Koniec produkcji Fiata 124
Smutne, ale tak musiało się stać
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2143
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ale mnie to zasmuciło:
https://autogaleria.pl/fiat-124-spider-koniec-produkcji
Do artykułu dodałbym jeszcze punkt 4 (a raczej usunął punkt drugi - słaba sprzedaż to tylko efekt innych problemów) - "legendarna" obsługa klienta serwisów Fiata.
Nigdy nie zrozumiem, jak można było sprzedawać słabszego i cięższego Fiata bez LSD za cenę wypasionej MX5 ze wszystkim na pokładzie. A od czasu ND2 124 przestał mieć jakikolwiek sens. Ale popatrzcie na niego - w dobie SUVów to był jeden z ostatnich fajnych samochodów na codzień. Naprawdę klasa pracująca potrzebuje takich samochodów, szkoda że sam Fiat ich nie chciał sprzedawać, a teraz produkować.
Gdy zbierałem kasę na mx5 (wtedy myślałem, że na NC/NCFL) pamiętam jak cieszyło mnie, że powstanie 124. Byłem przekonany, że nowy będzie kosztował około 80 k zł. Co było potem, wszyscy wiemy.
Gratuluję wszystkim posiadaczom 124 - macie naprawdę wyjątkowy samochód.
https://autogaleria.pl/fiat-124-spider-koniec-produkcji
Do artykułu dodałbym jeszcze punkt 4 (a raczej usunął punkt drugi - słaba sprzedaż to tylko efekt innych problemów) - "legendarna" obsługa klienta serwisów Fiata.
Nigdy nie zrozumiem, jak można było sprzedawać słabszego i cięższego Fiata bez LSD za cenę wypasionej MX5 ze wszystkim na pokładzie. A od czasu ND2 124 przestał mieć jakikolwiek sens. Ale popatrzcie na niego - w dobie SUVów to był jeden z ostatnich fajnych samochodów na codzień. Naprawdę klasa pracująca potrzebuje takich samochodów, szkoda że sam Fiat ich nie chciał sprzedawać, a teraz produkować.
Gdy zbierałem kasę na mx5 (wtedy myślałem, że na NC/NCFL) pamiętam jak cieszyło mnie, że powstanie 124. Byłem przekonany, że nowy będzie kosztował około 80 k zł. Co było potem, wszyscy wiemy.
Gratuluję wszystkim posiadaczom 124 - macie naprawdę wyjątkowy samochód.
-
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Rynek udowodnił, że klasa pracująca nie potrzebuje takich samochodówWojtek Wawa pisze: ↑06 gru 2019, 11:39Ale mnie to zasmuciło:
https://autogaleria.pl/fiat-124-spider-koniec-produkcji
Do artykułu dodałbym jeszcze punkt 4 (a raczej usunął punkt drugi - słaba sprzedaż to tylko efekt innych problemów) - "legendarna" obsługa klienta serwisów Fiata.
Nigdy nie zrozumiem, jak można było sprzedawać słabszego i cięższego Fiata bez LSD za cenę wypasionej MX5 ze wszystkim na pokładzie. A od czasu ND2 124 przestał mieć jakikolwiek sens. Ale popatrzcie na niego - w dobie SUVów to był jeden z ostatnich fajnych samochodów na codzień. Naprawdę klasa pracująca potrzebuje takich samochodów, szkoda że sam Fiat ich nie chciał sprzedawać, a teraz produkować.
Gdy zbierałem kasę na mx5 (wtedy myślałem, że na NC/NCFL) pamiętam jak cieszyło mnie, że powstanie 124. Byłem przekonany, że nowy będzie kosztował około 80 k zł. Co było potem, wszyscy wiemy.
Gratuluję wszystkim posiadaczom 124 - macie naprawdę wyjątkowy samochód.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
1. To nie polityka Fiata, nie rynek, tylko kary za emisję zniechęciły do sprzedawania takiego auta w Europie. Wiemy już przecież z lepiej poinformowanych źródeł, że ceny Mx-5 od stycznia poszybują.
2. Klasa pracująca nie chce roadsterów...
3. Klasa pracująca nawet takich zgrabnych kabrio nie chce:
4. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich:
- waran
- Donator
- Posty: 738
- Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
Pod względem designu nie dorasta Miacie do pięt - wygląda jak buła, nudny i przyciężkawy. Trochę lepiej jest w przypadku Abartha, ale też dupy nie urywa. Tę ostatnią urywa za to cena, więc się w sumie nie dziwię takiemu finałowi...
Ubi bene, ibi patria
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Swoją drogą, jeszcze zanim kupiłem Dyzię, byłem w salonie Fiata żeby może przejechać się 124 i zobaczyć co to. Jakoś koło marca 2017 dowiedziałem się, że "panie, może koło września coś w Warszawie będzie". I jak tu się dziwić sprzedaży?
Inna sprawa, że to był Carserwis piaseczno, który później, już po przeniesieniu się na Połczyńską, ponownie wykazał się tracąc klienta, który niemalże przyszedł z portfelem na wierzchu. A do tego trzeba mieć zdolności.
Inna sprawa, że to był Carserwis piaseczno, który później, już po przeniesieniu się na Połczyńską, ponownie wykazał się tracąc klienta, który niemalże przyszedł z portfelem na wierzchu. A do tego trzeba mieć zdolności.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
No wiesz, ale przynajmniej jakiś Mustang był. A tu się dowiedziałem, że przez pół roku w ogóle Fiaty miało nie być w okolicach.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2143
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Normy emisji pojawią się w styczniu. Fiat porażkę ze 124 zaliczył już wcześniej.
124 jest cięższy w wyglądzie niż ND, ale też niektórym może się przez to bardziej podobać. Niedawno pokazałem zdjęcia ND obok F type, ciekawe jakby tam wypadł abarth...
124 jest cięższy w wyglądzie niż ND, ale też niektórym może się przez to bardziej podobać. Niedawno pokazałem zdjęcia ND obok F type, ciekawe jakby tam wypadł abarth...
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przy obecnej sprzedaży Fiata 124 i w świetle gwałtownego wzrostu cen aut w 2020 roku nikogo taka decyzja nie powinna dziwić.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2143
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Warto zauważyć, że są osoby, którym nc bardziej leży niż nd. I tym bardziej 124 powinien Ulm się podobać. Do tego 124 ma skrzynię biegów z ncfl. Same zalety dla krytyków nd. Jednak widać to nie wystarczyło.
Pomyłką było robienie tego samochodu pod marką fiat. Marką kojarzącą się z seicento i innymi tanimi i tandetnymi popierdółkami i przy tym wycena grubo powyżej ceny legendy jaką jest mx-5. Trzeba było wypuścić roadstera jako alfa romeo (jak głosiły pierwsze pogłoski o współpracy mazdy z koncernem fiata) i wtedy miałby szansę się dobrze sprzedawać. Poza tym poszli na łatwiznę i nie zrobili swojego wnętrza tylko wrzucili to z ND. Trochę lipa we włoskim samochodzie, a przecież Włosi potrafią robić fajne wnętrza.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
I tak, i nie. Gdyby to była alfa, z jednej strony kanibalizowałaby 4c (mimo różnic konstrukcyjnych), a z drugiej strony cierpiałaby marka, bo jako alfa musiałby ten samochód być jeszcze droższy, a ze względu na skojarzenie 'toż to zwykła mazda' nie byłoby aż tylu klientów (coś jak x358 i opinia, że to przepłacone mondeo).Fifkers pisze: ↑07 gru 2019, 0:37Pomyłką było robienie tego samochodu pod marką fiat. Marką kojarzącą się z seicento i innymi tanimi i tandetnymi popierdółkami i przy tym wycena grubo powyżej ceny legendy jaką jest mx-5. Trzeba było wypuścić roadstera jako alfa romeo (jak głosiły pierwsze pogłoski o współpracy mazdy z koncernem fiata) i wtedy miałby szansę się dobrze sprzedawać. Poza tym poszli na łatwiznę i nie zrobili swojego wnętrza tylko wrzucili to z ND. Trochę lipa we włoskim samochodzie, a przecież Włosi potrafią robić fajne wnętrza.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że w tle może być coś, o czym nie wiemy. Pamiętajmy, że i Miata i Fiata były produkowane w tej samej fabryce. Mogło być również coś na rzeczy w sensie umowy pomiędzy dwoma koncernami i podejścia wykonawców do niej. Ale to już wybitne spekulacje z kapelusza.
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
E tam. Fiat miał kilka małych sportowych aut w historii, w tym i 124 właśnie.
Włosi maja problem z marketingiem i tożsamością i tyle.
Gdyby była to alfa to by kosztowała jeszcze 2 razy tyle co fiat i sprzedawała się jeszcze gorzej.
Szkoda, ale pozostaje rynek wtorny
Mnie się podoba i 124 i Nd, ale nie jestem może takim stylistycznym smakoszem
Włosi maja problem z marketingiem i tożsamością i tyle.
Gdyby była to alfa to by kosztowała jeszcze 2 razy tyle co fiat i sprzedawała się jeszcze gorzej.
Szkoda, ale pozostaje rynek wtorny
Mnie się podoba i 124 i Nd, ale nie jestem może takim stylistycznym smakoszem
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Szkoda, moglby zostac przynajmniej jako abarth;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2143
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam się z powyższym - fiat ma piękną kartę zapisaną małymi sportowymi samochodami, abarth tym bardziej. Gdyby był na dzień dobry 10% tańszy od Mazdy (czego każdy oczekiwał) to nie byłoby tego wątku, tematu, całej porażki. Drogie samochody słabych marek nie odnoszą wielkich sukcesów.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
No to taki z Polską historią, rocznik 2016 to prawdziwy jaktajmer będzie...
Śmiechy, chichy, ale Renault ma coś takiego w ofercie za naszą wschodnią granicą:pistenbully pisze: ↑06 gru 2019, 12:594. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich:
hqdefault.jpg
Zaczyna się od miliona rubli i wolnossącego 1.6 idealnego pod gaziwo (dla porównania Duster od 720 mln rubli).
Nie mam pojęcia, czemu tego nie pchają na Europę, przecież by nie miało żadnej konkurencji i żarłoby jak wściekłe.
A 124 mi szkoda, podoba mi się bardziej niż ND. Idealnym projektem byłaby prawdziwa Fiata, czyli buda 124 i 2.0 z ND2
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
No ale milion rubli, to jakieś 60 tysięcy złotych + 10% cła + ułamek akcyzy + 23% VAT-u =~ 80 tysięcy złotych --> Ja to chcę do firmy. Dają z automatem?? [Moja klasa pracująca się ucieszy...]SeraphPL pisze: ↑12 gru 2019, 9:39Śmiechy, chichy, ale Renault ma coś takiego w ofercie za naszą wschodnią granicą:pistenbully pisze: ↑06 gru 2019, 12:594. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich:
hqdefault.jpg
Zaczyna się od miliona rubli i wolnossącego 1.6 idealnego pod gaziwo (dla porównania Duster od 720 mln rubli).
Nie mam pojęcia, czemu tego nie pchają na Europę, przecież by nie miało żadnej konkurencji i żarłoby jak wściekłe.
A 124 mi szkoda, podoba mi się bardziej niż ND. Idealnym projektem byłaby prawdziwa Fiata, czyli buda 124 i 2.0 z ND2
Ładniejszy, modniejszy Duster. Nie dziwota, dostanie 1.33 i jazda. Ciekawe jak go wycenią.
Niby tak, ale prawdopodobnie graty z ND byłyby łatwiejsze do przerzucenia.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Jeździć, dbać i naprawiać. Aż taaaki unikat to nie będzie, żeby opłacało się grzać garaż i płacić OC przez dwie dekady
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
hehehpistenbully pisze: ↑15 gru 2019, 8:36Jeździć, dbać i naprawiać. Aż taaaki unikat to nie będzie, żeby opłacało się grzać garaż i płacić OC przez dwie dekady
Fiat miał zawsze jakieś dwa obozy, jedni chcieli coś sportowego i nietypowego inni patrzyli na auto dla ludu i w sumie żadne auto pod tą marką nie będące pandą czy tipo nie utrzymało się zbyt długo. Włoska fantazja vs włoska rzeczywistość
Ja lubię rzeczy nietypowe jak perfumy Noir'e i najzabawniejsze w 124 jest to że mnie ludzie pytali kilka razy "jaka to marka" choć jak wół jest znaczek i na masce i na klapie bagażnika widać ciężko uwierzyć że to Fiat.
Mnie osobiście nie dziwi że ta bajka się skończyła