Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 180
- Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, nie sprecyzowałem;)
Zastanawiam się, czy dodatkowe ujście spalin nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na elementy podwozia czy coś. No i czy efekt akustyczny jest zadowalający;)
Zastanawiam się, czy dodatkowe ujście spalin nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na elementy podwozia czy coś. No i czy efekt akustyczny jest zadowalający;)
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Jak sciagnac ta nabe? Czu ma jakies zabezpieczenie czy cos innego? Sruba centralna odkrecona, szarpe i nic.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby
Tylko uważaj na zęby
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Probowane. Nawet prowizoryczny sciagacz z pasa transportowego zrobilem.KyRy pisze:Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy
Mocniej, ściągaczem który nie uszkodzi naby.DamianSzatan pisze: ↑05 wrz 2019, 16:11Probowane. Nawet prowizoryczny sciagacz z pasa transportowego zrobilem.KyRy pisze:Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Mysle uzyc sciagacza do lozysk. Nie wiem czy ktos nie nabil jej kiedys na chama.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.
3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.
Nie musiał nabijać, czasami tak się zacina/klinuje.DamianSzatan pisze: ↑05 wrz 2019, 18:51Mysle uzyc sciagacza do lozysk. Nie wiem czy ktos nie nabil jej kiedys na chama.
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Co polecacie jako rozwiązanie problemu z szwankujacym przełącznikiem szyb w NA? Chcę do wyłącznika dołożyć przekazniki ale gdzie je umieścić? Blisko wyłącznika wydaje mi się nieco bez sensu, bo nadal mamy spadek napięcia na długich przewodach.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Właśnie, rozrząd z pompą wody niedawno robione, uszczelka pokrywy zaworów też nowa. Oleje i filtry jeszcze nie do wymiany. Z mechanikiem chodziło tylko o uszczelkę. Czyli 3k to raczej oszustwo. Dzięki wielkie.wojteks pisze: ↑05 wrz 2019, 19:01Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.
3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.
Szwankującym? Jeśli nie styka za każdym razem, to możesz wyczyścić płytki w środku. Jak to nie pomoże lub szyby dalej będą się wolno opuszczać i podnosić, to w dobrej cenie jest nowy przełącznik na: https://www.mx5parts.co.uk/electric-window-switch-mk1-with-manual-gearbox-p-737.html
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie chce nowego wyłącznika, to że można wyczyścić stary wiem, robiłem to 5 lat temu Chcialbym ulepszyć seryjny układ który moim zdaniem ma wadę w postaci dość długich i dość cienkich przewodów co powoduje spadek napięcia i w efekcie wolniejsza pracę szyb niż by mogła być.Robbi pisze:Szwankującym? Jeśli nie styka za każdym razem, to możesz wyczyścić płytki w środku. Jak to nie pomoże lub szyby dalej będą się wolno opuszczać i podnosić, to w dobrej cenie jest nowy przełącznik na: https://www.mx5parts.co.uk/electric-window-switch-mk1-with-manual-gearbox-p-737.html
Znalazłem taki opis:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=618095
I chyba tego sproboje
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Czekam na wyniki
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Ale że co, na starym pasku rozrządu chcesz składać, uszczelkę pokrywy zaworów dać starą i oleju który pomiesza się z płynem chłodniczym nie chcesz wymieniać? Tak samo nie wyobrażam sobie składnia bez sprawdzenia głowicy.Pan Lee pisze: ↑05 wrz 2019, 21:33Właśnie, rozrząd z pompą wody niedawno robione, uszczelka pokrywy zaworów też nowa. Oleje i filtry jeszcze nie do wymiany. Z mechanikiem chodziło tylko o uszczelkę. Czyli 3k to raczej oszustwo. Dzięki wielkie.wojteks pisze: ↑05 wrz 2019, 19:01Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.
3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.
Zapytaj jeszcze raz dokładnie co wchodzi w tę cenę, i sprawdź też u innego mechanika określając dokładnie co ma być zrobione.
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jest wybite na takim wystającym kawałku metalu od strony kolektora wydechowego. Tuż za rurką od bagnetu olejuMarcin M&S pisze: ↑09 wrz 2019, 15:17Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
ok, tam znalazłem jedynie coś takiego "DSC 501" nie jestem pewien czy to jest numer, bardziej kod silnika albo jeszcze coś innego bo na dwóch silnikach(ten sam rok i pojemność) jest to samo oznaczenie, a może mazda nie ma czegoś takiego jak nr silnika tylko właśnie kod ... może to ktoś potwierdzićmutra pisze: ↑09 wrz 2019, 15:56Jest wybite na takim wystającym kawałku metalu od strony kolektora wydechowego. Tuż za rurką od bagnetu olejuMarcin M&S pisze: ↑09 wrz 2019, 15:17Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?
Swojego czasu wypadł mi w drodze (...) naciąg alternatora w NB i jeździłem z dokręconym zwykłą śrubą.
Niestety właśnie mi się ten alternator sfajczył i razem z wymianą chciałbym sobie dokupić i naciąg i śrubę mocującą alternator.
Problem w tym, że nie bardzo mogę znaleźć takie cuda. Nie wie ktoś gdzie mógłbym to dostać (najlepiej trójmiasto)?
Niestety właśnie mi się ten alternator sfajczył i razem z wymianą chciałbym sobie dokupić i naciąg i śrubę mocującą alternator.
Problem w tym, że nie bardzo mogę znaleźć takie cuda. Nie wie ktoś gdzie mógłbym to dostać (najlepiej trójmiasto)?
generalnie jest problem aby znaleźć sam mechanizm naciągu. Ja po kilku tygodniach bezowocnych poszukiwaniach, kupiłem ten mechanizm razem z używanym alternatorem. No i mam teraz alternator na zapas. Szukaj po firmach, które rozbierają samochody na części.Pedi pisze: ↑10 wrz 2019, 7:21Swojego czasu wypadł mi w drodze (...) naciąg alternatora w NB i jeździłem z dokręconym zwykłą śrubą.
Niestety właśnie mi się ten alternator sfajczył i razem z wymianą chciałbym sobie dokupić i naciąg i śrubę mocującą alternator.
Problem w tym, że nie bardzo mogę znaleźć takie cuda. Nie wie ktoś gdzie mógłbym to dostać (najlepiej trójmiasto)?
NB, 1/2NBFL, NC
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2019, 12:05
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Kraków
Cześć,
Mx5 Nc - nie działają tylne światła dzienne i nie są to żarówki.
Przód działa.
Macie jakieś pomysły? Bezpieczniki? Jak tak, to jakie?
Ale jak bezpieczniki, to jeden odpowiada za prawy przód i tył, a inny lewy przód i tył. Chyba, że się mylę.
Pozdrawiam!
Mx5 Nc - nie działają tylne światła dzienne i nie są to żarówki.
Przód działa.
Macie jakieś pomysły? Bezpieczniki? Jak tak, to jakie?
Ale jak bezpieczniki, to jeden odpowiada za prawy przód i tył, a inny lewy przód i tył. Chyba, że się mylę.
Pozdrawiam!
-
- Donator
- Posty: 368
- Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
- Model: NA
- Wersja: Sunracer
- Lokalizacja: GA
Dzienne światła działają tylko z przodu, tył nie świeci (takie są wymogi prawne), więc chyba wszystko jest ok, chyba, że piszesz o pozycyjnych - wtedy powinny świecić zarówno przednie, jak i tylneS.Sebastian pisze:Cześć,
Mx5 Nc - nie działają tylne światła dzienne i nie są to żarówki.
Przód działa.
Macie jakieś pomysły? Bezpieczniki? Jak tak, to jakie?
Ale jak bezpieczniki, to jeden odpowiada za prawy przód i tył, a inny lewy przód i tył. Chyba, że się mylę.
Pozdrawiam!
- janux
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Pierwsze słyszę żeby NC miała światła dzienne (chyba ze ktoś sobie dołożył sam). Tak samo nigdy nie słyszałem o tylnich światłach dziennych. Chyba, ze chodzi Ci o światła mijania. Opis bezpieczników jest w instrukcji do auta. Jeśli nie zapomnę to jutro zrobie zdjęcie i tu wrzuce.