Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

28 cze 2019, 16:35

Ns2r to genialna opona Daily jeśli nie przeszkadza Ci hałas. Jest twarda, klei na niskich temperaturach i świetnie radzi sobie w deszczu. Na suchy trackday powyżej 15*C za to się już nie nadaje
Ostatnio słyszałem zupełnie coś innego... Najlepiej niech sie wypowie kolega mydlo bo on używa tego na daily w ND a ostatnio także przy upalaniu...
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2019, 18:13

A ok bo ja to w teorii mówię XD

Dwa sezony za mną w różnych warunkach włącznie z torami.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2019, 21:53

W pełni zgadzam się z tym co czester pisze. Ja niestety tez tylko z praktyki to wiem :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

08 lip 2019, 13:02

Wracając do tematu, bo bądź co bądź ns2r to opona sportowa : semi slick (czyli głośniejsza i wymagająca dogrzewania i o twardych ściankach) i tak co chwila ktoś tu wrzuca te propozycje :fuj: , a jak ktoś szuka normalnej opony drogowej (powiedzmy lekko usportowionej) na bulwarowe i górskie pojeżdzawki 8-)

Ja dla odmiany się zastanawiam nad federal evoluzion st-1

Nic o tej oponie nie ma nigdzie, może koś słyszał, coś wie odradza / poleca :?: :idea:
Jest parę filmików na yt, że niby spoko, a mnie tak mnie kusi żeby sprawdzić :mrgreen:

rozmiar 215/45/17

pod rozwagę jeszcze biorę hankook evo v12
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

09 lip 2019, 13:29

dobra nie było pytania, jadą już: Vredestein Ultrac Satin ... niby premium, hoho, atłasowe asfalty mnie czekają :P
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 lip 2019, 9:01

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

11 lip 2019, 9:21

Niestety zwyciezcy dostepni tylko od rozmiaru 18 cali...
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 lip 2019, 10:08

No tak. Rozmiarowka nd.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

11 lip 2019, 10:10

piwo pisze:
11 lip 2019, 10:08
No tak. Rozmiarowka nd.
ND lepiej jezdzi na 17:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

11 lip 2019, 12:40

W rozmiarówce mx5 nadal dostepny jest poprzednik ps4s ... pilot supersport.
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

03 sie 2019, 11:23

Cześć. Przymierzam się do zmiany opon. Nabyłem oryginalne felgi do NA.
Z tego co udało mi się dowiedzieć to siedziały tam opony 175/65 R14.

Takie zakładać? Są jakieś odstępstwa od tej reguły?
Zastanawiałem się nad 185/60 R14 czy 175/60 R14.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

03 sie 2019, 11:42

Prawilny rozmiar to: 185/60R14.
I adekwatnie możesz iść do góry (195~205/50 R15) lub w dół (205/60R13) z czego najlepsza oferta opon jest, niestety, w 15 calach.

Ale w 14 masz R888R (dla torowych świrów i bogaczy :D ), Nankangi (dla tych lubiących trochę poszaleć) i Rainsporty 3 (dla tych, którzy wolą się wozić).
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

03 sie 2019, 11:44

Raw_88 pisze:
03 sie 2019, 11:23
Cześć. Przymierzam się do zmiany opon. Nabyłem oryginalne felgi do NA.
Z tego co udało mi się dowiedzieć to siedziały tam opony 175/65 R14.

Takie zakładać? Są jakieś odstępstwa od tej reguły?
Zastanawiałem się nad 185/60 R14 czy 175/60 R14.
Hej, 185/60R14 to oryginalny rozmiar w NA.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

03 sie 2019, 13:35

Dzięki.
Arvi, czyli dla mnie wybór jest prosty - Rainsporty 3 :D
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

04 sie 2019, 8:00

Rainsport 3 to niebardzo w w 14 calach chyba ich nie ma - jest Rainexpert ;)
Ja teraz założyłem Falken Sincera SN832 i są bardzo dobre - do spokojnej jazdy na suchym i na mokrym nie mogę mieć absolutnie żadnych zastrzeżeń.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

04 sie 2019, 8:14

Faktycznie - my bad - są w 55.
(Sorry, ale po podniesieniu samochodu nie zwracam uwagi na kilkuprocentowe różnice w wielkości kół).

Gadaj z Tomaszem - on dość dobrze ogarnia 14stki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1137
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

04 sie 2019, 13:28

jaka jest dobra cena za rainsporty3? 282zł z wysyłka za sztukę 2019r 205/45r16 83Y to ok, czy bywa dużo taniej? Wiem, że w marcu to zawsze super ceny, może ktoś ma porównanie. Mam pirelki pzero nero gt, ale 2013r i mimo bieżnika jak nowe chciałbym zmienić jednak na świeży rocznik nie tracąc przy tym za dużo z właściwości jezdnych. Auto w deszczu nie jeździ.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2019, 15:39

Leeo pisze:
04 sie 2019, 13:28
jaka jest dobra cena za rainsporty3? 282zł z wysyłka za sztukę 2019r 205/45r16 83Y to ok, czy bywa dużo taniej? Wiem, że w marcu to zawsze super ceny, może ktoś ma porównanie. Mam pirelki pzero nero gt, ale 2013r i mimo bieżnika jak nowe chciałbym zmienić jednak na świeży rocznik nie tracąc przy tym za dużo z właściwości jezdnych. Auto w deszczu nie jeździ.
283 to znosna cena, ale jak nie jeździsz w deszczu to poszukaj innej opony imo. To co jest dobre wnrainsporcie to trakcja na mokrym i odpornosc na aquaplaning.
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1137
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

04 sie 2019, 18:12

No jako deszczowa, to powinna mieć fajny bieżnik na suchy też, coś jak r1r (żarcik). Patrzyłem na hankooki, ale podobno strasznie miękka ścianka. Niewiele jest alternatyw w tej cenie. Myślałem o czymś innym, ale autem robie 1200-2000km rocznie bez torów (na tor leżą slicki z felgami i tak leżą od dwóch lat) ;)
Jakieś propozycje?
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2019, 18:59

Leeo pisze:
04 sie 2019, 18:12
No jako deszczowa, to powinna mieć fajny bieżnik na suchy też, coś jak r1r (żarcik). Patrzyłem na hankooki, ale podobno strasznie miękka ścianka. Niewiele jest alternatyw w tej cenie. Myślałem o czymś innym, ale autem robie 1200-2000km rocznie bez torów (na tor leżą slicki z felgami i tak leżą od dwóch lat) ;)
Jakieś propozycje?
Uniroyal też ma nie za twardą ściankę. Jaki masz budżet?
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1137
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

04 sie 2019, 19:18

Jak to w miacie, elastyczny hehe
Mało jeżdżę, auto większość czasu stoi.
Historia jak u 50% miatowiczów z forum ;)
Jak jeżdzę to po zakrętach, ale z głową, auto ma
21 lat :)
Tory omijam, szkoda mi jej.
300zl na sztuce i byłoby super. Czy warto coś więcej?
Semislicki nie wejdą, bo i tak ten balon na gwincie jest już akuratny, a jednak semislicki wyższe i szersze.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2019, 21:36

Leeo pisze:
04 sie 2019, 19:18
Jak to w miacie, elastyczny hehe
Mało jeżdżę, auto większość czasu stoi.
Historia jak u 50% miatowiczów z forum ;)
Jak jeżdzę to po zakrętach, ale z głową, auto ma
21 lat :)
Tory omijam, szkoda mi jej.
300zl na sztuce i byłoby super. Czy warto coś więcej?
Semislicki nie wejdą, bo i tak ten balon na gwincie jest już akuratny, a jednak semislicki wyższe i szersze.
Ja mam teraz Goodyear F1 asymetric2 i jestem super zadowolony.
Michelin PS3, CONTI premium contact, z tańszych to nankang ns-2 ( nie jeździłem ale ludzie mówią że ok)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 sie 2019, 21:48

To ja ze swojej strony polecę Michelin PS3, kupiłem w czerwcu, jestem zadowolony zarówno na sucho jak i na mokro, jak na oponę UHP to dość twarda ścianka boczna, teraz jest środek sezonu, ceny niestety wysokie, mi udało sie znaleźć za 250 zł tylko że w rozmiarze 195/50R15. Porównując np. do starszej opony którą miałem w poprzednich dwóch Miatach- a mianowicie Bridgestone ER300 to przyczepność w Michelinach miażdży Bridgestone.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

28 sie 2019, 2:28

wszyscy mają mętlik w głowie, mam i ja :? dodam iż jest to mój subiektywny punkt widzenia a postaram się sprecyzować do czego i jaka jest mi potrzebna opona ;) i z czego moim zdaniem wynika problem z doborem "dobrej" opony, dodam iż czytałem uważnie ten temat powiedzmy do 2-3 lat wstecz(ze wzgl. na rozwój technologii, zmian producentów itp.) jak i pobieżnie cały bo lubię czytać ;) i z tego tematu wyciągnąłem następujące wnioski :idea:

-cena, dla wielu z nas, jednym z ważniejszych czynników przy wyborze opony jest nadal stosunek jakości do ceny bądź samej ceny, wyglądu itp. nie oceniam ale tak mamy
-nazewnictwo, daily/tor/track day/drift/szukanie granic przyczepności/pojeżdżawki? :shock: i wiele inny w każdej możliwej konfiguracji i odmianie, do czego zmierzam np.ktoś szuka opony daily ale :arrow: może 2 razy wyskoczy na tor/ktoś szuka dobrej opony z mega przyczepnością/na deszcz ale robi 1tyś-2tyś km/rok itd.
-modelu jedynego słusznego samochodu 8-) /stanu technicznego/modów/stanu dróg a nade wszystko umiejętnościami i wyobraźni za kierownicą :orly: :bylo: :ban:

i teraz czego szukam(oj będzie wesoło :roll: ) i jakie przeznaczenie:
-fabryczna NB 1.8, 140 km, szpera, fabryczne sportowe zawieszenie i (chyba) dedykowana bądź najbardziej popularna w standardzie felga 15" (kłania się nazewnictwo), żadnych modyfikacji
-cena- dowolna
-do czego i jak używam auta? dla przyjemności :winner: (miatoza skonsultowana z lekarzem i farmaceutom :oops: ) jedni to nazwą daily(tak, mam też normalne daily) tor-nie przewiduje a jak już to "for fun"
-bo jeżdżę zawsze jak tylko jest ładna pogoda, czas, pomysł i kilka zakrętów, rocznie robię stosunkowo dużo kilometrów (sama Albania to 7 tyś w dwa tygodnie) a co z resztą roku ? realnie 10-20 tyś/rok
-szukam granic przyczepności dość często ale z rozsądkiem, lubię uciekać motocyklistą na krętych górskich drogach, czasami zarzucić "dupką" ale nie ma to nic wspólnego z agresywną jazdą jaką często możemy spotkać na naszych drogach.
-czego oczekuję od opony, przede wszystkim przewidywalności, normalnej przyczepności na suchej i przyzwoitej na mokrym (jak jest mokro, włączam tryb "eko" chyba że właśnie szukałem mokrej nawierzchni), ściana boczna fajnie jakby była w miarę twarda/sztywna, wiem że sporo ludzi poleca/narzeka na Rainsport3, ale to jest opona fajna, swoją drogą perfekcyjna na deszcz, wiem bo mam w daily ale nie tego szukam :)

mam nadzieję że ktoś to przeczyta i zrozumie :poklony: ;) i może doradzi coś rozsądnego bo chociaż mam świetnego wulkanizatora i zawsze dobrze doradzał, to niekoniecznie musi rozumieć mx5 :D pozdrawiam
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 sie 2019, 4:51

Marcin M&S pisze:
28 sie 2019, 2:28
wszyscy mają mętlik w głowie, mam i ja :? dodam iż jest to mój subiektywny punkt widzenia a postaram się sprecyzować do czego i jaka jest mi potrzebna opona ;) i z czego moim zdaniem wynika problem z doborem "dobrej" opony, dodam iż czytałem uważnie ten temat powiedzmy do 2-3 lat wstecz(ze wzgl. na rozwój technologii, zmian producentów itp.) jak i pobieżnie cały bo lubię czytać ;) i z tego tematu wyciągnąłem następujące wnioski :idea:

-cena, dla wielu z nas, jednym z ważniejszych czynników przy wyborze opony jest nadal stosunek jakości do ceny bądź samej ceny, wyglądu itp. nie oceniam ale tak mamy
-nazewnictwo, daily/tor/track day/drift/szukanie granic przyczepności/pojeżdżawki? :shock: i wiele inny w każdej możliwej konfiguracji i odmianie, do czego zmierzam np.ktoś szuka opony daily ale :arrow: może 2 razy wyskoczy na tor/ktoś szuka dobrej opony z mega przyczepnością/na deszcz ale robi 1tyś-2tyś km/rok itd.
-modelu jedynego słusznego samochodu 8-) /stanu technicznego/modów/stanu dróg a nade wszystko umiejętnościami i wyobraźni za kierownicą :orly: :bylo: :ban:

i teraz czego szukam(oj będzie wesoło :roll: ) i jakie przeznaczenie:
-fabryczna NB 1.8, 140 km, szpera, fabryczne sportowe zawieszenie i (chyba) dedykowana bądź najbardziej popularna w standardzie felga 15" (kłania się nazewnictwo), żadnych modyfikacji
-cena- dowolna
-do czego i jak używam auta? dla przyjemności :winner: (miatoza skonsultowana z lekarzem i farmaceutom :oops: ) jedni to nazwą daily(tak, mam też normalne daily) tor-nie przewiduje a jak już to "for fun"
-bo jeżdżę zawsze jak tylko jest ładna pogoda, czas, pomysł i kilka zakrętów, rocznie robię stosunkowo dużo kilometrów (sama Albania to 7 tyś w dwa tygodnie) a co z resztą roku ? realnie 10-20 tyś/rok
-szukam granic przyczepności dość często ale z rozsądkiem, lubię uciekać motocyklistą na krętych górskich drogach, czasami zarzucić "dupką" ale nie ma to nic wspólnego z agresywną jazdą jaką często możemy spotkać na naszych drogach.
-czego oczekuję od opony, przede wszystkim przewidywalności, normalnej przyczepności na suchej i przyzwoitej na mokrym (jak jest mokro, włączam tryb "eko" chyba że właśnie szukałem mokrej nawierzchni), ściana boczna fajnie jakby była w miarę twarda/sztywna, wiem że sporo ludzi poleca/narzeka na Rainsport3, ale to jest opona fajna, swoją drogą perfekcyjna na deszcz, wiem bo mam w daily ale nie tego szukam :)

mam nadzieję że ktoś to przeczyta i zrozumie :poklony: ;) i może doradzi coś rozsądnego bo chociaż mam świetnego wulkanizatora i zawsze dobrze doradzał, to niekoniecznie musi rozumieć mx5 :D pozdrawiam
Yokohama ad08 :mrgreen: ostatnio założyłem u siebie i jestem pełen podziwu jak łatwo jest kontrolować to co się dzieje z tyłem auta
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

28 sie 2019, 5:56

Ja, po rozmowie z Kokonem, rozważyłbym także A052 - na suchym podobno jest genialna.
Natomiast potwierdzam - AD08R jest oponą bardzo fajną i bardzo fajnie pomaga poznać granice przyczepności MX-5.
Fajna UHP - jedna z niewielu w 15''.

Jezuuuuu jak ja tęsknię za normalną MX-5 :)

Oczywiście - jeżeli czytałeś kilka lat wstecz, to zapewne wiesz, że na mokrym uczy pokory, ale odwdzięcza się na suchym.
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 sie 2019, 15:39

Ad08r. Przede wszystkim 15 cali i już na wstępie połowa jak nie więcej dobrych opon jest niedostępna. Ad08r ma głęboki bieżnik jest przewidywalna ma twardy bok i daje bardzo dobry filing. Może to nie jest top przyczepności na suchym ale to optimum. Rainsport 3 to dobra opona dla tych którzy udają że lubią jeździć czytaj nigdy nie zbliżyły się do maks przyczepności auta.
A052 jest tylko ciut szybsza na torze a dużo mniej praktyczna, płytszy bieżnik, mniej nadający się na deszcz a ceny z kosmosu
http://colesa.ru/test/60577c
http://colesa.ru/news/22245
Ad08r:
Czas okrążenia przy suchej pogodzie: 1 min. 47,149 s.
Czas okrążenia w deszczu: 2 min. 6,903

Federal rs-r
Czas okrążenia przy suchej pogodzie: 1 min. 47,867 s
Czas okrążenia w deszczu: 2 min. 9 059


www.youtube.com/watch?v=AdR9DU9KG50
pilot sport cup 2 czas: 1m45s345
yoko a052: 1m46s366
yoko ad08r: 1m46,470
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

29 sie 2019, 14:45

To jeśli ja mogę dorzucić trzy grosze to powiem, że od kiedy coś tam jeżdżę to każdy eksperyment oponiarski kończy się powrotem do RSR-ów. Jak dla mnie jest to opona na którą zawsze można liczyć niezależnie od warunków i tego czy akurat jest się na torze, drodze, czy leci przez ścianę deszczu. Do tego jest w każdym rozmiarze a ceny zawsze atrakcyjne względem odpowiedników.

A tak na marginesie jeszcze, to otwarcie sezonu letniego jechaliśmy w deszczu, śniegu, lodzie, błocie i wszelkim złu jakie można spotkać na drodze. Co drugie auto na Fedkach... nie jechaliśmy spacerem - wszyscy żyją :)

https://youtu.be/SUPcDy4LbMA?t=677
Awatar użytkownika
Feiro
Posty: 19
Rejestracja: 14 lis 2016, 10:56
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Babienica

01 wrz 2019, 20:32

Z doświadczenia(innych samochodów które miałem), polecam otwarte(czyt. docinane) nalewki. Moich dwóch faworytów których nie podważę:
Extreme VR2
RACE GC
W autach których używałem do wygłupiania się w lato zawsze lądowała któraś z tych opon i(oczywiście odpowiednio dobierając mieszankę i ciśnienie) żadna nigdy mnie nie zawiodła :winner:
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

08 wrz 2019, 1:06

Przeczytałem 20 stron i dalej nie wiem co kupić... :)

Szukam opony 195/50/15 do daily.

Fajnie gdyby była w miarę cicha i pozwoliła łatwo i przewidywalnie pojechać "bokiem" (a raczej lekko uślizgnąć) na zakręcie (1.8 140KM) - niestety obecne budżetówki (jakaś całkiem nieznana marka) które były w tym samochodzie nie pozwalają nawet na minimalną jazdę bokiem, są chyba za miękkie

Nie zależy mi szczególnie na wyczynowej oponie, jeśli tor to tylko rekreacyjnie
ODPOWIEDZ