[ND1] turbo vs. bbr 200+
W którym kierunku iść ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Panowie, potrzeba mi pomocy by dodać dobrego wyboru turbo od bbr czy tuning wolnossącego na 200hp. Czy jest sens robić to drugie czy jak się ma kasę iść w turbo. Auto do codziennego użytku plus kilka torów rocznie. No i jeszcze która opcja jest bardziej podatna na dodatkowe konie w przyszłości ? Ja na tę chwilę skłaniam się do turbo ale to chyba tylko przez większą moc na papierze.. ktoś pomoże ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz ). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz ). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Auto mam od pół roku jak na tę chwilę to mam tylko ecutek a i program Bbr jeśli chodzi o moc. Brak mocy odczuwalny jest najbardziej na prostej na której można w zasadzie tylko wyprzedzać na torze Nie potrzebuje zaraz 300hp wydaje mi się że wystarczy mi te 250 stage 1 of Bbr ale I możliwe że właśnie te 200 plus będzie ok choć nie wiem czy da radę wyprzedzić powiedzmy type R z podobna mocą. No a druga sprawa by np na światłach nie zostać w tyle za elektrycznym Hyundaiem Boję się tego że tak jak mówisz będzie turbo i będzie mało ale zmarnować kasę na NA a potem robić turbo też szkoda No i sprawa wywalenia katalizatora w NA czy to jeszcze jest w stanie przejść badania spalin ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
1. Będą jak będzie moc
2. Jest
3. Jest potenza będzie ad08r
4. Czy chłodzenie silnika Turbo i NA czymś się różni ?
Te wszystkie zmiany mogę robić w jednym czasie, chodzi mi bardziej o dylemat w wyborze ile koni chłodzić
2. Jest
3. Jest potenza będzie ad08r
4. Czy chłodzenie silnika Turbo i NA czymś się różni ?
Te wszystkie zmiany mogę robić w jednym czasie, chodzi mi bardziej o dylemat w wyborze ile koni chłodzić
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
a może różnica jest stała i da się wykalkulować ile oszukuje ECU ? MMRS masz może fotki twoich zegarów dodatkowych bo nie potrafię znaleźć ?
Czy ktoś poza tym może wie czy mx5 z turbo mieści się w tych normach prawie to co na fotce ? czyli na wolnych obrotach CO poniżej 0.3% a około 3 tysięcy poniżej 0.2% no i te węglowodory poniżej 200 ?
Czy ktoś poza tym może wie czy mx5 z turbo mieści się w tych normach prawie to co na fotce ? czyli na wolnych obrotach CO poniżej 0.3% a około 3 tysięcy poniżej 0.2% no i te węglowodory poniżej 200 ?
- Załączniki
-
- test.jpg (53.33 KiB) Przejrzano 1975 razy
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Mam coś takiego...francmiko pisze: ↑17 lip 2019, 21:17a może różnica jest stała i da się wykalkulować ile oszukuje ECU ? MMRS masz może fotki twoich zegarów dodatkowych bo nie potrafię znaleźć ?
Czy ktoś poza tym może wie czy mx5 z turbo mieści się w tych normach prawie to co na fotce ? czyli na wolnych obrotach CO poniżej 0.3% a około 3 tysięcy poniżej 0.2% no i te węglowodory poniżej 200 ?
https://youtu.be/FZNwGxREZm4
Tuner, który stroił mi silnik stwierdził aby bazować na temperaturze z zegara i olać wskazania EcuTeka.
Całkiem fajne i nie drogie polecasz jakiś adapter na te sensory? jeśli masz je na filtrze oleju to wtedy już pewnie nie będzie miejsca na ewentualną chłodnicę oleju?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Grzesiu amen.grzes pisze: ↑17 lip 2019, 13:08hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz ). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
W pełni się zgadzam 200 konna wolnossącą nd to najlepsze co może być. W miarę tanio, bezawaryjnie i praktycznie od strzała można jechać na tor nie bojąc się że skończy się laweta.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- MMRS
- Donator
- Posty: 1772
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Szczerze mówiąc, muszę się zgodzić, a jeżeli ND2 z wałkami i strojeniem wyda 220 km to będzie przysłowiowa miazgapiwo pisze: ↑19 lip 2019, 13:40Grzesiu amen.grzes pisze: ↑17 lip 2019, 13:08hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz ). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
W pełni się zgadzam 200 konna wolnossącą nd to najlepsze co może być. W miarę tanio, bezawaryjnie i praktycznie od strzała można jechać na tor nie bojąc się że skończy się laweta.
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
to tylko trzeba poczekac na niezalezne wyniki dla walkow od BBR
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Po dzisiejszej wizycie na torze ECUTEK pokazał max 121 stopni temp oleju 67 okrążeń tor 3km długości były oczywiście przerwy auto naprawdę dostawało w dup... bez oszczędzania Ps. skłaniam się co raz bardziej to tych prawie 200 koni N/A myślę że to właśnie tyle mi dzisiaj zabrakło by dogonić s2000
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016