Znowu o izolacji termicznej

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maroslaw
Posty: 264
Rejestracja: 22 lis 2017, 9:13
Model: NB
Lokalizacja: Leszno

31 lip 2020, 20:24

Wczoraj na fb zadałem pytanie odnośnie izolacji. Odpowiedzi trochę poszły nie w tą stronę. Dlatego wklejam tu jeszcze raz to samo 😉

Izolacja termiczna...
Nie, nie będzie kolejnego pytania o grzanie z tunela o izolacji wydechu. Już jest to za mną. I wszystko działa! Tak, oklejenie pomaga w odizolowaniu. Jest jeszcze jeden problem. NAGRZEWNICA która ciągle ma gorący płyn. Czy ktoś próbował z tym coś zrobić? Odłączyć garzewnice od gorącego płynu? Tak żeby kiedy chcemy żeby było ciepło w środku płyn dostaje się do nagrzewnicy, a kiedy chcemy żeby było zimno nagrzewnica jest wyłączona?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 sie 2020, 1:44

Maroslaw pisze:
31 lip 2020, 20:24
Wczoraj na fb zadałem pytanie odnośnie izolacji. Odpowiedzi trochę poszły nie w tą stronę. Dlatego wklejam tu jeszcze raz to samo 😉

Izolacja termiczna...
Nie, nie będzie kolejnego pytania o grzanie z tunela o izolacji wydechu. Już jest to za mną. I wszystko działa! Tak, oklejenie pomaga w odizolowaniu. Jest jeszcze jeden problem. NAGRZEWNICA która ciągle ma gorący płyn. Czy ktoś próbował z tym coś zrobić? Odłączyć garzewnice od gorącego płynu? Tak żeby kiedy chcemy żeby było ciepło w środku płyn dostaje się do nagrzewnicy, a kiedy chcemy żeby było zimno nagrzewnica jest wyłączona?
Musiałbyś zrobić by-pass. Teoretycznie masz dwie opcje:
Zawór tylko na wężu doprowadzającym płyn
Zawór na obu wężach.
Jak zamontujesz elektrozawory to możesz to otwierać i zamykać z przycisku.

Jak to w praktyce przeprowadzić to Ci nie powiem bo przy grodzi jakoś dużo miejsca nie ma, ale podejrzewam że nie był by to jakiś straszny problem.
Awatar użytkownika
Maroslaw
Posty: 264
Rejestracja: 22 lis 2017, 9:13
Model: NB
Lokalizacja: Leszno

01 sie 2020, 16:47

mutra pisze:
01 sie 2020, 1:44
Maroslaw pisze:
31 lip 2020, 20:24
Wczoraj na fb zadałem pytanie odnośnie izolacji. Odpowiedzi trochę poszły nie w tą stronę. Dlatego wklejam tu jeszcze raz to samo 😉

Izolacja termiczna...
Nie, nie będzie kolejnego pytania o grzanie z tunela o izolacji wydechu. Już jest to za mną. I wszystko działa! Tak, oklejenie pomaga w odizolowaniu. Jest jeszcze jeden problem. NAGRZEWNICA która ciągle ma gorący płyn. Czy ktoś próbował z tym coś zrobić? Odłączyć garzewnice od gorącego płynu? Tak żeby kiedy chcemy żeby było ciepło w środku płyn dostaje się do nagrzewnicy, a kiedy chcemy żeby było zimno nagrzewnica jest wyłączona?
Musiałbyś zrobić by-pass. Teoretycznie masz dwie opcje:
Zawór tylko na wężu doprowadzającym płyn
Zawór na obu wężach.
Jak zamontujesz elektrozawory to możesz to otwierać i zamykać z przycisku.

Jak to w praktyce przeprowadzić to Ci nie powiem bo przy grodzi jakoś dużo miejsca nie ma, ale podejrzewam że nie był by to jakiś straszny problem.
Tak właśnie o tym myślałem. Można by było się pokusić o włączenie przepływu automatycznie w momencie ruszenia pokrętłem w stronę "czerwonego". Tu już byłaby wieksza zabawa 🙂

Interesowało mnie czy ktoś już to wieksza probowal zrobić u siebie, żeby "nie wyważać drzwi" 😉
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

03 sie 2020, 7:56

na miata.net był swego czasu opis - gość zamontował zwykłe zawory kulowe pod maską i latem je zamykał :mrgreen:
jak chcesz sie bawić z elektrozaworem , to już wgl będzie lux 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

03 sie 2020, 20:05

Można by po prostu wkomponować przełącznik opisany "heater" lub "winter mode" i elektrozaworem sobie regulować czy mamy grzanie czy nie :)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

04 sie 2020, 21:49

tyle, że nie mając innego odbiorcy płynu - musisz zrobić jeszcze jakieś obejście ;)

w sumie ja mam reduktor, wiec muszę się zastanowić nad tematem bo wystarczy elektrozawor tylko :idea:
Obrazek
ODPOWIEDZ