Swap R6 do NB - jaki silnik wybrać?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kamyk z Zachodu
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2020, 17:40
Model: Inny
Lokalizacja: 66-460

04 lut 2020, 18:12

Cześć
Przychodzę do was z prostym pytaniem. Co byście polecili na swap do NB? Wymagania są proste rzędowa szóstka i toporny ciężki dźwięk który charakteryzuje starsze auta. Myślałem nad m20b20 lub m20b25. Wychodzę z założenia że wymienię silnik łącznie ze skrzynią aby nie rzeźbić połączeń silnik-skrzynia.
Pytanie czy to wgl się tam zmieści? o opłacalność proszę nie pytać ;)
Opcjonalnie co innego z 6 cylindrami w rzędzie byście polecili? 5 cylindrów też dobrze brzmi i jest brane pod uwagę :D
Najważniejsza w tym wszystkim jest możliwość podpięcia do takiej jednostki gazu gdyż ma to być ładne day'li ;)
Dla ciekawskich nie posiadam na chwilę obecną jeszcze mazdy do której ten silnik wsadzę lecz trwają uporczywe poszukiwania ładnego NB najlepiej z padniętym silnikiem który nie przypomina kontenera na odpady po dwóch rundach pod biedronką.
Cały projekt chcę spiąć do końca 2020 roku więc plany wydają się odpowiednie ;P

Z góry dzięki za propozycje
Kamyk ;)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

04 lut 2020, 20:04

Swapowanie takich staroci jak m20 trochę mija się z celem. Nie wiem czy warto się za to brać dla samego dźwięku. Zresztą m20 nie brzmi jakoś wytwornie. Wolałbym kupić wąska e30 z takim piecykiem z vinu niż to żenić z mx5.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

04 lut 2020, 21:11

OM613 :D

470Nm :diablo:

Tylko butli z gazem nie ma sensu dokładać :roll:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 lut 2020, 22:16

Chcesz oszczędzać na benzynie wkładając gaz i porywasz się na taki swap?
Ile masz na to kasy/ ile zakładasz wydać na cały temat pomijając zakup NB?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 407
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: NA
Lokalizacja: zachodniopomorskie

05 lut 2020, 6:27

Kup Z3, serio.

A ładne NB z padniętym silnikiem to raczej coś, co nie występuje w naturze, prędzej na odwrót. :mrgreen:
Kamyk z Zachodu
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2020, 17:40
Model: Inny
Lokalizacja: 66-460

05 lut 2020, 8:30

Fifkers pisze:
04 lut 2020, 22:16
Chcesz oszczędzać na benzynie wkładając gaz i porywasz się na taki swap?
Ile masz na to kasy/ ile zakładasz wydać na cały temat pomijając zakup NB?
Jeżeli chodzi o cały projekt to nie mogę wydać więcej jak 20k bo fizycznie więcej nie zarobię.
Jak już zbuduje takie auto chciałbym nim często jeździć i gdzieś daleko więc gaz będzie mniej bolał po kieszeni ;)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 lut 2020, 8:39

Chcesz wydać 20k na MX-5, silnik R6, dobrze zrobiony swap oraz gaz? :D

Wybacz, to się nie może udać. :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

05 lut 2020, 8:44

Hookie pisze:
05 lut 2020, 8:39
Chcesz wydać 20k na MX-5, silnik R6, dobrze zrobiony swap oraz gaz? :D

Wybacz, to się nie może udać. :P
Solved: https://www.olx.pl/oferta/mazda-rx-8-sw ... B39h3.html
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

05 lut 2020, 9:20

rex w tdi :ryjezesmiechu:

proponuję tak: weź czystą kartkę, długopis wypisz co ile kosztuje, co trzeba przy okazji wymienić, a na koniec dodaj 20% :D
jeżeli to ma być BMW to poszukaj po prostu kredensu w cabrio lub baur (to nawet może być inwestycja)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

05 lut 2020, 13:09

20% nadwyżki to duuużo za mało, 50% to już bardziej realne przy takich planach, bo tu niewiele wiadomo i wyjdzie dużo kwiatków. Pierdoły typu sprzęgło na linkę, wiązki, chłodzenie... Na koniec masz stare żeliwo z awaryjnym, klepiącym rozrządem, 5 koni więcej i rozkład masy 70/30. Totalnie bez sensu :) Mam wrażenie, że ktoś się tutaj naczytał za dużo internetów w kwestii magii silników R6 od BMW :)
Kamyk z Zachodu
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2020, 17:40
Model: Inny
Lokalizacja: 66-460

05 lut 2020, 19:09

W 20k chce zmieścić silnik i auto, całą mechanikę robię sam. Właśnie przyszedłem do was z pytaniem jakie silniki wgl brać pod uwagę równie dobrze mogę wsadzić redbloka z volvo 940 ale czy to jest sens? Wątpię.
Rozkład masy myślę że nie był by aż tak skośny jeżeli dosyć gleboko silnik mógł by wejść a pytanie czy wejdzie, niewiem.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

05 lut 2020, 19:39

Nie ma zbyt wielu takich projektów u nas. Na pewno można upchnąć Kserię hondy, takie auto jest nawet do sprzedania na giełdzie ale (zapewne ze sporą stratą) wystawione za 42 tysiące, o ile jeszcze stoi. A innych wydumek to raczej na zagranicznych forach trzebaby szukać. Tak czy tak, moim zdaniem 20k to jest sporo za mało żeby z tego nie wyszedł drut na skróty z patentami typu wał napędowy cięty/spawany w garażu.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

05 lut 2020, 21:27

pistenbully pisze:
04 lut 2020, 21:11
OM613 :D

470Nm :diablo:
Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

05 lut 2020, 22:01

TerminatorPi pisze:
05 lut 2020, 21:27
pistenbully pisze:
04 lut 2020, 21:11
OM613 :D

470Nm :diablo:
Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.

A w ramach głównego pytania - chcesz fajny dźwięk i fajny projekt - wpakuj 6portowego renesisa 13B, sam bym chętnie takie NB przyjął do garażu :) Kompletne silniki są po 2k na olxie, kolejne 2-3k na ogarnięcie uszczelniaczy i reszty, do tego skrzynia i masz komplet do montażu za ~7k. Nawet słabsza 4portowa wersja że 192 końmi poradzi sobie dobrze z lekką NB. Trzeba by tylko pomyśleć nad dyfrem i policzyć który emixowy byłby najlepszy.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 lut 2020, 0:56

Najprostszy sposób na 6 cylindrów w NA to V6 z s-type. Silnik z adapterem do skrzyni biegów kupisz za 1000-1500gbp w UK. Problem tylko w przeróbce zawieszenia z przodu
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

06 lut 2020, 1:42

Wujek Google pokazuje coś takiego:
https://forum.miata.net/vb/archive/inde ... 61257.html

Konkluzje:
- BMW R6 jest duuużo za dłuuugi do MX-a (jest ok. 18cm dłuższy od silnika MX-a)
- BMW R6 waży tyle samo, albo nawet więcej od small-blocka Chevy V8 :o

Jak jeszcze do tego dodamy, że BMW M20 miały zaledwie od 120 do 170 KM, to taki swap jest tym bardziej bez sensu :kciukdol:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 lut 2020, 5:25

pirul pisze:
05 lut 2020, 22:01
TerminatorPi pisze:
05 lut 2020, 21:27
pistenbully pisze:
04 lut 2020, 21:11
OM613 :D

470Nm :diablo:
Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.
Prędkość wału ma o tyle znaczenie, że 'handlujesz' nią razem (a właściwie przeciwnie) z momentem w skrzyni i dyfrze.
Znaczenie ma łączne przełożenie skrzyni i dyfra oczywiście.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

06 lut 2020, 6:01

TerminatorPi pisze:
06 lut 2020, 5:25
pirul pisze:
05 lut 2020, 22:01
TerminatorPi pisze:
05 lut 2020, 21:27


Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.
Prędkość wału ma o tyle znaczenie, że 'handlujesz' nią razem (a właściwie przeciwnie) z momentem w skrzyni i dyfrze.
Znaczenie ma łączne przełożenie skrzyni i dyfra oczywiście.
I jedno, i drugie.
Podobnie porównywanie maksymalnej mocy i momentu silnika elektrycznego ze spalinowym w kategoriach cyferek nie ma sensu. Ale w każdym z przypadków ma znaczenie przy jakiej prędkości obrotowej uzyskujemy interesujące nas parametry i skorelowanie tego z przełożeniami jw.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 lut 2020, 7:13

pistenbully pisze:
06 lut 2020, 6:01
TerminatorPi pisze:
06 lut 2020, 5:25
pirul pisze:
05 lut 2020, 22:01


Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.
Prędkość wału ma o tyle znaczenie, że 'handlujesz' nią razem (a właściwie przeciwnie) z momentem w skrzyni i dyfrze.
Znaczenie ma łączne przełożenie skrzyni i dyfra oczywiście.
I jedno, i drugie.
Podobnie porównywanie maksymalnej mocy i momentu silnika elektrycznego ze spalinowym w kategoriach cyferek nie ma sensu. Ale w każdym z przypadków ma znaczenie przy jakiej prędkości obrotowej uzyskujemy interesujące nas parametry i skorelowanie tego z przełożeniami jw.
Moc ma trochę znaczenie o tyle, że mówi nam ile (z dokładnością do strat "po drodze") możemy teoretycznie osiągnąć z danego silnika. Oczywiście porównując dwa takie same samochody z różnymi silnikami. Bo praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb ;-)
Ale oczywiście silnik elektryczny ma zupełnie inną charakterystykę niż silnik, a właściwie cały napęd spalinowy, więc zupełnie inaczej będzie się zachowywać, zwłaszcza w niskich zakresach obrotów.
A bardziej praktycznie - o ile w czasach manualnych skrzyń trzybiegowych zestopniowanie skrzyni biegów miała duże znaczenie dla ogólnego zachowania samochodu, mam wrażenie, że współcześnie, zwłaszcza przy automatach 7+ przełożeń, coraz bardziej zbliżamy się do charakterystyki skrzyni bezstopniowej i - z dokładnością do takich smaczków jak osiąganie, lub nie setki na dwójce w ND - rozkład przełożeń ma już dość małe znaczenie dla zachowania samochodu. Coraz lepiej jesteśmy w stanie trzymać samochód w zakresie maksymalnego momentu, jeśli potrzebujemy.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Kamyk z Zachodu
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2020, 17:40
Model: Inny
Lokalizacja: 66-460

07 lut 2020, 21:10

pirul pisze:
05 lut 2020, 22:01
TerminatorPi pisze:
05 lut 2020, 21:27
pistenbully pisze:
04 lut 2020, 21:11
OM613 :D

470Nm :diablo:
Tak na marginesie, zawsze mnie bawiło porównywanie dieslowych momentów z benzynowymi bez uwzględnienia różnicy w prędkości obrotowej wału i przełożeniu dyfra.
Nie tyle sama prędkość wału (korbowego) ma tu znaczenie, co biegi w skrzyni. To * dyfer = moment na kołach. Ale większość patrzy na niewiele znaczące cyferki, to prawda.

A w ramach głównego pytania - chcesz fajny dźwięk i fajny projekt - wpakuj 6portowego renesisa 13B, sam bym chętnie takie NB przyjął do garażu :) Kompletne silniki są po 2k na olxie, kolejne 2-3k na ogarnięcie uszczelniaczy i reszty, do tego skrzynia i masz komplet do montażu za ~7k. Nawet słabsza 4portowa wersja że 192 końmi poradzi sobie dobrze z lekką NB. Trzeba by tylko pomyśleć nad dyfrem i policzyć który emixowy byłby najlepszy.
Wolał bym uniknąć silnika wankla że względu na namnarzające się koszta eksploatacji
Awatar użytkownika
beecon
Posty: 97
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:14
Model: NA
Wersja: 1.8T
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

08 lut 2020, 9:13

Kamyk z Zachodu pisze:
05 lut 2020, 19:09
W 20k chce zmieścić silnik i auto, całą mechanikę robię sam. Właśnie przyszedłem do was z pytaniem jakie silniki wgl brać pod uwagę równie dobrze mogę wsadzić redbloka z volvo 940 ale czy to jest sens? Wątpię.
Rozkład masy myślę że nie był by aż tak skośny jeżeli dosyć gleboko silnik mógł by wejść a pytanie czy wejdzie, niewiem.

Niegrzecznie napisze, że nie masz kompletnie pojęcia o tym co chciałbyś zrobić, 20k to ledwo starczy na mx5 i podstawowy serwis,
sam zakup auta i silnika to promil tego w co trzeba sie zaopatrzyć przy takim swapie...

Z praktycznego punktu widzenia jedyne swapy do MX5 które nie "zepsują" samochodu (rozkład mas, prowadzenie) to 2.0 z hondy i wszelkiej maści lekkie v6ki oraz vankle,
cała reszta wynalazków typu ciężki żeliwny diesel, r6 z bmw które ma pare koni więcej, jest długi i nie miesci sie w komorze to wyrzucenie pieniędzy w błoto...

Jeżeli naprawde jesteś sfokusowany na jakiegoś swapa to zrób to z V6 do ktorej duzo know-how znajdziesz u brytoli
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 lut 2020, 9:19

SWAP K20 w warszawskim warsztacie Empire to jakieś 25k (wszystko w te koszty wliczone, silnik, dolot, wydech, strojenie itp. podstawiasz seryjną MX5 i odbierasz Miandę K20). On wagowo nie zaburzy balansu i jest relatywnie tani w utrzymaniu.

SWAP V6 z forda/Mazdy/jaguara nawet 3.0 jest ciekawy i pięknie brzmi ale wsadzenie nadal jest cholernie drogie w porównaniu do kosztów auta. Rocketeer sobie wygooglaj.

Kibicuję Ci w tej walce, może coś nowego wymyślisz i się okaze że coś pokroju RB podejdzie do miaty łatwiej niż myślimy :D
ODPOWIEDZ