Cena Japan Racingow (JR11)
Moderator: Moderatorzy
Cześć wszystkim,
Od dłuższego czasu rozglądam się na olx za japan racingami 11.
Pluje sobie w brodę ze nie kupiłem za 1100 w lato tylko zdecydowałem się na chwilowy zakup oryginalnych enkei z NB.
W tej chwili ceny są conajmniej dziwne.
Z tego co widzę to nie za dużo jest ogłoszeń
jednak średnio ludzie wystawiają używane, często porysowane, poobdzierane 16x8 na oponach „do dojezdzenia” lub podobne rozmiary za 1600 zł gdzie w zasadzie nowe felgi jak dobrze się poszpera dostaniemy za 1700-1800
Czy ktoś może wytłumaczyć mi o co chodzi?
Może ja źle szukam?
Od dłuższego czasu rozglądam się na olx za japan racingami 11.
Pluje sobie w brodę ze nie kupiłem za 1100 w lato tylko zdecydowałem się na chwilowy zakup oryginalnych enkei z NB.
W tej chwili ceny są conajmniej dziwne.
Z tego co widzę to nie za dużo jest ogłoszeń
jednak średnio ludzie wystawiają używane, często porysowane, poobdzierane 16x8 na oponach „do dojezdzenia” lub podobne rozmiary za 1600 zł gdzie w zasadzie nowe felgi jak dobrze się poszpera dostaniemy za 1700-1800
Czy ktoś może wytłumaczyć mi o co chodzi?
Może ja źle szukam?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wolny rynek - nie ma podaży, jest popyt to ceny idą w górę. To samo z wąskimi rollbarami - w zamówieniu grupowym nowe były po tysiaku, a teraz używka jak się gdzieś pojawi to za 1500 bo producent nie chce się podjąć kolejnego zlecenia, a ludzie szukają. Swoją drogą dziwne, że aż takie halo się robi na chińskie felgi, jak na roty swego czasu.
W sumie racja po całej sytuacji z koronawirusem ciężko cokolwiek przewidziec
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Jaki chesz ich rozmiar kupić? Ja właśnie czekam na 17 ale JR3. JR11 są poszukiwane i popularne w sumie trochę już oklepane ale może dlatego takie ceny.
Sprawa jest prosta. Za 2,5k masz NOWE felgi w stanie idealnym które są naprawdę dobrej jakości. na rynku wtórym za tą kasę np do NC jest niewielki wybór i większość jest po renowacji czyli cholera wie jak wyglądały przed...pirul pisze: ↑14 mar 2020, 22:59Wolny rynek - nie ma podaży, jest popyt to ceny idą w górę. To samo z wąskimi rollbarami - w zamówieniu grupowym nowe były po tysiaku, a teraz używka jak się gdzieś pojawi to za 1500 bo producent nie chce się podjąć kolejnego zlecenia, a ludzie szukają. Swoją drogą dziwne, że aż takie halo się robi na chińskie felgi, jak na roty swego czasu.
Szukam 15x8 lub 16x8. Szukam używek może nawet jakichś do delikatnego odrestaurowania bo wiem jak u mnie będzie wyglądała sprawa z nowymi felgami, tym bardziej ze często jeżdżę po wąskich ulicach gdzie chcąc nie chcąc w końcu obedrę felgę. A wiadomo ze nowa bardziej boli niż używanaAndrut pisze:Jaki chesz ich rozmiar kupić? Ja właśnie czekam na 17 ale JR3. JR11 są poszukiwane i popularne w sumie trochę już oklepane ale może dlatego takie ceny.
Sprawa jest prosta. Za 2,5k masz NOWE felgi w stanie idealnym które są naprawdę dobrej jakości. na rynku wtórym za tą kasę np do NC jest niewielki wybór i większość jest po renowacji czyli cholera wie jak wyglądały przed...pirul pisze: ↑14 mar 2020, 22:59Wolny rynek - nie ma podaży, jest popyt to ceny idą w górę. To samo z wąskimi rollbarami - w zamówieniu grupowym nowe były po tysiaku, a teraz używka jak się gdzieś pojawi to za 1500 bo producent nie chce się podjąć kolejnego zlecenia, a ludzie szukają. Swoją drogą dziwne, że aż takie halo się robi na chińskie felgi, jak na roty swego czasu.
Nie chce zakładać nowego tematu
a mam okazje na jr11 15x7j w mega spoko cenie i zastanawiam się czy nie są za wąskie bo celowałem w 8j
czy ktoś może ma u siebie takie wsadzone ? Chciałbym zobaczyc jak to siedzi ?
a mam okazje na jr11 15x7j w mega spoko cenie i zastanawiam się czy nie są za wąskie bo celowałem w 8j
czy ktoś może ma u siebie takie wsadzone ? Chciałbym zobaczyc jak to siedzi ?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Chiny, Tajwan, Indie - jeden pies, wiadomo o co chodzi. Jakość współczesnych produktów momo też jest kpiną niestety, tyle, że to inny temat bo przeniesiona produkcja, a nie rodzimy brand klepiący podróbki znanych marek. W tym wszystkim podróbek momo też nie brakuje.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 maja 2019, 18:33
- Model: NB
- Lokalizacja: ZS
Ja w zeszłym roku kupiłem JR11, ale 15" za niecałe 1000zł. W kolorze takim jak chciałem, więc odeszło mi malowanie Jak gdzieś znajdę zdjęcie to wrzucę. Moim zdaniem 8" jest najlepsze, u mnie leży idealnie
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Ja kupuje prosto od dystrybutora bo tak się składa że jest w Krakowiepirul pisze: ↑12 kwie 2020, 12:56Chiny, Tajwan, Indie - jeden pies, wiadomo o co chodzi. Jakość współczesnych produktów momo też jest kpiną niestety, tyle, że to inny temat bo przeniesiona produkcja, a nie rodzimy brand klepiący podróbki znanych marek. W tym wszystkim podróbek momo też nie brakuje.
Ja jak na razie jestem bardzo mile zaskoczony jakością wykonania JR i nie spotkałem się z negatywną opinia na ich temat poza tym że mechanicznie lakier podobno jest mało wytrzymały (taką jedną opinie usłyszałem)
Ooo jakbym znalazł w podobnej cenie te same rozmiary to brałbym bez namyślania się. Ja tak szukam 15,16x8j do 1400 ,-Marcin0602 pisze:Ja w zeszłym roku kupiłem JR11, ale 15" za niecałe 1000zł. W kolorze takim jak chciałem, więc odeszło mi malowanie Jak gdzieś znajdę zdjęcie to wrzucę. Moim zdaniem 8" jest najlepsze, u mnie leży idealnie
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wiem, kupiłem od nich z tuzin kierownic, w tym limitki. I niestety w porównaniu do "klasyków" są pokryte papierem, a nie skórą, blacha też jest cieńsza i wygina się po montażu przy byle nacisku. Ktoś poszedł o krok za daleko w cięciu kosztów. Stare prototipo są jak z betonu w porównaniu.
Co do JR/ROTY/DRAGÓW itp - żeby dostać homologację muszą spełniać określone parametry, ale kosztem materiału i wagi.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
A co ma piernik do wiatraka? Ile ważą w porównaniu z oryginałem czyli te37 w takim samym specu? To tak jak porównywanie chińskich turbosprezarek z eBaya z produktami KKK czy garreta, wyglądają przecież tak samo.
Nie zrozum mnie źle, jeśli komuś pasuje ładnie wyglądający odlew w przeciętnej cenie - nie ma sprawy, wolny kraj, ale trzeba mieć świadomość, że ta niska cena się znikąd nie bierze. Wystarczy wyjąć nową jr czy draga z pudełka i porównać z nowym volkiem / ssr / work żeby wątpliwości zniknęły. Nie ma nic za darmo.
Nie zrozum mnie źle, jeśli komuś pasuje ładnie wyglądający odlew w przeciętnej cenie - nie ma sprawy, wolny kraj, ale trzeba mieć świadomość, że ta niska cena się znikąd nie bierze. Wystarczy wyjąć nową jr czy draga z pudełka i porównać z nowym volkiem / ssr / work żeby wątpliwości zniknęły. Nie ma nic za darmo.
A tak z ciekawości, mógłbyś rozwinąć temat, w czym dokładnie są gorsze? Mniej wytrzymałe, gorszy lakier, wady odlewnicze? Ma to aż takie znaczenie?pirul pisze: ↑13 kwie 2020, 0:34A co ma piernik do wiatraka? Ile ważą w porównaniu z oryginałem czyli te37 w takim samym specu? To tak jak porównywanie chińskich turbosprezarek z eBaya z produktami KKK czy garreta, wyglądają przecież tak samo.
Nie zrozum mnie źle, jeśli komuś pasuje ładnie wyglądający odlew w przeciętnej cenie - nie ma sprawy, wolny kraj, ale trzeba mieć świadomość, że ta niska cena się znikąd nie bierze. Wystarczy wyjąć nową jr czy draga z pudełka i porównać z nowym volkiem / ssr / work żeby wątpliwości zniknęły. Nie ma nic za darmo.
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Sam o wadze napisałeś dlatego o tym wspomniałem...
Miałem masę kół w swoich rękach i jedyne co JR mogę zarzucić to słabo wykończone ramiona od środka tam w 1 miejscu średnio wykończone
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wiesz, kwestia wizualna to jest tylko końcowe kryterium, a jak sam piszesz nawet tutaj bywają babole. Odlew vs kuta felga to jest inna struktura materiału, inna wytrzymałość, inne zachowanie w ekstremalnych warunkach, dodatkowo renomowana marka ma inne podejście do jakości wizualnej. Wiadomo, że w codziennej jeździe nie jesteś w stanie wykorzystać potencjału kutej felgi za grube dolary, ale stąd wynika różnica w cenie i dopiero na prasie czy w teście temperaturowym można zobaczyć różnice.
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Zgadzam się w 100%pirul pisze: ↑13 kwie 2020, 12:33Wiesz, kwestia wizualna to jest tylko końcowe kryterium, a jak sam piszesz nawet tutaj bywają babole. Odlew vs kuta felga to jest inna struktura materiału, inna wytrzymałość, inne zachowanie w ekstremalnych warunkach, dodatkowo renomowana marka ma inne podejście do jakości wizualnej. Wiadomo, że w codziennej jeździe nie jesteś w stanie wykorzystać potencjału kutej felgi za grube dolary, ale stąd wynika różnica w cenie i dopiero na prasie czy w teście temperaturowym można zobaczyć różnice.
Dlatego kupiłem takie a nie inne felg
BTW podobno sporo ludzi driftuje na JR i trzyma sie to kupy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Czemu się ma nie trzymać, tak jak pisałem wcześniej - felgi muszą dostać odpowiednie certyfikaty zanim wejdą na rynek, tak więc na pewno nie są niebezpieczne, są po prostu wykonane w najtańszej dostępnej technologii i materiałach, jak sporo felg na pierwszy montaż czy innych aftermarketów. Tyle.
pirul pisze: ↑13 kwie 2020, 19:52Czemu się ma nie trzymać, tak jak pisałem wcześniej - felgi muszą dostać odpowiednie certyfikaty zanim wejdą na rynek, tak więc na pewno nie są niebezpieczne, są po prostu wykonane w najtańszej dostępnej technologii i materiałach, jak sporo felg na pierwszy montaż czy innych aftermarketów. Tyle.
Tania technologia i tani materiał nie są równe najtańszemu możliwemu wykonaniu - jednak nigdy nie widziałem, żeby felga z pierwszego montażu rozpadła się pęknięciem wzdłuż bębna, a widziałem to na jakiejś taniej alufeldze. Chociaż z drugiej strony wątpię, żeby na bardziej pancernej feldze dało się jechać szybciej niż 40 km/h po takim strzale (opona i tak byłaby rozwalona). Niebezpieczne nie są, ale pytanie czy są warte posiadania.
Ciekawostka:
Akceptowalna felga 16x7 ma masę 7-9kg. Dla porównania seryjna felga z 16x7 z terenówki to 16kg - ona z oponą 32" się nie wygina
Na "high-perofrmance" nie ma co liczyć liczyć w klasie budżetowej, ale jeżeli ma to w 80% wyglądać, to jest ok.
- Paffko
- Donator
- Posty: 383
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
tylko mogę potwierdzić- raz miałem felgi JR wyglądały nieźle wykonanie, spakowanie do transportu itp.
Ale... opony miały lekki naciąg i felga położona z oponą (położona delikatnie nie rzucona) na kostce już miała ślady na rancie. Felgi są poprostu miękkie.
Potem kupiłem Worki- używane- zupełnie inny level.
Jeszcze jeden prosty test- weźcie felgę chińską i markową i stuknijcie w felge zawieszoną na czymkolwiek jaki wyda dźwięk - chińczyki z racji miękkości nie brzmią wogóle felgi markowe wydając metaliczny głos.
żeby była jasność jeździłem na tych JR jakiś rok i było ok, udało się je wyważyć i wogóle ale jak mam wybór używana markowa i nowy chińczyk wolę używaną.
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
na początku planowałem kupić coś z wyżej półki i poddać renowacji. Niestety nie było żadnych ciekawych ofert albo miałem pewne obawy co do tego jak i dlaczego została wykonana renowacja. po długich poszukiwaniach stwierdziłem że wolę kupić nową ale nie mieć obaw co do jej historii.
Co do twardości słyszałem już taką opinię że są stosunkowo miękkie i łatwo odpryskuje lakier.
Momo 19 cali dzwoni jak dzwon a jednak produkcja tajwan
Co do twardości słyszałem już taką opinię że są stosunkowo miękkie i łatwo odpryskuje lakier.
Momo 19 cali dzwoni jak dzwon a jednak produkcja tajwan
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Volvo są produkowane w Chinach ale nadal są dobrymi autami. Apple też wszystko produkuje w Chinach. Tu nie chodzi o lokalizację fabryki tylko o jakość produktu, który opuszcza linię produkcyjną. Chińczycy mają monitoringi w miastach oparte na sztucznej inteligencji na poziomie, o którym my nie mamy pojęcia. Potrafią robić porządne produkty. Ale tu nie o to chodzi. Te felgi po prostu są z założenia tanią masówką. Zobacz na samą nazwę - Japan Racing? Poważnie?
Akurat momo robi chłam od dłuższego czasu bo taki sobie obrali model i nie są w tym jedyni. Przykładowo OZ zdecydowaną większość mainstreamowych felg odlewa chyba z ołowiu bo 17calowe felgi potrafią ważyć po 10kg albo i więcej. Z drugiej strony np. Desmond i masa innych markowych kutych felg jest produkowana w Rosji.