ND 2017 - zwiększenie mocy
może ktoś poleci dobry i sprawdzony warsztat
Moderator: Moderatorzy
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Czołem wszystkim, mam pytanie-prośbę. Czy moglibyście polecić jakiś zaufany, sprawdzony i najlepiej przetestowany osobiście warsztat, który podjąłby się wykonania kompleksowo podniesienia mocy w ND 160KM?
Auto robi u mnie za samochód na co dzień i w związku z ilością przejeżdżanych nim kilometrów (w 14 miesięcy wyszło mi jakieś 63.000 km), a co za tym idzie, w związku z niekończącymi się zmaganiami z ciężarówkami, kierownikami co jeżdżą na zderzaku za ciężarówką i jeszcze tymi kierownikami co jeżdżą na zderzaku tych ostatnich oczywiście bez zamiaru wyprzedzenia, stwierdziłem, że przydałoby się jednak nieco więcej pary pod stopą niż fabryczne 160 KM... Po początkowej myśli o zmianie auta doszedłem do wniosku, że może lepiej byłoby jednak dołożyć kompresor albo turbo (jakoś ciężko byłoby mi chyba jednak jeździć nie-mx5 ). Problem jest taki, że nie mam ani możliwości, ani czasu, żeby się samodzielnie grzebać z modyfikacjami, podobnie jak nie ma opcji, żeby sobie sam pojechał do UK i tam zlecił modyfikacje ekipie z BBR. Potrzebowałbym kogoś na miejscu - tak, żeby zamówił co trzeba, przygotował co trzeba i później to założył, wystroił i generalnie, żeby to ładnie jeździło. Oczywiście za uczciwą opłatą. Może ktoś jest w stanie polecić solidnego mechanika?
Auto robi u mnie za samochód na co dzień i w związku z ilością przejeżdżanych nim kilometrów (w 14 miesięcy wyszło mi jakieś 63.000 km), a co za tym idzie, w związku z niekończącymi się zmaganiami z ciężarówkami, kierownikami co jeżdżą na zderzaku za ciężarówką i jeszcze tymi kierownikami co jeżdżą na zderzaku tych ostatnich oczywiście bez zamiaru wyprzedzenia, stwierdziłem, że przydałoby się jednak nieco więcej pary pod stopą niż fabryczne 160 KM... Po początkowej myśli o zmianie auta doszedłem do wniosku, że może lepiej byłoby jednak dołożyć kompresor albo turbo (jakoś ciężko byłoby mi chyba jednak jeździć nie-mx5 ). Problem jest taki, że nie mam ani możliwości, ani czasu, żeby się samodzielnie grzebać z modyfikacjami, podobnie jak nie ma opcji, żeby sobie sam pojechał do UK i tam zlecił modyfikacje ekipie z BBR. Potrzebowałbym kogoś na miejscu - tak, żeby zamówił co trzeba, przygotował co trzeba i później to założył, wystroił i generalnie, żeby to ładnie jeździło. Oczywiście za uczciwą opłatą. Może ktoś jest w stanie polecić solidnego mechanika?
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Masz kilka opcji, zależy jakim budżetem dysponujesz...
Opcja najtańsza i wcale nie taka zła! Kupujesz wkładkę filtra powietrza K&N dedykowaną do ND (około 250zł) i jedziesz do Michała z DisiTune na indywidualne strojenie i za około 1500zł masz około 10-15KM więcej (zależy od egzemplarza), przesuniętą odcinkę w okolicę 7100 obrotów i silnik który nie wpada w zadyszkę powyżej 6000 obrotów, czyli małym i bezpiecznym kosztem inne auto! Serio!
Opcja droższa, czyli kupujesz na stronie BBR'a ich kolektor wydechowy, do tego udajesz się do firmy w Polsce która specjalizuje się w produkcji układów wydechowych ze stali nierdzewnej (np MG Motorsport, EL-TEC itp...) która robi Ci wydech ze sportowym katalizatorem i ładnie brzmiącym tłumikiem i tak samo jedziesz na strojenie do DisiTune. Masz około 180KM...
Opcja jeszcze droższa, czyli do tego co powyżej, kupujesz w BBR dodatkowo ich wałki rozrządu i ich sprężynki zaworowe i robisz to samo. Oczywiście musisz zlecić to ogarniętemu mechanikowi żeby to założył. Wtedy na strojeniu można przesunąć odcinkę w okolicę 7500 obrotów. U mnie wyszło 196KM ale inne ND w Polsce miały od 192 do 202KM.
Możesz jeszcze iśc w kompresor, turbo ale to już inna droższa bajka...
Opcja najtańsza i wcale nie taka zła! Kupujesz wkładkę filtra powietrza K&N dedykowaną do ND (około 250zł) i jedziesz do Michała z DisiTune na indywidualne strojenie i za około 1500zł masz około 10-15KM więcej (zależy od egzemplarza), przesuniętą odcinkę w okolicę 7100 obrotów i silnik który nie wpada w zadyszkę powyżej 6000 obrotów, czyli małym i bezpiecznym kosztem inne auto! Serio!
Opcja droższa, czyli kupujesz na stronie BBR'a ich kolektor wydechowy, do tego udajesz się do firmy w Polsce która specjalizuje się w produkcji układów wydechowych ze stali nierdzewnej (np MG Motorsport, EL-TEC itp...) która robi Ci wydech ze sportowym katalizatorem i ładnie brzmiącym tłumikiem i tak samo jedziesz na strojenie do DisiTune. Masz około 180KM...
Opcja jeszcze droższa, czyli do tego co powyżej, kupujesz w BBR dodatkowo ich wałki rozrządu i ich sprężynki zaworowe i robisz to samo. Oczywiście musisz zlecić to ogarniętemu mechanikowi żeby to założył. Wtedy na strojeniu można przesunąć odcinkę w okolicę 7500 obrotów. U mnie wyszło 196KM ale inne ND w Polsce miały od 192 do 202KM.
Możesz jeszcze iśc w kompresor, turbo ale to już inna droższa bajka...
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
To chyba ździebko nieopłacalne, biorąc pod uwagę to, że +10-15 KM można załatwić za 1500 złotych srtojeniem, co jest chyba niewspółmiernie niską kwotą względem bujania się ze sprzedażą i dopłatą do ND2?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
zastanawiałem się też nad takim rozwiązaniem. Jednak, po pierwsze, moja mx5 ma najechane obecnie prawie 64.000 w niecałe 2 lata. Na rynku to raczej ewenement - co prawda stan jest idealny, bo jeżdżę tylko na trasie, ale weź to kupującemu tłumacz... Po drugie, przyrost 24 km za koszt poniesiony na sprzedaży i zakupie nowego auta (nawet zakładając w miarę sensowną sprzedaż obecnego) i tak wychodzi raczej słabo i mało satysfakcjonująco. Prędzej poszedłby w s3 albo bmw140 - tylko szkoda mi radochy z jazdy mx5 i generalnie tego auta .
Odezwał się do mnie kolega MMRS, który ma dołożony kompresor, nie ukrywam, że takie rozwiązanie byłoby dla mnie idealne. Zwłaszcza, że w przypadku sensownej i odczuwalnej modyfikacji - czego nie zaznaczyłem na wstępie - koszty są chyba do zaakceptowania (do wydania mam w granicach 20-25 tys. zł). Chodzi mi tylko o kogoś kto byłby w stanie profesjonalnie obsłużyć zadanie ściągnięcia gratów, założenia ich i wystrojenia. Ja niestety nie mam czasu, żeby się tym zająć.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2140
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Trochę nie rozumiem. Akurat wyprzedzenie tirów to przyjemność w moim samochodzie. Wątpię czy 50 kg rfa aż tak dużo zmienia. Oczywiście używasz 3. biegu w zakresie 80-130 kmh?
Gdybyś napisał o autostradzie i biegach powyżej 4 włącznie to rozumiem.
Nd2 jest wyraźnie bardziej żwawa w całym zakresie obrotów. Ale porównałem filmy z przyspieszania z tymi od Mmrsa. Oczywiście jest przepaść na korzyść kompresora. Zgaduję że z mocnymi BMW będziesz dawał radę, o ile zmienisz opony na szerokie i przyczepne.
Gdybyś napisał o autostradzie i biegach powyżej 4 włącznie to rozumiem.
Nd2 jest wyraźnie bardziej żwawa w całym zakresie obrotów. Ale porównałem filmy z przyspieszania z tymi od Mmrsa. Oczywiście jest przepaść na korzyść kompresora. Zgaduję że z mocnymi BMW będziesz dawał radę, o ile zmienisz opony na szerokie i przyczepne.
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Wojtku, oczywiście, że 3 i 4 bieg przy wyprzedzaniu obowiązkowo. Przecież nie napisałem, że sie nie da wyprzedzać, bo sie da bezproblemowo. Generalnie chodzi o to, żeby dołożyć mocy. Miałem ostatnio możliwość pojeździć kilkoma mocnymi maszynami w trasie i jednak jest duża różnica. Oczywiście mx5 prowadzi sie ekstra, ale wiecej mocy to zawsze wiecej mocy.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
O! mam podobny dylemat, przynajmniej w kwestii braku mocy, bo wymiany mx póki co nie rozważam
Duże różnice kosztowe wychodzą wydech + wałki vs kompresor? Jednak w mocy różnica jest wyraźna, a wydech, wałki, kolektor i strojenie też swoje kosztują...
Duże różnice kosztowe wychodzą wydech + wałki vs kompresor? Jednak w mocy różnica jest wyraźna, a wydech, wałki, kolektor i strojenie też swoje kosztują...
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wałki + sprężynki to jakieś 1500funtów. Kit kompresora do Nb to 5-6 tys USD. Podejrzewam że do nd taniej nie będzie (koledzy od nd pewnie zaraz rzucą dokładną ceną) w obu wypadkach musisz auto wystroic. Wydech w sumie też w obu przypadkach.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Gdyby ktoś rozważał kompresor Edelbrocka lub wałki BBRa to w obydwu przypadkach możemy to zamontować i pomóc w strojeniu. Natomiast z kitu BBRa w swoim samochodzie zainstalowałem sprężyny zaworowe i kolektor BBRa.
Jeżeli ktoś rozważa kompresor to powinien liczyć się jednak z wymianą kolektora. Z tego kitu idzie wycisnąć 240 koni i kwestią czasu jest "upalenie" katalizatora. Poza tym do torowych zabaw to już rekomendowana jest przynajmniej chłodnica oleju, a najlepiej to w zestawie z jakąś grubą chłodnicą płynu.
Jeżeli ktoś rozważa kompresor to powinien liczyć się jednak z wymianą kolektora. Z tego kitu idzie wycisnąć 240 koni i kwestią czasu jest "upalenie" katalizatora. Poza tym do torowych zabaw to już rekomendowana jest przynajmniej chłodnica oleju, a najlepiej to w zestawie z jakąś grubą chłodnicą płynu.
Pozwolę sobie podczepić się pod temat i zapytać, co mozna dlubnąć by gwarancji nie stracić lub sie w razie awarii z mazdą nie szarpać?
O ile dobrze pamietam to BBR ma niedługo mieć w ofercie to i owo do ND2. O Turbo/Kompresorze nie myślę na ten moment.
O ile dobrze pamietam to BBR ma niedługo mieć w ofercie to i owo do ND2. O Turbo/Kompresorze nie myślę na ten moment.
Chyba tylko felgi i opony.... Może jeszcze ewentualnie catback.
Fakt. Tylko z kolektorem nie ma dużego wyboru w PL, z hamulcami jest i jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji. Są willwood od FM i od BBR, są wrk - każde z powyższych w wersjach 4 lub 6 tłok, no i jeszcze można zaadaptować coś z innych samochód (chociaż ta opcja mi się średnio podoba)
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mieszkam 3 min od WRK facet konkret. zrobi wszystko. Sadze ze jakby zakup grupowy byl jakiś to i tez spory rabat można by było dostać
Rozmawiałem już z nim o hamulcach do mx i jestem na ten moment najbliższy tej opcji.MastaMarek pisze: ↑13 maja 2019, 7:13mieszkam 3 min od WRK facet konkret. zrobi wszystko. Sadze ze jakby zakup grupowy byl jakiś to i tez spory rabat można by było dostać
Rozważałem 4 tłok z tarczą 300mm, tak żeby weszło pod 16, z tarczą rotinger skręcaną na sztywno - ok 4.5k za zestaw na przód z montażem. Teraz jeszcze się zastanawiam czy nie lepiej wziąć większe tarcze tak żeby było pod limit tego co wejdzie w 17
Mam w planach zestaw z czterotłokiem na przód i największą tarczą jaka wejdzie pod seryjną 17" felgę. Oglądałem produkty na stronie WRK i jestem pod wrażeniem. Jeśli będzie jakaś inicjatywa na zakup grupowy, to jestem zainteresowany.MastaMarek pisze: ↑13 maja 2019, 7:13mieszkam 3 min od WRK facet konkret. zrobi wszystko. Sadze ze jakby zakup grupowy byl jakiś to i tez spory rabat można by było dostać
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
U mnie daje.
Edit: no ale ja swojego ND nie toruję, więc ta opinia jest raczej bezwartościowa.
Edit: no ale ja swojego ND nie toruję, więc ta opinia jest raczej bezwartościowa.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
bierz 320mm minimum no ale wtedy 17' trzebaheretic pisze: ↑13 maja 2019, 9:40Rozmawiałem już z nim o hamulcach do mx i jestem na ten moment najbliższy tej opcji.
Rozważałem 4 tłok z tarczą 300mm, tak żeby weszło pod 16, z tarczą rotinger skręcaną na sztywno - ok 4.5k za zestaw na przód z montażem. Teraz jeszcze się zastanawiam czy nie lepiej wziąć większe tarcze tak żeby było pod limit tego co wejdzie w 17
Do WRK mam super kontakt wiec jak coś potrzeba to dajcie znać Na haslo: "Blackhawk" dostaniecie zniżkę ale wiadomo ze wycena i tak jest indywidualna zawsze. Moge z Adamem pogadać aby dla mx5 jakaś ofertę dal ciekawa
Z tego co pamiętam Adam pakuje 345mm w 17 w VW, więc pewnie tu podobnieMastaMarek pisze: ↑13 maja 2019, 12:06bierz 320mm minimum no ale wtedy 17' trzebaheretic pisze: ↑13 maja 2019, 9:40Rozmawiałem już z nim o hamulcach do mx i jestem na ten moment najbliższy tej opcji.
Rozważałem 4 tłok z tarczą 300mm, tak żeby weszło pod 16, z tarczą rotinger skręcaną na sztywno - ok 4.5k za zestaw na przód z montażem. Teraz jeszcze się zastanawiam czy nie lepiej wziąć większe tarcze tak żeby było pod limit tego co wejdzie w 17