Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
To i ja się dorzucę z pytaniem - rozglądam się za oponami do daily, rozmiar 245/40R19. Póki co moje moje typy to:
1. Continental sport contact 6
2. Pirelli pzero pz4 SC
3. Goodyear assymetric 5
4. Hankook S1 evo3
Z ww opon jeździłem tylko na Pirelli. Zależy mi na przyzwoitej uniwersalności sucho/deszcz, fajnym prowadzeniu (w miarę sztywna ścianka itp) i generalnie dobrej przyczepności.
Patrząc na testy skłaniam się ku Conti, ale może ktoś ma jakieś doświadczenia z którąś z tych opon albo w ogóle jakieś inne propozycje?
1. Continental sport contact 6
2. Pirelli pzero pz4 SC
3. Goodyear assymetric 5
4. Hankook S1 evo3
Z ww opon jeździłem tylko na Pirelli. Zależy mi na przyzwoitej uniwersalności sucho/deszcz, fajnym prowadzeniu (w miarę sztywna ścianka itp) i generalnie dobrej przyczepności.
Patrząc na testy skłaniam się ku Conti, ale może ktoś ma jakieś doświadczenia z którąś z tych opon albo w ogóle jakieś inne propozycje?
Muchalki pilot sport 4s odrzucasz?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
4s w tym rozmiarze jest w mało którym sklepie i ma ceny ok 1700-1800 za sztukę, gdzie pozostałe opony to ok 2600-3200 za komplet. W podobnej cenie co konkurencja jest od Michelin PS4 i PSS. Na PS4 jeździłem i jest ok, chociaż dość plastelinowy w czuciu, a to był dużo (ok 400kg) lżejszy samochód niż mój.
Tak faktycznie jakąś porąbana cena. To moja jeszcze jedna propozycja do kolekcji
Goodyear Eagle F1 Supersport (r,rs)zamiast assymetric 5
https://www.unigum.pl/aktualnosci/41-20 ... linia-opon
https://www.12opony.pl/cgi-bin/rshop.pl ... 4138%7C255
Goodyear Eagle F1 Supersport (r,rs)zamiast assymetric 5
https://www.unigum.pl/aktualnosci/41-20 ... linia-opon
https://www.12opony.pl/cgi-bin/rshop.pl ... 4138%7C255
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
No tak. Większość to i tak nowości więc o opinię będzie ciężko.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- AaaA
- Donator
- Posty: 618
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Co do opon to troche moze namieszam tym miatowym torowym testem: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Mam Conti Premium Contact 6 na codzień w MX-5 i jest to świetna guma. Wcześniej miałem Michelina PS4 i teraz widzę że Conti dużo lepsze!AaaA pisze: ↑28 maja 2019, 15:33Co do opon to troche moze namieszam tym miatowym torowym testem: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
dorzuce pelniejsza wersje:
http://colesa.ru/test/60577
mozna sie ejdynie przyczpic ze to test z ruskiego podworka wiec pewnie ostro sponsorowany. no ale mimo to ciekawie. trofeo r wygrywa tak jak wszedzie czyli mozna kupowac w ciemno. co do a052 rozne testy pokazuja roznie. raz jest bardzo niewielka roznica miedzy ad08r a a052 a tu dosc znaczaca. hankook ewidentnie twardy. kazdy to mowi ze potrzebuje grzania. widac lekka miatka nie potrafi dogrzac tej gumy. ogolnie fajny test
http://colesa.ru/test/60577
mozna sie ejdynie przyczpic ze to test z ruskiego podworka wiec pewnie ostro sponsorowany. no ale mimo to ciekawie. trofeo r wygrywa tak jak wszedzie czyli mozna kupowac w ciemno. co do a052 rozne testy pokazuja roznie. raz jest bardzo niewielka roznica miedzy ad08r a a052 a tu dosc znaczaca. hankook ewidentnie twardy. kazdy to mowi ze potrzebuje grzania. widac lekka miatka nie potrafi dogrzac tej gumy. ogolnie fajny test
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
co tej miacie dach nadmuchalo??
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Myślę że to kwestia klatki i tego by w kasku się zmieścić z dachem.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 lut 2010, 9:14
- Lokalizacja: Łódź
Cześć, mam drobne pytanie. Pierwszy raz zmieniam oponki na inny rozmiar niż standardowy i czy 215/50/r17 spokojnie wejdą do Mx-5 NC? Czy nic nie obciera?
Sebastian
Sebastian
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Do kozy wejdą na pewno, ale po co jak to będzie okropnie wyglądać najpewniej?PanzerGlowa pisze: ↑30 maja 2019, 21:36Cześć, mam drobne pytanie. Pierwszy raz zmieniam oponki na inny rozmiar niż standardowy i czy 215/50/r17 spokojnie wejdą do Mx-5 NC? Czy nic nie obciera?
Sebastian
Różnica średnic to ponad 30mm w porównaniu do seryjnej, po co Ci to?PanzerGlowa pisze: ↑30 maja 2019, 21:36Cześć, mam drobne pytanie. Pierwszy raz zmieniam oponki na inny rozmiar niż standardowy i czy 215/50/r17 spokojnie wejdą do Mx-5 NC? Czy nic nie obciera?
Sebastian
Chyba że chodziło Ci o 215/45R17? Wtedy to ma już większy sens (sam tak miałem w NC)
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 lut 2010, 9:14
- Lokalizacja: Łódź
Tak, tak mea culpa .... Chodziło mi o 215/45/R17 lub ostatecznie zostanę przy 205/45/R17... Sama myśl jaka za mną chodziła to po prostu podnieść troszkę auto, przy jak najmniejszej utracie wizualnego efektu. Pochodzę ze wspaniałego miasta Łódź, gdzie można bez problemowo wydać nowy podręcznik z przekleństwami za ciągłe stanie w korkach, a jak już korków nie ma to bierzesz udział w "camel trophy" Czyli rozumiem, że 215/45 mogę wstawić. Dzięki za odpowiedź.
Mam jeszcze drobne pytanie - ale to na przyszłość. Obecnie mam standardowe felgi 17 - 7 - ET55 - spodobał mi się pewien komplet Japan Racing JR3 o konfiguracji 17 - 7 - ET40... Według moich obliczeń felga przesunie mi się o 15 mm na zewnątrz. Jakoż, że pod kątem technicznym jestem noga - czy możecie mi powiedzieć, czy te 15 mm na zewnątrz na każdej ze stron jest wizualnie w porządku i samochód nie zaczyna przypominać karocy?
Mam jeszcze drobne pytanie - ale to na przyszłość. Obecnie mam standardowe felgi 17 - 7 - ET55 - spodobał mi się pewien komplet Japan Racing JR3 o konfiguracji 17 - 7 - ET40... Według moich obliczeń felga przesunie mi się o 15 mm na zewnątrz. Jakoż, że pod kątem technicznym jestem noga - czy możecie mi powiedzieć, czy te 15 mm na zewnątrz na każdej ze stron jest wizualnie w porządku i samochód nie zaczyna przypominać karocy?
Kwestia wizualna to kwestia subiektywna - jednemu będzie się podobać, innemu nie Bez obniżenia nie będzie to raczej za fajnie leżeć, jeśli dobrze pamiętam może nawet nieco wystawać.
Jeżdżę na 215/45r17 po Łodzi i jest całkiem spoko, ale to znów subiektywna kwestia
Jeżdżę na 215/45r17 po Łodzi i jest całkiem spoko, ale to znów subiektywna kwestia
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 lut 2010, 9:14
- Lokalizacja: Łódź
Zgadza się... Właśnie dlatego pytam bo na oponeo.pl jest napisane, że te felgi:
"Felgi aluminiowe Japan Racing JR3 Matt Black 7,00x17 5x100,00 / 5x114,30 ET40,00 pasują do poniższych modeli aut. Listę silników w ramach modelu sprawdzisz po najechaniu kursorem na wybrane auto.
Mazda MX-5 Cabrio III (2005 - 2015)"
Czyli niby pasuje... no ale niestety - może pasować i może "pasować" Może jednak ktoś miał doświadczenie z takim rozmiarem?
Chyba nocą i na W-Z :p Ja niestety mam "przyjemność" przebijania się przez legionów...
"Felgi aluminiowe Japan Racing JR3 Matt Black 7,00x17 5x100,00 / 5x114,30 ET40,00 pasują do poniższych modeli aut. Listę silników w ramach modelu sprawdzisz po najechaniu kursorem na wybrane auto.
Mazda MX-5 Cabrio III (2005 - 2015)"
Czyli niby pasuje... no ale niestety - może pasować i może "pasować" Może jednak ktoś miał doświadczenie z takim rozmiarem?
Chyba nocą i na W-Z :p Ja niestety mam "przyjemność" przebijania się przez legionów...
Jeśli nie zamierzasz obniżać auta, to pozostań przy seryjnym ET, góra 50...Mam jeszcze drobne pytanie - ale to na przyszłość. Obecnie mam standardowe felgi 17 - 7 - ET55 - spodobał mi się pewien komplet Japan Racing JR3 o konfiguracji 17 - 7 - ET40... Według moich obliczeń felga przesunie mi się o 15 mm na zewnątrz. Jakoż, że pod kątem technicznym jestem noga - czy możecie mi powiedzieć, czy te 15 mm na zewnątrz na każdej ze stron jest wizualnie w porządku i samochód nie zaczyna przypominać karocy?
Jeśli obniżysz auto to wręcz musisz zmienić na ET40 bo inaczej koła "pochowają" się w nadkolach i efekt wizualny będzie kiepski.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 lut 2010, 9:14
- Lokalizacja: Łódź
No nie zamierzam... Zszedłem do ET48.
Oponki tak jak pisaliśmy wcześniej. Dziękuję wszystkim za pomoc i radę.
Oponki tak jak pisaliśmy wcześniej. Dziękuję wszystkim za pomoc i radę.
Jakie opony polecacie w rozmiarze 205/45/16?
Przez chwilę jeździłem na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 i w porównaniu do 205/40/17 z niższej klasy (Fulda SportControl lub SportControl2) był DRAMAT... Trzeba przyznać, że opona ładnie trzymała na suchym i mokrym, ale potrafiła nagle się odkleić całkowicie, a ścianki tak się uginały na zakrętach, że Miata z mega przewidywanego miejskiego gokarta zyskała feeling motorówki...
Przeczytawszy większość tematu mam kompletny mętlik w głowie. Tym bardziej, że zwykle pisze się o oponie, bez podawania informacji o rozmiarze z którym się miało do czynienia.
Czy ktoś w tym rozmiarze latał na tych Goodyearkach latał i ma porównanie do Rainsportów lub SportControl? Zastanawiam się coraz bardziej nad NS-2R.
Przez chwilę jeździłem na Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 i w porównaniu do 205/40/17 z niższej klasy (Fulda SportControl lub SportControl2) był DRAMAT... Trzeba przyznać, że opona ładnie trzymała na suchym i mokrym, ale potrafiła nagle się odkleić całkowicie, a ścianki tak się uginały na zakrętach, że Miata z mega przewidywanego miejskiego gokarta zyskała feeling motorówki...
Przeczytawszy większość tematu mam kompletny mętlik w głowie. Tym bardziej, że zwykle pisze się o oponie, bez podawania informacji o rozmiarze z którym się miało do czynienia.
Czy ktoś w tym rozmiarze latał na tych Goodyearkach latał i ma porównanie do Rainsportów lub SportControl? Zastanawiam się coraz bardziej nad NS-2R.
A moje odczucia z assymwtrikami się pokrywają. U mnie starły się napisy boczne tak opona się wykładała na zakrętach. Barki boczne dość szybko się wytarły. I opona bardzo nieprzewidywalna na granicy przyczepności. Nigdy nie wiedziałem czy auto się już zaczyna obracać czy to tylko bok opony się ugiął. I fakt opony świetnie trzymały na mokrym i na ulicy do momentu szybszego wjechania na 100% w zakręt i wtedy czar tych opon pryskał.
Polecam ad08r.
Polecam ad08r.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Piwo, wszystko tak jak mówisz! Najdziwniejsze uczucie było, gdy faktycznie nie wiedziało się czy opona jest położona, czy się już odkleiła i przydałaby się kontra.
Koszmar.
AD08R ma dużo sztywniejszy bok? W jakiej cenie kupiłeś, bo terez w tym rozmiarze kwoty za szt. są kosmiczne. :/
Miałeś może doczynienia z NS-2R?
Koszmar.
AD08R ma dużo sztywniejszy bok? W jakiej cenie kupiłeś, bo terez w tym rozmiarze kwoty za szt. są kosmiczne. :/
Miałeś może doczynienia z NS-2R?
Ad08r ma bardzo sztywny bok. Podobny do r888. ja bardzo lubiłem na nich jezdzic. Auto na prawdę dawało tyle czucia niedostępnego dla większości opon uhp. Więcej po przesiadce na chwalone sport cup2 wyczucie spadło a boki tej ostatniej były dużo miększe niż Ad08r.
Ja miałem 225/45r17. Nie znam obecnie cen ad08r. Możliwe że są nieopłacalne. Ns2r nie używałem ale osoby parę postów wyżej je chwaliły.
Ja miałem 225/45r17. Nie znam obecnie cen ad08r. Możliwe że są nieopłacalne. Ns2r nie używałem ale osoby parę postów wyżej je chwaliły.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Na zdjęciu masz AD08R w akcji podczas skrętu...Graham pisze: ↑27 cze 2019, 10:53Piwo, wszystko tak jak mówisz! Najdziwniejsze uczucie było, gdy faktycznie nie wiedziało się czy opona jest położona, czy się już odkleiła i przydałaby się kontra.
Koszmar.
AD08R ma dużo sztywniejszy bok? W jakiej cenie kupiłeś, bo terez w tym rozmiarze kwoty za szt. są kosmiczne. :/
Miałeś może doczynienia z NS-2R?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ns2r to genialna opona Daily jeśli nie przeszkadza Ci hałas. Jest twarda, klei na niskich temperaturach i świetnie radzi sobie w deszczu. Na suchy trackday powyżej 15*C za to się już nie nadaje. No chyba że Time Attack gdzie chcesz ją szybko dograć. Aczkolwiek r1r będzie do trgo lepszy.
Na mokry tor super, w deszczu na torze jeszcze nie jeździłem. Mam 230KM więc trochę mocy jest a ta opona klei zawsze. Bardzo polecam.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Na mokry tor super, w deszczu na torze jeszcze nie jeździłem. Mam 230KM więc trochę mocy jest a ta opona klei zawsze. Bardzo polecam.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60