czy warto kupić nd czy lepiej nc i doinwestować ?
Moderator: Moderatorzy
Warto kupić nd czy lepiej nc i doinwestować ? Auto ma być na codzień a jednoczesnie na wypady na mc i regionalne wypady na tor. Mam mx5 nb 1.6 ze spawem na gwincie TA ale brak mocy troche ogranicza zabawe .
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Czego nie kupisz to przy zabawie w torowanie i tak włożysz taczkę pieniędzy. ND jeśli Cię stać będzie lepszą opcją na przyszłość.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
No nie wiem - łatwiej, pewniej i taniej jest w NC włożyć 2.5 i dmuchnąć go pod 300KM (skrzynia wytrzyma).
Przy ND silnik jest niewiadomą (ile wytrzyma na 300), skrzynia na pewno nie wytrzyma (dlatego np. BBR zrobiło adapter na skrzynie z NC, ale trzeba też wymienić dyfer itd).
ND jest (IMHO) ładniejsze, ale przez to, że jest bardziej "zsieciowane" (wszystko ze wszystkim "rozmawia"), to trudniej i drożej będzie osiągnąć to, co łatwiej i taniej można w NC.
PS: Właśnie zauważyłem, że w dziale giełda jest taki swapik (na dzień 12 listopada 2019) na sprzedaż - za różnicę w cenie do ND z 2016 roku (ze skrzynią z prasowanego ryżu) - zrobisz mu 300+
Przy ND silnik jest niewiadomą (ile wytrzyma na 300), skrzynia na pewno nie wytrzyma (dlatego np. BBR zrobiło adapter na skrzynie z NC, ale trzeba też wymienić dyfer itd).
ND jest (IMHO) ładniejsze, ale przez to, że jest bardziej "zsieciowane" (wszystko ze wszystkim "rozmawia"), to trudniej i drożej będzie osiągnąć to, co łatwiej i taniej można w NC.
PS: Właśnie zauważyłem, że w dziale giełda jest taki swapik (na dzień 12 listopada 2019) na sprzedaż - za różnicę w cenie do ND z 2016 roku (ze skrzynią z prasowanego ryżu) - zrobisz mu 300+
Ostatnio zmieniony 12 lis 2019, 9:53 przez cra3y, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja bym brał bez zastanowienia ND - zwłaszcza patrząc na ich śmiesznie niskie ceny. Nie ma co się oszukiwać, że pomiędzy poszczególnymi generacjami jest spora przepaść. Doinwestowany NC czasem jeździ jak fabryczny ND.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- MMRS
- Donator
- Posty: 1779
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Niebawem będę miał do sprzedania całkiem ciekawego NDka po małej przygodzie. Auto jeździ o własnych siłach - nie ma wycieku nawet z chłodnicy klimatyzacji. W specyfikacji będą B6ki ma prokicie Eibacha, końcowy wydech Goodwin Racing, rozpórka kielichów w komorze silnika, na feldze OZ Racing i z Android Auto na pokładzie. Auto w całości zabezpieczone folią. Jak naprawimy poszycie elementy pójdą do foliowania.
Edit: jest dokładka na tylnym zderzaku i będą customy progowe plus spliter mojej produkcji.
Edit: jest dokładka na tylnym zderzaku i będą customy progowe plus spliter mojej produkcji.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Przejedź się NC i ND i będziesz wiedział od razu. Różnica w jeździe jest, ale nie tak gigantyczna, jak możnaby się spodziewać. Oba to genialne samochody z napędem na tył, manualem, szperą i bez dachu. Ja byłem zaskoczony, jak fajnie się jeździ NC za wówczas 1/5 mojego ND. O jeździe po torze nie mam pojęcia, więc nie doradzę - na chłopski rozum na torową zabawkę trzeba 2 razy budżet na samochód drogowy. Ale nie wiem czy przelicznik działa przy tak bezawaryjnym/relatywnie tanim w naprawach samochodzie jak mx5. Zgaduję, że raczej torowe zabawy nie są zbyt drogie i stąd ta popularność mx5 na torach.
@cray
odpowiedziałeś na pytanie, które nie padło - czyli co taniej i pewniej wyciągnie 300 KM Nie wiem, czy strach przed skrzynią biegów obowiązuje, jeśli piszemy o innych egzmeplarzach niż sprzed 6 września 2016/bez updatu skrzyni. Zgaduję, że te wadliwe skrzynie już padły i zostały wymienione, a zła opinia ogólnie ND to właśnie świetna zaleta w kupowaniu używanej.
@cray
odpowiedziałeś na pytanie, które nie padło - czyli co taniej i pewniej wyciągnie 300 KM Nie wiem, czy strach przed skrzynią biegów obowiązuje, jeśli piszemy o innych egzmeplarzach niż sprzed 6 września 2016/bez updatu skrzyni. Zgaduję, że te wadliwe skrzynie już padły i zostały wymienione, a zła opinia ogólnie ND to właśnie świetna zaleta w kupowaniu używanej.
OP pisał " i regionalne wypady na tor. ...... ale brak mocy troche ogranicza zabawe ."
Te trzy słowa zasugerowały mi, że OP będzie chciał więcej mocy (znacznie więcej niż ND/ND2 daje) oraz niezawodność na torze, a tutaj na dzień dzisiejszy ND/ND2 hmmm, ten tego tam tu (bez grubszego wkładu)
PS: Goodwin regularnie killuje skrzynie w ND (nawet teraz), paru innych na miata.net, co jeżdżą na tor, też, tak więc z tymi poprawionymi skrzyniami to wiesz okaże się.
Te trzy słowa zasugerowały mi, że OP będzie chciał więcej mocy (znacznie więcej niż ND/ND2 daje) oraz niezawodność na torze, a tutaj na dzień dzisiejszy ND/ND2 hmmm, ten tego tam tu (bez grubszego wkładu)
PS: Goodwin regularnie killuje skrzynie w ND (nawet teraz), paru innych na miata.net, co jeżdżą na tor, też, tak więc z tymi poprawionymi skrzyniami to wiesz okaże się.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- MMRS
- Donator
- Posty: 1779
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Z tą skrzynią się zobaczy, zamierzam wycisnąć maksimum z silnika, jeżeli mi się uda znaleźć kogoś kto ogarnie porządnie porting głowicy, wówczas zrobię strojenie na etanolu tj. powinno wskoczyć jakieś 10-12% mocy plus coś z portingu. Jeżeli silnik wyjdzie powyżej 270-280 hp to wtedy zamontuję układ chłodzenia skrzyni biegów. Sprawdzimy czy wytrzyma.
Bylem na jazdach testowych nd2 jezdzilem nc 2.0 i wlasnie nie odczówam tej różnicy jakoś bardzo dlatego się zastanawiam czy warto kupić jakieś 2016 za 65 tys czy lepiej za 40 za nc lifta . Jak dla mnie to te silniki w nc 2.0 to jakies nieporozumienie padają jak muchy wiec liczę się na zmianę na 2,5
moc wystarczy m iw granicach 200
moc wystarczy m iw granicach 200
-
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Zależy, jak zawsze niemal, od budżetu. Póki co, modzenie NC jest tańsze niż ND, model jest rozpracowany, części są tańsze a strojenie na Ecutecu daje fajne opcje np. międzygaz. Po doświadczeniach 1,6 w NB, lekko zmodzony NC czy ND pod 190 KM będzie dawał Ci duuużo frajdy a jak Cię znudzi to pojedź na Nurburgring
O ND jest cały wątek więc skupię się na NC Są 2 opcję: albo taniej kupić NC i być gotowym na swap (raczej na 2,5 bo 2,0 występują nieczęsto) albo dołożyć do NCFL. Rzeczywiście silniki z NC padają ostatnio często, FL jest pozbawiony wad przedlifta. Niestety FL i to jeszcze z pancerną 6b trzyma dość mocno ceny, ostatnie modele de facto są w cenie ND lub nawet droższe, ale można coś upolować w dobrych pieniądzach od czasu do czasu.
O ND jest cały wątek więc skupię się na NC Są 2 opcję: albo taniej kupić NC i być gotowym na swap (raczej na 2,5 bo 2,0 występują nieczęsto) albo dołożyć do NCFL. Rzeczywiście silniki z NC padają ostatnio często, FL jest pozbawiony wad przedlifta. Niestety FL i to jeszcze z pancerną 6b trzyma dość mocno ceny, ostatnie modele de facto są w cenie ND lub nawet droższe, ale można coś upolować w dobrych pieniądzach od czasu do czasu.
Pozdrawiam, Danillo
Jeżeli miałbym budżet 65-70k i chciał coś porobionego 200KM+ to NC FL (FL2?) + mody (np. swap na 2.5 lub turbo itp) niż "wczesne" ND.
Jeżeli budżet 100k to można bawić się w modowanie wczesnego ND + już zawczasu kupić skrzynie od NCFL 6b + dyfer oraz adapter od chłopaków z BBR.
PS: Dużo padło 2.0 NC FL/FL2? Z tego, co czytam tu i ówdzie to 2.0 NC przez FL są "delikatnie spierniczone", ale od FL jakoś żyją (nawet te katowane uturbione/"skompresowane")
Jeżeli budżet 100k to można bawić się w modowanie wczesnego ND + już zawczasu kupić skrzynie od NCFL 6b + dyfer oraz adapter od chłopaków z BBR.
PS: Dużo padło 2.0 NC FL/FL2? Z tego, co czytam tu i ówdzie to 2.0 NC przez FL są "delikatnie spierniczone", ale od FL jakoś żyją (nawet te katowane uturbione/"skompresowane")
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
Skrzynie 6b w NC też takie idealne nie są. Już kilkukrotnie czytałem tutaj, że padały w cywilnych samochodach, a sam Five załatwił kilka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Padaja skrzynie w przedliftach, podobnie jak silniki. Skrzynie z NCFL jeszcze chyba nie padły. Five to inna bajka, ile on miał tam momentu w projekcie - 400 Nm?
W ND obowiązkowym modem jest wymiana hamulcow przod, w NCI seryjne hamulce spokojnie dają radę, co udowodnił Michal, robiąc na takich najlepszy jak na razie czas na Silesii.
W ND obowiązkowym modem jest wymiana hamulcow przod, w NCI seryjne hamulce spokojnie dają radę, co udowodnił Michal, robiąc na takich najlepszy jak na razie czas na Silesii.
Pozdrawiam, Danillo
- MMRS
- Donator
- Posty: 1779
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Według mnie warto zainwestować w jakiś kit chłodzenia skrzyni biegów. Poza tym wiele NDków lata po torach i jakoś nie widać padających skrzyń. Świadczy to tylko o tym, że auto, które będzie służyć jako daily tym bardziej nie powinno sprawiać kłopotu.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Warto sie przymierzyc do obu. ND jest bardzo maly w srodku. Dla niektorych osob jak dla mnie, to wada nie do przeskoczenia. Troche wiekszy bagaznik w NC tez bardzo sie przydaje na codzien. Do NC latwo kupic uzywane czesci za grosze, niektore pasuja z RX-8.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ciezki temat i decyzje ale to chyba najlepszy post wszystko zalezy od budzetu. 65-70k za NCFL i maszyna na lata do scigania sie. sprawdzona platforma i wszystko dosc pancerne.cra3y pisze: ↑17 lis 2019, 12:01Jeżeli miałbym budżet 65-70k i chciał coś porobionego 200KM+ to NC FL (FL2?) + mody (np. swap na 2.5 lub turbo itp) niż "wczesne" ND.
Jeżeli budżet 100k to można bawić się w modowanie wczesnego ND + już zawczasu kupić skrzynie od NCFL 6b + dyfer oraz adapter od chłopaków z BBR.
PS: Dużo padło 2.0 NC FL/FL2? Z tego, co czytam tu i ówdzie to 2.0 NC przez FL są "delikatnie spierniczone", ale od FL jakoś żyją (nawet te katowane uturbione/"skompresowane")
ND1 tak jak NC1, jest dosc ryzykowne i nadal zbyt wczesnie jest aby az tak dobrze ocenic ten model. zobaczymy jak pokończą sie gwarancje i czy wtedy wymiana skrzyni nadal bedzie tak "latwa"
ND2 to pewnie takie NCFL. czyli wszystko poprawione na tip-top i powinno byc pancerne ale trzeba jeszcze troche czasu.
budżet 70k = NCFL
budżet +140k = ND2
Pomodzone NCFL vs stock ND1 ... to zupelnie nie fair.
Natomiast ND jako baza jest fajniejsza platforma od NC, ale NC ma ecuteka i mozna to wystroic itd. także .... wybory ... wybory ...
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Będzie tak samo łatwa jak wymiana każdej innej części w każdej innej generacji MX-5, a słowami kluczowymi są "rynek wtórny".MastaMarek pisze: ↑18 lis 2019, 16:15zobaczymy jak pokończą sie gwarancje i czy wtedy wymiana skrzyni nadal bedzie tak "latwa"
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tylko rynek wtórny, zyje wlasnymi prawami. Zeby nie stalo sie tak jak np: z silnikami od NCFL, ze nie da sie czegos takiego dostac na rynku wtórnym.Hookie pisze: ↑19 lis 2019, 15:03Będzie tak samo łatwa jak wymiana każdej innej części w każdej innej generacji MX-5, a słowami kluczowymi są "rynek wtórny".MastaMarek pisze: ↑18 lis 2019, 16:15zobaczymy jak pokończą sie gwarancje i czy wtedy wymiana skrzyni nadal bedzie tak "latwa"
Gdybym mial okazje kupic np: v5 czy v6 skrzyni do ND za te 1000zl w super stanie to bym sie nie zastanawial nawet ba ... ja szukam nawet skrzyni 6b od NCFL i tez nie tak latwo znalesc. Im wiecej osob bedzie sie przesiadało na ND, tez wtedy rynek wtorny bedzie dyktowal inne ceny.
Ogólnie, lepiej zeby mazda robila dobre skrzynie prosto z fabryki niz liczyc na strategie "rynek wtorny"
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Tytułem wstępu - po paru latach w nc od prawie 2 miesięcy bawię sie nd1. Faktycznie między nc i nd nie ma różnicy jak jedziesz po bułki czy robisz POM natomiast jak zaczniesz trochę cisnąć to czujesz różnicę . Na torze to już jest może nie przepaść ale spora przewaga zaczynając od masy auta przez przebieg momentu. Jeśli ktoś tego nie czuje lub nie widzi na papierze danych to nic nie poradzę . Co do usterek nc to nadal twierdze, że 90% padniętych silników to olej. ND skrzynie - ok to się w ciągu roku unormuje pewnie a każda zima jest pięknym sezonem dostarczającym sporo prawie nowych skrzyń i silników i różnych gratów. Nie bardzo rozumiem tych 300 w nc bo jakoś nie za dużo takich projektów widziałem na MC. Może się ukrywają może są tylko do latania na ćwiarę nie wiem. Poza dobrze wszystkim znanym Fivem nie kojarzę kto lata nc 300KM? Tanie turbo w okolicach 260km to tylko znam z NB, NA których się sporo przewinęło przez MC. Jednak stabilne projekty które latami jeździły to juz są pojedyńcze przypadki.
Główne pytanie to budżet i cel ...ile mocy. Podaj budżet to będzie o czym rozmawiać i cel - tor&daily? Zakres jaki planujesz z- zawias, klatka? rollbar, kubły , kiera, oplot, heble, staby, 3 komplety kół, kolektor, remap - te rzeczy kosztuja praktycznie tyle samo w nc i nd . Także różnica jest w zakupie bazy - a nd1 już jest w cenie ncfl ..także trudne decyzje . Co do ciasnoty ND to mam 185 i 94kg i daję radę co więcej przez niecałe 2 miesiące zrobiłem nd 6 kkm nie wiem gdzie
Główne pytanie to budżet i cel ...ile mocy. Podaj budżet to będzie o czym rozmawiać i cel - tor&daily? Zakres jaki planujesz z- zawias, klatka? rollbar, kubły , kiera, oplot, heble, staby, 3 komplety kół, kolektor, remap - te rzeczy kosztuja praktycznie tyle samo w nc i nd . Także różnica jest w zakupie bazy - a nd1 już jest w cenie ncfl ..także trudne decyzje . Co do ciasnoty ND to mam 185 i 94kg i daję radę co więcej przez niecałe 2 miesiące zrobiłem nd 6 kkm nie wiem gdzie
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- AaaA
- Donator
- Posty: 624
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Moc to chyba w innym aucie niz miata:D
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Odezwał się ten, co to mu się auto ledwo odpycha...
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
co tam wyszło w Sand-City?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt