Mogą być wyrobione tuleje dyfra. Wejdź pod auto i sprawdź sobie czy nie masz luzu na wale
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy zbiornczki spryskiwacza w NA bez ABSu są zamienne P&P?
W sensie to z tym:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 6efe6458e9
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 6efe6458e9
W sensie to z tym:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 6efe6458e9
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 6efe6458e9
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
- Model: NA
- Wersja: Standard
- Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
- Kontakt:
Jak zdjac ramke soft topa z karoserii? Auto przygotowywuje do lakierowania i nie moge sobie z tym poradzic.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 lis 2018, 21:42
- Model: NC
Witam,
Co poradzicie na taką korozje nadkola? Da się coś samemu zrobić czy lepiej nie kombinować i od razu jechać do blacharza? Nie chce żeby to się rozprzestrzeniło a i tak widze że już przez ostatnie 3 miesiace sporo przybyło... A jeżeli tak, ile taka naprawa może kosztować orientacyjnie? 100 pln, 500, 1000?
Mój pierwszy post, także prosze o wyrozumiałość i wskazówki
Co poradzicie na taką korozje nadkola? Da się coś samemu zrobić czy lepiej nie kombinować i od razu jechać do blacharza? Nie chce żeby to się rozprzestrzeniło a i tak widze że już przez ostatnie 3 miesiace sporo przybyło... A jeżeli tak, ile taka naprawa może kosztować orientacyjnie? 100 pln, 500, 1000?
Mój pierwszy post, także prosze o wyrozumiałość i wskazówki
- Załączniki
-
- 2673ED8A-BFDA-47A0-8023-B6BAA47AB24E.jpeg (1.69 MiB) Przejrzano 2368 razy
-
- CF94AFC8-26DB-4237-A931-422F682FA796.jpeg (2.12 MiB) Przejrzano 2368 razy
Cześć! Może ktoś tutaj pomoże w diagnozie. Od jakiegoś czasu mam problem z płynnym ruszaniem. Przy dodawaniu gazu i puszczaniu sprzęgła auto przez moment „dławi się”, jak wskoczy na obroty to już jest okej. Jest takie jednorazowe „przycięcie” i spadają obroty w momencie odpuszczania sprzęgła. Trochę jakby przez sekundę nie dostał paliwa lub coś go przytkało. Często tak jest w korku itp. niezależnie czy silnik zimny czy zagrzany. Mechanik sprawdzał sprzęgło bo na to padły pierwsze podejrzenia i jest podobno okej. Świece wymienione. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Możesz to ogarnąć samemu ze znośnym efektem estetycznym o ile korozja nie wyszła poza rant (tę waską krawędź lakierowaną w kolorze nadwozia, równoległą do podłoża) Jeżeli korozja wlazła na pionową część blachy to bez lakierowania całego nadkola się nie obejdzie. Podejrzewam, że za materiały do ogarnięcia tego nie zapłacisz więcej niż 100-120 zeta. Finalnie i tak pewnie będziesz miał ten element do wymiany ale dobrze zrobiona zaprawka potrafi wytrzymać kilka lat więc IMO warto spróbować.Rugmaister pisze: ↑17 cze 2019, 19:20Witam,
Co poradzicie na taką korozje nadkola? Da się coś samemu zrobić czy lepiej nie kombinować i od razu jechać do blacharza? Nie chce żeby to się rozprzestrzeniło a i tak widze że już przez ostatnie 3 miesiace sporo przybyło... A jeżeli tak, ile taka naprawa może kosztować orientacyjnie? 100 pln, 500, 1000?
Mój pierwszy post, także prosze o wyrozumiałość i wskazówki
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
wolne obroty Ci nie falują poza tym? W NB/NBFL czasem brudna przepustnica/ poluzowana linka gazu potrafi dać taki objaw? Sprzęgło poza tym chodzi Ci normalnie?B23 pisze: ↑22 cze 2019, 12:52Cześć! Może ktoś tutaj pomoże w diagnozie. Od jakiegoś czasu mam problem z płynnym ruszaniem. Przy dodawaniu gazu i puszczaniu sprzęgła auto przez moment „dławi się”, jak wskoczy na obroty to już jest okej. Jest takie jednorazowe „przycięcie” i spadają obroty w momencie odpuszczania sprzęgła. Trochę jakby przez sekundę nie dostał paliwa lub coś go przytkało. Często tak jest w korku itp. niezależnie czy silnik zimny czy zagrzany. Mechanik sprawdzał sprzęgło bo na to padły pierwsze podejrzenia i jest podobno okej. Świece wymienione. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
Cześć! Przepustnica była czyszczona, objawy dalej występują. Poza tym sprzęgło wydaje się chodzić normalnie, poleciłem mechanikowi sprawdzenie ale twierdził że jeszcze wszystko jest z nim okej. Mam wrażenie że mocy "od dołu" ubyło, ciężko jest bardziej dynamicznie ruszyć. Wcześniej miałem wrażenie że auto było bardziej zrywne. Jak już wkręci się na obroty wydaje się być okej, jednak przyspieszenie jest jakby słabsze (może to kwestia przyzwyczajenia). Jakieś inne pomysły niż przepustnica? Jak sprawdzić czy linka gazu jest poluzowana?
Chcę zapakować to: https://pl.aliexpress.com/item/32771024 ... 3c00Pre3rm
Podobno parę osób (w tym za granicą) to ma i działa dobrze.
Miałem. Działało sezon, potem stopniowo przestawały działać kolejne ledy. Albo trafiłem słaby egzemplarz, albo one tak mają.BetPay pisze:Chcę zapakować to: https://pl.aliexpress.com/item/32771024 ... 3c00Pre3rm
Podobno parę osób (w tym za granicą) to ma i działa dobrze.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Nie miałeś problemów z instalacją? Bo jeśli "działa" to zaryzykuję, duże pieniądze to nie są3ka pisze: ↑02 lip 2019, 21:11Miałem. Działało sezon, potem stopniowo przestawały działać kolejne ledy. Albo trafiłem słaby egzemplarz, albo one tak mają.BetPay pisze:Chcę zapakować to: https://pl.aliexpress.com/item/32771024 ... 3c00Pre3rm
Podobno parę osób (w tym za granicą) to ma i działa dobrze.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Jedyny problem z instalacją, to w moim przypadku konieczność przelutowania tej części która wchodzi w oprawkę (w zestawie przychodzą oba typy) jak trafisz prawidłowy to nic nie musisz rzeźbić. Dodatkowo ja dokładam przekaźnik, by po zapaleniu pozycji/mijania dzienne gasły.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Witam:)
Panowie NBFL 2004, Czy można jakoś wyłączyć brzęczyk od niezapiętych pasów?
Panowie NBFL 2004, Czy można jakoś wyłączyć brzęczyk od niezapiętych pasów?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Pod fotelem przy klamrze masz kabel i złączkę. Zewrzyj na stałeTomai pisze:Witam:)
Panowie NBFL 2004, Czy można jakoś wyłączyć brzęczyk od niezapiętych pasów?
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Działa Dziękujęturbo pchała pisze: ↑03 lip 2019, 6:33Pod fotelem przy klamrze masz kabel i złączkę. Zewrzyj na stałeTomai pisze:Witam:)
Panowie NBFL 2004, Czy można jakoś wyłączyć brzęczyk od niezapiętych pasów?
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
PS. Czy da się zrobić ten sam manewr w Maździe 6 ? Też 2004?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- szy
- Donator
- Posty: 741
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Nie mam vinu w okienku na szybie, tylko na podłodze.TerminatorPi pisze: ↑03 lip 2019, 17:36Czy macie w ND VIN widoczny w okienku na dole przedniej szyby po stronie kierowcy, czy tylko w dziurze na podłodze u pasażera? (I oczywiście na naklejce 'pod drzwiami' pasażera, ale to tylko naklejka).
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Uff. Okienko (i doświadczenia z innych samochodów) sugerowały, że coś jest z Dyzią nie tak. Dzięki za uspokojenieszy pisze: ↑03 lip 2019, 19:13Nie mam vinu w okienku na szybie, tylko na podłodze.TerminatorPi pisze: ↑03 lip 2019, 17:36Czy macie w ND VIN widoczny w okienku na dole przedniej szyby po stronie kierowcy, czy tylko w dziurze na podłodze u pasażera? (I oczywiście na naklejce 'pod drzwiami' pasażera, ale to tylko naklejka).
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Spodobało mi na KJSie na XXX leciu i myślę o pojechaniu na rundę MC.
Miałem natomiast problem z hamulcami - po okrążeniu przestały hamować. Mam small braki i kloci z zestawu IL Motorsport.
Mam auto bez ABS i wcześciej miałem jakieś dużo lepsze klocki, ale działało wszystko 0-1 i non stop blokowałem koło przy mocniejszym hamowaniu.
Jakie klocki do small brake bez ABS na codzień i co jakiś czas track day polecacie?
Miałem natomiast problem z hamulcami - po okrążeniu przestały hamować. Mam small braki i kloci z zestawu IL Motorsport.
Mam auto bez ABS i wcześciej miałem jakieś dużo lepsze klocki, ale działało wszystko 0-1 i non stop blokowałem koło przy mocniejszym hamowaniu.
Jakie klocki do small brake bez ABS na codzień i co jakiś czas track day polecacie?
Wymień na Bigbrake.Verteru pisze: ↑09 lip 2019, 10:56Spodobało mi na KJSie na XXX leciu i myślę o pojechaniu na rundę MC.
Miałem natomiast problem z hamulcami - po okrążeniu przestały hamować. Mam small braki i kloci z zestawu IL Motorsport.
Mam auto bez ABS i wcześciej miałem jakieś dużo lepsze klocki, ale działało wszystko 0-1 i non stop blokowałem koło przy mocniejszym hamowaniu.
Jakie klocki do small brake bez ABS na codzień i co jakiś czas track day polecacie?
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli blokujesz koła to znaczy że najsłabszym elementem jest opona. Zmień gumy na bardziej przyczepne. Czucie hamulca poprawiają przewody w oplocie i rozpórka pompy hamulcowej (ponoć) nie zaszkodzi też odpowietrzyć układ i sprawdzić skok pedału hamulca. Co do klocka to z torowych koledzy Ci pewnie polecą stoptecha. Ja nie używałem ale jak Ci nie przeszkadza piszczenie i pył na felgach to żółte EBC i mintexy 1144 dają lepsze czucie hamulca niż cywilny klocek. Z cywilnych dobrze wspominam ferrodo
Jak koledzy piszą, zmień opony na przyczepne, stalowy oplot, rozpórka/podpora pompy. Poćwicz, hamulce nie działają 0-1 tylko mają być dozowalne/wyczuwalne pod nogą. Zadziałanie ABS nie jest pożądane, pod nogą masz wyczuć hamulec do granicy zablokowania koła. Pamiętaj też że ABS nie skraca drogi hamowania.
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Jeszcze raz wytłumaczę o co chodzi. Zakupiłem auto z dobrymi klockami przód, ale przy awaryjnych hamowaniach blokowałem koła. Dlatego zmieniłem klocki na zwykłe z zestawu na kmparts. Bylem z nich bardzo zadowolony, bo były miękkie. W ten weekend byłem na KJS i hamulce wysiadły praktycznie po kilku hamowaniach. Szukam więc kompromisu gdzie przejadę te 10 okrążeń, ale jak mi wyjedzie ciężarówka to zahamuje w panice, a niestety panika ma to do siebie, że nie ma wtedy możliwości szukać tego jednego stopnia kiedy hamulce hamują, a nie blokują koła Opony to Uniroyal Rainsport założone w sumie po zmianie klocków może to faktycznie ma duże znaczenie.wojteks pisze: ↑09 lip 2019, 22:02Jak koledzy piszą, zmień opony na przyczepne, stalowy oplot, rozpórka/podpora pompy. Poćwicz, hamulce nie działają 0-1 tylko mają być dozowalne/wyczuwalne pod nogą. Zadziałanie ABS nie jest pożądane, pod nogą masz wyczuć hamulec do granicy zablokowania koła. Pamiętaj też że ABS nie skraca drogi hamowania.