Silnik się dławi Mazda MX5 NB 2000r
na zimnym się dławi a na ciepłym czasem nie chce odpalić
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam was, mineło troche czasu kiedy tu byłem ostatni raz, a podobnego tematu nie mogłem znaleśc chyba że gdzieś głębiej zakopany.
Mój problem wygląda następująco, rano zimny silnik się dławi ale co lepsze tylko do 3 tyśięcy oprotów(podczas jazdy) potem dostaje kopa jak by miał V-tec.
To trwa kilka minut a potem już chodzi normalnie. Są też chwile gdzie na ciepłym mam problem z odpaleniem go bardo długo musi krecić aż zaskoczy.
Silnik 1.6 rocznik 2000 Mazda NB ten oto model ma jeszce starą wtyczke diagnostyki i chce użyć leda i kilka drutów.
Co zrobiłem:
Wymieniłem świece i filtr paliwa.
Moje pytania następujące.
1) Przed wyświetleniem błędu może ktoś wie co jest nie tak?
2) Jeżeli oda mi się zrobić diagnostyke z diodą czy lista podana na google(bodajże kody dla NA) są takie same jak dla NB.
załączam zdjęcia dla referencji.
za wszelką pomoc z góry dziękuje.
Mój problem wygląda następująco, rano zimny silnik się dławi ale co lepsze tylko do 3 tyśięcy oprotów(podczas jazdy) potem dostaje kopa jak by miał V-tec.
To trwa kilka minut a potem już chodzi normalnie. Są też chwile gdzie na ciepłym mam problem z odpaleniem go bardo długo musi krecić aż zaskoczy.
Silnik 1.6 rocznik 2000 Mazda NB ten oto model ma jeszce starą wtyczke diagnostyki i chce użyć leda i kilka drutów.
Co zrobiłem:
Wymieniłem świece i filtr paliwa.
Moje pytania następujące.
1) Przed wyświetleniem błędu może ktoś wie co jest nie tak?
2) Jeżeli oda mi się zrobić diagnostyke z diodą czy lista podana na google(bodajże kody dla NA) są takie same jak dla NB.
załączam zdjęcia dla referencji.
za wszelką pomoc z góry dziękuje.
- Załączniki
-
- image007.jpg (59.08 KiB) Przejrzano 2156 razy
-
- unnamed.jpg (1.12 MiB) Przejrzano 2156 razy
Jeżeli kontrolka silnika się nie świeci to diagnostyka nic nie wykaże.
Sprawdziłbym luzy zaworowe/wyregulował zawory, czujnik temperatury też warto sprawdzić.
Nie pracuje przypadkiem na 2-3 cylindry po odpaleniu (dławienie się)?
Sprawdziłbym luzy zaworowe/wyregulował zawory, czujnik temperatury też warto sprawdzić.
Nie pracuje przypadkiem na 2-3 cylindry po odpaleniu (dławienie się)?
Gdyby na dwa chodził to obroty na jałowym miałby w granicach 300-400 i samochód zapewne by mu gasł. W przypadku działania na 3 cylindry to silnik chodziłby jak traktor. Jeżeli takie objawy się pokazują to możliwe, że cewki padają.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Jak odpalę auto na zimnym i zostawię go na wolnych to chodzi normalnie, i na obrotach powyżej 3 tys tez. Problem występuje jak zmienię bieg z np1 na 2 i obroty są między 2tys a 2.9tys wtedy tak jak by za mało paliwa dostawał. Oo albo bardzo podobny objaw jak jest za mało paliwa.
- bartz
- Donator
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
I mnie przy podobnych objawach pomogla wymiana swiec i przewodow WN.MarekMX-5 pisze:Jak odpalę auto na zimnym i zostawię go na wolnych to chodzi normalnie, i na obrotach powyżej 3 tys tez. Problem występuje jak zmienię bieg z np1 na 2 i obroty są między 2tys a 2.9tys wtedy tak jak by za mało paliwa dostawał. Oo albo bardzo podobny objaw jak jest za mało paliwa.
Tak właśnie zrobie
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czyli to nie OBD? ja byłem przekonany że to jest system OBD1.
Tak podpiolem kabelki z diodą według strony poniżej.
zanim zrobiłem test na mazdzie podpiołem mój ukłąd do baterii i działało więc dioda nie jest zjarana napewno.
https://mx5diy.blogspot.com/2015/04/ret ... 6vK7TWcsMt
zanim zrobiłem test na mazdzie podpiołem mój ukłąd do baterii i działało więc dioda nie jest zjarana napewno.
https://mx5diy.blogspot.com/2015/04/ret ... 6vK7TWcsMt
A czujnik położenia wałka rozrządu? W moim przypadku to pomogło na gaśnięcie silnika i problemy z odpalaniem.
1. Tak jak wyżej - czujnik wałka
2. Sprawdź kompresję - u mnie przy podobnych objawach pękł pierścień na cylindrze
3. Podmień cewki i sprawdź czy nadal tak będzie
2. Sprawdź kompresję - u mnie przy podobnych objawach pękł pierścień na cylindrze
3. Podmień cewki i sprawdź czy nadal tak będzie