Rezerwa paliwa ND
Moderator: Moderatorzy
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Jaka jest rezerwa paliwa w ND?
Zbiornik chyba ma 45 litrów. U mnie zaczyna palić się rezerwa są ok 3 kreski, później spada aż do 1 kreski i na stacji wchodzi pod korek tylko niecałe 35 litrów. Testował ktoś ile ta rezerwa faktyczie ma? bo mnie wychodzi że jak już wg wskaźników prawie paliwa nie ma to jest blisko 10 litrów
Jeszcze druga sprawa: czy gdzieś można wyświetlić zasięg?
I trzecia: czy Wam wychodzi z dystrybutora czyli faktyczne spalanie mniejsze i to min 0.5 a nawet 1.0 litra mniej niż z komputera? (zawsze miałem odwrotnie).
We Fiacie to nic nie wiedzą i mówią to takie "porypane japońskie wynalazki"
Zbiornik chyba ma 45 litrów. U mnie zaczyna palić się rezerwa są ok 3 kreski, później spada aż do 1 kreski i na stacji wchodzi pod korek tylko niecałe 35 litrów. Testował ktoś ile ta rezerwa faktyczie ma? bo mnie wychodzi że jak już wg wskaźników prawie paliwa nie ma to jest blisko 10 litrów
Jeszcze druga sprawa: czy gdzieś można wyświetlić zasięg?
I trzecia: czy Wam wychodzi z dystrybutora czyli faktyczne spalanie mniejsze i to min 0.5 a nawet 1.0 litra mniej niż z komputera? (zawsze miałem odwrotnie).
We Fiacie to nic nie wiedzą i mówią to takie "porypane japońskie wynalazki"
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dasz linka do tej recenzji?
BTW u mnie najczęściej realne spalanie jest 0.5 do 0.8l/100 km wyższe niż pokazuje komputer.
Co do rezerwy, to jest ona potężną. Dudek_t kiedyś zatankował chyba ponad 42 litry... A tankowanie przy zasięgu 0 km do pierwszego odbicia najczęściej skutkuje zalaniem 35-40 litrów.
BTW u mnie najczęściej realne spalanie jest 0.5 do 0.8l/100 km wyższe niż pokazuje komputer.
Co do rezerwy, to jest ona potężną. Dudek_t kiedyś zatankował chyba ponad 42 litry... A tankowanie przy zasięgu 0 km do pierwszego odbicia najczęściej skutkuje zalaniem 35-40 litrów.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A zasięg pokazuje się po naciśnieciu kilka razy info na kierownicy. Lewy wyświetlacz od obrotomierza.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tak, w ND jest duża rezerwa (przy czym nie mówię o momencie, w którym zapala się "bida", tylko ile zostało w zbiorniku kiedy wskaźnik pozostałego zasięgu pokazuje praktycznie opary). Największe dotąd tankowanie miałem na poziomie 36,5 litra (a wskaźnik pokazywał jakieś 30km zasięgu, czyli teoretycznie powinno było zostać ze dwa-trzy litry). Formalnie rzeczywiście zbiornik ma 45 litrów. Wszystkie kwity tak twierdzą. Instrukcja (strona 4-26 wersji z 2017 roku) zaleca, aby zbiornik był zawsze wypełniony przynajmniej w 1/4.
Owszem, w ND (nie wiem jak w 124) można wyświetlić pozostały zasięg. Przynajmniej w wersji B zegarów.
A co do spalania, to u mnie zwykle wychodzi ok. 0,3-0,5 litra więcej niż komputer pokazuje.
Owszem, w ND (nie wiem jak w 124) można wyświetlić pozostały zasięg. Przynajmniej w wersji B zegarów.
A co do spalania, to u mnie zwykle wychodzi ok. 0,3-0,5 litra więcej niż komputer pokazuje.
Czemu akurat skypassion?mike_d pisze: ↑13 maja 2019, 19:50viewtopic.php?f=56&t=28050&view=unread#unread
coś mi się obiło o uszy że jest techniczny powód tej rezerwy - Sky Passion zdaje się nie lubi pustego baku
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Ja zatankowałem najwięcej 39,34 l - wracałem do domu i zostało mi ok 30 km po wyświetleniu komunikatu o 0 km zasięgu, więc stwierdziłem, że dojadę, chociaż nie powiem, lekki dyskomfort w trakcie jazdy z tym żółtym i pulsującym 0 km był. A przy dystrybutorze okazało się, że jeszcze z 5 l zapasu w baku chlupało...
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 sie 2018, 10:25
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyFreedom
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie chodzi o pompę paliwową w baku. Jeżdżenie na rezerwie naraża ją na nieefektywne chłodzenie.
- MaciekW
- Donator
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
- Model: ND
- Wersja: 2.0 SkyPassion
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Cóż, ten typ jak widać tak ma. W mojej to samo - według wskaźnika w baku opary, a do pełna wchodzi niecałe 40 litrów, a nawet bliżej 35.
Zgłaszałem to jeszcze na gwarancji, niby sprawdzili i stwierdzili, że wszystko OK - a ja odniosłem wrażenie, że doskonale wiedzą, że coś nie halo. Albo nie potrafią sobie z tym poradzić, albo rzeczywiście z jakiegoś powodu tak ma być - bo przecież w którym z ASO by to w końcu naprawili - a jak widać, wszędzie to samo.
Zgłaszałem to jeszcze na gwarancji, niby sprawdzili i stwierdzili, że wszystko OK - a ja odniosłem wrażenie, że doskonale wiedzą, że coś nie halo. Albo nie potrafią sobie z tym poradzić, albo rzeczywiście z jakiegoś powodu tak ma być - bo przecież w którym z ASO by to w końcu naprawili - a jak widać, wszędzie to samo.
Szczerze to mam na to wywalone. Jak gdzieś jadę w trasę i mam średnie spalanie poniżej 7 litrów na 100 to wiem że bankowo na zasięgu 0km przejadę jeszcze 60-70km choćby nie wiem co. I to wykorzystuje bo pojemność baku jest śmiesznie mała i dodatkowo obniżona przez tą dziwnie skalibrowaną "rezerwę". W Fiacie bankowo jest tak samo. Przy spokojnej jeździe na zasięgu 0km zrobię 100km - jestem pewien.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Może, ale jednak inny silnik, więc kto wie...
Ale to niezdrowe. Im więcej powietrza w zbiorniku tym szybciej utlenia się blacha, z której jest zrobiony. Myśl o kolejnych pokoleniach, nie katuj Miaty
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
To on nie jest z tworzywa sztucznego jak w większości aut obecnie?pistenbully pisze: ↑14 maja 2019, 14:01Im więcej powietrza w zbiorniku tym szybciej utlenia się blacha, z której jest zrobiony.
Może zbiornik ma dużą powierzchnię podstawy w stosunku do wysokości a ponieważ wcale nie mała liczba użytkowników jeździ dość ostro w zakrętach to istnieje prawdopodobieństwo zassania powietrza jak się paliwo przemieszcza przy takiej zabawie.
Psychicznie nie lubię jeździć za długo na rezerwie bo trochę kiepsko popychać później z sandała kilka km na stację i z powrotem
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Oj, żarcik, żarcik...mojo pisze: ↑14 maja 2019, 14:10To on nie jest z tworzywa sztucznego jak w większości aut obecnie?pistenbully pisze: ↑14 maja 2019, 14:01Im więcej powietrza w zbiorniku tym szybciej utlenia się blacha, z której jest zrobiony.
Myślę że jedyne wytłumaczenie tej kuriozalnej rezerwy to właśnie jazda w zakrętach i inne "szaleństwa". Tyle że chyba w innych Mazdach jest tak samo więc cholera wie po co to jest. W niczym to autu nie szkodzi a dyskomfort był tylko przez pierwsze dwa razy, później już wiadomo ile można przejechać i stresu zero
Raczej przytarcie/zatarcie pompy paliwowej (ona jest chłodzona i smarowana benzyną) i/lub zapowietrzenie układu paliwowego, a pompa wysokiego ciśnienia (wtrysk bezpośredni) bardzo tego nie lubi. Jak zacznie opiłkować, to pompa i wtryski do wymiany.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Dlaczego żarcik Do wersji C bo takie udało mi się w necie namierzyć jest właśnie z blachy to i może w D równieżpistenbully pisze: ↑14 maja 2019, 18:03Oj, żarcik, żarcik...mojo pisze: ↑14 maja 2019, 14:10To on nie jest z tworzywa sztucznego jak w większości aut obecnie?pistenbully pisze: ↑14 maja 2019, 14:01Im więcej powietrza w zbiorniku tym szybciej utlenia się blacha, z której jest zrobiony.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
...że zżera.mojo pisze: ↑15 maja 2019, 17:01Dlaczego żarcik Do wersji C bo takie udało mi się w necie namierzyć jest właśnie z blachy to i może w D również
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 sie 2018, 10:25
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyFreedom
- Lokalizacja: Kraków
Święta prawda.
Kiedyś e36 opornie zapaliło ze dwa razy. Za pół roku pod biedronką musiałem podnosić kanapę i kluczem walnąć w zbiornik celując w pompę żeby ruszyła. A za następne pół roku w garniturze, po egzaminie, 300km od domu wymieniałem pompę na chodniku.
Od tamtego czasu staram się nie jeździć na rezerwie.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
No i to jest rzeczowe uzasadnienie. Lepiej uczyć się na cudzych doświadczeniach, zdecydowanie mniej boli i....więcej kasy zostaje w portfeluMichałJerzy pisze: ↑23 maja 2019, 21:59Święta prawda.
Kiedyś e36 opornie zapaliło ze dwa razy. Za pół roku pod biedronką musiałem podnosić kanapę i kluczem walnąć w zbiornik celując w pompę żeby ruszyła. A za następne pół roku w garniturze, po egzaminie, 300km od domu wymieniałem pompę na chodniku.
Od tamtego czasu staram się nie jeździć na rezerwie.
Mam inne doświadczenia. W sumie każdym swoim samochodem jeżdżę do "oparów" i wiem ile mogę przejechać na zasięgu "0km". Większością zrobiłem ponad 200k km i w żadnym z pompą paliwa nigdy nie było problemów. Zarówno diesle i benzyny. Jedynie przy LPG staram się utrzymywać minimum 1/4 baku z noPb żeby chłodzenie było w miarę prawidłowe. Nawet jeśli po 10 latach pompa padnie to trudno. Zaoszczędzony czas na częstsze tankowania na przestrzeni lat - bezcenny.
W silnikach z pośrednim wtryskiem nie zrobi takiego problemu jak z wtryskiem bezpośrednim. Brak smarowania pompy wysokiego ciśnienia (tej przy silniku) może spowodować poważniejsze szkody.
A jak ciężko jest zbudować trwałą pompę wysokiego ciśnienia, smarowaną benzyną (smarowanie ropą to pikuś), to możecie się przekonać szukając (np. w google) perypetie silnika BMW N53
A jak ciężko jest zbudować trwałą pompę wysokiego ciśnienia, smarowaną benzyną (smarowanie ropą to pikuś), to możecie się przekonać szukając (np. w google) perypetie silnika BMW N53
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 sie 2018, 10:25
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyFreedom
- Lokalizacja: Kraków
W starym mercedesie miałem pompę na zewnątrz w okolicy prawego tylnego nadkola. Poziom benzyny w baku był dla niej bez znaczenia. Wiele innych marek też ma podobne rozwiązanie,.
To już zaczyna być filozoficzna dywagacja. Ja np. mam napięty grafik przez 7 dni w tygodniu. Jadę kiedy mam na to chwilę / ochotę / paczkomat przy okazji / kiedy przewiduję żeby to zrobić teraz a nie o 5 rano pojutrze. Ale nie o tym mowa.
Chciałem tylko zwrócić uwagę na prawdopodobną techniczną przyczynę specyficznego funkcjonowania wskaźnika rezerwy i zaleceń w instrukcji obsługi samochodu.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Raptem 30 km na wskazaniu zasięgu 0 km i wlałem aż 40.5 litra (jak zawsze tankuję do pierwszego odbicia). Jednak trzeba uważać. Kto wie ile było jeszcze w baku.
- Załączniki
-
- 20190525_085848.jpg (1.08 MiB) Przejrzano 3291 razy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Uff myślałem że 42 litry. Ale postanowiłem, że więcej tak nie będę robił.