Swap R6 do NB - jaki silnik wybrać?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lut 2020, 17:40
- Model: Inny
- Lokalizacja: 66-460
Cześć
Przychodzę do was z prostym pytaniem. Co byście polecili na swap do NB? Wymagania są proste rzędowa szóstka i toporny ciężki dźwięk który charakteryzuje starsze auta. Myślałem nad m20b20 lub m20b25. Wychodzę z założenia że wymienię silnik łącznie ze skrzynią aby nie rzeźbić połączeń silnik-skrzynia.
Pytanie czy to wgl się tam zmieści? o opłacalność proszę nie pytać
Opcjonalnie co innego z 6 cylindrami w rzędzie byście polecili? 5 cylindrów też dobrze brzmi i jest brane pod uwagę
Najważniejsza w tym wszystkim jest możliwość podpięcia do takiej jednostki gazu gdyż ma to być ładne day'li
Dla ciekawskich nie posiadam na chwilę obecną jeszcze mazdy do której ten silnik wsadzę lecz trwają uporczywe poszukiwania ładnego NB najlepiej z padniętym silnikiem który nie przypomina kontenera na odpady po dwóch rundach pod biedronką.
Cały projekt chcę spiąć do końca 2020 roku więc plany wydają się odpowiednie ;P
Z góry dzięki za propozycje
Kamyk
Przychodzę do was z prostym pytaniem. Co byście polecili na swap do NB? Wymagania są proste rzędowa szóstka i toporny ciężki dźwięk który charakteryzuje starsze auta. Myślałem nad m20b20 lub m20b25. Wychodzę z założenia że wymienię silnik łącznie ze skrzynią aby nie rzeźbić połączeń silnik-skrzynia.
Pytanie czy to wgl się tam zmieści? o opłacalność proszę nie pytać
Opcjonalnie co innego z 6 cylindrami w rzędzie byście polecili? 5 cylindrów też dobrze brzmi i jest brane pod uwagę
Najważniejsza w tym wszystkim jest możliwość podpięcia do takiej jednostki gazu gdyż ma to być ładne day'li
Dla ciekawskich nie posiadam na chwilę obecną jeszcze mazdy do której ten silnik wsadzę lecz trwają uporczywe poszukiwania ładnego NB najlepiej z padniętym silnikiem który nie przypomina kontenera na odpady po dwóch rundach pod biedronką.
Cały projekt chcę spiąć do końca 2020 roku więc plany wydają się odpowiednie ;P
Z góry dzięki za propozycje
Kamyk
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Swapowanie takich staroci jak m20 trochę mija się z celem. Nie wiem czy warto się za to brać dla samego dźwięku. Zresztą m20 nie brzmi jakoś wytwornie. Wolałbym kupić wąska e30 z takim piecykiem z vinu niż to żenić z mx5.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
OM613
470Nm
Tylko butli z gazem nie ma sensu dokładać
470Nm
Tylko butli z gazem nie ma sensu dokładać
Chcesz oszczędzać na benzynie wkładając gaz i porywasz się na taki swap?
Ile masz na to kasy/ ile zakładasz wydać na cały temat pomijając zakup NB?
Ile masz na to kasy/ ile zakładasz wydać na cały temat pomijając zakup NB?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lut 2020, 17:40
- Model: Inny
- Lokalizacja: 66-460
Jeżeli chodzi o cały projekt to nie mogę wydać więcej jak 20k bo fizycznie więcej nie zarobię.
Jak już zbuduje takie auto chciałbym nim często jeździć i gdzieś daleko więc gaz będzie mniej bolał po kieszeni
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Chcesz wydać 20k na MX-5, silnik R6, dobrze zrobiony swap oraz gaz?
Wybacz, to się nie może udać.
Wybacz, to się nie może udać.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
rex w tdi
proponuję tak: weź czystą kartkę, długopis wypisz co ile kosztuje, co trzeba przy okazji wymienić, a na koniec dodaj 20%
jeżeli to ma być BMW to poszukaj po prostu kredensu w cabrio lub baur (to nawet może być inwestycja)
proponuję tak: weź czystą kartkę, długopis wypisz co ile kosztuje, co trzeba przy okazji wymienić, a na koniec dodaj 20%
jeżeli to ma być BMW to poszukaj po prostu kredensu w cabrio lub baur (to nawet może być inwestycja)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
20% nadwyżki to duuużo za mało, 50% to już bardziej realne przy takich planach, bo tu niewiele wiadomo i wyjdzie dużo kwiatków. Pierdoły typu sprzęgło na linkę, wiązki, chłodzenie... Na koniec masz stare żeliwo z awaryjnym, klepiącym rozrządem, 5 koni więcej i rozkład masy 70/30. Totalnie bez sensu Mam wrażenie, że ktoś się tutaj naczytał za dużo internetów w kwestii magii silników R6 od BMW
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lut 2020, 17:40
- Model: Inny
- Lokalizacja: 66-460
W 20k chce zmieścić silnik i auto, całą mechanikę robię sam. Właśnie przyszedłem do was z pytaniem jakie silniki wgl brać pod uwagę równie dobrze mogę wsadzić redbloka z volvo 940 ale czy to jest sens? Wątpię.
Rozkład masy myślę że nie był by aż tak skośny jeżeli dosyć gleboko silnik mógł by wejść a pytanie czy wejdzie, niewiem.
Rozkład masy myślę że nie był by aż tak skośny jeżeli dosyć gleboko silnik mógł by wejść a pytanie czy wejdzie, niewiem.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie ma zbyt wielu takich projektów u nas. Na pewno można upchnąć Kserię hondy, takie auto jest nawet do sprzedania na giełdzie ale (zapewne ze sporą stratą) wystawione za 42 tysiące, o ile jeszcze stoi. A innych wydumek to raczej na zagranicznych forach trzebaby szukać. Tak czy tak, moim zdaniem 20k to jest sporo za mało żeby z tego nie wyszedł drut na skróty z patentami typu wał napędowy cięty/spawany w garażu.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.TerminatorPi pisze: ↑05 lut 2020, 21:27Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
A w ramach głównego pytania - chcesz fajny dźwięk i fajny projekt - wpakuj 6portowego renesisa 13B, sam bym chętnie takie NB przyjął do garażu Kompletne silniki są po 2k na olxie, kolejne 2-3k na ogarnięcie uszczelniaczy i reszty, do tego skrzynia i masz komplet do montażu za ~7k. Nawet słabsza 4portowa wersja że 192 końmi poradzi sobie dobrze z lekką NB. Trzeba by tylko pomyśleć nad dyfrem i policzyć który emixowy byłby najlepszy.
Wujek Google pokazuje coś takiego:
https://forum.miata.net/vb/archive/inde ... 61257.html
Konkluzje:
- BMW R6 jest duuużo za dłuuugi do MX-a (jest ok. 18cm dłuższy od silnika MX-a)
- BMW R6 waży tyle samo, albo nawet więcej od small-blocka Chevy V8
Jak jeszcze do tego dodamy, że BMW M20 miały zaledwie od 120 do 170 KM, to taki swap jest tym bardziej bez sensu
https://forum.miata.net/vb/archive/inde ... 61257.html
Konkluzje:
- BMW R6 jest duuużo za dłuuugi do MX-a (jest ok. 18cm dłuższy od silnika MX-a)
- BMW R6 waży tyle samo, albo nawet więcej od small-blocka Chevy V8
Jak jeszcze do tego dodamy, że BMW M20 miały zaledwie od 120 do 170 KM, to taki swap jest tym bardziej bez sensu
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Prędkość wału ma o tyle znaczenie, że 'handlujesz' nią razem (a właściwie przeciwnie) z momentem w skrzyni i dyfrze.pirul pisze: ↑05 lut 2020, 22:01Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.TerminatorPi pisze: ↑05 lut 2020, 21:27Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
Znaczenie ma łączne przełożenie skrzyni i dyfra oczywiście.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
I jedno, i drugie.TerminatorPi pisze: ↑06 lut 2020, 5:25Prędkość wału ma o tyle znaczenie, że 'handlujesz' nią razem (a właściwie przeciwnie) z momentem w skrzyni i dyfrze.pirul pisze: ↑05 lut 2020, 22:01Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.TerminatorPi pisze: ↑05 lut 2020, 21:27
Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
Znaczenie ma łączne przełożenie skrzyni i dyfra oczywiście.
Podobnie porównywanie maksymalnej mocy i momentu silnika elektrycznego ze spalinowym w kategoriach cyferek nie ma sensu. Ale w każdym z przypadków ma znaczenie przy jakiej prędkości obrotowej uzyskujemy interesujące nas parametry i skorelowanie tego z przełożeniami jw.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Moc ma trochę znaczenie o tyle, że mówi nam ile (z dokładnością do strat "po drodze") możemy teoretycznie osiągnąć z danego silnika. Oczywiście porównując dwa takie same samochody z różnymi silnikami. Bo praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąbpistenbully pisze: ↑06 lut 2020, 6:01I jedno, i drugie.TerminatorPi pisze: ↑06 lut 2020, 5:25Prędkość wału ma o tyle znaczenie, że 'handlujesz' nią razem (a właściwie przeciwnie) z momentem w skrzyni i dyfrze.
Znaczenie ma łączne przełożenie skrzyni i dyfra oczywiście.
Podobnie porównywanie maksymalnej mocy i momentu silnika elektrycznego ze spalinowym w kategoriach cyferek nie ma sensu. Ale w każdym z przypadków ma znaczenie przy jakiej prędkości obrotowej uzyskujemy interesujące nas parametry i skorelowanie tego z przełożeniami jw.
Ale oczywiście silnik elektryczny ma zupełnie inną charakterystykę niż silnik, a właściwie cały napęd spalinowy, więc zupełnie inaczej będzie się zachowywać, zwłaszcza w niskich zakresach obrotów.
A bardziej praktycznie - o ile w czasach manualnych skrzyń trzybiegowych zestopniowanie skrzyni biegów miała duże znaczenie dla ogólnego zachowania samochodu, mam wrażenie, że współcześnie, zwłaszcza przy automatach 7+ przełożeń, coraz bardziej zbliżamy się do charakterystyki skrzyni bezstopniowej i - z dokładnością do takich smaczków jak osiąganie, lub nie setki na dwójce w ND - rozkład przełożeń ma już dość małe znaczenie dla zachowania samochodu. Coraz lepiej jesteśmy w stanie trzymać samochód w zakresie maksymalnego momentu, jeśli potrzebujemy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lut 2020, 17:40
- Model: Inny
- Lokalizacja: 66-460
Wolał bym uniknąć silnika wankla że względu na namnarzające się koszta eksploatacjipirul pisze: ↑05 lut 2020, 22:01Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.TerminatorPi pisze: ↑05 lut 2020, 21:27Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
A w ramach głównego pytania - chcesz fajny dźwięk i fajny projekt - wpakuj 6portowego renesisa 13B, sam bym chętnie takie NB przyjął do garażu Kompletne silniki są po 2k na olxie, kolejne 2-3k na ogarnięcie uszczelniaczy i reszty, do tego skrzynia i masz komplet do montażu za ~7k. Nawet słabsza 4portowa wersja że 192 końmi poradzi sobie dobrze z lekką NB. Trzeba by tylko pomyśleć nad dyfrem i policzyć który emixowy byłby najlepszy.
- beecon
- Posty: 97
- Rejestracja: 23 mar 2015, 13:14
- Model: NA
- Wersja: 1.8T
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kamyk z Zachodu pisze: ↑05 lut 2020, 19:09W 20k chce zmieścić silnik i auto, całą mechanikę robię sam. Właśnie przyszedłem do was z pytaniem jakie silniki wgl brać pod uwagę równie dobrze mogę wsadzić redbloka z volvo 940 ale czy to jest sens? Wątpię.
Rozkład masy myślę że nie był by aż tak skośny jeżeli dosyć gleboko silnik mógł by wejść a pytanie czy wejdzie, niewiem.
Niegrzecznie napisze, że nie masz kompletnie pojęcia o tym co chciałbyś zrobić, 20k to ledwo starczy na mx5 i podstawowy serwis,
sam zakup auta i silnika to promil tego w co trzeba sie zaopatrzyć przy takim swapie...
Z praktycznego punktu widzenia jedyne swapy do MX5 które nie "zepsują" samochodu (rozkład mas, prowadzenie) to 2.0 z hondy i wszelkiej maści lekkie v6ki oraz vankle,
cała reszta wynalazków typu ciężki żeliwny diesel, r6 z bmw które ma pare koni więcej, jest długi i nie miesci sie w komorze to wyrzucenie pieniędzy w błoto...
Jeżeli naprawde jesteś sfokusowany na jakiegoś swapa to zrób to z V6 do ktorej duzo know-how znajdziesz u brytoli
Instagram'owe przygody torowej Miaty:
https://www.instagram.com/faster_miata/
https://www.youtube.com/channel/UCLXE5W ... subscriber
viewtopic.php?f=22&t=28168&p=495473#p495473
https://www.instagram.com/faster_miata/
https://www.youtube.com/channel/UCLXE5W ... subscriber
viewtopic.php?f=22&t=28168&p=495473#p495473
SWAP K20 w warszawskim warsztacie Empire to jakieś 25k (wszystko w te koszty wliczone, silnik, dolot, wydech, strojenie itp. podstawiasz seryjną MX5 i odbierasz Miandę K20). On wagowo nie zaburzy balansu i jest relatywnie tani w utrzymaniu.
SWAP V6 z forda/Mazdy/jaguara nawet 3.0 jest ciekawy i pięknie brzmi ale wsadzenie nadal jest cholernie drogie w porównaniu do kosztów auta. Rocketeer sobie wygooglaj.
Kibicuję Ci w tej walce, może coś nowego wymyślisz i się okaze że coś pokroju RB podejdzie do miaty łatwiej niż myślimy
SWAP V6 z forda/Mazdy/jaguara nawet 3.0 jest ciekawy i pięknie brzmi ale wsadzenie nadal jest cholernie drogie w porównaniu do kosztów auta. Rocketeer sobie wygooglaj.
Kibicuję Ci w tej walce, może coś nowego wymyślisz i się okaze że coś pokroju RB podejdzie do miaty łatwiej niż myślimy