządku, wróciłem do domu 240 km bez problemu.
Sky = ND
-
mutra
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
23 sie 2020, 22:03
Tomai pisze: ↑23 sie 2020, 20:58
piwo a jakie to były Miaty z obróconymi panewkami, jeśli mogę zapytać, NC czy ND?
MMRS słabo te panewki wyglądają po tak małym przebiegu...
Ja byłem w czwartek na Torze Łódź, temperatura 30 stopni, robiłem sobie po 10-13 okrążeń i zjeżdżałem na odpoczynek, nie mam temp oleju, na OBD mam tylko temp. wody, było 103 stopnie, pewnie olej miał spokojnie ze 110 stopni, bazuje na tym że w poprzedniej NBFL miałem temp. oleju i tyle pokazywało +- przy takiej jeździe torowej.
Mam świeżo zalany Motul Xcess 5W40 , wszystko jest w porządku, wróciłem do domu 240 km bez problemu.
No to ja Ci powiem że jak upalałem w temp 32 stopnie i wodę miałem w normie to olej miał 130
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
23 sie 2020, 22:10
mutra pisze: ↑23 sie 2020, 22:03
Tomai pisze: ↑23 sie 2020, 20:58
piwo a jakie to były Miaty z obróconymi panewkami, jeśli mogę zapytać, NC czy ND?
MMRS słabo te panewki wyglądają po tak małym przebiegu...
Ja byłem w czwartek na Torze Łódź, temperatura 30 stopni, robiłem sobie po 10-13 okrążeń i zjeżdżałem na odpoczynek, nie mam temp oleju, na OBD mam tylko temp. wody, było 103 stopnie, pewnie olej miał spokojnie ze 110 stopni, bazuje na tym że w poprzedniej NBFL miałem temp. oleju i tyle pokazywało +- przy takiej jeździe torowej.
Mam świeżo zalany Motul Xcess 5W40 , wszystko jest w porządku, wróciłem do domu 240 km bez problemu.
No to ja Ci powiem że jak upalałem w temp 32 stopnie i wodę miałem w normie to olej miał 130
To dziwne, ja mam zarówno olejową jak i do cieczy i te temperatury są bardzo blisko po dogrzaniu. Być może ma to znaczenie
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
23 sie 2020, 22:15
mutra pisze: ↑23 sie 2020, 20:40
MMRS pisze: ↑23 sie 2020, 19:47
Grzybohun pisze: ↑23 sie 2020, 19:38
Może temperatur nie pilnowali, to jeszcze jest czynnik dość wazny
W przypadku 5W50 to może jest to zbyt tłusty olej
(sam taki rozważam), pytanie czy w 34 stopniowym upale ktoś katuje serię z jakimś „budzikiem” i chłodnicami wody tudzież oleju czy też nie....wrzućcie koledzy jakieś info
Wydaje mi się że dobrze kombinujesz. Lepkość lepkością ale jest jeszcze przepływ i pompowalność.
Im gęstszy olej tym lepsze ciśnienie ale gorszy przepływ. Nie wiem z której generacji to panewka ale jeżeli silnik w ND jest zaprojektowany do oleju 0w20 to może cyrkulacja oleju nie jest wystarczająca przy oleju 5w50.
Czysta teoria ale jeżeli miejscowo przepływ oleju jest suboptymalny to może dojść do miejscowego przegrzania oleju albo kawitacji (????) Trzeba by jakiego inżyniera przepytać
Hamburgery generalnie odradzały mi olej powyżej 5W30 z uwagi na ciasne pasowanie łożysk
Być może teraz do nas dociera to co oni już przerobili ...
-
Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
23 sie 2020, 22:28
mutra pisze: ↑23 sie 2020, 22:03
Tomai pisze: ↑23 sie 2020, 20:58
piwo a jakie to były Miaty z obróconymi panewkami, jeśli mogę zapytać, NC czy ND?
MMRS słabo te panewki wyglądają po tak małym przebiegu...
Ja byłem w czwartek na Torze Łódź, temperatura 30 stopni, robiłem sobie po 10-13 okrążeń i zjeżdżałem na odpoczynek, nie mam temp oleju, na OBD mam tylko temp. wody, było 103 stopnie, pewnie olej miał spokojnie ze 110 stopni, bazuje na tym że w poprzedniej NBFL miałem temp. oleju i tyle pokazywało +- przy takiej jeździe torowej.
Mam świeżo zalany Motul Xcess 5W40 , wszystko jest w porządku, wróciłem do domu 240 km bez problemu.
No to ja Ci powiem że jak upalałem w temp 32 stopnie i wodę miałem w normie to olej miał 130
Uuuuu, ale....to znaczy że moja NBFL + 5W40.... dają radę:) Bo z silnikiem/panewkami nic się nie dzieje.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
mutra
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
23 sie 2020, 22:33
MMRS pisze: ↑23 sie 2020, 22:10
mutra pisze: ↑23 sie 2020, 22:03
Tomai pisze: ↑23 sie 2020, 20:58
piwo a jakie to były Miaty z obróconymi panewkami, jeśli mogę zapytać, NC czy ND?
MMRS słabo te panewki wyglądają po tak małym przebiegu...
Ja byłem w czwartek na Torze Łódź, temperatura 30 stopni, robiłem sobie po 10-13 okrążeń i zjeżdżałem na odpoczynek, nie mam temp oleju, na OBD mam tylko temp. wody, było 103 stopnie, pewnie olej miał spokojnie ze 110 stopni, bazuje na tym że w poprzedniej NBFL miałem temp. oleju i tyle pokazywało +- przy takiej jeździe torowej.
Mam świeżo zalany Motul Xcess 5W40 , wszystko jest w porządku, wróciłem do domu 240 km bez problemu.
No to ja Ci powiem że jak upalałem w temp 32 stopnie i wodę miałem w normie to olej miał 130
To dziwne, ja mam zarówno olejową jak i do cieczy i te temperatury są bardzo blisko po dogrzaniu. Być może ma to znaczenie
Nie wiem jaką miaĺem temp wody dokładnie ale wskaźnik stał w normalnej pozycji (nb) a temp oleju dobijała do 130 (alarm mam na 125)
Nie ma w nd przypadkiem wymiennika olej/woda?
-
mutra
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
23 sie 2020, 22:41
MMRS pisze: ↑23 sie 2020, 22:15
mutra pisze: ↑23 sie 2020, 20:40
MMRS pisze: ↑23 sie 2020, 19:47
W przypadku 5W50 to może jest to zbyt tłusty olej
(sam taki rozważam), pytanie czy w 34 stopniowym upale ktoś katuje serię z jakimś „budzikiem” i chłodnicami wody tudzież oleju czy też nie....wrzućcie koledzy jakieś info
Wydaje mi się że dobrze kombinujesz. Lepkość lepkością ale jest jeszcze przepływ i pompowalność.
Im gęstszy olej tym lepsze ciśnienie ale gorszy przepływ. Nie wiem z której generacji to panewka ale jeżeli silnik w ND jest zaprojektowany do oleju 0w20 to może cyrkulacja oleju nie jest wystarczająca przy oleju 5w50.
Czysta teoria ale jeżeli miejscowo przepływ oleju jest suboptymalny to może dojść do miejscowego przegrzania oleju albo kawitacji (????) Trzeba by jakiego inżyniera przepytać
Hamburgery generalnie odradzały mi olej powyżej 5W30 z uwagi na ciasne pasowanie łożysk
Być może teraz do nas dociera to co oni już przerobili ...
Ja gadałem kiedyś z gościem z firmy olejowej (kiedyś silkolene teraz fuchs) i on twierdził że w dzisiejszych samochodach żeby używać 10w50/10w60 to trzeba silnik zmodyfikować bo sportowe oleje są za gęste (rozmawialismy o silnikach toyoty ale podejrzewam że to się stosuje do wiekszosci wspolczesnych aut)
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
24 sie 2020, 7:21
mutra pisze: ↑23 sie 2020, 22:33
MMRS pisze: ↑23 sie 2020, 22:10
mutra pisze: ↑23 sie 2020, 22:03
No to ja Ci powiem że jak upalałem w temp 32 stopnie i wodę miałem w normie to olej miał 130
To dziwne, ja mam zarówno olejową jak i do cieczy i te temperatury są bardzo blisko po dogrzaniu. Być może ma to znaczenie
Nie wiem jaką miaĺem temp wody dokładnie ale wskaźnik stał w normalnej pozycji (nb) a temp oleju dobijała do 130 (alarm mam na 125)
Nie ma w nd przypadkiem wymiennika olej/woda?
W ND1 nie ma
-
piwo
- Posty: 1407
- Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
- Model: Inny
- Lokalizacja: Marki
24 sie 2020, 14:07
Tylko wy patrzycie na to punktowo. A tak nie jest. Olej 0w20 ma działać od -50stopni do +150 stopni. I teraz olej 5w50 będzie miał taką samą lepkość przy -20 stopniach jak 0w20 przy -50 i dalej idąc 5w50 przy 120 stopniach będzie miał taką samą lepkość jak 0w20 przy 100. Tzn że co że silnik z olejem 5w50 przy 120 stopniach będzie działał dokładnie tak samo jak 0w20 przy 80 stopniach. Tzn że na 5w50 silnik się popsuje? No nie. Co jedynie należałoby zmieniać olej 0w20 zima i 5w50 lato i wszystko będzie jak najlepiej
Producenci oleju podaja lepkości przy 40 100 i hths przy 150 stopniach.
I te parametry trzeba porównywać. I na tor dobrze by lepkość przy 150 stopniach była powyżej 4. Dla silnika dobrze jest jak ma lepkość zbliżona do 10ciu.
I rzadki olej na torze jest za rzadki i zabija to panewy równie szybko jak lepkość 1000 która występuje przy 0stopni dla silnika 5w50 i przy -10stopni dla oleju 0w20.
Czytajcie karty z danymi. Jedne oleje są lepsze drugie gorsze a trzecie popularne i podrabiane.
Na milersie nt+ 5w50 to już nie pierwszy silnik od roku dwóch padł więc chyba zaczęli podrabiać. Poczytajcie trochę neta.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2020, 15:06 przez
piwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
24 sie 2020, 14:34
piwo pisze: ↑24 sie 2020, 14:07
Tylko wy patrzycie na to punktowo. A tak nie jest. Olej 0w20 ma działać od -50stopni do +150 stopni. I teraz olej 5w50 będzie miał taką samą lepkość przy -20 stopniach jak 0w20 przy -50 i dalej idąc 5w50 przy 120 stopniach będzie miał taką samą lepkość jak 0w20 przy 100. Tzn że co że silnik z olejem 5w50 przy 120 stopniach będzie działał dokładnie tak samo jak 0w20 przy 80 stopniach. Tzn że na 0w50 silnik się popsuje? No nie. Co jedynie należałoby zmieniać olej 0w20 zima i 5w50 lato i wszystko będzie jak najlepiej
Producenci oleju podaja lepkości przy 40 100 i hths przy 150 stopniach.
I te parametry trzeba porównywać. I na tor dobrze by lepkość przy 150 stopniach była powyżej 4. Dla silnika dobrze jest jak ma lepkość zbliżona do 10ciu.
I zadki olej na torze jest za zadki i zabiją to panewy równie szybko jak lepkość 1000 która występuje przy 0stopni dla silnika 5w50 i przy -10stopni dla oleju 0w20.
Czytajcie karty z danymi. Jedne oleje są lepsze drugie gorsze a trzecie popularne i podrabiane.
Na milersie nt+ 5w50 to już nie pierwszy silnik od roku dwóch padł więc chyba zaczęli podrabiać. Po zytajcie trochę neta.
Maciek, jak będę kupował olej to do Ciebie zadzwonię
-
chebum
- Posty: 73
- Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 5b
- Lokalizacja: Warszawa
24 sie 2020, 20:02
piwo pisze: ↑24 sie 2020, 14:07
Na milersie nt+ 5w50 to już nie pierwszy silnik od roku dwóch padł więc chyba zaczęli podrabiać.
Być może problem leży nie w podróbkach, lecz w tym, że olej 5W50 nie gwarantuje braku problemów z panewkami? Być może gęstszy olej trzeba uzupełnić o większą chłodnicę?
-
MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
24 sie 2020, 20:12
chebum pisze: ↑24 sie 2020, 20:02
piwo pisze: ↑24 sie 2020, 14:07
Na milersie nt+ 5w50 to już nie pierwszy silnik od roku dwóch padł więc chyba zaczęli podrabiać.
Być może problem leży nie w podróbkach, lecz w tym, że olej 5W50 nie gwarantuje braku problemów z panewkami? Być może gęstszy olej trzeba uzupełnić o większą chłodnicę?
Nie jest powiedziane, że torowo 5W30 nie potrzebuje większej chłodnicy...
-
chebum
- Posty: 73
- Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 5b
- Lokalizacja: Warszawa
24 sie 2020, 20:21
MMRS pisze: ↑24 sie 2020, 20:12
Nie jest powiedziane, że torowo 5W30 nie potrzebuje większej chłodnicy...
Chodziło mi o to, że być może problem z panewka nie jest związany z podróbkami Millersa 5W50, o których wspominał piwo.