Pomiar oleju
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Cześć, po dłuższej rozłące z MX-5 nabyłem NC 2.0 AT
Już na wstępie mam pytanie o pomiar poziomu oleju silnikowego. Pamiętam, że w NB była gimnastyka.
W NC mam bagnet z takim jakby ubytkiem gdzie dziobek siedzi przy wlewie umożliwiając wsadzenie bagnetu tylko w jednym położeniu.
Moje pytanie czy pomiar właściwy robi się wsadzając bagnet do końca czy opiera się go na tym "dziobku" i wtedy odczyt jest właściwy.
Dodam, że podczas dynamicznej jazdy i zakrętów, wskazania czujnika poziomu oleju wahają się.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Już na wstępie mam pytanie o pomiar poziomu oleju silnikowego. Pamiętam, że w NB była gimnastyka.
W NC mam bagnet z takim jakby ubytkiem gdzie dziobek siedzi przy wlewie umożliwiając wsadzenie bagnetu tylko w jednym położeniu.
Moje pytanie czy pomiar właściwy robi się wsadzając bagnet do końca czy opiera się go na tym "dziobku" i wtedy odczyt jest właściwy.
Dodam, że podczas dynamicznej jazdy i zakrętów, wskazania czujnika poziomu oleju wahają się.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
- Alex
- Donator
- Posty: 4599
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ogólnie rzecz biorąc pomiar poziomu oleju w NC to masakra. Ja robię tak:
Wyciagam bagnet i wycieram do czysta
Wkładam bagnet tak by dzióbek wszedł w wycięcie, od razu wyciagam i patrzę
Poziom oleju lepiej widać na oblej stronie bagnetu, naciolem nożem kreski w miejscach gdzie są na płaskiej stronie. Trochę pomaga
przy użyciu Tapatalka
Wyciagam bagnet i wycieram do czysta
Wkładam bagnet tak by dzióbek wszedł w wycięcie, od razu wyciagam i patrzę
Poziom oleju lepiej widać na oblej stronie bagnetu, naciolem nożem kreski w miejscach gdzie są na płaskiej stronie. Trochę pomaga
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Dzięki za wskazówkę, też spróbuję.
Tak sobie myślę, że jeżeli wskazanie jest wyraźne w momencie oparcia się kołnierza bagnetu na "dziobie", to w pozycji właściwej bagnet chowa się dodatkowo około 1 cm i to właśnie tę długość należałoby dodać do poziomu z pomiaru na kołnierzu... nie rozumiem celowości tych komplikacji w Maździe.
Tak sobie myślę, że jeżeli wskazanie jest wyraźne w momencie oparcia się kołnierza bagnetu na "dziobie", to w pozycji właściwej bagnet chowa się dodatkowo około 1 cm i to właśnie tę długość należałoby dodać do poziomu z pomiaru na kołnierzu... nie rozumiem celowości tych komplikacji w Maździe.
- Alex
- Donator
- Posty: 4599
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ogólnie rzecz biorac Mazdzie wespół z fordem udało się koncertowo schrzanić rzecz tak prosta jak pomiar poziomu oleju. Do tego jest kilka wersji bagnetu ... I każda schrzaniona, może trochę inaczej ale schrzaniona.
Dopiero w skyactiv bagnet zrobili normalny.
przy użyciu Tapatalka
Dopiero w skyactiv bagnet zrobili normalny.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Nie ma. Nie ma nawet czujnika ciśnienia oleju, bo to coś między zegarami jest na stałe sprzężone z obrotomierzem i niczego nie mierzy.
Osobiście mam bagnet z Mazdy 3, płaski profil i jest bdb do silnika 2.5 po swapie.
Jak budżet pozwoli i czas to zlecę montaż czujnika temperatury i ciśnienia oleju
Ostatnio zmieniony 08 sie 2020, 15:48 przez tytusr, łącznie zmieniany 1 raz.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4599
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Gdy ciśnienie oleju spada ponizej progu wskaźnik leci na zero
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Czyli coś tam działa.
Czytałem na forum o tym wskaźniku, głównie opinie jw. ( zawsze mnie zastanawiała intencja montowania czegoś wskazującego nic)
A jaki to próg poniżej min?Przetestowane?
Bez przesady z tym bagnetem, po wytarciu cos tam widać ( w garażu )
Czytałem na forum o tym wskaźniku, głównie opinie jw. ( zawsze mnie zastanawiała intencja montowania czegoś wskazującego nic)
A jaki to próg poniżej min?Przetestowane?
Bez przesady z tym bagnetem, po wytarciu cos tam widać ( w garażu )
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- lipekm
- Donator
- Posty: 243
- Rejestracja: 27 maja 2020, 10:03
- Model: NC FL2
- Wersja: 2.0 Sport + aut
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W instrukcji US napisali, aby włożyć bagnet do samego końca i tak robić pomiar, na rozgrzanym oleju, ale po ok 5 min od wyłączenia silnika, aby zdążył spłynąć. Ja mam tą wersje z otworkami, ciężko jest cokolwiek dojrzeć.Mieczyslaw pisze: ↑08 sie 2020, 22:53Jeżeli olej świeży nic nie widać albo ja nie widzę chociaż na samym bagnecie doczytałem się (Fo)rd(Mo)tor(Co)rporation
- Załączniki
-
- IMG_20200809_075759.jpg (359.13 KiB) Przejrzano 2048 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4599
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie wiem jaki jest próg (w serwisowce pewnie jest) ale owszem przetestowane osobiście gdy fachfcy zmienili mi olej tak że za 500m zgubiłem jego połowę ...
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- irekJ
- Donator
- Posty: 2645
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Z moich doświadczeń z NC wynika, że jedynym pewnym sposobem na sprawdzenie oleju jest wyciągnięcie bagnetu, pójście na długą kawę i wtedy sprawdzenie stanu.
Zazwyczaj jak silnik nie jest rozgrzany do czerwoności to wystarczy kilkanaście minut aby olej ściekł z rurki od bagnetu i zgęstniał na tyle aby jakiś sensowny odczyt zrobić.
Zazwyczaj jak silnik nie jest rozgrzany do czerwoności to wystarczy kilkanaście minut aby olej ściekł z rurki od bagnetu i zgęstniał na tyle aby jakiś sensowny odczyt zrobić.
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 521
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Mi ten sposob „sprzedał” poprzedni własciciel, i zawsze działa:
Przyjeżdżasz do domu wieczorem, wyciągasz bagnet, zaślepiają szmatka otwór, zostawiasz na noc, rano czyścisz bagnet, wkładasz i masz racjonalny wgląd w olej. Prawie caly zleci z prowadnicy bagnetu, widzisz realny jaki jest.
Przyjeżdżasz do domu wieczorem, wyciągasz bagnet, zaślepiają szmatka otwór, zostawiasz na noc, rano czyścisz bagnet, wkładasz i masz racjonalny wgląd w olej. Prawie caly zleci z prowadnicy bagnetu, widzisz realny jaki jest.
- BOMI21
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Mowa o mnie, a chciałem własnie to napisaćMalcolm_x pisze: ↑12 sie 2020, 6:59Mi ten sposob „sprzedał” poprzedni własciciel, i zawsze działa:
Przyjeżdżasz do domu wieczorem, wyciągasz bagnet, zaślepiają szmatka otwór, zostawiasz na noc, rano czyścisz bagnet, wkładasz i masz racjonalny wgląd w olej. Prawie caly zleci z prowadnicy bagnetu, widzisz realny jaki jest.
Odczytanie poziomu oleju w tym wozie to sprawa na tyle kluczowa że nie polecam półśrodków, zostawić wóz na całą noc bez bagnetu i rano pomiar jest dokładny i nie zostawia wątpliwości.
Przy okazji wspomnę że zgodnie z instrukcją między minimum a maksimum na bagnecie jest 750ml.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- Alex
- Donator
- Posty: 4599
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
I gdzie tu jest prawda?
Jaki typ tego płaskiego bagnetu? PE07-10-450?
przy użyciu Tapatalka
Jaki typ tego płaskiego bagnetu? PE07-10-450?
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
w 2,5 bagnet powinien być dłuższy niż w 2,0 - nie wiem z jakiej mazdy 3 to jest - ja zostawiłem bagnet z forda z silnika 2,5.. o niebo łatwiej zmierzyć poziom..
[edit] a to ze skyactive.. ten niby polecany do 2,5.. - jest jakaś drobna różnica w długościach..
tu trochę opisu:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=614116
- BOMI21
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Ale to ma sens, nowszy bagnet ma wyżej maksimum oraz minimum, więc tutaj zmiana na plus
ja po trzech wiem że nie da się sprawdzić poziomu oleju na ciepło i tyle
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- Alex
- Donator
- Posty: 4599
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie da się, nie da się... jak się nie ma wyjścia bo wciąga olej na potęgę można się nauczyć jak korzystać z tego nieszczęsnego bagnetu.
Przetestowane na Jastrzębiu i w Kielcach, silnik ciągle żyje więc metoda skuteczna
przy użyciu Tapatalka
Przetestowane na Jastrzębiu i w Kielcach, silnik ciągle żyje więc metoda skuteczna
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
No dobra, to ja od dziś też mam zagadkę. Za chiny nie wiem jak tu cokolwiek odczytać.
Stawiam auto na godzinę, noc, z bagnetem i bez, podłoże na maksa proste. Wyciągam bagnet i nie wiem ile jest oleju.
Wlałem 300ml oleju i po 50km i odczekaniu nadal olej zbiera się tylko w rynience. Nie widzę żadnej różnicy tam pod min.
Cały czas widać brąz tylko na dole tej rynienki. Nic między min a maks. Jutro jeszcze spróbuję odbić pomiarówkę na papierze trzymając to pionowo ale nie wiem czy to miarodajne.
Parę fotek.
Stawiam auto na godzinę, noc, z bagnetem i bez, podłoże na maksa proste. Wyciągam bagnet i nie wiem ile jest oleju.
Wlałem 300ml oleju i po 50km i odczekaniu nadal olej zbiera się tylko w rynience. Nie widzę żadnej różnicy tam pod min.
Cały czas widać brąz tylko na dole tej rynienki. Nic między min a maks. Jutro jeszcze spróbuję odbić pomiarówkę na papierze trzymając to pionowo ale nie wiem czy to miarodajne.
Parę fotek.
W ND też nie umiem tego sprawdzić - ani na zimnym, ani na gorącym - zawsze wychodzi jak na zdjęciu
- Załączniki
-
- IMG_6111.JPG (2.3 MiB) Przejrzano 1468 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4599
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
cos malo tego oleju jesli zbiera sie tylko na rynience.
Natomiast okreslic (bo ciezko nazwac to zmierzeniem) poziom oleju mozna tak:
- wyciagam bagnet i wycieram do sucha
- wkładam bagnet tak by dzióbek wszedł w wycięcie, od razu wyciagam i patrzę
Poziom oleju trochę lepiej widać na obłej stronie bagnetu, naciolem nożem kreski w miejscach gdzie są na płaskiej stronie. Trochę pomaga
mozna tez probowac zmatowic bagnet lekko przecierajac go papierem sciernym. Wtedy troche lepiej widac jak sie olej na nim osadza
Natomiast okreslic (bo ciezko nazwac to zmierzeniem) poziom oleju mozna tak:
- wyciagam bagnet i wycieram do sucha
- wkładam bagnet tak by dzióbek wszedł w wycięcie, od razu wyciagam i patrzę
Poziom oleju trochę lepiej widać na obłej stronie bagnetu, naciolem nożem kreski w miejscach gdzie są na płaskiej stronie. Trochę pomaga
mozna tez probowac zmatowic bagnet lekko przecierajac go papierem sciernym. Wtedy troche lepiej widac jak sie olej na nim osadza
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Tez mi sie wydawalo ze jest malo oleju skoro sie zebralo pod minimum na rynience, dolalem 300ml i dalej tak samo sie zbiera.
Przeciez to niemozliwe by go ubylo czy co. Wiec sklaniam sie do teorii ze poziom oleju na tym bagnecie to nie to co na rynience tylko wlasnie z tylu bagnetu, tak jak odbite na papierze, wiec mam teraz powyzej maximum. Ale to boje sie ze to takie myslenie zyczeniowe...
Pojade w tygodniu, wymienie filtr i wleje 4.8 tak jak pisza przy wymianie z filtrem i zobacze jak wtedy bagnet wyglada. Bo nie wiem jak dalej ogarniac stan oleju w tym aucie.
Przeciez to niemozliwe by go ubylo czy co. Wiec sklaniam sie do teorii ze poziom oleju na tym bagnecie to nie to co na rynience tylko wlasnie z tylu bagnetu, tak jak odbite na papierze, wiec mam teraz powyzej maximum. Ale to boje sie ze to takie myslenie zyczeniowe...
Pojade w tygodniu, wymienie filtr i wleje 4.8 tak jak pisza przy wymianie z filtrem i zobacze jak wtedy bagnet wyglada. Bo nie wiem jak dalej ogarniac stan oleju w tym aucie.