[NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006
Cruise control Mazda MX-5 NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Donek
- Posty: 1335
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
W miejscu gdzie jest wtyczka w środku jest taki biały plastik z dziurką, musisz go cofnąć w ta sama stronę co się wypina kość elektryczna z czujnika aż się zablokuje. Jak już będzie zablokowany to wyciągasz ten bolec biały który naciska pedał hamulca, musisz to robić z wyczuciem, tam są ząbki, będziesz czuł ze przeskakują i bolec się wyciąga. Jak już dojdzie do końca, powinieneś to wyczuć, to wtedy wkładasz go na miejsce w samochodzie i przekręcasz. Jak już będzie na miejscu podpinasz kostkę elektryczną i ona zwolni ten plastik który wyciągnąłeś na początku i wtedy czujnik powinien zablokować się w prawidłowej pozycji i będzie wyregulowany odpowiednio. W trakcie montażu czujnika i wpinania kostki postaraj się nie naciskać pedału hamulca, ma być puszczony cały czas.Fifkers pisze:Donek, jak ustawić ten czujnik? Kupiłem używany, więc nie wiem czy będzie działał poprawnie?
Jeśli masz to podłączone tak jak piszesz to jest to źle zrobione. Już kilka razy to było wyjaśniane. Czerwony przewód obetnij/wyrwij/ cokolwiek. On jest niepotrzebny. Zielony musisz podłączyć do masy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Hej
Wlasnie jestem ok całym dniu dłubania z montażem tempomatu w moim 2008.
Sluchajcie dwa pytania:
Kostka przy kierownicy oto moja:
Poprostu sugerowałem sie kilkoma wpisami z tego tematu, nie doczytując tych ostatanich... tak nie mam zielonego kabla, chcialem biały podłączyć do ecu, a czerwony zmasowac do obudowy ecu.
Czytam niestety ze kabel czerwony jednak jest nie ważny? Ważny jest wlasnie ten zielony ktory ma byc zmasowany?..
Drugie pytanie tyczy sie przełącznika w pedale.
Oto moj. Tak nie mialem ori pinów, takze bezpiecznie rozebrałem wtyczkę, piny sa włożone zaizolowane bezpośrednio do gniazda, wszystko jest ok, poszukam gdzies ori wtyczki z dodatkowymi pinami i podmienię tak aby było jak oryginał. Narazie jest tak:
tak wygoda oryginał u mnie:
Wiadomo ze piny do ecu idą pod ori kablami do stopu.
Pytanie ktory kabel (pin ) idzie od ecu a ktory do zmasowania? ( bede masować rowniez do obudowy ecu)
Bardzo bede wdzięczy za pomoc. Auto mam rozebrane a musze miec na poniedziałek sprawne....
Wlasnie jestem ok całym dniu dłubania z montażem tempomatu w moim 2008.
Sluchajcie dwa pytania:
Kostka przy kierownicy oto moja:
Poprostu sugerowałem sie kilkoma wpisami z tego tematu, nie doczytując tych ostatanich... tak nie mam zielonego kabla, chcialem biały podłączyć do ecu, a czerwony zmasowac do obudowy ecu.
Czytam niestety ze kabel czerwony jednak jest nie ważny? Ważny jest wlasnie ten zielony ktory ma byc zmasowany?..
Drugie pytanie tyczy sie przełącznika w pedale.
Oto moj. Tak nie mialem ori pinów, takze bezpiecznie rozebrałem wtyczkę, piny sa włożone zaizolowane bezpośrednio do gniazda, wszystko jest ok, poszukam gdzies ori wtyczki z dodatkowymi pinami i podmienię tak aby było jak oryginał. Narazie jest tak:
tak wygoda oryginał u mnie:
Wiadomo ze piny do ecu idą pod ori kablami do stopu.
Pytanie ktory kabel (pin ) idzie od ecu a ktory do zmasowania? ( bede masować rowniez do obudowy ecu)
Bardzo bede wdzięczy za pomoc. Auto mam rozebrane a musze miec na poniedziałek sprawne....
Kable od wtyczki przy hamulcu masz opisane np. w poście patryk69 z 28 stycznia 2019. Wcześniej pewnie też, ale tak na szybko zerknąłem na poprzednią stronę wątku.
Przy kierownicy czerwony nieważny, zielony do masy.
Przy kierownicy czerwony nieważny, zielony do masy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Dzieki!!!
Działa!
Wszystko bez zastrzeżeń łącznie z podświetleniem
Czyli NC 2.0 2008 PRHT salon niemcy. Według instrukcji five’a śmiga
Pytanie. Mam zegary revlimiter ktore maja miejsce na kontrolkę „cruise” ale niestety niedziala:(
Chcialem zobaczyć jak podejść do żaróweczek w zegarach, ale chyba musiałbym wyciągać tarcze (czyli problematyczne wskazówki) nie chcialem teraz. Ale pytanie czy naprawde Wystarczy tylko zamontować żarówkę, czy porostu te zegary moga nie miec wiązki do tempo. ?
Ja brałem z kostki od panelu sterowania radiem na kierownicy (oczywiście nie swojej kiery tylko drugiej- dawcy panelu od tempomatu).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Ja w aucie miałem już kierownice z panelem do tempomatu, więc nie mam dawcy.
Edit.
BTW. Jakieś pro-tipy w temacie zdejmowania białej pokrywki z wtyczki ecu? Nie chciałbym jej zdemolować
Edit2.
Wiem z dobrego źródła, że biała pokrywka schodzi dużo łatwiej kiedy się ją podgrzeje i strzeli WD40. Metody poniżej nie zdążyłem sprawdzić. Obie masy chyba najlepiej podpiąć w nogach przy skrzynce bezpieczników. I warto zapoznać się z instrukcją obsługi tempomatu, bo klikając na pałę łatwo odnieść mylne wrażenie, że nie działa (wiem od kolegi )
Edit.
BTW. Jakieś pro-tipy w temacie zdejmowania białej pokrywki z wtyczki ecu? Nie chciałbym jej zdemolować
Edit2.
Wiem z dobrego źródła, że biała pokrywka schodzi dużo łatwiej kiedy się ją podgrzeje i strzeli WD40. Metody poniżej nie zdążyłem sprawdzić. Obie masy chyba najlepiej podpiąć w nogach przy skrzynce bezpieczników. I warto zapoznać się z instrukcją obsługi tempomatu, bo klikając na pałę łatwo odnieść mylne wrażenie, że nie działa (wiem od kolegi )
Ostatnio zmieniony 18 maja 2020, 7:24 przez PiotrekR, łącznie zmieniany 1 raz.
No to i ja dołączam do szczęśliwych posiadaczy tempomatu (NC1 2008 2.0).
Podziękowania dla Five'a za manual i Bimbaka za cenne wskazówki, worek wtyczek, pinów i kabelków które okazały się bardzo pomocne
Tego dużego białego plastiku nie trzeba ściągać z wtyczki ECU. Trzeba za pomocą płaskich śrubokrętów wysunąć ok 1mm ten biały plastik który znajduje się dalej. Wtedy piny wchodzą gładko. Po wciśnięciu pinów, należy "zamknąć" biały plastik. Fotka poniżej (miejsca gdzie należy wsadzić śrubokręt płaski i lekko podważyć). Dzięki Bimbak za te wskazówkę, bo to imho jest rozwiązanie najtrudniejszej części z całej pracy. Potem już z górki.
Co do punktów masy. Przyciski podłączyłem zaraz pod kolumną kierowniczą, jest tam śrubka do której można się wkręcić. Masę z czujnika hamulca podłączyłem do śruby przy wewnętrznej skrzynce z bezpiecznikami. Do komory wiec trafiły tylko dwa przewodu do ECU.
Podziękowania dla Five'a za manual i Bimbaka za cenne wskazówki, worek wtyczek, pinów i kabelków które okazały się bardzo pomocne
Tego dużego białego plastiku nie trzeba ściągać z wtyczki ECU. Trzeba za pomocą płaskich śrubokrętów wysunąć ok 1mm ten biały plastik który znajduje się dalej. Wtedy piny wchodzą gładko. Po wciśnięciu pinów, należy "zamknąć" biały plastik. Fotka poniżej (miejsca gdzie należy wsadzić śrubokręt płaski i lekko podważyć). Dzięki Bimbak za te wskazówkę, bo to imho jest rozwiązanie najtrudniejszej części z całej pracy. Potem już z górki.
Co do punktów masy. Przyciski podłączyłem zaraz pod kolumną kierowniczą, jest tam śrubka do której można się wkręcić. Masę z czujnika hamulca podłączyłem do śruby przy wewnętrznej skrzynce z bezpiecznikami. Do komory wiec trafiły tylko dwa przewodu do ECU.
- janux
- Donator
- Posty: 311
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Orientuje się ktoś może, czy jeśli wymieniłbym deskę rozdzielczą na taką, która ma wskaźniki tempomatu, to powinne one zadziałać? Oryginalnie u siebie nie miałem tempomatu (więc i kontrolek w desce), udało mi się dołożyć tempomat i zastanawiam się czy (i jak) da się dołożyć wskaźniki.
PS Dzięki Five i cała reszto społeczności, która dołożyła swoją cegiełkę w tym temacie
PS Dzięki Five i cała reszto społeczności, która dołożyła swoją cegiełkę w tym temacie
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja pomimo braku tempomatu miałem w ncfl 2010 nieaktywne wskaźniki tempomatu w zegarach. Po dorobieniu wiązki i podłączeniu okablowania do odpowiedniego ECU (wymiana ECU z 1.8 na 2.0) obsługującego ta funkcję, wskaźniki zaczęły działać bez dodatkowej ingerencjijanux pisze: ↑29 lip 2020, 10:13Orientuje się ktoś może, czy jeśli wymieniłbym deskę rozdzielczą na taką, która ma wskaźniki tempomatu, to powinne one zadziałać? Oryginalnie u siebie nie miałem tempomatu (więc i kontrolek w desce), udało mi się dołożyć tempomat i zastanawiam się czy (i jak) da się dołożyć wskaźniki.
PS Dzięki Five i cała reszto społeczności, która dołożyła swoją cegiełkę w tym temacie
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Po długich bojach Five'a z moim ECU i autem, nagle tempomat zaczął działać gdy zmostkowałem dwa kable z kostki nad hamulcem. Połączyłem je bez lutowania, siedziały ciasno. Działało jeden dzień. Później nie działało chociaż kable siedziały ładnie spięte. Za radą Five'a spróbowałem zmienic kolejność kabli w kostce ale to nie pomogło. Od wtedy tempomat nie działa jakkolwiek połącze kable, w kostce, poza nią czy jakkolwiek. Wku..ia to że widziałem że to może działać i nagle przestało. Czy ktoś miał podobne jazz'y?
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Dzięki wskazówkom zawartym w tym temacie udało mi się podłączyć tempomat również u mnie.
Bardzo dziękuję Five'owi i wszystkim, którzy uzupełniali wątek.
Pozwolę sobie przedstawić pokrótce jak to u mnie przebiegało, może komuś, kto woli oglądać obrazki niż czytać coś się przyda...
Pacjent - NC 1.8 z 2006r. z rynku niemieckiego ale z podmienionym ECU na takie z NC 2.0 2006 z UK (również bez tempomatu), "zegary" pozostały oryginalne z 1.8 (brak kontrolki tempomatu).
Skrzynia biegów manualna.
1. Zainstalowałem kompletną kierownicę z obsługą tempomatu z mazdy CX7, z mojej pozostał jedynie airbag.
Mała uwaga w tym miejscu - wieloklin na "nowej" kierownicy różnił się od oryginału, przez co przy przyjeździe na wprost kierownica była nieco skręcona (na oryginalnej była idealnie prosto) - auto musiało pojechać na geometrię.
2. Dołożyłem 2 piny do wtyczki pod kierownicą znajdującą się pod dolną plastikową osłoną kolumny kierowniczej.
Piny pozyskałem z wiązki oryginalnej kierownicy NC, podłączyłem wg schematu w załączonych zdjęciu 1 (pin 2B do ECU 1AQ, pin 2C do masy pod kierownicą) .
3. Wymieniłem czujnik stop z pojedynczego na podwójny (OEM GJ6E-66-490).
Dołożyłem 2 pinów do wtyczki czujnika, oba przewody przedłużyłem do ECU, jeden (dowolny) połączyłem z masą obudowy ECU, drugi z pinem 1AF w ECU.
Piny można pozyskać jak już wspominał patryk69 z istniejącej wiązki auta.
Ja kupiłem używany czujnik stop z mazdy 6 GY wraz z wtyczką , przy okazji okazało się, że czujnik pasuje do miaty...
4. Dołożyłem 2 piny do wtyczki ECU, podłączyłem masę z czujnika stop pod obudowę ECU.
W celu dostania się do ECU trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza, pod nim znajduje się ECU.
Piny we wtyczce ECU są identyczne z tymi, które dokładałem do wtyczki pod kierownicą.
Idąc za radą Arturo_tiburon dokładałem brakujące 2 piny od przodu wtyczki.
W tym celu usunąłem zabezpieczenie pinów w postaci białej wkładki podważając lekko szary plastik wtyczki w oznaczonych żółtym kolorem miejscach (zdjęcie nr 4).
Piny dość ciężko wchodzą na miejsce, potrzeba nieco siły przekonywania a zarazem wyczucia żeby je nie uszkodzić (zdjęcie nr 6).
W otworach, w które wchodzą nowe piny znajdują się zaślepki - powinny wysunąć się z tyłu wtyczki przy wkładaniu pinów, ewentualnie można spróbować je wyciągnąć przed tą czynnością.
Po instalacji pinów założyłem delikatnie ich zabezpieczenie na miejsce (w sposób pokazany na zdjęciu 8) i podłączyłem wtyczkę do ECU.
Ostatni, trzeci przewód z kabiny podłączyłem pod masę na obudowie ECU. Być może wystarczyło by go podpiąć pod masę już w kabinie, jednak wolałem nie ryzykować kolejnego przeciągania przewodu w razie niepowodzenia.
5. Test.
Brak kontrolki tempomatu na desce rozdzielczej i małe zamieszanie z funkcją przycisków spowodowało, że pierwszy werdykt brzmiał "nie działa, no trudno..."
Za drugim podejściem, już na spokojnie (po przeczytaniu opisów przycisków) wciśnięty podczas jazdy kolejno przycisk [ON/OFF] i [-/SET] dał oczekiwany efekt.
Wszystko działa jak należy, do braku kontrolki można się przyzwyczaić.
Dziękuję raz jeszcze
Bardzo dziękuję Five'owi i wszystkim, którzy uzupełniali wątek.
Pozwolę sobie przedstawić pokrótce jak to u mnie przebiegało, może komuś, kto woli oglądać obrazki niż czytać coś się przyda...
Pacjent - NC 1.8 z 2006r. z rynku niemieckiego ale z podmienionym ECU na takie z NC 2.0 2006 z UK (również bez tempomatu), "zegary" pozostały oryginalne z 1.8 (brak kontrolki tempomatu).
Skrzynia biegów manualna.
1. Zainstalowałem kompletną kierownicę z obsługą tempomatu z mazdy CX7, z mojej pozostał jedynie airbag.
Mała uwaga w tym miejscu - wieloklin na "nowej" kierownicy różnił się od oryginału, przez co przy przyjeździe na wprost kierownica była nieco skręcona (na oryginalnej była idealnie prosto) - auto musiało pojechać na geometrię.
2. Dołożyłem 2 piny do wtyczki pod kierownicą znajdującą się pod dolną plastikową osłoną kolumny kierowniczej.
Piny pozyskałem z wiązki oryginalnej kierownicy NC, podłączyłem wg schematu w załączonych zdjęciu 1 (pin 2B do ECU 1AQ, pin 2C do masy pod kierownicą) .
3. Wymieniłem czujnik stop z pojedynczego na podwójny (OEM GJ6E-66-490).
Dołożyłem 2 pinów do wtyczki czujnika, oba przewody przedłużyłem do ECU, jeden (dowolny) połączyłem z masą obudowy ECU, drugi z pinem 1AF w ECU.
Piny można pozyskać jak już wspominał patryk69 z istniejącej wiązki auta.
Ja kupiłem używany czujnik stop z mazdy 6 GY wraz z wtyczką , przy okazji okazało się, że czujnik pasuje do miaty...
4. Dołożyłem 2 piny do wtyczki ECU, podłączyłem masę z czujnika stop pod obudowę ECU.
W celu dostania się do ECU trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza, pod nim znajduje się ECU.
Piny we wtyczce ECU są identyczne z tymi, które dokładałem do wtyczki pod kierownicą.
Idąc za radą Arturo_tiburon dokładałem brakujące 2 piny od przodu wtyczki.
W tym celu usunąłem zabezpieczenie pinów w postaci białej wkładki podważając lekko szary plastik wtyczki w oznaczonych żółtym kolorem miejscach (zdjęcie nr 4).
Piny dość ciężko wchodzą na miejsce, potrzeba nieco siły przekonywania a zarazem wyczucia żeby je nie uszkodzić (zdjęcie nr 6).
W otworach, w które wchodzą nowe piny znajdują się zaślepki - powinny wysunąć się z tyłu wtyczki przy wkładaniu pinów, ewentualnie można spróbować je wyciągnąć przed tą czynnością.
Po instalacji pinów założyłem delikatnie ich zabezpieczenie na miejsce (w sposób pokazany na zdjęciu 8) i podłączyłem wtyczkę do ECU.
Ostatni, trzeci przewód z kabiny podłączyłem pod masę na obudowie ECU. Być może wystarczyło by go podpiąć pod masę już w kabinie, jednak wolałem nie ryzykować kolejnego przeciągania przewodu w razie niepowodzenia.
5. Test.
Brak kontrolki tempomatu na desce rozdzielczej i małe zamieszanie z funkcją przycisków spowodowało, że pierwszy werdykt brzmiał "nie działa, no trudno..."
Za drugim podejściem, już na spokojnie (po przeczytaniu opisów przycisków) wciśnięty podczas jazdy kolejno przycisk [ON/OFF] i [-/SET] dał oczekiwany efekt.
Wszystko działa jak należy, do braku kontrolki można się przyzwyczaić.
Dziękuję raz jeszcze
- Załączniki
-
- Zmodyfikowana wtyczka ECU i masa podpięta pod jedną ze śrub obudowy ECU.
- 9.jpg (576.87 KiB) Przejrzano 3400 razy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
A ja odradzam wyciąganie tego białego plastiku chyba że chcesz piny z wtyczki wyciągać. By wsadzić piny od tyłu wystarczy podnieść białą blokadę która jest wewnątrz wtyczki, bliżej strony od komputera, odpowiednio dobranym płaskim wkrętakiem, a najlepiej dwoma, bo trzeba ją podważyć w dwóch miejscach. Widać ją na zdjęciu 6Piny we wtyczce ECU są identyczne z tymi, które dokładałem do wtyczki pod kierownicą.
Idąc za radą Arturo_tiburon dokładałem brakujące 2 piny od przodu wtyczki.
W tym celu usunąłem zabezpieczenie pinów w postaci białej wkładki podważając lekko szary plastik wtyczki w oznaczonych żółtym kolorem miejscach (zdjęcie nr 4).
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Potwierdzam, ta metoda jest 10x łatwiejsza i mocno skraca czas instalacji tempomatu. Poza tym łatwiej w takiej opcji wyciągnąć dwie plastykowe zaślepki w miejscu wpinanych pinów.Bimbak pisze: ↑13 sie 2020, 22:41A ja odradzam wyciąganie tego białego plastiku chyba że chcesz piny z wtyczki wyciągać. By wsadzić piny od tyłu wystarczy podnieść białą blokadę która jest wewnątrz wtyczki, bliżej strony od komputera, odpowiednio dobranym płaskim wkrętakiem, a najlepiej dwoma, bo trzeba ją podważyć w dwóch miejscach. Widać ją na zdjęciu 6
Mazda z 2007 roku założony przez ASO Mazdyw Holandii tempomat "gold cruise" który fizycznie operuje pedałem gazu będzie współpracował z EcuTec czy bez montażu fabrycznego tempomatu się nie obejdzie? https://photos.app.goo.gl/p4yh1mAj6B9W33wV7
Wydaje mi się żeby działo to jak z fabrycznym temopomatem konieczne będzie przynajmiej odtworzenie drabinki rezystancyjnej fabrycznego tempomatu i wpięcie się z tym pod ECU. Tyle samo zachodu jak nie więcej co wrzucenie tempomatu mazdy o ile masz przystosowany do tego ECU.
- janux
- Donator
- Posty: 311
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Jeśli dobrze zrozumiałem - ten tempomat który Ci zamontowali nie jest wpięty do kompa, tylko to jest urządzenie które „przytrzymuje” pedał gazu w określonej pozycji? Jeśli tak, to nie będzie to działało z EcuTekiem, w sensie nie będziesz mógł zmieniać map za pomocą tego tempomatu.essowot pisze: ↑16 sie 2020, 9:59Mazda z 2007 roku założony przez ASO Mazdyw Holandii tempomat "gold cruise" który fizycznie operuje pedałem gazu będzie współpracował z EcuTec czy bez montażu fabrycznego tempomatu się nie obejdzie? https://photos.app.goo.gl/p4yh1mAj6B9W33wV7
Tak "przytrzymuje" pedał gazu jednak jest w stanie śledzić prędkość samochodu tzn. można dodawać przyciskami po 1km/h bądź trzymać je i przyśpieszać/zwalniać. Jadąc z górki samemu odejmuje gazu a pod górkę dodaje żeby utrzymać zadaną prędkość, więc musi być podłączony do ECU bo jest w stanie sprawdzać prędkość obrotową silnika? Standardowo wciśnięcie hamulca lub sprzęgła wyłącza tempomat.janux pisze: ↑16 sie 2020, 20:20Jeśli dobrze zrozumiałem - ten tempomat który Ci zamontowali nie jest wpięty do kompa, tylko to jest urządzenie które „przytrzymuje” pedał gazu w określonej pozycji? Jeśli tak, to nie będzie to działało z EcuTekiem, w sensie nie będziesz mógł zmieniać map za pomocą tego tempomatu.essowot pisze: ↑16 sie 2020, 9:59Mazda z 2007 roku założony przez ASO Mazdyw Holandii tempomat "gold cruise" który fizycznie operuje pedałem gazu będzie współpracował z EcuTec czy bez montażu fabrycznego tempomatu się nie obejdzie? https://photos.app.goo.gl/p4yh1mAj6B9W33wV7
Dopóki do ECU, do pinu 1AQ nie będzie wchodziła odpowiednia rezystancja, to nie będzie działać.
Tempomat który masz zainstalowany może być podłączony do CAN, do ECU, ale to nic nie zmienia.
Ecutek operuje na fabrycznych przyciskach tempomatu, które wysyłają znaną oporność do 1AQ.
Jeśli na ECU, w pinie 1AQ nie pojawi się oczekiwana wartość, to nic się nie wydarzy.
Tempomat który masz zainstalowany może być podłączony do CAN, do ECU, ale to nic nie zmienia.
Ecutek operuje na fabrycznych przyciskach tempomatu, które wysyłają znaną oporność do 1AQ.
Jeśli na ECU, w pinie 1AQ nie pojawi się oczekiwana wartość, to nic się nie wydarzy.
- Załączniki
-
- tempomat_nc.png (6.37 KiB) Przejrzano 3254 razy
Czy ktoś wie jak się nazywa lub jak wygląda ta złączka do kabli idacych do czujnika przy hamulcu? Niestety nie mogę żadnych dobrać i albo nie wchodzą na blaszki w czujniku bo są luźne albo gdy są za ciasne to nie da się tego w złączce wsadzić nie łamiąc lutów.
Jazda z kablami zmostkowanymi poza złączka powoduje że tempomat znika po 15 min jazdy i wraca po restarcie silnika.
Jazda z kablami zmostkowanymi poza złączka powoduje że tempomat znika po 15 min jazdy i wraca po restarcie silnika.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt: