Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

21 lut 2020, 13:12

TofikGST pisze:
20 lut 2020, 23:59
Hej, ma ktoś może namiar gdzie mogę kupić zestawy naprawcze/reperaturki do zacisków Big Brake'a ze sportiva ?
jakis czas temu kolega jaw0r podał takie numery:
254064
235927
Frenkit
Kupiłem, ale jeszcze nie miałem czasu się tym zająć, więc nie moge potwierdzić
NB, 1/2NBFL, NC
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

21 lut 2020, 13:33

Czy zestaw Bilsteinów B6 ze Sportive z NBFL podejdzie P&P do NA? Czy topmounty się różnią? Jeżeli tak, czy da się przełożyć top mounty z OEMowych amortyzatorów?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

21 lut 2020, 16:39

Z tego, co się orientowałem, to w całości z czapkami trzeba przekładać i powinno pasować.
Obrazek
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

22 lut 2020, 9:02

Heja.
Czy jest gdzieś strona, na której mogę sprawdzić opcje wyposażenia wpisując numer vin?
Próbuję zlokalizować, czy moja mazda zjechała z fabryki ze wspomaganiem kierownicy :O
Jeżeli ktoś ma jakiś vin decoder online to proszę: JMZNA18P200102815
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

22 lut 2020, 9:24

kemad pisze:
22 lut 2020, 9:02
Heja.
Czy jest gdzieś strona, na której mogę sprawdzić opcje wyposażenia wpisując numer vin?
Próbuję zlokalizować, czy moja mazda zjechała z fabryki ze wspomaganiem kierownicy :O
Jeżeli ktoś ma jakiś vin decoder online to proszę: JMZNA18P200102815
ecp.JPG
ecp.JPG (45.68 KiB) Przejrzano 2452 razy
ecp2.JPG
ecp2.JPG (249.75 KiB) Przejrzano 2452 razy
Wydaje mi się, że tak, przynajmniej po VIN'ie znajduje części do wspomagania ;)

To też Ci może pomóc w identyfikacji: https://www.miata.net/faq/Miata90-97A3.pdf
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 lut 2020, 9:44

WSR pisze:
21 lut 2020, 16:39
Z tego, co się orientowałem, to w całości z czapkami trzeba przekładać i powinno pasować.
Obrazek
Założyć się da zamiennie NA/NB, ale jak dasz zawias z NB do NA to robi się straszna koza, większa niż fabrycznie, więc nie ma to sensu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

22 lut 2020, 14:12

mutra pisze:
16 lut 2020, 15:51
Na początek sprawdź blaszaną osłonę kolektora - łączenie blach lubi się rozjeść i wtedy powstaje dzwonienie
Chyba pomogło :) Tzn było robione kilka rzeczy na raz ale to pewnie to :)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

22 lut 2020, 20:04

Cześć,

Mam problem albo z immobilizerem albo przekaźnikiem pompy paliwa.
Auto w trakcie swapu z 1,6nb na 1,8nbfl. Pompa paliwa nie rusza. Cewka przekaźnika dostaje z obu stron (kabel czerwono biały i biało niebieski) sygnał +12.
1. Ktoś może wie czy sygnał z ECU (czerwono biały kabel) jeżeli immobilizer blokuje to jest dodatni a jeżeli działa normalnie to jest masa?
2. Czy da radę jakoś sprawdzić czy immobilizer działa? Jakiś konkretny sygnał?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 lut 2020, 20:16

Immo nie jest zrobione w tak prymitywny sposób, zbyt łatwo dałoby się to obejść.

Immo jeśli blokuje to silnik odpala na chwilę, następnie gasnie i mruga kontrolka kluczyk.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

22 lut 2020, 21:10

Proszę zauważyć że chodzi o sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa a nie obejściem immobilizera. Przy obejściu trzeba podać emulowany sygnał na pin 3S w ECU.
Przyznam że nie wiedziałem nawet że kontrolka z kluczykiem jest na zegarach.
Po sprawdzeniu nie zapala się ona ani z dobrym ani ze złym kluczykiem i w obu przypadkach przekaźnik nie dostaje masy.
Przy błędzie immobilizera odcina iskrę i paliwo?
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

23 lut 2020, 13:24

Sworzeń wahacza górnego przód, dostępne są A.B.S. i Rts, używa ktoś, warte to coś?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lut 2020, 19:29

Dr_ozda: moim zdaniem (nie sprawdzałem schematów ale biorę to przez analogię do działania ECU z NA) sterowanie pompy paliwa nie ma wiele wspólnego z immo. Raczej z innymi sygnalami typu wszystkie +12v których jest kilka, może sygnał otwarcia drzwi. W Nbfl zdaje się że pompa paliwa jest uruchamiana jeszcze przed przekreceniem kluczyka.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

23 lut 2020, 20:54

Alex pisze:
23 lut 2020, 19:29
W Nbfl zdaje się że pompa paliwa jest uruchamiana jeszcze przed przekreceniem kluczyka.
Raczej nie, przeważnie pompa załącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka i później na stałe jak jest sygnał z obrotu wału.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

24 lut 2020, 6:44

Po swapie silnika z 1,6 nbfl na 1,8 nbfl miga kontrolka air bag ale check engine nie zapala się. Nie mogę pobrać kodu błędu, ponieważ takiego w ogóle nie podaje. Do jakiego fachowca się z tym udać?
Poza tym wszystko OK, a jazda 1,8 w porównaniu z 1,6 duuuużo przyjemniejsza :-)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 lut 2020, 7:33

andred pisze:
24 lut 2020, 6:44
Po swapie silnika z 1,6 nbfl na 1,8 nbfl miga kontrolka air bag ale check engine nie zapala się.
A co mają wspólnego poduszki powietrzne z check engine? :) To nie jest usterka silnika, poduszki mają swój osobny moduł. Po wpięciu w obd powinieneś mieć dostęp do modułu poduszek i tam wyrzuci ewentualny błąd. Chyba, że (tego nie wiem bo nie mam poduszek u siebie) tak jak w hondach można wsunąć zworkę w gniazdo i ikona poduszki wymruga błąd.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

24 lut 2020, 8:51

Czy silniki lamp w NA różnią się czymś? Moje poprzednie lampy, które miałem z samochodem podnosiły oczka góra-dół bez problemu. Po wymianie lamp wraz silniczkiem słyszę silnik ale lampy się nie unoszą.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

24 lut 2020, 9:10

pirul pisze:
24 lut 2020, 7:33
andred pisze:
24 lut 2020, 6:44
Po swapie silnika z 1,6 nbfl na 1,8 nbfl miga kontrolka air bag ale check engine nie zapala się.
A co mają wspólnego poduszki powietrzne z check engine? :) To nie jest usterka silnika, poduszki mają swój osobny moduł. Po wpięciu w obd powinieneś mieć dostęp do modułu poduszek i tam wyrzuci ewentualny błąd. Chyba, że (tego nie wiem bo nie mam poduszek u siebie) tak jak w hondach można wsunąć zworkę w gniazdo i ikona poduszki wymruga błąd.
Dzięki za info. Nie wiedziałem, że poduszki nie są częścią silnika :ryjezesmiechu: Oczywiście żartuję. Myślałem, że check engine wyrzuca wszelkie błędy związane z jakąkolwiek elektroniką i mechaniką. Czyli wizyta bardziej u elektryka niż u mechanika?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 lut 2020, 9:15

Jeśli nie masz skanera obd pod ręką to w zasadzie czy podjedziesz do mechanika czy elektromechanika nie ma znaczenia, obydwaj powinni mieć narzędzie do zczytania błędu. Ale może najpierw po prostu odepnij akumulator na parę godzin i w międzyczasie posprawdzaj wszystkie żółte wtyczki w aucie. Wystarczy, że ktoś wypiął wtyczkę maty z fotela przy podłączonym zasilaniu i błąd będzie się świecił aż go nie skasujesz albo nie zresetujesz modułu odpinając aku.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

24 lut 2020, 9:37

pirul pisze:
24 lut 2020, 9:15
Jeśli nie masz skanera obd pod ręką to w zasadzie czy podjedziesz do mechanika czy elektromechanika nie ma znaczenia, obydwaj powinni mieć narzędzie do zczytania błędu. Ale może najpierw po prostu odepnij akumulator na parę godzin i w międzyczasie posprawdzaj wszystkie żółte wtyczki w aucie. Wystarczy, że ktoś wypiął wtyczkę maty z fotela przy podłączonym zasilaniu i błąd będzie się świecił aż go nie skasujesz albo nie zresetujesz modułu odpinając aku.
Mam taki podręczny moduł i aplikację w smartfonie do czytania błędów ale tego z poduszki nie czyta. OK, dzięki. Jadę do jakiegoś elektromechanika ale wcześniej odepnę aku i posprawdzam wszystkie możliwe wtyczki.....na tyle na ile potrafię. Dzięki jeszcze raz za poradę.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

24 lut 2020, 10:28

A jak mryga ? 4 dlugie 8 krótkich ?
Bo miałem ten sam problem
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 lut 2020, 11:32

Kontrolka poduszek miga kodem- krótkie i długie mrygnięcia. Ich ilość daje cyfrowy kod błędu. A tu masz wyjaśnienie kodów.
http://wiki.miata.net/tiki-index.php?pa ... link+Codes
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

24 lut 2020, 16:20

Konioczynka pisze:
24 lut 2020, 10:28
A jak mryga ? 4 dlugie 8 krótkich ?
Bo miałem ten sam problem
Nie pamiętam. Muszę sprawdzić ale najwcześniej mogę to zrobić za 2 dni.
misiek1_9
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2019, 13:22
Model: NB
Lokalizacja: żary

26 lut 2020, 10:02

Koledzy pilna sprawa. Czy można zamienić silnik 1.8 140 km na 1.8 vvti? szkrzynia będzie pasowała, sprzęgło i wszystko inne czy też trzeba się szykować na jeszcze jakieś wydatki? (wiązka i komputer są z silnikiem)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 lut 2020, 10:31

Skrzynia, sprzęgło i osprzęt będą pasować.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2020, 8:44

andred pisze:
24 lut 2020, 16:20
Konioczynka pisze:
24 lut 2020, 10:28
A jak mryga ? 4 dlugie 8 krótkich ?
Bo miałem ten sam problem
Nie pamiętam. Muszę sprawdzić ale najwcześniej mogę to zrobić za 2 dni.
Sprawdziłem. Miga jednostajnie co ok.4 sek., ani długie, ani krótkie. Zawsze takie same co 4 sek.
Awatar użytkownika
miszka
Posty: 63
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

28 lut 2020, 8:16

Hej,
Mam pytanie w sprawie paska osprzętu.....jak odpalam silnik po dłuższym postoju strasznie piszczy pasek przez dłuuuuugą chwilę, aż czuć przypaloną gumą....co to może być? Alternator? Jak jeżdżę i gaszę auto, po chwili odpalam to problemu nie ma, może przez chwilę popiszczy. Pasek jest nowy i pewnie naciągnięty jak trzeba....
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

28 lut 2020, 8:40

Po pierwsze sprawdź naciąg, jeśli jest naciągnięty, to pewnie kończy się alternator, zrzuć pasek po dłuższym postoju i sprawdź, czy altek da się lekko obrócić.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 lut 2020, 8:43

Z tym "pewnie naciągnięty" to różnie może być. Sprawdź czy nie jesteś w stanie palcami obrócić paska o więcej niż 90 stopni lub czy nie ugina się więcej niż 2cm na środku pomiędzy kółkami pasowymi. Jeśli z tym wszystko jest w porządku to trzeba go zdemontować i sprawdzić rolkę alternatora - czy kręci się swobodnie i nie rzęzi, jeśli kręci się ciężko, blokuje lub szumi - łożysko Ci właśnie umarło.
Awatar użytkownika
miszka
Posty: 63
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

28 lut 2020, 12:39

dzięki za podpowiedzi, będę sprawdzał....
Awatar użytkownika
miszka
Posty: 63
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

29 lut 2020, 9:00

A da się wymienić samo łożysko w alternatorze?
ODPOWIEDZ