Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?
Oto jest pytanie...
Moderator: Moderatorzy
Teraz będą podwyżki dość znaczące (140k za ST i 150k za RF), ale do rocznika 2019 włącznie miękki dach kosztował cennikowo 98.900, a RF 109.900. Ja dokładnie taką kupiłem, musiałem specjalnie zamawiać i czekać na takiego golasamojo pisze: ↑15 sty 2020, 10:16Nie wiem gdzie znalazłeś nową ND za 99 tys zł bo na mazda-używane czy też na otomoto ceny z przebiegami kilku tys km zaczynają się praktycznie od 115 tys zł. Jak to jeździło jako demo to już przebieg kilku tys w stylu "zimny silnik i pedał w podłogę" może wpłynąć na zużycie a dalej mamy min 25 tys zł różnicy.Wojtek Wawa pisze: ↑13 sty 2020, 15:53Za 99 k zł stoi w dziale sprzedam lepsza niż nowa ND2 - wolałbym porzyczyć u mafii te 9 k zł niż brać fiata (co innego gdyby to był Abarth z maks 2 latami na karku, wtedy mogę zrozumieć inny wybór).
Mazda Polska nie umieściła nowych cen na 2020 na swojej stronie. Cenniki były pod koniec zeszłego roku i tylko 2.0 i i chyba się od 109 zaczynały jeżeli dobrze pamiętam a na 2020 miało być drożej. W DE można kupić nową ND 1.5 za ok 105-110 po opłatach sprowadzenia (tak wyliczyłem), 2.0 to ponad 120 tys zł. Mazda Polska nie dawała również żadnych rabatów a podchodziłem u nich do tematu 2 razy.
Ja nikogo nie namawiam na 124, podałem to informacyjnie bo uważam że to dobra cena jak za auto bez historii. Mój jest z 2017 więc przestał u Fiata 2 lata i nie stwierdziłem żadnych objawów "zastoju" a osobiście wolę auto tzw nowe bo nawet przy odsprzedaży w przyszłości jest inna rozmowa jak ktoś jest 1-szym właścicielem
Guma rzeczywiście starzeje się w czasie wobec tego będę miał problem że coś się z nią zacznie dziać powiedzmy po 14 latach od momentu rejestracji a nie po 16 latach
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie to się zaczyna inflacja i w UE poprzez normy oraz pseudo ekologię i w PL bo to co w UE + prl więc może się okazać że jak coś odłożyłeś to sobie będziesz w końcu w A celował czego Ci nie życzę.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Według mnie trochę zbyt ambitne cele postawiłeś, ta wadliwość pierwszego roku produkcji to wręcz zaleta ND, bo pozwala kupić dużo taniej. A większość WADLIWYCH samochodów ma nowe skrzynie biegów i dachy (przecierały się przez złe zmontowanie)... Inna sprawa, że jeśli ktoś ma te rzeczy nowe, to tanio ND nie sprzeda, za to wcale nie oznacza, że jeśli ktoś nie wymienił, to te elementy padną. Jak ktoś kupił 5 lat gwarancji, choćby podstawowej, to skrzynia biegów jest jeszcze pod ochroną.
I na koniec największa okazja - samochody bez gwarancji, bez wymienionej skrzyni biegów. Ciągle większość z OGÓŁU ma oryginalne skrzynie biegów i tu mamy prawdopodobnie świetne samochody ze złą reputacją i niesamowicie okazyjną ceną. Jedna taka ND była na giełdzie za 63 k zł! A jej przebieg był w granicach 20 k km. Nawet jeśli tam padnie skrzynia biegów, to używając allegro, zostaje ogromna kwota w kieszeni.
Pamiętaj, że nie każdy pasuje do recaro, ten wątek to potwierdza.
I na koniec największa okazja - samochody bez gwarancji, bez wymienionej skrzyni biegów. Ciągle większość z OGÓŁU ma oryginalne skrzynie biegów i tu mamy prawdopodobnie świetne samochody ze złą reputacją i niesamowicie okazyjną ceną. Jedna taka ND była na giełdzie za 63 k zł! A jej przebieg był w granicach 20 k km. Nawet jeśli tam padnie skrzynia biegów, to używając allegro, zostaje ogromna kwota w kieszeni.
Pamiętaj, że nie każdy pasuje do recaro, ten wątek to potwierdza.
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Generalnie nie mam dużego ciśnienia na kupno tego auta.
Jeśli się okaże, że powiedzmy 70k zł to za mało żeby kupić coś wartego uwagi to zwyczajnie odpuszczę zakup.
Po za tym jeszcze nie wiem co moja żona na to powie ( ), jak ułoży się sytuacja finansowa w tym roku itp...
Wiecie, roadster to nie jest rzecz wysokiej potrzeby
Jeśli się okaże, że powiedzmy 70k zł to za mało żeby kupić coś wartego uwagi to zwyczajnie odpuszczę zakup.
Po za tym jeszcze nie wiem co moja żona na to powie ( ), jak ułoży się sytuacja finansowa w tym roku itp...
Wiecie, roadster to nie jest rzecz wysokiej potrzeby
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pytanie teraz o kupno auta za rok nie ma najmniejszego sensu.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Wg mnie jednak ma sens.
Temat Mazdy MX-5 był mi zupełnie, zupełnie obcy i chciałem w pierwszej kolejności zdobyć trochę wiedzy o tym aucie. Przy okazji wiem już na co zwrócić uwagę przy jazdach testowych, które chce zrobić w pierwszej połowie tego roku.
Wtedy zapewne już będę wiedział czy chce to auto kupić, a jeśli tak to jakie konkretnie (124, ST czy RF), jakie roczniki są godne uwagi, czego unikać, na co polować.
Wtedy w zależności od budżetu szukać czegoś na jesień albo ma wiosnę.
Temat Mazdy MX-5 był mi zupełnie, zupełnie obcy i chciałem w pierwszej kolejności zdobyć trochę wiedzy o tym aucie. Przy okazji wiem już na co zwrócić uwagę przy jazdach testowych, które chce zrobić w pierwszej połowie tego roku.
Wtedy zapewne już będę wiedział czy chce to auto kupić, a jeśli tak to jakie konkretnie (124, ST czy RF), jakie roczniki są godne uwagi, czego unikać, na co polować.
Wtedy w zależności od budżetu szukać czegoś na jesień albo ma wiosnę.
Dopełniając wątku - na co uważać podczas używanego ND? Pojawia się coraz więcej auto z początku produkcji, z przebiegami rzędu 30-50 tysięcy km. Na co uważać? Skrzynie biegów, przecierające się dachy, przecierające się fotele Recaro - co jeszcze? Jesteśmy w stanie wyłapać, że skrzynia jest u kresu swoich możliwości, czy to po prostu dzieje się zero - jedynkowo?
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Zapoznanie się z autem - ok
Ceny - w złotówkach idzie inflacja co jest i było do przewidzenia, co będzie i po ile np za rok trudno oszacować. ja już jeden prl przerabiałem więc to nie do ogarnięcia
Zawsze lepsze nowe nawet mniej dynamiczne.
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Skonsultowałem chęć zakupu roadstera z moja żona w pierwszym momencie padło stwierdzenie: "Ty już masz kryzys wieku średniego? Powaliło Cię?", a potem doszła do wniosku, że w sumie czemu nie
NC - stwierdziła, że to straszny brzydal, a brzydkiego auta mi nie pozwoli kupić
Abarth - chcę, żeby nasza córka miała ojca - w tym się zabijesz
ND - w sumie fajna fura, RF może bardziej praktyczny...?
124 - to Fiat, więc możemy nim jeździć na Forza Italia może być
Pozdrawiam!
Kamil
P.S to co mówią o społeczności MX-5 w Polsce to chyba prawda
NC - stwierdziła, że to straszny brzydal, a brzydkiego auta mi nie pozwoli kupić
Abarth - chcę, żeby nasza córka miała ojca - w tym się zabijesz
ND - w sumie fajna fura, RF może bardziej praktyczny...?
124 - to Fiat, więc możemy nim jeździć na Forza Italia może być
Pozdrawiam!
Kamil
P.S to co mówią o społeczności MX-5 w Polsce to chyba prawda
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A co o nas mówią na Forza Italia??
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie.RF może bardziej praktyczny
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A co mogą mówić, skoro wybiera fiata? Że fryzjerzy, Sodoma i Gomora, a ksiądz na kazaniu nami staszy
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
RF w kwesti praktyczności nic nie zmienia. Może top-up trochę lepiej izoluje, ale top-down huczy i ma jeden schowek mniej (za fotelem kierowcy są graty od dachu).
Dach się nie przeciera, ale jest możliwość, że mechanizm się kiedyś posypie.
Tak tak
https://www.youtube.com/watch?v=UwrfAsnhWUk
https://wiadomosci.pless.pl/52852-wideo ... e-pszczyna
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Pamiętamy!cra3y pisze: ↑24 sty 2020, 6:31Tak tak
https://www.youtube.com/watch?v=UwrfAsnhWUk
https://wiadomosci.pless.pl/52852-wideo ... e-pszczyna
I właśnie dlatego RF jest bardziej praktyczny. Przy przyspieszaniu monstrancja opiera się o pałąk...
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Co o was mówią na Forza Italia to nie wiem
Pewno nic, ew. ktoś wspomni MX-5 w kontekście Fiaty 124
A tak na poważnie to czytając co nieco o MX-5 wiele osób wspominało, że ma fajną społeczność - chyba mieli rację, patrząc na to jak mnie tutaj przyjęliście i jak cierpliwie odpowidaliście na moje pytanie
Jako ciekawostkę dodam, że wspomniany wyżej ksiądz udzielał mi ślubu
Do niedawna był proboszczem w parafii do której należała moja żona
Taki zbieg okoliczności
Pewno nic, ew. ktoś wspomni MX-5 w kontekście Fiaty 124
A tak na poważnie to czytając co nieco o MX-5 wiele osób wspominało, że ma fajną społeczność - chyba mieli rację, patrząc na to jak mnie tutaj przyjęliście i jak cierpliwie odpowidaliście na moje pytanie
Jako ciekawostkę dodam, że wspomniany wyżej ksiądz udzielał mi ślubu
Do niedawna był proboszczem w parafii do której należała moja żona
Taki zbieg okoliczności
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Zależy ile dopłacać. 20k zł można się zastanawiać, bo ilość zmian jest spora. 50-90 k zł - nie warto.
Ja osobiście tej większej mocy w mieście nie czuję, lubię też bardziej metaliczny dźwięk wydechu ND1. Ale tej góry nd2 przy wyższych prędkościach mi poza miastem czasem brakuje. Inna sprawa, że można zrobić tuning za śmieszne pieniądze i tę górę zyskać.
Ja osobiście tej większej mocy w mieście nie czuję, lubię też bardziej metaliczny dźwięk wydechu ND1. Ale tej góry nd2 przy wyższych prędkościach mi poza miastem czasem brakuje. Inna sprawa, że można zrobić tuning za śmieszne pieniądze i tę górę zyskać.
Dla mnie bardzo istotne było dodanie regulacji kierownicy w poziomie. Jak jeździłem testowa nd1 to po 30 minutach byłem zmęczony jazda na wyprostowanych łokciach.
Dla większości pewnie drobiazg ale warto mieć na uwadze.
Dla większości pewnie drobiazg ale warto mieć na uwadze.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To oczywiste dla osób wysokich, ale odpowiadałem osobie, która ma 170 cm, zgaduję że bez regulacji kierownicy da radę.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Niestety, to się tak nie kończy. Daily, umęczone, nie awansują u tego samego właściciela na zabawki. Niestety
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Przyzwyczajenie, nuda, zaniedbanie... Chęć zmiany. A za kilka lat żałujesz, że (tak tanio) sprzedałeś
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
O swój codzienny samochód też można dbać. Ja dbam.
- AaaA
- Donator
- Posty: 616
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
moim zdaniem ND2 jest odrobine lepsze (kazda myszka swoj ogonek chwali). Jesli wazna dla Ciebie jest pelna regulacja kierownicy, nie planujesz robic duzo zmian w aucie (dobra dobra nikt poczatkowo nie planuje…) to doplac do ND2, w innym wypadku niech cena zdecyduje ale zostaw troche budzetu na zmiany;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)