Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2019, 12:05
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Kraków
Tak, sorry, pozycyjne rzecz jasna.
Bardzo proszę o opis bezpieczników
Bardzo proszę o opis bezpieczników
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1628
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Nie ma czegoś takiego jak tylne światła mijania. To tak żeby już być w pełni precyzyjnym. Z tyłu masz światła pozycyjne.janux pisze: ↑16 wrz 2019, 22:10Pierwsze słyszę żeby NC miała światła dzienne (chyba ze ktoś sobie dołożył sam). Tak samo nigdy nie słyszałem o tylnich światłach dziennych. Chyba, ze chodzi Ci o światła mijania. Opis bezpieczników jest w instrukcji do auta. Jeśli nie zapomnę to jutro zrobie zdjęcie i tu wrzuce.
Natomiast faktycznie, zgodnie z przepisami, przednie dzienne nie mogą działać z tylnymi pozycyjnymi (dla samochodów rejestrowanych po raz pierwszy od 1 stycznia 2010).
Natomiast zgodnie z przepisami unijnymi, samochody homologowane od 2011 roku muszą mieć DRL. Jak rozumiem, NCFL jest od 2008, więc nie musiał, zgadza się?
- janux
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Zapomniałem zrobić zdjęcia, ale znalazłem w internecieS.Sebastian pisze: ↑17 wrz 2019, 19:22Tak, sorry, pozycyjne rzecz jasna.
Bardzo proszę o opis bezpieczników
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... -fuses/amp
Nie wiem czy to dobry temat/dział od tego... Ale ktoś z was ma na pewno doświadczenia z warszawskimi ASO Mazdy, któreś polecacie szczególnie? Będę miał do naprawy całą lewą stronę bo dostałem dziś lekkiego strzała w bok...
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1628
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Kwestia gdzie masz bliżej. Partnerem klubu jest Odyssey. Ale jak wolisz gdzieś po zachodniej stronie Warszawy - Bemo Motors daje radę.
Cześć,
Potrzebuje waszej pomocy
Mam problem ze światłami w NC 2006.
Miałem ostatnio kolizje drogową, podczas oględzin samochodu zostały zdjęte tylne lampy.
Na następny dzień przestały mi działać światła mijania prawy przód oraz pozycja prawy tył. Kierunki oraz drogowe działają.
Dodatkowo wymieniłem bezpiecznik pod maską oznaczony jako nr 15 (tail). Myślałem, że to właśnie ten odpowiada za prawą stronę.
Czy jest coś jeszcze co mógłbym spróbować?
Trochę nie chce mi się jechać z taką (mam nadzieje) pierdołą do mechanika/elektryka.
Przeszukałem fora i właśnie dzięki temu wymieniłem bezpiecznik. Niestety...
Ratujcie, proszę
Potrzebuje waszej pomocy
Mam problem ze światłami w NC 2006.
Miałem ostatnio kolizje drogową, podczas oględzin samochodu zostały zdjęte tylne lampy.
Na następny dzień przestały mi działać światła mijania prawy przód oraz pozycja prawy tył. Kierunki oraz drogowe działają.
Dodatkowo wymieniłem bezpiecznik pod maską oznaczony jako nr 15 (tail). Myślałem, że to właśnie ten odpowiada za prawą stronę.
Czy jest coś jeszcze co mógłbym spróbować?
Trochę nie chce mi się jechać z taką (mam nadzieje) pierdołą do mechanika/elektryka.
Przeszukałem fora i właśnie dzięki temu wymieniłem bezpiecznik. Niestety...
Ratujcie, proszę
Wymieniałem ostatnio czujnik TPS (położenia przepustnicy) i teraz mam taki efekt, że kiedy dohamowuję (bez gazu), to obroty spadają do ok. 600 rpm i są wyczuwalne wibracje. Po zatrzymaniu obroty wracają do odpowiedniej wartości (ok. 800 rpm). Czy ten czujnik muszę jakoś skalibrować? Model NB.
Witam wszystkich. Mam parę pytań, czy może ktoś wie, gdzie w Warszawie zrobię regulację gwintu? Drugie pytanie, wiem że niektórzy tu jeżdżą na gwintach TA Technix, może ktoś podpowie. Czy da się jeździć na codzień z tym zawieszeniem, w miarę komfortowo? Bo teraz mam obniżone na maksa i to dramat.
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
Witam,
przeszukałem internety i forum i coś słabo mi to wyszło niestety boczki wyzionęły ducha więc szukam "zamiennika" płyty pilśniowej widocznej na zdjęciu, pytanie czy da się coś takiego kupić czy trzeba rzeźbić na własną rękę a może jeszcze inne rozwiązanie (może jakiś "wzornik" i miły pan z castoramy przytnie )
i jak sądzę przyczyna wilgoci na drzwiach, czyli uszczelka dziwnie wywinięta da się to jakoś przywrócić do oryginalnego wyglądu czy raczej zostaje wymiana uszczelki ?
przeszukałem internety i forum i coś słabo mi to wyszło niestety boczki wyzionęły ducha więc szukam "zamiennika" płyty pilśniowej widocznej na zdjęciu, pytanie czy da się coś takiego kupić czy trzeba rzeźbić na własną rękę a może jeszcze inne rozwiązanie (może jakiś "wzornik" i miły pan z castoramy przytnie )
i jak sądzę przyczyna wilgoci na drzwiach, czyli uszczelka dziwnie wywinięta da się to jakoś przywrócić do oryginalnego wyglądu czy raczej zostaje wymiana uszczelki ?
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Spienione pcw 2x 100x50cmx 2mm i sam sobie to nozykiem dotniesz.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Cześć, przeglądając forum widzę że kolega KYRY w swojej NA miał przepływomierz z NB(nieklapkowy), czy taki zabieg jest możliwy na seryjnym kompie? Moją NA strasznie przelewa i zastanawaim się czy przepływomierz nie przekłamuje
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A to nie jest czasem 1.8? Nie słyszałem o udanym przeszczepie innej przeplywki do NA1.6
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Moi drodzy, będzie ktoś tak uprzejmy i zmierzy mi głębokość otworu na szpilkę koła w słoneczku? Od płaszczyzny gdzie przylega piasta do dna gniazda nakrętki, chodzi mi o to żeby się dowiedzieć na jaki dystans max będę sobie w stanie pozwolić przy obecnych przedłużonych szpilkach jeśli założę słoneczka.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Cześć,
Kupiłem wczoraj NC PRHT, chciałem dzisiaj zmienić podświetlenie tablicy z tyłu na led bo takie wygląda nowocześniej, ale okazuje się, że nie działa. Ani na ledach ani na żarówkach, niezależnie czy bagażnik otwarty czy zamknięty i niezależnie czy samochód jest wyłączony czy silnik pracuje. Reszta świateł świeci, we wnętrzu wszystko świeci oraz działa.
Co może być nie tak?
Kupiłem wczoraj NC PRHT, chciałem dzisiaj zmienić podświetlenie tablicy z tyłu na led bo takie wygląda nowocześniej, ale okazuje się, że nie działa. Ani na ledach ani na żarówkach, niezależnie czy bagażnik otwarty czy zamknięty i niezależnie czy samochód jest wyłączony czy silnik pracuje. Reszta świateł świeci, we wnętrzu wszystko świeci oraz działa.
Co może być nie tak?
Panowie potrzebuje pomocy. 1.8 nbfl 146km, auto nie przyspiesza, kreci do 2tys po czym szarpie i dziwny pisk wydaje i jazda wyłącznie na zasadzie pociskaniu biegami samochodu, na wolnych chodzi rowno, swiece i cewki kable sprawdzone. Na komputerze wybija błąd odnośnie odpowietrzenia zbiornika paliwa. Kumpel twierdzi ze problem tkwi w ciśnieniu paliwa lub przekaznik pompy paliwa, mial ktos kiedys podobny problem?
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
Powoli przygotowuję mazdę na tor. Chcę wymienić w niej chłodnicę (była klejona) na coś lepszego. Znalazłem chłodnicę sportową Turboworks oraz IL Motorsport.
Zastanawiam się czy warto dopłacać do IL Motorsport czy jednak Turboworks zda egzamin i jest godna polecenia.
Turboworks ma szerokość rdzenia ok 36mm a IL Motorsport 50mm.
Pozdrawiam, Łukasz
Powoli przygotowuję mazdę na tor. Chcę wymienić w niej chłodnicę (była klejona) na coś lepszego. Znalazłem chłodnicę sportową Turboworks oraz IL Motorsport.
Zastanawiam się czy warto dopłacać do IL Motorsport czy jednak Turboworks zda egzamin i jest godna polecenia.
Turboworks ma szerokość rdzenia ok 36mm a IL Motorsport 50mm.
Pozdrawiam, Łukasz
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Może być zatkany evap (czarny okrągły pojemnik z boku w komorze silnika) Poluzuje korek wlewu paliwa, pojezdzij trochę i zobacz czy jest różnica.Martin328 pisze: ↑30 paź 2019, 19:29Panowie potrzebuje pomocy. 1.8 nbfl 146km, auto nie przyspiesza, kreci do 2tys po czym szarpie i dziwny pisk wydaje i jazda wyłącznie na zasadzie pociskaniu biegami samochodu, na wolnych chodzi rowno, swiece i cewki kable sprawdzone. Na komputerze wybija błąd odnośnie odpowietrzenia zbiornika paliwa. Kumpel twierdzi ze problem tkwi w ciśnieniu paliwa lub przekaznik pompy paliwa, mial ktos kiedys podobny problem?
Który dokładnie kod Ci wypluło?
P0441. Wczoraj grzebaliśmy z kumplem przy aucie i wciąż nie doszliśmy co jest grane. Pompa paliwa jest sprawna, tylko przekaznik chyba raz dziala raz nie bo przekrecajac na zaplon nie slychac prace pompy, a wkladajac drucik w miejsce przekaznika nagle buczy pompa jak wsciekla, ale idziemy dalej.. Mimo wszystko silnik wciaz kreci tylko do 2-3tys, nie ma nawet sily wjechac na male wzniesienie i nagle nim trzesie i ma pisk z okolic walka wydechowego.. cewki i kable raz jeszcze wykluczone, przeplywka, sonda rowniez.. ominelismy filtr paliwa i dalej to samo. Zostalo nam jeszcze sprawdzic regulator cisnienia paliwa, no i cisnienie na listwie, podobno ma byc ok 3-3,5 BAR. Mam zamiar rozebrac pokrywy i sprawdzic rozrzad czy nie przeskoczyl bo martwi mnie ten pisk z okolic walka wydechowego. Mimo wszystko wciaz nie wyrzuca CHECK ENGINE wiec to chyba jakas mechanika przyczyna, jak mysliscie?
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Witajcie, chciałbym podnieść Mazdę NB z tyłu przy użyciu podnośnika typu żaba. Gdzie najbezpieczniej oprzeć żabę a potem oprzeć kobyłki? Potrzebuję zdemontować tylne koła na pewien czas. (Mam nadzieję, że to nie jest głupie pytanie.)