Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
hamulec 0-1 w NA ze smallbrake'ami? wydaje mi sie to malo mozliwe. Ja na zregenerowanych midbrake mialem wrazenie dretwych hamulcow, zwlaszcza w porownaniu do aut wspolczesnych i po jezdzie na torze gdy klocki sie spiekaly. Finalnie wymienilem serwo na grube z 1.6NBfl i jest w miare
jesli chodzi o klocki ja polecam OEM Mazda, do midbrake sa na Allegrosz w cenach bardzo przyzwoitych, moze sa tez na smallbrake. Na tyle mi sprawdzily sie taniutkie koreanskie ServiceParts, duzo upalan przezyly. ATE ktore zalozylem pozniej dzialaly podobnie, wytrzymaly krocej a byly bodaj 4 x drozsze wiec nie
Ostatnio postanowilem pojechac po bandzie i kupilem na przod BluePrint za 60zl/kpl. Nie. Na KJSie ledwo daly rade za to pylily przeokrutnie. Wracam do OEM Mazda
jesli chodzi o klocki ja polecam OEM Mazda, do midbrake sa na Allegrosz w cenach bardzo przyzwoitych, moze sa tez na smallbrake. Na tyle mi sprawdzily sie taniutkie koreanskie ServiceParts, duzo upalan przezyly. ATE ktore zalozylem pozniej dzialaly podobnie, wytrzymaly krocej a byly bodaj 4 x drozsze wiec nie
Ostatnio postanowilem pojechac po bandzie i kupilem na przod BluePrint za 60zl/kpl. Nie. Na KJSie ledwo daly rade za to pylily przeokrutnie. Wracam do OEM Mazda
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Do midbraków są inne klocki niż do small? Wszędzie wyskakują takie same.
Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.
Myślałem o EBC yellow stuff i ciekaw jestem jaką ma charakterystykę.
Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.
Myślałem o EBC yellow stuff i ciekaw jestem jaką ma charakterystykę.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Pany... gdzie zrobia mi dobrego soft topa? Szukam i szukam watku a w czasie jazdy ciezko to ogarnac.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Piszczą i pylą. Ponoć szybko się zużywają. Ja przejechałem póki co jakieś 4kkm i jestem zadowolony. Na zimno hamują jak cywilny klocekVerteru pisze: ↑10 lip 2019, 16:58Do midbraków są inne klocki niż do small? Wszędzie wyskakują takie same.
Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.
Myślałem o EBC yellow stuff i ciekaw jestem jaką ma charakterystykę.
Smallbrake w porównaniu ze współczesnymi samochodami po prostu nie hamują.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.wojteks pisze:Smallbrake w porównaniu ze współczesnymi samochodami po prostu nie hamują.
Tak klocki do smallbrake są inne niż do mod. Do small maja wymiary 110x46 a mid 110x57. Tylne maja inny kształt, small 2 rożki a mid 3
Mysle że jeśli miałeś włożone ferodo fds na przód to dlatego dobrze hamowalo. Więc kup takie same nie kombinuj albo sproboj stoptecha. Mamy na nie dobra cene w klubie.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Może być, small, mid nie hamują mimo że koła blokują. Słabe serwo, 20 letnie przewody elastyczne, marna jakość dzisiejszych części zamiennych, wszystko ma znaczenie. Na tor/kjs muszą być tarcze które się nie przegrzewają (zależy jak kto jeździ) czyli przynajmniej mid ale w zasadzie powinny być big z dobrym klockiem.Alex pisze: ↑10 lip 2019, 20:02To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zawodnicy MC maja zniżkę na pewno, zapytaj tiburona albo himbera.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Mam tarcze które kupiłem uzywane od Wojtka Jdm 3 lata temu, zarznalem na nich już z 5 kpl klocków przód i 2 tyl. Nie widać oznak pogiecia itd.wojteks pisze:Może być, small, mid nie hamują mimo że koła blokują. Słabe serwo, 20 letnie przewody elastyczne, marna jakość dzisiejszych części zamiennych, wszystko ma znaczenie. Na tor/kjs muszą być tarcze które się nie przegrzewają (zależy jak kto jeździ) czyli przynajmniej mid ale w zasadzie powinny być big z dobrym klockiem.Alex pisze: ↑10 lip 2019, 20:02To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.
Fakt że patrząc na MC to ja jeżdżę za wolno, ale też pewnie dlatego że za dużo hamuje
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Jeżeli szukasz zamienników zadzwoń lub napisz do Carspeed.
Chłopaki nie tylko potrafią w Miatę, ale też sponsorują klubowe eventy.
Google.it
Zastanawiam się nad jakimś gwintem do MX-5 NB, budżet do 2,5k, czy MTS technik daje rade ? czy może jest coś lepszego w tej cenie ? Auto jako daily, więc nie potrzebuje super sportowego zawieszenia, tylko lekko obniżyć
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Eibachy B6 + springi obniżające. MTS to chyba porównywalne z gwintami TA i innymi za ok. 1000 złotych?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
A jak chcesz mieć regulacje wysokości to polecam Teina, mieści się w twoim budżecie .
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... 9uss2.html
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... 9uss2.html
Panie, zjedź Pan na pobocze jak jeździsz i piszeszDamianSzatan pisze: ↑10 lip 2019, 17:22Pany... gdzie zrobia mi dobrego soft topa? Szukam i szukam watku a w czasie jazdy ciezko to ogarnac.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Co do dobrego daszku to na pewno polecany jest Pan Pietryga (www.cabriopietryga.pl/). Ludzie chwalą sobie też Wiatrołapy Cabrio (https://wiatrolapydocabrio.pl/).
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3520
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Metoda na leniwca to kupić gotowy zestaw w ILu. Dostajesz wszystko plug&play.
Jeśli chodzi o dobieranie własnych to chyba lampki bagażnika z Saaba lub Opla pasują, ale szczegółów nie znam...
Jeśli chodzi o dobieranie własnych to chyba lampki bagażnika z Saaba lub Opla pasują, ale szczegółów nie znam...
- szy
- Donator
- Posty: 741
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Kiedyś o tym pisałem: viewtopic.php?p=413874#p413874
szy pisze: ↑05 lut 2017, 21:48Tu masz howto: http://www.mazdamenders.net/forum/viewt ... =40&t=1933luki_92_92 pisze:Ktoś wie czy idzie dopasować z jakiegoś innego samochodu lampki w miejsce zaślepek w tunelu środkowym w NB?
Tu masz trochę więcej info o gotowych kitach: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=551228
na allegro te lampki znajdziesz jako lampki bagażnika z audi i z volvo - i pewnie z wielu innych
Koledzy!
Mam problem, zabrałem się do wymiany osłon skrzyni biegów w NBFL i utknąłem na momencie gdy wyciągnąłem już lewarek ze skrzyni i następuje czas w którym należy wyciągnąć tę mniejszą z osłon.
Taa... No i nie mam pojęcia jak to zrobić
Próbowałem to rozkręcić, myśląc że jest to na gwincie ale nie idzie, zauważyłem (widoczna na zdjęciu) dziurkę w tej czarnej części lewarka. Jest tam jakaś śrubka uniemożliwiająca rozkręcenie?
Ogólnie te zadrapania nie zrobione przeze mnie, ktoś już to męczył najwyraźniej
Jeżeli ktoś miał taką sytuację to proszę o pomoc, albo prosty instruktaż jak to zrobić.
Z góry dzięki
Mam problem, zabrałem się do wymiany osłon skrzyni biegów w NBFL i utknąłem na momencie gdy wyciągnąłem już lewarek ze skrzyni i następuje czas w którym należy wyciągnąć tę mniejszą z osłon.
Taa... No i nie mam pojęcia jak to zrobić
Próbowałem to rozkręcić, myśląc że jest to na gwincie ale nie idzie, zauważyłem (widoczna na zdjęciu) dziurkę w tej czarnej części lewarka. Jest tam jakaś śrubka uniemożliwiająca rozkręcenie?
Ogólnie te zadrapania nie zrobione przeze mnie, ktoś już to męczył najwyraźniej
Jeżeli ktoś miał taką sytuację to proszę o pomoc, albo prosty instruktaż jak to zrobić.
Z góry dzięki
- Załączniki
-
- _20190718_192234.JPG (399.64 KiB) Przejrzano 1980 razy
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:48
- Model: NB
- Wersja: '99
- Lokalizacja: Wieluń
Proszę o pomoc. Wymieniłem pompę wody i robiłem rozrząd. Po wymianie chłodnica zalana do pełna przez kolegę. Nie było mnie wtedy przy tym. Wracam po wszystkim do domu sprawdzam auto, dojeżdżam do domu po 10 km wywaliło płyn z chłodnicy wskazówka na czerwonym od temperatury płynu chłodniczego. Proszę o wskazówki co robić , co sprawdzić ?
———————————
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:48
- Model: NB
- Wersja: '99
- Lokalizacja: Wieluń
Czy możesz powiedzieć dokładnie który ? Ten który jest na dole przy przepustnicy i idzie w stronę termostatu ?
———————————
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:48
- Model: NB
- Wersja: '99
- Lokalizacja: Wieluń
Wężyk ściągnięty, jak dolewam płyn to z przewodu na który nachodzi wężyk, wylewa się płyn. Tylko po co ? To odpowietrzy układ ? Sorry za pytania ale to moja pierwsza mx5 i jeszcze się uczę.
———————————
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
Skoro wylewa się płyn to więcej się nie odpowietrzy samo. Pozostaje delikatnie rozgrzać do otwarcia termostatu i zobaczyć co wtedy się stanie, czy obieg będzie prawidłowy. Poczekaj do załączenia wentylatora chłodnicy, pozwól wystygnąć i uzupełnij płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem mx5 rocznik 2004.
Otóż od zawsze słyszałem podczas jazdy dźwięk tarcia w tylnej części samochodu. Ostatnimi czasy wymieniłem z tyłu zaciski hamulcowe, klocki oraz tarcze. Po całym zabiegu odpowietrzyłem układ i wyregulowałem ręczny.
Niestety podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej (szybka jazda raczej z zamkniętym dachem) wciąż słyszę ten szum(jakby tarcie klocków o tarczę hamulcową), z obu stron. Słyszę go ja jako kierowca jak i też ludzie z zewnątrz.
Czy mógł by mi ktoś proszę pomóc rozwiązać ten ptoblem?
Z góry dziękuję za wszelakie rozsądne odpowiedzi.
Ash
Jestem posiadaczem mx5 rocznik 2004.
Otóż od zawsze słyszałem podczas jazdy dźwięk tarcia w tylnej części samochodu. Ostatnimi czasy wymieniłem z tyłu zaciski hamulcowe, klocki oraz tarcze. Po całym zabiegu odpowietrzyłem układ i wyregulowałem ręczny.
Niestety podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej (szybka jazda raczej z zamkniętym dachem) wciąż słyszę ten szum(jakby tarcie klocków o tarczę hamulcową), z obu stron. Słyszę go ja jako kierowca jak i też ludzie z zewnątrz.
Czy mógł by mi ktoś proszę pomóc rozwiązać ten ptoblem?
Z góry dziękuję za wszelakie rozsądne odpowiedzi.
Ash