[NA] indeks opon H czy V

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
bartuncio
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:27
Model: NA
Wersja: 1.6 AD1990
Lokalizacja: Warszawa/Żoliborz

25 sty 2020, 17:36

Wybrałem sobie opony na lato, Hankook Ventus Prime 3 w rozmiarze 195/50 R15.
I wszystko byłoby ok, gdybym wiedział jaki brać indeks, H czy V.
Pewnie sztywniejsze będzie V, choć jeżdżę na gwincie więc już i tak jest sztywno, ale zastanawiam się, czy indeks nie powinien być zgodny z tym co wymyślił producent auta.
Ktoś pomoże rozstrzygnąć tę kwestię?
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

25 sty 2020, 20:38

Indeks h czy v to indeks maksymalnej predkosci obrotowej kola. Jeden jest do 210-h, v-240. Jest jeszcze indeks nosnosci opony. Czy zauwazysz jakas roznice w twardosci- szczerze watpie.

Mialem kiedys w xedosie 225/45/17 z indeksem W(270km/h). Pozniej kupilem 205/45/17 z indeksem h i oprocz tego ze miescilem sie w koleine to roznicy nie bylo.


Odnosnie twardosci opony to masz indeks cyfrowy, czyli maksymalna nosnosc opony.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
bartuncio
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:27
Model: NA
Wersja: 1.6 AD1990
Lokalizacja: Warszawa/Żoliborz

25 sty 2020, 22:09

O nośności opony to wiem, ale zastanawiam się czy indeks prędkości też wpływa na sztywność opony.
Obie wersje są w tej samej cenie, więc mam otwarty wybór.
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

25 sty 2020, 22:16

Im wiekszy indeks predkosci tym lepiej. Opona jest wytrzymalsza na przeciazenia.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 sty 2020, 6:09

I na wysokie temperatury. Czy to lepiej? Jedni wolą bardziej miekk oponę inni twarda. Ogólnie nie przeklada się to na szybkość na torze. Jest wiele bardzo szybkich opon z miękkimi bokami i miękka mieszanka jak np wyczynowe sliki Michelin a są opony twarde które też są szybkie. Kwestia preferencji co kto lubi i z czym lepiej się czuję.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
bartuncio
Posty: 49
Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:27
Model: NA
Wersja: 1.6 AD1990
Lokalizacja: Warszawa/Żoliborz

28 sty 2020, 12:18

No właśnie to tylko do cywilnej jazdy, więc wezmę chyba H, za to z ochroną rantu, bo tak są opisane na oponeo.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ