[ND] pierwszy przeląd w ASO
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
W związku ze zbliżającym się w połowie wiosny pierwszym przeglądem w mojej Madzi mam parę pytań - może ktoś pomoże.
Koszt podawaliście mi już ok 750-800 zł za całość obsługi + części/płyny.
Czy przy pierwszym przeglądzie ASO standardowo każe wymienić filtr powietrza czy zależy od jego zabrudzenia?
Czy ktoś z was zainstalował w swojej ND filtr powietrza K&N 33-5040?
Czy czuć różnice w mocy/dynamice po zmianie?
Czy stosowaliście inny olej niż ten od Mazdy - wiem, że temat rzeka - chodzi mi wyłącznie o nowe ND (olej Mazdy jest stosunkowo tani w porównaniu do innych markowych - nie wiem czy nie warto czegoś lepszego zastosować - a może cena u nich wcale nie jest wyznacznikiem jakości i ten Mazdy jest i tani, i dobry)
Czy warto zmienić filtr oleju na K&N i czy jest model HP-1008 czy PS-1008 czy SS-1008 - kompletnie nie wiem czym się różnią a każdy jest dedykowany do tego modelu. Czy może lepiej oryginał bo nie ma większego znaczenia.
Czy jakieś inne podzespoły/płyny Mazda wymienia przy pierwszym przeglądzie?
Czy jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę przy serwisie lub o coś poprosić w ASO?
Na razie po ok 6 tys. km uwag specjalnych nie mam - jest super.
Pozdrawiam
Koszt podawaliście mi już ok 750-800 zł za całość obsługi + części/płyny.
Czy przy pierwszym przeglądzie ASO standardowo każe wymienić filtr powietrza czy zależy od jego zabrudzenia?
Czy ktoś z was zainstalował w swojej ND filtr powietrza K&N 33-5040?
Czy czuć różnice w mocy/dynamice po zmianie?
Czy stosowaliście inny olej niż ten od Mazdy - wiem, że temat rzeka - chodzi mi wyłącznie o nowe ND (olej Mazdy jest stosunkowo tani w porównaniu do innych markowych - nie wiem czy nie warto czegoś lepszego zastosować - a może cena u nich wcale nie jest wyznacznikiem jakości i ten Mazdy jest i tani, i dobry)
Czy warto zmienić filtr oleju na K&N i czy jest model HP-1008 czy PS-1008 czy SS-1008 - kompletnie nie wiem czym się różnią a każdy jest dedykowany do tego modelu. Czy może lepiej oryginał bo nie ma większego znaczenia.
Czy jakieś inne podzespoły/płyny Mazda wymienia przy pierwszym przeglądzie?
Czy jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę przy serwisie lub o coś poprosić w ASO?
Na razie po ok 6 tys. km uwag specjalnych nie mam - jest super.
Pozdrawiam
Ja u siebie chwilę przed pierwszym przeglądem w ASO, założyłem filtr powietrza K&N i poinformowałem gościa podczas zdania auta żeby go przypadkiem nie wymienili Oczywiście nie było problemu.Czy ktoś z was zainstalował w swojej ND filtr powietrza K&N 33-5040?
Ja stosuję inny olej niż Mazdy, bo zależy mi na maksymalnej ochronie przy ekstremalnej eksploatacji (tor) i dlatego stosuję oleje estrowe, aktualnie jest to Fuchs Titan Race Pro S 5W30 i taki też zabrałem do ASO na przegląd i również nie było z tym problemu.Czy stosowaliście inny olej niż ten od Mazdy - wiem, że temat rzeka - chodzi mi wyłącznie o nowe ND (olej Mazdy jest stosunkowo tani w porównaniu do innych markowych - nie wiem czy nie warto czegoś lepszego zastosować - a może cena u nich wcale nie jest wyznacznikiem jakości i ten Mazdy jest i tani, i dobry)
Zakupiłem i zamontowałem filtr powietrza K&N 33-5040. Pozytywnie mnie zaskoczył - czuć lepszy ciąg, samochód nabrał wigoru.
Chciałem też nabyć filtr oleju K&N ale okazuje się, że duża część użytkowników poleca standardowy zestaw mazdy - ich olej OIL SUPRA 0W20 + filtr Mazdy dopasowany do silników skyactiv. Więc najprawdopodobniej nie będę eksperymentował.
Chciałem też nabyć filtr oleju K&N ale okazuje się, że duża część użytkowników poleca standardowy zestaw mazdy - ich olej OIL SUPRA 0W20 + filtr Mazdy dopasowany do silników skyactiv. Więc najprawdopodobniej nie będę eksperymentował.
- AaaA
- Donator
- Posty: 618
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
podepne sie, nie udalo mi sie znalezc symbolu filtra oleju do ND 2.0, czy filtr of NA/NB 1.8 pasuje (na pierwszy rzut oka wydaja sie takie same srednice)? - zostalo mi kilka, moglbym je wykorzystac:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Ja kupiłem filtr oleju oryginalny do Mazdy - koszt około 60 zł.
Na miata.net dużo użytkowników twierdzi, że bardzo dobry - nie polecają zmiany na K&N.
PE-01-14-302B-9A
Na miata.net dużo użytkowników twierdzi, że bardzo dobry - nie polecają zmiany na K&N.
PE-01-14-302B-9A
- Załączniki
-
- file-68.jpeg (3.5 MiB) Przejrzano 2653 razy
-
- file1-57.jpeg (2.05 MiB) Przejrzano 2653 razy
Olej standardowy 0w-20, filtr oleju oryginalny. Zmieniałem po 18000km. Jak praktyki olejowe okażą się opłakane w skutkach to w następnej MX-5 zaleje coś innego niż 0w-20 i może będę zmieniał częściej choć nie jeżdżąc po torach nie sądzę żeby to w czymś zaszkodziło.
Nic poza olejem nie zrobili chyba. Zapłaciłem około 1000zł razem z samochodem zastępczym na dzień. Dokumentacja po przeglądzie w zasadzie żadna poza kilkoma kartkami (zadrukowanymi obustronnie) ze zdjęciami mojego samochodu. Brak nawet informacji jaki olej wlany.
Nic poza olejem nie zrobili chyba. Zapłaciłem około 1000zł razem z samochodem zastępczym na dzień. Dokumentacja po przeglądzie w zasadzie żadna poza kilkoma kartkami (zadrukowanymi obustronnie) ze zdjęciami mojego samochodu. Brak nawet informacji jaki olej wlany.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dziwne. Ja dostałem szczegółowy raport na maila, np. grubość tarcz hamulcowych w mm. Było to miłe
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Tak dla orientacji - pierwszy przegląd w ASO Spidera 1.4 15tys km/1 rok:
- robocizna + filtr oleju + filtr powietrza ASO 393,00 brutto (zrezygnowałem z opcjonalnej wymiany filtra kabinowego bo i tak nie włączałem jeszcze klimy i 99% jazdy top down)
- olej mój oryginalny Selenia K PE 5w40 4 litry 142,00 brutto
Razem 535,00 brutto - podbity przegląd mechaniczny + antykorozyjny
Nie jest to drogo wydaje mi się ale napisałem do kilku ASO w Wawie o wycenę
- robocizna + filtr oleju + filtr powietrza ASO 393,00 brutto (zrezygnowałem z opcjonalnej wymiany filtra kabinowego bo i tak nie włączałem jeszcze klimy i 99% jazdy top down)
- olej mój oryginalny Selenia K PE 5w40 4 litry 142,00 brutto
Razem 535,00 brutto - podbity przegląd mechaniczny + antykorozyjny
Nie jest to drogo wydaje mi się ale napisałem do kilku ASO w Wawie o wycenę
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Bardzo taniomojo pisze: ↑27 maja 2020, 15:01Tak dla orientacji - pierwszy przegląd w ASO Spidera 1.4 15tys km/1 rok:
- robocizna + filtr oleju + filtr powietrza ASO 393,00 brutto (zrezygnowałem z opcjonalnej wymiany filtra kabinowego bo i tak nie włączałem jeszcze klimy i 99% jazdy top down)
- olej mój oryginalny Selenia K PE 5w40 4 litry 142,00 brutto
Razem 535,00 brutto - podbity przegląd mechaniczny + antykorozyjny
Nie jest to drogo wydaje mi się ale napisałem do kilku ASO w Wawie o wycenę
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
ND też. Trudno te "filtry" nazwać filtrami.
https://www.124spider.org/threads/repla ... ter.20762/
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... ost7950222
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- mike_d
- Donator
- Posty: 1173
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Teraz to żeś mnie pan zaskoczyłHookie pisze: ↑28 maja 2020, 8:24ND też. Trudno te "filtry" nazwać filtrami.
https://www.124spider.org/threads/repla ... ter.20762/
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... ost7950222
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Podobno ma, tzn ma bo proponują wymianę
ND też chyba ma i raczej wszystko co ma klimatyzację to chyba ma, przynajmniej ja się spotkałem.
Co do przeglądów na gwarancji to od kilku lat negocjuje w kilku ASO danej marki bo z reguły to tak na prawdę: wymiana olej+filtr i filtr powietrza ewentualnie ... a no i ciśnienie mi zawsze spuszczają z kół bo wolę mieć trochę wyższe niż za niskie . Różnice cen bywają - podwójne
Jeszcze taka ciekawostka: wymieniam olej zwykle po pierwszych 5-6 tys km a później co 10-15 tys km co często zakłóca roczne przeglądy i tylko w Oplu mnie pytają czy chce wymianę bo wychodzi z historii że skoro wymieniłem wcześniej to nie muszę przy przeglądzie bo nie minął ani czas ani przebieg.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Ceny głównie różnią się przez stawkę za roboczo godzinę, u mnie w okolicy różnica między dwoma ASO VW za samą wymianę oleju wynosi 80zł. Jedno ASO bierze 120, drugie 200...
Ten wątek ja założyłem a nie dokończyłem go co niniejszym czynię.
I serwis w Odyssey Warszawa w maju 2019 kosztował mnie 607,62 zł. Olej OEM Mazdy kupiłem samodzielnie (+150 zł) i filtr oleju Mazdy kupiłem też samodzielnie (+50 zł).
I teraz będzie suchar dla kolegi od Fiata. Zapytałem w ASO Mazdy dlaczego tak drogo - to mi powiedzieli, że jak chce taniej to powinienem kupić Fiata 124 bo MX5 to premium Dobry?
I serwis w Odyssey Warszawa w maju 2019 kosztował mnie 607,62 zł. Olej OEM Mazdy kupiłem samodzielnie (+150 zł) i filtr oleju Mazdy kupiłem też samodzielnie (+50 zł).
I teraz będzie suchar dla kolegi od Fiata. Zapytałem w ASO Mazdy dlaczego tak drogo - to mi powiedzieli, że jak chce taniej to powinienem kupić Fiata 124 bo MX5 to premium Dobry?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Porównując do cen serwisu marek premium - to przed Mazdą jeszcze kawał drogi, żeby tam doszlusować
Natomiast, tak na dla rozluźnienia mogę Wam pokazać wycenę filtra oleju dla "historycznej" Miaty
Tak, dziesięć razy drożej niż OE w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Natomiast, tak na dla rozluźnienia mogę Wam pokazać wycenę filtra oleju dla "historycznej" Miaty
Tak, dziesięć razy drożej niż OE w każdym sklepie motoryzacyjnym.
- Załączniki
-
- Przechwytywanie.JPG (107.22 KiB) Przejrzano 2191 razy
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Ze złota chyba...pistenbully pisze: ↑28 maja 2020, 17:42Porównując do cen serwisu marek premium - to przed Mazdą jeszcze kawał drogi, żeby tam doszlusować
Natomiast, tak na dla rozluźnienia mogę Wam pokazać wycenę filtra oleju dla "historycznej" Miaty
Tak, dziesięć razy drożej niż OE w każdym sklepie motoryzacyjnym.
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Dlatego kupiłem Fiata bo się skarbowy za manie Fiata nie czepnie do tego 124 bo pomyślą że to jakaś odmiana 126 a za Mazdę to pewnie by już trzepalikolega zdzicha pisze: ↑28 maja 2020, 17:00Zapytałem w ASO Mazdy dlaczego tak drogo - to mi powiedzieli, że jak chce taniej to powinienem kupić Fiata 124 bo MX5 to premium
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
W sumie napisałem w innym wątku, ale przegląd w Bemo kosztował mnie dziś 195 zł + 700 zł z programu ambasador +170 zł za oryginalny olej oczywiście kupiony w sklepie.
Ale za to poczułem bardzo premium, bo dostałem takie filmiki:
https://photos.app.goo.gl/bcTNutefVTpN8PZu9
Filmiki zamieszczam za zgodą nagrywającego
Jeśli nowy pracodawca mojego ulubionego serwisanta będzie zapewniał taką samą obsługę, przejdę za nim na pewno.
Ale za to poczułem bardzo premium, bo dostałem takie filmiki:
https://photos.app.goo.gl/bcTNutefVTpN8PZu9
Filmiki zamieszczam za zgodą nagrywającego
Jeśli nowy pracodawca mojego ulubionego serwisanta będzie zapewniał taką samą obsługę, przejdę za nim na pewno.
czyli konserwacja fuszeraWojtek Wawa pisze: ↑29 maja 2020, 15:53W sumie napisałem w innym wątku, ale przegląd w Bemo kosztował mnie dziś 195 zł + 700 zł z programu ambasador +170 zł za oryginalny olej oczywiście kupiony w sklepie.
Ale za to poczułem bardzo premium, bo dostałem takie filmiki:
https://photos.app.goo.gl/bcTNutefVTpN8PZu9
Filmiki zamieszczam za zgodą nagrywającego
Jeśli nowy pracodawca mojego ulubionego serwisanta będzie zapewniał taką samą obsługę, przejdę za nim na pewno.
co to jest program ambasador?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jak namówisz kolegę/ koleżankę na mazdę i ona przy kupieniu o tym powie, to dostajesz voucher od Mazda Polska.
Dziękuję za dobre słowoWojtek Wawa pisze: ↑29 maja 2020, 15:53Jeśli nowy pracodawca mojego ulubionego serwisanta będzie zapewniał taką samą obsługę, przejdę za nim na pewno.
Jasne, że będzie