Złącze diagnostyczne obd

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

04 sty 2020, 14:27

Cześć Panowie.

Ciągle nie uporałem się z problemem bardzo ciężkiego odpalania zimnego silnika. Chciałem zobaczyć, czy silnik nie pokazuje mi jakiegoś błędu.

Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją (prawie, miałem mniejszy opornik ale dałem dwie diody).
Screenshot_20200104_152109_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20200104_152109_com.android.chrome.jpg (507.68 KiB) Przejrzano 982 razy
Napotkałem dwa problemy.

Pierwszy to taki, że po wprowadzeniu auta w tryb diagnostyki, po włączeniu zapłonu załącza się wentylator silnika. Zawsze...

Drugi problem jest taki, że diody zamiast wymrygać błędy świecą się cały czas.. :(
Screenshot_20200104_152109_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20200104_152109_com.android.chrome.jpg (507.68 KiB) Przejrzano 982 razy

Jakieś wskazówki?
Załączniki
IMG_20200104_150222.jpg
IMG_20200104_150222.jpg (1.06 MiB) Przejrzano 982 razy
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

10 sty 2020, 22:47

Nikt nic? : (
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2020, 23:12

Jutro zerkne w swoją instrukcje bo wydaje mi się że u siebie inaczej montowałem zworke

Tak na szybko to ten schemat który wkleiłeś jest do aut od 1995 wzwyż a Twoja jest z 1994 ponoć?

Wrzuć Vin to się sprawdzi datę produkcji dokładnie
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

14 sty 2020, 14:37

Hej, dzięki za odpowiedź.

Tak, moja to 1994 - JMZNA18P200102815

Czyżby taki czeski błąd...
Cały opis złącza diagnostycznego się zgadza (jest taki sam)
No i jak również nie posiadam kontrolki 'check engine'

Czekam na dalsze instrukcje, bardzo dziękuję :)
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 sty 2020, 15:24

Kable masz podpiete tak jak u mnie w instrukcji. Po podpieciu dioda powinna sie zapalic i zgasnąc po 3 sekundach. To, że uruchamia ci sie wentylator może znaczyć że gdzieś jest zwarcie/ brak masy albo że piny w złączu diagnostycznym są pozamieniane. Ja bym posprawdzal kontakty, załatwił diodę 12v i sprobował podłaczyc wszystko jeszcze raz. Możesz też zmostkować pin TFA i zobaczyc czy wentylator się uruchomi - jeżeli nie to coś jest namieszane ze złączem diagnostycznym.


Inna sprawa to Twój problem z odpalaniem na zimnym: jeżeli po odpaleniu chodzi dobrze to małoprawdopodobne jest, że problem zdiagnozujesz poprzez zczytanie kodów.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

14 sty 2020, 16:08

Dzięki za odpowiedź.

Chciałem sprawdzić błędy bo może znajdę coś z obrotomierzem (jak nie działał, tak nie działa..)

Chyba czas umówić się z elektrykiem zaraz po sezonie garażowym :/
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
ODPOWIEDZ