Wybrałem sobie opony na lato, Hankook Ventus Prime 3 w rozmiarze 195/50 R15.
I wszystko byłoby ok, gdybym wiedział jaki brać indeks, H czy V.
Pewnie sztywniejsze będzie V, choć jeżdżę na gwincie więc już i tak jest sztywno, ale zastanawiam się, czy indeks nie powinien być zgodny z tym co wymyślił producent auta.
Ktoś pomoże rozstrzygnąć tę kwestię?
[NA] indeks opon H czy V
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Indeks h czy v to indeks maksymalnej predkosci obrotowej kola. Jeden jest do 210-h, v-240. Jest jeszcze indeks nosnosci opony. Czy zauwazysz jakas roznice w twardosci- szczerze watpie.
Mialem kiedys w xedosie 225/45/17 z indeksem W(270km/h). Pozniej kupilem 205/45/17 z indeksem h i oprocz tego ze miescilem sie w koleine to roznicy nie bylo.
Odnosnie twardosci opony to masz indeks cyfrowy, czyli maksymalna nosnosc opony.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Mialem kiedys w xedosie 225/45/17 z indeksem W(270km/h). Pozniej kupilem 205/45/17 z indeksem h i oprocz tego ze miescilem sie w koleine to roznicy nie bylo.
Odnosnie twardosci opony to masz indeks cyfrowy, czyli maksymalna nosnosc opony.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Im wiekszy indeks predkosci tym lepiej. Opona jest wytrzymalsza na przeciazenia.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
I na wysokie temperatury. Czy to lepiej? Jedni wolą bardziej miekk oponę inni twarda. Ogólnie nie przeklada się to na szybkość na torze. Jest wiele bardzo szybkich opon z miękkimi bokami i miękka mieszanka jak np wyczynowe sliki Michelin a są opony twarde które też są szybkie. Kwestia preferencji co kto lubi i z czym lepiej się czuję.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód