Poddaje się z szukaniem samemu przyczyn. Mazdunia umówiona do elektromechanika:)Alex pisze: ↑06 sie 2019, 8:21
jestem za sprawdzaniem polaczen, to dosc czesty problem.mutra pisze: ↑05 sie 2019, 21:56Z rzeczy które możesz zrobić sam to posprawdzaj kable od alternatora czy nie są luźne. Możesz też sprawdzić natężenie ładowania jeżeli twój miernik ma odpowiedni zakres. Natężenie powinno być 60A-65A dla silników przed 2000 r, a po 2000r 80A.
jakbys sprawdzał natężenie to pamiętaj żeby zmienić podłaczeni kabli w mierniku na ampery bo usmażysz miernik (wiem bo mi się udało )
Ale pomiar pradu ladowania multimetrem nieeeeee!!!! Raz ze trzeba do tego celu rozpiac obwod, duza szansa na zwarcie od paletajacych sie kabli, dwa ze pomiar pradow 50-80A multimetrem ktory ma zakres 10 lub 20A i chinskie przewody z miedzia w ilosci sladowej to pomysl zly pod kazdym wzgledem. Duze prady mierzy sie multimetrem cęgowym, bez rozpinania obwodu. Nie kombinujcie inaczej
cyfrowy-miernik-cegowy.jpg
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Pany i panewki... tlumik w rozsadnych pieniazkach potrzebuje do NA przedlift.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
DamianSzatan, mogę Ci za 150pln odpalić cały catback OE w ładnym stanie z kompletnymi osłonami, leży mi na strychu. Byłby od odbioru w Krakowie za ok. tydzień najwcześniej. W razie czego pisz PW
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pewnie masz racje, bylo to pierwsze lepsze zdjecie z netu, nie przygladalem sie. Chodzilo o zasade pomiaru cegi vs kable
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Hey,
szybkie pytanie- to jest tłumik środkowy z katalizatorem? Dostałem jeszcze od poprzedniego właściciela i coś ten katalizator wydaje mi się za mały
szybkie pytanie- to jest tłumik środkowy z katalizatorem? Dostałem jeszcze od poprzedniego właściciela i coś ten katalizator wydaje mi się za mały
- Załączniki
-
- 2019-07-16 19.08.24.jpg (1.58 MiB) Przejrzano 2826 razy
To sam katalizator + y-pipe, tłumik środkowy jest przykręcany do tego jako następny element
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wielka prośba do posiadaczy NA bo nie mam jeszcze auta pod ręką, a gorączka zakupowa musi trwać - jest ktoś w stanie zmierzyć mi:
a) wysokość od podłogi bagażnika do uszczelki klapy wewnątrz, po tylnym pasie - wystarczy postawić taśmę w bagażniku na podłodze przy tylnym pasie i odczytać co pokazuje na wysokości, gdzie zaczyna się uszczelka,
b) rozstaw oraz ilość kołków tapicerki tylnego pasa.
Będę zobowiązany, a jeśli uda mi się wymodzić co planuję to podzielę się (być może głupim) pomysłem.
a) wysokość od podłogi bagażnika do uszczelki klapy wewnątrz, po tylnym pasie - wystarczy postawić taśmę w bagażniku na podłodze przy tylnym pasie i odczytać co pokazuje na wysokości, gdzie zaczyna się uszczelka,
b) rozstaw oraz ilość kołków tapicerki tylnego pasa.
Będę zobowiązany, a jeśli uda mi się wymodzić co planuję to podzielę się (być może głupim) pomysłem.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Wylal mi sie lewy tylny amortyzotor. Macie jakies fajne dosc dobre i stosunkowo tanie kity na dwie osie? Zastanawiam sie nad gwintem (ta-technix czy jakos tak) z popularnego serwisu ogloszeniowego w cenie 1000zl.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 08 sie 2019, 20:18 przez DamianSzatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Haha mistrz czekam na więcej informacji
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Lyfted?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Ostatnio sporo jeżdżę po zmroku i stwierdziłem, że moje żarówki halogenowe do jazdy dziennej (HB4) nie dają rady.
Chciałbym zainwestować w jakieś lepsze żarówki. Co polecacie?
Czy jest sens inwestować w drogie żarówki LED tego typu?
https://allegro.pl/oferta/osram-ledrivi ... 7596836471
Chciałbym zainwestować w jakieś lepsze żarówki. Co polecacie?
Czy jest sens inwestować w drogie żarówki LED tego typu?
https://allegro.pl/oferta/osram-ledrivi ... 7596836471
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Na pewno posiadanie takich żarówek w głównych lampach jest nielegalne, nie wiem czy oślepiają jak chińskie ksenony, ale tak czy tak poszukałbym homologowanego źródła światła o większej skuteczności (nie mówię o żarówkach 100W, które też nie są dopuszczone do ruchu poza tym, że niszczą lampy i topią wiązki). Są na rynku żarówki emitujące więcej lumenów. Reszta to odpowiednia regulacja lamp i ewentuanie zadbanie o klosze bo nie wiem w jakim masz je stanie, może polerka by im się przydała.Mat pisze: ↑09 sie 2019, 11:08Ostatnio sporo jeżdżę po zmroku i stwierdziłem, że moje żarówki halogenowe do jazdy dziennej (HB4) nie dają rady.
Chciałbym zainwestować w jakieś lepsze żarówki. Co polecacie?
Czy jest sens inwestować w drogie żarówki LED tego typu?
https://allegro.pl/oferta/osram-ledrivi ... 7596836471
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
@mat Osram Nightbreaker dają radę w nbfl. Ale i tak nie przeskoczysz tego, że mx-5 jest niska. I każdy SUV Cię oślepi. Podobnie jak osobówki z nieuregulowanymi światłami...
Sent from my PH-1 using Tapatalk
Sent from my PH-1 using Tapatalk
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
No i zrobiło się ciekawie... (albo raczej nie ciekawie)mutra pisze: ↑05 sie 2019, 21:56jeżeli napięcie ładowania mierzony na klemach nie spada poniżej 13 i nie rosnie powyżej 15 to napięcie jest prawidłowe.
Z rzeczy które możesz zrobić sam to posprawdzaj kable od alternatora czy nie są luźne. Możesz też sprawdzić natężenie ładowania jeżeli twój miernik ma odpowiedni zakres. Natężenie powinno być 60A-65A dla silników przed 2000 r, a po 2000r 80A.
nastepny krok to elektryk samochodowy albo wymontowanie alternatora i oddanie do sprawdzenia. Jakby coś to ja bym chyba raczej regenerował, chyba że dostaniesz tanio uzywany z gwarancją rozruchową.
jakbys sprawdzał natężenie to pamiętaj żeby zmienić podłaczeni kabli w mierniku na ampery bo usmażysz miernik (wiem bo mi się udało )
Polecany elektro mechanik - wymienił regulator napięcia, sprawdził dokładnie alternator wszystko jest okej a lampka nadal się pali...
Miał problem ze znalezieniem jakiś sensowych schematów do Mazdy NB. Wygrzebał układ miedzy sterownikiem silnika i alternatorem i tam też jest okej.
Wiec pytanie czy coś się nie dzieje z samą lampką na desce lub w samym sterowniku silnika.
Dwa pytania.
Czy ktoś kiedyś miał taką sytuacje?
I czy ktoś ma pełne schematy układów elektrycznych do Mazdy NB 99?
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mozna rzec klasyka, pare osob juz wojowalo z tematem. W NB uklad sterujacy alternatorem jest w ECU
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Czy to do NA?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
niestety nie bardzo umiem rozwinac, kojarze ze pare watkow tego typu przewinelo sie przez forum. Chyba bedziesz musial uzyc szukajki.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Próbowałem coś szukać ale ludzie piszą w kontekście ECU (btw. rozumiem, że to po prostu komputer?) w przypadku braku ładowania.
A ja ładowanie mam książkowe
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ECU to sterownik silnika, potocznie zwany komputerem. Wydaje mi sie ze w NB lampka tez steruje ECU, ale sprawdz to w schemacie.
np. tu
http://www.mellens.net/mazda/index.html
np. tu
http://www.mellens.net/mazda/index.html
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting