Yoko ad 08mck159 pisze: ↑08 wrz 2019, 1:06Przeczytałem 20 stron i dalej nie wiem co kupić...
Szukam opony 195/50/15 do daily.
Fajnie gdyby była w miarę cicha i pozwoliła łatwo i przewidywalnie pojechać "bokiem" (a raczej lekko uślizgnąć) na zakręcie (1.8 140KM) - niestety obecne budżetówki (jakaś całkiem nieznana marka) które były w tym samochodzie nie pozwalają nawet na minimalną jazdę bokiem, są chyba za miękkie
Nie zależy mi szczególnie na wyczynowej oponie, jeśli tor to tylko rekreacyjnie
Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dokładnie. Do jazdy bokiem fajnie wybrać oponę z twardym bokiem. Ad08r rsr powinny być git.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Z tego co czytam to ns2r to semi-slick, ad08r chyba tez, chociaz tutaj nie mam 100% pewnosci
Czy to nie przesada do daily ktore chce zeby czasem troche zarzucilo bokiem na skrzyzowaniu ?
No i problemem moze byc jazda w deszczu i w lekkie zimie (w UK raczej zimowki i caloroczne nie maja sensu))
Szukam raczej opony cywilnej, ale dobrej jakosci i nie za miekkiej
A ContiPremium lub PilotSport3?
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wzór mają semi slicka ale mieszanka jest typowo cywilna. Conti premium i pilot sport to bardzo dobre opony ale yoko do jazdy bokiem będzie lepsza. Yoko w deszczu sobie poradzi bardzo dobrze. Nie wiem jak nankang bo nie używałem. W zimie, nawet tutaj, całoroczna opona będzie zazwyczaj lepsza od letniej. Ja na obu swoich autach które jeżdżą w zimie mam albo zimówki albo całoroczne mimo że śniegu nie było od dwóch lat.mck159 pisze: ↑08 wrz 2019, 13:59Z tego co czytam to ns2r to semi-slick, ad08r chyba tez, chociaz tutaj nie mam 100% pewnosci
Czy to nie przesada do daily ktore chce zeby czasem troche zarzucilo bokiem na skrzyzowaniu ?
No i problemem moze byc jazda w deszczu i w lekkie zimie (w UK raczej zimowki i caloroczne nie maja sensu))
Szukam raczej opony cywilnej, ale dobrej jakosci i nie za miekkiej
A ContiPremium lub PilotSport3?
Hmm, z tą jazdą bokiem to trochę przesadziłem, bardziej chodzi o to żeby lekko zarzucić tyłem na zakręcie itp, nic więcej teraz jest to ciężko zrobić, chociaż może to z powodu przesiadki z dużo mocniejszego samochód z "elektroniczna szpera"
Jednak na zimę nie będę zmienial opon, bo samochodu i tak używam wtedy tylko na krótkie przejażdżki, dojazd do sklepu itp
Zastanawia mnie jak wtedy się zachowają takie semi slicki i ogólnie czy przy tego typu jeździe poczuje przewagę Yokohamy
Jednak na zimę nie będę zmienial opon, bo samochodu i tak używam wtedy tylko na krótkie przejażdżki, dojazd do sklepu itp
Zastanawia mnie jak wtedy się zachowają takie semi slicki i ogólnie czy przy tego typu jeździe poczuje przewagę Yokohamy
Miękkie kapcie nie dają poczucia uciekania tylu na granicy przyczepności bo nie wiesz czy to tył ucieka czy ugina się opona. CONTI i Michał mają bardzo miękkie boki.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Dzięki za odpowiedź
A wiesz może które opony z cywilnych mają sensowne boki?
Jeszcze zaczynam rozważać całoroczne, jako że możliwe że w grudniu chciałbym zrobić małą wycieczkę po europie: będzie jeszcze gorzej jeśli chodzi o czucie?
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Na klimat w UK jest tylko jedna sensowna opona całoroczna - crossclimate z Michelina
jak ktos kupuje ad08r niech nie kupi nowosci spelniajacej nowe przepisy unijne ad08rs. nowy wyrob ma nowa mieszanke z mniejszym oporem toczenia ale opona duzo gorzej klei.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Masz rsy?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Cześć,
to jeden z moich pierwszych postów na forum. Przeczytałem ten wątek gdzieś od marca 2018r ale dalej mam zagwozdkę co wybrać.
Mam NA 1.8 stock. Szukam czegoś na ori 14". Wiem, na 15 będzie łatwiej, ale to za 2-3 lata.
Auto jeździ jako daily w słoneczne dni i czasami w weekend po krętych drogach. W deszczowe dni miata raczej odpoczywa. W przyszłym roku chętnie wystartowałbym w MC w klasie stock. (semi slick odpadają). Wśród 14" ciężko o jakąś sensowną cywilną oponę dlatego proszę o pomoc. O wszystkich słyszałem, że mają zbyt miękką ściankę.
Budżet najchętniej do 800zł za komplet. Max 1000zł. Wiem, wiem. Wystarczy na dwie RS-R
Co wydaje się być w zasięgu:
-Goodyear Efficientgrip Performance
-Dunlop SP Sport Blueresponse
-Conti EcoContact 6
może jakiś Hankook, Bridgestone?
Czy mając miękkie zawieszenie i jak na razie niewielkie umiejętności szybkiej jazdy RWD
zauważę różnicę twardości ścianki? Może niech po prostu się dobrze klei? Czekać do stycznia/lutego/marca na promocje i nowe "roczniki" czy raczej kupić coś w grudniu?
to jeden z moich pierwszych postów na forum. Przeczytałem ten wątek gdzieś od marca 2018r ale dalej mam zagwozdkę co wybrać.
Mam NA 1.8 stock. Szukam czegoś na ori 14". Wiem, na 15 będzie łatwiej, ale to za 2-3 lata.
Auto jeździ jako daily w słoneczne dni i czasami w weekend po krętych drogach. W deszczowe dni miata raczej odpoczywa. W przyszłym roku chętnie wystartowałbym w MC w klasie stock. (semi slick odpadają). Wśród 14" ciężko o jakąś sensowną cywilną oponę dlatego proszę o pomoc. O wszystkich słyszałem, że mają zbyt miękką ściankę.
Budżet najchętniej do 800zł za komplet. Max 1000zł. Wiem, wiem. Wystarczy na dwie RS-R
Co wydaje się być w zasięgu:
-Goodyear Efficientgrip Performance
-Dunlop SP Sport Blueresponse
-Conti EcoContact 6
może jakiś Hankook, Bridgestone?
Czy mając miękkie zawieszenie i jak na razie niewielkie umiejętności szybkiej jazdy RWD
zauważę różnicę twardości ścianki? Może niech po prostu się dobrze klei? Czekać do stycznia/lutego/marca na promocje i nowe "roczniki" czy raczej kupić coś w grudniu?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
1000 złotych wystarczy na komplet Federali RS-R.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
inopony.pl kupowałem na start sezonu rsr za 247 sztuka w rozmiarze 195/50/15
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Also: przymierzam się do zmiany badziewiatych S001 w ND na coś, co pozwoli mi przełamać barierę szybszej jazdy w zakrętach bez obawy o niechciane uślizgi. Samochód nie jest użytkowany w zimę i przy kiepskiej pogodzie jeżdżę nim tylko wtedy, jeśli zastanie mnie ona w trasie.
Do rzeczy.
Federale RS-R znam z NB i na nich jeździło mi się ekstra. 215/45R17 kosztują 736 zeta za oponę. To normalna cena za taki rozmiar? 215/40R17 nie mogę znaleźć...
Alternatywa jakaś w sensownej cenie, na której nie jeździ się gorzej? Rozważałem PS4, ale z tego co słyszę od coraz większej liczby osób nie mają raczej startu do przyczepności semi slicków.
Mam felgę 7", ale w razie realnej potrzeby mogę zmienić na coś szerszego.
Do rzeczy.
Federale RS-R znam z NB i na nich jeździło mi się ekstra. 215/45R17 kosztują 736 zeta za oponę. To normalna cena za taki rozmiar? 215/40R17 nie mogę znaleźć...
Alternatywa jakaś w sensownej cenie, na której nie jeździ się gorzej? Rozważałem PS4, ale z tego co słyszę od coraz większej liczby osób nie mają raczej startu do przyczepności semi slicków.
Mam felgę 7", ale w razie realnej potrzeby mogę zmienić na coś szerszego.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Yokohamy ad08?Hookie pisze: ↑15 paź 2019, 10:55Also: przymierzam się do zmiany badziewiatych S001 w ND na coś, co pozwoli mi przełamać barierę szybszej jazdy w zakrętach bez obawy o niechciane uślizgi. Samochód nie jest użytkowany w zimę i przy kiepskiej pogodzie jeżdżę nim tylko wtedy, jeśli zastanie mnie ona w trasie.
Do rzeczy.
Federale RS-R znam z NB i na nich jeździło mi się ekstra. 215/45R17 kosztują 736 zeta za oponę. To normalna cena za taki rozmiar? 215/40R17 nie mogę znaleźć...
Alternatywa jakaś w sensownej cenie, na której nie jeździ się gorzej? Rozważałem PS4, ale z tego co słyszę od coraz większej liczby osób nie mają raczej startu do przyczepności semi slicków.
Mam felgę 7", ale w razie realnej potrzeby mogę zmienić na coś szerszego.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Ja bym rozważał R888R, R1R i AD08R (ale podobno te nowe z końcówką 's' już nie są tak fajne).
My jeździmy na AD08R w NC 2.0 po modach Five'a. Na wilgotnym i mokrym potrafi buksować, ale generalnie bardzo nam się na niej dobrze jeździ na suchym, zakręty powodują, że coś w konstrukcji samochodu trzeszczy - więc na moje oko jest dobrze
My jeździmy na AD08R w NC 2.0 po modach Five'a. Na wilgotnym i mokrym potrafi buksować, ale generalnie bardzo nam się na niej dobrze jeździ na suchym, zakręty powodują, że coś w konstrukcji samochodu trzeszczy - więc na moje oko jest dobrze
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Mam "te nowe" i IMO są bardzo fajne. To nie jest semi slick z betonowym bokiem ale w każdym momencie czuć co się dzieje z autem. Zrobiłem 5 trackdayów a potem kolega z forum przejechał 3kkm w deszczu i wszystko jest tak jak powinno. Podejrzewam że Hookie nie będzie ich chłostał do oporu na torze bo wtedy by się pytał o oponę na torArvi pisze: ↑15 paź 2019, 14:52Ja bym rozważał R888R, R1R i AD08R (ale podobno te nowe z końcówką 's' już nie są tak fajne).
My jeździmy na AD08R w NC 2.0 po modach Five'a. Na wilgotnym i mokrym potrafi buksować, ale generalnie bardzo nam się na niej dobrze jeździ na suchym, zakręty powodują, że coś w konstrukcji samochodu trzeszczy - więc na moje oko jest dobrze
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na tor czasem też może wpadnę, ale jeżdżę kiepsko, więc pewnie nie będę robił tam nie wiadomo czego. głównie Daily ma być
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Sądzę że będziesz zadowolony.
Tak pracuje ścianka o profilu 50 u mnie
https://i.imgur.com/dS3LAW7.jpg
215/40R17 nie ma za duzego wyboru.
byly w swietnej cenie kumho v70a k91 czyli twarde za 417zl. mam je u siebie i pare osob z mx5 tez to kupilo. zrobilem na nich swoj rekord na poznaniu 1m48,8. swietna opona. niesamowicie klei. wymaga delikatnego angrzania ale delikatnego. wadda to trzymania na mokrym nie ma wogole przez plytki bieznik.
dalej sa dostepne w tym rozmiarze avon zzr a24 miekkie czy a64 srednie. bardzo dobre opony mysle ze taki samo poziom co v70a. tyle ze glebszy bieznik przez co na mokrym duzo duzo lepsze od kumho. tylko ze ta cena 900zl za sztuke tej opony.
z tanich opon ktore moge polecic ale nie w tym rozmiarze ale 215/45r17 to sport cup 2 za 500zl. to swietna opona na codzien majaca bardzo szerokie pasma temperaturowe w ktorym opona jest swietna ale ostatecznie ciut wolniejsza od dwoch wyzej. i nawjazniejsza zaleta tej opony to waga jakies 2 kg mniej niz konkurenci wyzej.
ad08r jest ok ale moim zdaniem troche drogawe jak na mozliwosci (z 2s wolniejsze na minute toru od kumho czy avona (sport cup 2 mysle ze z 0,5s wolniejszy od kumho czy avona na minute toru)) i najwazniejsze nie kupowac ad08rs ktore sa duzo wolniejsze.
byly w swietnej cenie kumho v70a k91 czyli twarde za 417zl. mam je u siebie i pare osob z mx5 tez to kupilo. zrobilem na nich swoj rekord na poznaniu 1m48,8. swietna opona. niesamowicie klei. wymaga delikatnego angrzania ale delikatnego. wadda to trzymania na mokrym nie ma wogole przez plytki bieznik.
dalej sa dostepne w tym rozmiarze avon zzr a24 miekkie czy a64 srednie. bardzo dobre opony mysle ze taki samo poziom co v70a. tyle ze glebszy bieznik przez co na mokrym duzo duzo lepsze od kumho. tylko ze ta cena 900zl za sztuke tej opony.
z tanich opon ktore moge polecic ale nie w tym rozmiarze ale 215/45r17 to sport cup 2 za 500zl. to swietna opona na codzien majaca bardzo szerokie pasma temperaturowe w ktorym opona jest swietna ale ostatecznie ciut wolniejsza od dwoch wyzej. i nawjazniejsza zaleta tej opony to waga jakies 2 kg mniej niz konkurenci wyzej.
ad08r jest ok ale moim zdaniem troche drogawe jak na mozliwosci (z 2s wolniejsze na minute toru od kumho czy avona (sport cup 2 mysle ze z 0,5s wolniejszy od kumho czy avona na minute toru)) i najwazniejsze nie kupowac ad08rs ktore sa duzo wolniejsze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
I właśnie do tego Sport Cup 2 będą idealne! Na sam tor się nie nadają, ale do tego co potrzebujesz zostały własnie stworzone.Also: przymierzam się do zmiany badziewiatych S001 w ND na coś, co pozwoli mi przełamać barierę szybszej jazdy w zakrętach bez obawy o niechciane uślizgi. Samochód nie jest użytkowany w zimę i przy kiepskiej pogodzie jeżdżę nim tylko wtedy, jeśli zastanie mnie ona w trasie.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Po tym co wszyscy piszecie coraz bardziej skłaniam się do tych Sport Cup 2. Dzięki za wszystkie opinie! W Norauto widzę za 569 / sztuka - drogo trochę, nie ukrywam, ale może warto. Widzę też RS-RR za 374 złote / sztuka jako alternatywę ewentualnie na razie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba