Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 cze 2020, 11:15

Czy ta firma gravity-perfrmance to japspeed? niby w nazwie na dole maja jap ale nie wiem czy to na pewno oni.

https://www.ebay.co.uk/itm/4-1-STAINLES ... 2748.l2649

EDIT: OK, znalazlem japspeeda. https://www.ebay.co.uk/usr/*japspeed*?_ ... 7675.l2559

pytanie 2: czy jesli mam stockowy kolektor ale wydech racing Beat to co mi da dolozenie decat midpipe'a od japspeeda?
urwalem go za smieszne pieniadze ale nie wiem czy jest sens go instalowac jesli nie mam na razie stockowy kolektor. mowa o 1.8.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 cze 2020, 0:10

bjorm pisze:
19 cze 2020, 11:15
Czy ta firma gravity-perfrmance to japspeed? niby w nazwie na dole maja jap ale nie wiem czy to na pewno oni.

https://www.ebay.co.uk/itm/4-1-STAINLES ... 2748.l2649

EDIT: OK, znalazlem japspeeda. https://www.ebay.co.uk/usr/*japspeed*?_ ... 7675.l2559

pytanie 2: czy jesli mam stockowy kolektor ale wydech racing Beat to co mi da dolozenie decat midpipe'a od japspeeda?
urwalem go za smieszne pieniadze ale nie wiem czy jest sens go instalowac jesli nie mam na razie stockowy kolektor. mowa o 1.8.
W 1.8 wstawiłem sobie cały wydech od japspeed tj. Decat kolektor wydechowy, 2.25" midpipe z sportc cat i tłumik praktycznie sama puszka. Zrobiłem strojenie, hmm- generalnie poza tym że zrobiło się głośno to kasa w błoto. Silnik 1.8 w NC jest tak słaby że nic mu nie pomoże poza Turbo/kompresorem, a większa średnica wydechu wręcz zaszkodzi w niższych obrotach
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

23 cze 2020, 9:53

Szybkie pytanie.
Czy elektryczne lusterka w NA mają taki sam kształt szkła jak wersje manualne ?
Spawak
Posty: 15
Rejestracja: 25 maja 2020, 17:36
Model: NC
Lokalizacja: Poznań

27 cze 2020, 15:44

NCFL PRHT Kirei domykanie szyb po zamknięciu dachu nie działa. Powinno? :D
robinho106
Donator
Donator
Posty: 4
Rejestracja: 22 maja 2019, 4:48
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Kraśnik

27 cze 2020, 22:56

Chciałem tylko zapytać czy tylko u mnie dyferencjał jest takie skorodowany (obudowa)?
Załączniki
IMG_20200627_204419.jpg
IMG_20200627_204419.jpg (3.41 MiB) Przejrzano 2156 razy
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

27 cze 2020, 23:15

To niestety norma. Do pewnego momentu to głównie defekt wizualny ale można wypiaskować, polakierować i będzie wyglądał jak nówka.
Awatar użytkownika
NoxLux
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: wlkp

30 cze 2020, 11:08

na oryginalne eiken 15" z nb opona 195 wejdzie dystans 22mm ? tzn. czy nie będzie nic obcierać o błotnik. Zawias -30mm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 cze 2020, 17:24

NoxLux pisze:
30 cze 2020, 11:08
na oryginalne eiken 15" z nb opona 195 wejdzie dystans 22mm ? tzn. czy nie będzie nic obcierać o błotnik. Zawias -30mm
Myślę że wejdzie spokojnie:)
Ja założyłem też 22mm dystansu do 205/45R16
Auto obniżone o 35 mm
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Renegade
Donator
Donator
Posty: 93
Rejestracja: 02 wrz 2012, 8:26
Model: NB FL
Wersja: ABC
Lokalizacja: Tu i tam

01 lip 2020, 12:28

NoxLux pisze:
30 cze 2020, 11:08
na oryginalne eiken 15" z nb opona 195 wejdzie dystans 22mm ? tzn. czy nie będzie nic obcierać o błotnik. Zawias -30mm
Mam dystanse 22mm przód i 25mm tył, B6 + Vogtland teoretycznie 35mm niżej. Przy 195/50r15 oem enkei elegancko wszystko siedzi, przy 205/45R16 tył potrafi przytrzeć o rant błotnika na wybojach, ale tylko lewa strona, więc może kwestia redukcja wagi kierowcy :oops:
Awatar użytkownika
NoxLux
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: wlkp

01 lip 2020, 14:10

Renegade pisze:
01 lip 2020, 12:28
NoxLux pisze:
30 cze 2020, 11:08
na oryginalne eiken 15" z nb opona 195 wejdzie dystans 22mm ? tzn. czy nie będzie nic obcierać o błotnik. Zawias -30mm
Mam dystanse 22mm przód i 25mm tył, B6 + Vogtland teoretycznie 35mm niżej. Przy 195/50r15 oem enkei elegancko wszystko siedzi, przy 205/45R16 tył potrafi przytrzeć o rant błotnika na wybojach, ale tylko lewa strona, więc może kwestia redukcja wagi kierowcy :oops:
Dzięki za odpowiedź. U mnie tył będzie tylko żeby ładniej wyglądał a z przodu dystans muszę dać pod tarcz 305mm
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

06 lip 2020, 12:37

Czy jest alternatywa dla dolnego wahacza przedniego w NB? Tj. Czy pasuje np od mazdy 323 ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 lip 2020, 13:41

Gwiazda pisze:
06 lip 2020, 12:37
Czy jest alternatywa dla dolnego wahacza przedniego w NB? Tj. Czy pasuje np od mazdy 323 ?
Nie pasuje
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 317
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

11 lip 2020, 8:50

Bedąc ostatnio u mecha, obejrzałem podłogę i się zaniepokoiłem - zakładam, że podłużnice w tym miejscu (okolice foteli) powinny być proste, a nie wklęsłe.. Prawa wygląda gorzej niż lewa. Do wyciągnięcia? Kojarzę, że ktoś na forum prostował podobne miejsce.ObrazekObrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

11 lip 2020, 13:36

Wolniej po dziurach/progach jeździj druga opcja to podwyższyć zawieszenie (do seryjnego wrócić jeżeli masz obniżone), trzecia opcja założyć framerailsy.
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 317
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

12 lip 2020, 13:22

wojteks pisze:Wolniej po dziurach/progach jeździj druga opcja to podwyższyć zawieszenie (do seryjnego wrócić jeżeli masz obniżone), trzecia opcja założyć framerailsy.
Jest obnizona, ale mi to nie przeszkadza w uzytkowaniu - przytarlem kilka razy, ale to widac po zdartej antykorozji.
Jezdzilem ostatnio polnymi drogami i dala rade - musialem tylko przykrecic ponownie oslone silnika ;-)
Wiec obnizenia sie nie boje.
Framerailsy czekaja na montaż.
Bardziej zastanawiam sie nad tym, czy to uszkodzenie, czy fabryczne podgiecie (?) i czy jest sens ewentualnej proby prostowania/wymiany tego fragmentu podluznic.
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

12 lip 2020, 14:18

Uszkodzenie, one są z cienkiej blachy, chyba 0,8, za cienkiej.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

12 lip 2020, 15:11

Fabrycznie są płaskie, żadnych podgięć nie mają. Nałożyłbym konserwację, framerailsy i tyle.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

12 lip 2020, 21:04

Tyle, że tak wgniecione podłużnice są też z pewnością spuchnięte i bez ingerencji frame railsy nie wejdą. Pytanie czy je po prostu sklepać młotkiem czy zrobić jak należy zanim się je przykryje. Wyciągnąć można i warto mimo wszystko, tylko punktowe spawanie może im skrócić żywot (przegrzane będą szybciej korodować).
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

13 lip 2020, 19:30

Ma ktoś gdzieś opis "swapu" 1.8 140km na 1.8 vvti? Rozważam to, lub po prostu wsadzenie tego samego 1.8 140km i nie wiem ile jest zabawy dla tych 6 koników więcej...
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

13 lip 2020, 20:02

Gwiazda pisze:
13 lip 2020, 19:30
Ma ktoś gdzieś opis "swapu" 1.8 140km na 1.8 vvti? Rozważam to, lub po prostu wsadzenie tego samego 1.8 140km i nie wiem ile jest zabawy dla tych 6 koników więcej...
Chyba nie warto takiego swapa 140 --> 146. Pytanie jeszcze w jaki stanie jest silnik VVTi, bo może mieć mniej koni niż 140. Pamiętaj, że przy VVTI musisz też zmienić komputer... No chyba, że padł Ci silnik i swap wymuszony.
NB, 1/2NBFL, NC
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

13 lip 2020, 21:12

sebapoz pisze:
13 lip 2020, 20:02
Gwiazda pisze:
13 lip 2020, 19:30
Ma ktoś gdzieś opis "swapu" 1.8 140km na 1.8 vvti? Rozważam to, lub po prostu wsadzenie tego samego 1.8 140km i nie wiem ile jest zabawy dla tych 6 koników więcej...
Chyba nie warto takiego swapa 140 --> 146. Pytanie jeszcze w jaki stanie jest silnik VVTi, bo może mieć mniej koni niż 140. Pamiętaj, że przy VVTI musisz też zmienić komputer... No chyba, że padł Ci silnik i swap wymuszony.
Zastanawiam się na zapas, bo nie wiem ile ten silnik podoła, obstawiam ze nie dużo. Słyszałem też o górze od vvti i zostawić dół od mojego. Tylko pierw musiałbym rozebrać swój i sprawdzić jego stan... i wtedy szukać góry vvti. I wtedy też podmianka kompa?
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

16 lip 2020, 19:40

Szykuję się powoli do wymiany łożyska oporowego sprzęgła. Charakterystyczny dla tej części dźwięk coraz bardziej mnie denerwuje. Czy warto przy tej okazji zrobić za jednym razem coś jeszcze? (NBFL 1.8 2003 r.)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lip 2020, 20:05

madaks pisze:
16 lip 2020, 19:40
Szykuję się powoli do wymiany łożyska oporowego sprzęgła. Charakterystyczny dla tej części dźwięk coraz bardziej mnie denerwuje. Czy warto przy tej okazji zrobić za jednym razem coś jeszcze? (NBFL 1.8 2003 r.)
Uszczelniacze od skrzyni (wałek sprzęgłowy) i wału
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

16 lip 2020, 20:35

mutra pisze:
16 lip 2020, 20:05
madaks pisze:
16 lip 2020, 19:40
Szykuję się powoli do wymiany łożyska oporowego sprzęgła. Charakterystyczny dla tej części dźwięk coraz bardziej mnie denerwuje. Czy warto przy tej okazji zrobić za jednym razem coś jeszcze? (NBFL 1.8 2003 r.)
Uszczelniacze od skrzyni (wałek sprzęgłowy) i wału
Masz na myśli poniższe 3 pozycje, czy coś jeszcze?
https://kmparts.pl/695.Uszczelniacz-tyl ... w-NANBNBFL
https://kmparts.pl/688.Lozysko-oporowe- ... 5-NANBNBFL
https://kmparts.pl/660.Lozysko-kola-zam ... i-NANBNBFL
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lip 2020, 20:58

madaks pisze:
16 lip 2020, 20:35
mutra pisze:
16 lip 2020, 20:05
madaks pisze:
16 lip 2020, 19:40
Szykuję się powoli do wymiany łożyska oporowego sprzęgła. Charakterystyczny dla tej części dźwięk coraz bardziej mnie denerwuje. Czy warto przy tej okazji zrobić za jednym razem coś jeszcze? (NBFL 1.8 2003 r.)
Uszczelniacze od skrzyni (wałek sprzęgłowy) i wału
Masz na myśli poniższe 3 pozycje, czy coś jeszcze?
https://kmparts.pl/695.Uszczelniacz-tyl ... w-NANBNBFL
https://kmparts.pl/688.Lozysko-oporowe- ... 5-NANBNBFL
https://kmparts.pl/660.Lozysko-kola-zam ... i-NANBNBFL
Uszczelniacz wału (ten za kołem zamachowym)
https://www.mx5parts.co.uk/engine-rear- ... p-707.html
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

16 lip 2020, 21:59

Dzieki wielkie!
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

20 lip 2020, 13:05

Po nocy w garażu pierwsze odpalenie falują obroty tylko na jałowym 500-800 rpm, po rozgrzaniu trzyma równo 800.
Jaki schemat postępowania? :)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lip 2020, 16:00

Konioczynka pisze:
20 lip 2020, 13:05
Po nocy w garażu pierwsze odpalenie falują obroty tylko na jałowym 500-800 rpm, po rozgrzaniu trzyma równo 800.
Jaki schemat postępowania? :)
Jeżeli problem sie powtarza to ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

20 lip 2020, 18:30

Czy po czyszczeniu będzie potrzebne jakieś "strojenie" ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lip 2020, 18:49

Konioczynka pisze:
20 lip 2020, 18:30
Czy po czyszczeniu będzie potrzebne jakieś "strojenie" ?
Jak masx nb/nbfl to nie.
ODPOWIEDZ