Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

skatejol92
Donator
Donator
Posty: 180
Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2019, 13:24

Tak, nie sprecyzowałem;)
Zastanawiam się, czy dodatkowe ujście spalin nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na elementy podwozia czy coś. No i czy efekt akustyczny jest zadowalający;)
Awatar użytkownika
Feiro
Posty: 19
Rejestracja: 14 lis 2016, 10:56
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Babienica

02 wrz 2019, 19:05

Jeśli masz kata na miejscu i sprawną lambdę to spaliny nie mają żadnego zauważalnego wpływu na elementy podwozia :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 wrz 2019, 20:22

Pytałem na fejsie już ale może tutaj szybciej pójdzie. Potrzebuje wymiar oringu do złączki AN10. Dokręciłem za mocno i się rozpłaszczył więc nie mam nawet jak pomierzyć :(
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 wrz 2019, 20:47

Takie info znalazłem:
AN-10 Inside Diameter- 14.2mm (5/8"); Outside Diameter - 19mm (3/4")
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 wrz 2019, 20:53

pirul pisze:
02 wrz 2019, 20:47
Takie info znalazłem:
AN-10 Inside Diameter- 14.2mm (5/8"); Outside Diameter - 19mm (3/4")
:kciuk: tylko czy to jest wymiar o ringu czy złączki ? Bo to by znaczyło że oring ma mieć 5mm grubosci. ???
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 wrz 2019, 21:45

No nie, ma mieć 2,5mm x2 :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 wrz 2019, 21:56

Aaaaaaaaaa bo to okrąg jest :mrgreen: teraz to ma sens ;)
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

05 wrz 2019, 15:35

Jak sciagnac ta nabe? Czu ma jakies zabezpieczenie czy cos innego? Sruba centralna odkrecona, szarpe i nic.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3810
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

05 wrz 2019, 16:05

Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby ;)
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

05 wrz 2019, 16:11

KyRy pisze:Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby ;)
Probowane. Nawet prowizoryczny sciagacz z pasa transportowego zrobilem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

05 wrz 2019, 16:35

Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

05 wrz 2019, 18:49

DamianSzatan pisze:
05 wrz 2019, 16:11
KyRy pisze:Przykręć kierownice do naby i wtedy szarp.
Tylko uważaj na zęby ;)
Probowane. Nawet prowizoryczny sciagacz z pasa transportowego zrobilem.
Mocniej, ściągaczem który nie uszkodzi naby.
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

05 wrz 2019, 18:51

Mysle uzyc sciagacza do lozysk. Nie wiem czy ktos nie nabil jej kiedys na chama.


Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

05 wrz 2019, 19:01

Pan Lee pisze:
05 wrz 2019, 16:35
Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy
Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.

3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

05 wrz 2019, 19:01

DamianSzatan pisze:
05 wrz 2019, 18:51
Mysle uzyc sciagacza do lozysk. Nie wiem czy ktos nie nabil jej kiedys na chama.
Nie musiał nabijać, czasami tak się zacina/klinuje.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 wrz 2019, 19:53

Co polecacie jako rozwiązanie problemu z szwankujacym przełącznikiem szyb w NA? Chcę do wyłącznika dołożyć przekazniki ale gdzie je umieścić? Blisko wyłącznika wydaje mi się nieco bez sensu, bo nadal mamy spadek napięcia na długich przewodach.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

05 wrz 2019, 21:33

wojteks pisze:
05 wrz 2019, 19:01
Pan Lee pisze:
05 wrz 2019, 16:35
Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy
Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.

3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.
Właśnie, rozrząd z pompą wody niedawno robione, uszczelka pokrywy zaworów też nowa. Oleje i filtry jeszcze nie do wymiany. Z mechanikiem chodziło tylko o uszczelkę. Czyli 3k to raczej oszustwo. Dzięki wielkie.
Awatar użytkownika
Robbi
Posty: 307
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:27
Model: NA
Wersja: Red
Lokalizacja: Będzin

06 wrz 2019, 10:53

Alex pisze:
05 wrz 2019, 19:53
Co polecacie jako rozwiązanie problemu z szwankujacym przełącznikiem szyb w NA? Chcę do wyłącznika dołożyć przekazniki ale gdzie je umieścić? Blisko wyłącznika wydaje mi się nieco bez sensu, bo nadal mamy spadek napięcia na długich przewodach.
Szwankującym? Jeśli nie styka za każdym razem, to możesz wyczyścić płytki w środku. Jak to nie pomoże lub szyby dalej będą się wolno opuszczać i podnosić, to w dobrej cenie jest nowy przełącznik na: https://www.mx5parts.co.uk/electric-window-switch-mk1-with-manual-gearbox-p-737.html
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 wrz 2019, 9:12

Robbi pisze:
Alex pisze:
05 wrz 2019, 19:53
Co polecacie jako rozwiązanie problemu z szwankujacym przełącznikiem szyb w NA? Chcę do wyłącznika dołożyć przekazniki ale gdzie je umieścić? Blisko wyłącznika wydaje mi się nieco bez sensu, bo nadal mamy spadek napięcia na długich przewodach.
Szwankującym? Jeśli nie styka za każdym razem, to możesz wyczyścić płytki w środku. Jak to nie pomoże lub szyby dalej będą się wolno opuszczać i podnosić, to w dobrej cenie jest nowy przełącznik na: https://www.mx5parts.co.uk/electric-window-switch-mk1-with-manual-gearbox-p-737.html
Nie chce nowego wyłącznika, to że można wyczyścić stary wiem, robiłem to 5 lat temu ;) Chcialbym ulepszyć seryjny układ który moim zdaniem ma wadę w postaci dość długich i dość cienkich przewodów co powoduje spadek napięcia i w efekcie wolniejsza pracę szyb niż by mogła być.

Znalazłem taki opis:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=618095

I chyba tego sproboje :)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 wrz 2019, 12:59

Czekam na wyniki :D

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 wrz 2019, 17:28

Pan Lee pisze:
05 wrz 2019, 21:33
wojteks pisze:
05 wrz 2019, 19:01
Pan Lee pisze:
05 wrz 2019, 16:35
Witam wszystkich! Czy może ktoś podpowiedzieć ile by kosztowała wymiana uszczelki pod głowicą w NB 1.6? Mechanik powiedział z 3k i jestem bardzo zdziwiony, przecież to nie jest niemieckie auto=) Na forum szukałem ale są tylko stare tematy
Przegląd/sprawdzenie i ewentualna naprawa głowicy z planowaniem to z 300-700zł zależy co robione (chyba że tylko planowanie to bo ja wiem 80zł), uszczelka pod głowicę nowa, nowy rozrząd z pompą wody (jak stan starej nie znany) razem jakieś 400-500zł, olej, filtr, płyn chłodniczy jakieś 200 minimum, regulacja luzów zaworowych (płytki) według kosztów. Nie wiem ile śruby głowicy. Na materiały i głowicę z 1500-1800 się lekko uzbiera, pozostaje robocizna. Zapomniałem o uszczelce pokrywy rozrządu, uszczelkach kolektorów, simmeringach wałków, może wału a to kolejne z 200zł.

3k to dość drogo ale pytanie jakie materiały zostaną użyte i co finalnie będzie zrobione.
Właśnie, rozrząd z pompą wody niedawno robione, uszczelka pokrywy zaworów też nowa. Oleje i filtry jeszcze nie do wymiany. Z mechanikiem chodziło tylko o uszczelkę. Czyli 3k to raczej oszustwo. Dzięki wielkie.
Ale że co, na starym pasku rozrządu chcesz składać, uszczelkę pokrywy zaworów dać starą i oleju który pomiesza się z płynem chłodniczym nie chcesz wymieniać? Tak samo nie wyobrażam sobie składnia bez sprawdzenia głowicy.

Zapytaj jeszcze raz dokładnie co wchodzi w tę cenę, i sprawdź też u innego mechanika określając dokładnie co ma być zrobione.
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

09 wrz 2019, 15:17

:?: Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 wrz 2019, 15:56

Marcin M&S pisze:
09 wrz 2019, 15:17
:?: Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?
Jest wybite na takim wystającym kawałku metalu od strony kolektora wydechowego. Tuż za rurką od bagnetu oleju
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

09 wrz 2019, 17:42

mutra pisze:
09 wrz 2019, 15:56
Marcin M&S pisze:
09 wrz 2019, 15:17
:?: Pilnie potrzebuję znaleźć miejsce gdzie znajduje się numer silnika 1.8 NB ktoś wie?
Jest wybite na takim wystającym kawałku metalu od strony kolektora wydechowego. Tuż za rurką od bagnetu oleju
ok, tam znalazłem jedynie coś takiego "DSC 501" nie jestem pewien czy to jest numer, bardziej kod silnika albo jeszcze coś innego ;) bo na dwóch silnikach(ten sam rok i pojemność) jest to samo oznaczenie, a może mazda nie ma czegoś takiego jak nr silnika tylko właśnie kod ... może to ktoś potwierdzić
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 wrz 2019, 21:58

Jest wybite B6 albo BP (1,6 lub 1,8).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2019, 7:21

Swojego czasu wypadł mi w drodze (...) naciąg alternatora w NB i jeździłem z dokręconym zwykłą śrubą.
Niestety właśnie mi się ten alternator sfajczył i razem z wymianą chciałbym sobie dokupić i naciąg i śrubę mocującą alternator.
Problem w tym, że nie bardzo mogę znaleźć takie cuda. Nie wie ktoś gdzie mógłbym to dostać (najlepiej trójmiasto)?
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

10 wrz 2019, 7:37

Pedi pisze:
10 wrz 2019, 7:21
Swojego czasu wypadł mi w drodze (...) naciąg alternatora w NB i jeździłem z dokręconym zwykłą śrubą.
Niestety właśnie mi się ten alternator sfajczył i razem z wymianą chciałbym sobie dokupić i naciąg i śrubę mocującą alternator.
Problem w tym, że nie bardzo mogę znaleźć takie cuda. Nie wie ktoś gdzie mógłbym to dostać (najlepiej trójmiasto)?
generalnie jest problem aby znaleźć sam mechanizm naciągu. Ja po kilku tygodniach bezowocnych poszukiwaniach, kupiłem ten mechanizm razem z używanym alternatorem. No i mam teraz alternator na zapas. Szukaj po firmach, które rozbierają samochody na części.
NB, 1/2NBFL, NC
S.Sebastian
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2019, 12:05
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

16 wrz 2019, 16:53

Cześć,
Mx5 Nc - nie działają tylne światła dzienne i nie są to żarówki.
Przód działa.
Macie jakieś pomysły? Bezpieczniki? Jak tak, to jakie?
Ale jak bezpieczniki, to jeden odpowiada za prawy przód i tył, a inny lewy przód i tył. Chyba, że się mylę.

Pozdrawiam!
erbi2222
Donator
Donator
Posty: 368
Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
Model: NA
Wersja: Sunracer
Lokalizacja: GA

16 wrz 2019, 18:08

S.Sebastian pisze:Cześć,
Mx5 Nc - nie działają tylne światła dzienne i nie są to żarówki.
Przód działa.
Macie jakieś pomysły? Bezpieczniki? Jak tak, to jakie?
Ale jak bezpieczniki, to jeden odpowiada za prawy przód i tył, a inny lewy przód i tył. Chyba, że się mylę.

Pozdrawiam!
Dzienne światła działają tylko z przodu, tył nie świeci (takie są wymogi prawne), więc chyba wszystko jest ok, chyba, że piszesz o pozycyjnych - wtedy powinny świecić zarówno przednie, jak i tylne
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 312
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

16 wrz 2019, 22:10

Pierwsze słyszę żeby NC miała światła dzienne (chyba ze ktoś sobie dołożył sam). Tak samo nigdy nie słyszałem o tylnich światłach dziennych. Chyba, ze chodzi Ci o światła mijania. Opis bezpieczników jest w instrukcji do auta. Jeśli nie zapomnę to jutro zrobie zdjęcie i tu wrzuce.
ODPOWIEDZ