Jak w temacie, martwi mnie moja pompa od hamulców - która jest org , zregenerowana na nowych uszczelkach itp, nic nie cieknie działa idealnie
przewodów nie mam w metalowym oplocie - wymiana przewodów na stalowy oplot coś da ?
z przodu mam zaciski od porsche boxtera 4 trłoczkowe + tarcza oczywiście też w komplecie
na tył zregenerowane org zaciski i nowe klocki (tarcze mam w dobrym stanie)
tak myślę że jak wymienione mam przednie zaciski , to pompa może trochę nie wyrabiać, ktoś coś poleci ? co tam można lepszego zamontować?
ktoś coś modował u Siebie ?
pompa hamulcowa !? jakaś lepsza ?
NA
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Maniek19PL
- Donator
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
- Model: NA
- Wersja: Przedlift
- Lokalizacja: Pomorskie
- patryk69
- Posty: 68
- Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
- Model: NC
- Wersja: 3rd Gen. Limited
- Lokalizacja: Warszawa/LBN
U mnie po założeniu 4-tłoczków pedał hamulca wpada nieco głębiej w podłogę i stanowczo zwiększył się zakres modulacji siły hamowania, trzeba się do tego przyzwyczaić. Oplot to raczej rzecz obowiązkowa przy takich zmianach, tym bardziej jeśli masz jeszcze fabryczne przewody elastyczne.
Od siebie mogę polecić rozpórkę pompy hamulcowej, prosta rzecz, a bardzo poprawia wyczucie hamulca.
Od siebie mogę polecić rozpórkę pompy hamulcowej, prosta rzecz, a bardzo poprawia wyczucie hamulca.
- Maniek19PL
- Donator
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
- Model: NA
- Wersja: Przedlift
- Lokalizacja: Pomorskie
o , o rozpórce zapomniałem wspomnieć, że chyba warto zamontować - tak jak mówisz
a o takich podwójnych zbiorniczkach ?? https://tomson.com.pl/product-pol-1951- ... -cala.html
przewody w oplocie - warto, a resztę układu hamulcowego - resztę przewodów masz org ?
a o takich podwójnych zbiorniczkach ?? https://tomson.com.pl/product-pol-1951- ... -cala.html
przewody w oplocie - warto, a resztę układu hamulcowego - resztę przewodów masz org ?
- patryk69
- Posty: 68
- Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
- Model: NC
- Wersja: 3rd Gen. Limited
- Lokalizacja: Warszawa/LBN
Tak, przewody sztywne zostały oryginalne, bo są w bardzo dobrym stanieManiek19PL pisze: ↑05 kwie 2019, 21:02
przewody w oplocie - warto, a resztę układu hamulcowego - resztę przewodów masz org ?
O weryfikacji stanu reszty układu hamulcowego nawet nie wspominałem, bo to oczywista oczywistość, zanim zaczniesz coś bardziej modzić
- Maniek19PL
- Donator
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
- Model: NA
- Wersja: Przedlift
- Lokalizacja: Pomorskie
dobra wracam do tematu, ogólnie pompy hamulcowej . Chce najpierw dołożyć regulator siły hamowania,
gdzie znalazłem jakieś pompy bez "tego dużego - serwo" ? czy jak to się tam nazywa :
Fab9Tuning Manual Brake Conversion/Booster Delete Kit https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=597156
* gdzie zrozumiałem , ze zestaw jest poto aby było więcej miejsca pod maską ,ale też piszą że pedał hamulca jest bardziej wyczulony - ale nie daje to chyba nic więcej - żeby coś lepiej hamowało itp
szukając dalej znalazłem - wykorzystanie regulatora siły hamowania - ktory w mazdzie jest już na stałe ustawiony przez te gumki z otworkami w środku - bo rozkręciłem u mnie jak to wygląda
znalezione w google dołożone regulatory do org pompy mazdy : a wracając do tematu samej pompy - pojedyńcza org pompa ma około Średnica tłoczka ~ 14mm
a takie podwójne zestawy co niby z opisu wynika że p&p do mazdy mają Średnica tłoczka : 25,4 mm
https://tomson.com.pl/product-pol-1951- ... -cala.html 708 zł
a tutaj na stronach UK - to jest to samo :O ?
https://supermiata.com/miata-wilwood-ma ... inder.aspx $230
* do tego akurat tam info że do samochodów bez ABS - a jednak bym chciał żeby ABS działał - na mokrym czy coś - lepiej go mieć
do tego można znależć zestawy tarcz + zacisków na przód - 6 tłoczków wilwood a na tył 4 tłoczki tej samej firmy :
https://www.youtube.com/watch?v=sQZBKQUbdvA&t=833s
linki do sklepów :
https://mossmiata.com/1990-1997-miata/b ... -wilwood-9
https://www.wilwood.com/BrakeKits/Brake ... option=All
warto :O ? myślę że to co mam teraz z przodu był dał na tył a na przód dać takie 6 tłoczkowe
gdzie znalazłem jakieś pompy bez "tego dużego - serwo" ? czy jak to się tam nazywa :
Fab9Tuning Manual Brake Conversion/Booster Delete Kit https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=597156
* gdzie zrozumiałem , ze zestaw jest poto aby było więcej miejsca pod maską ,ale też piszą że pedał hamulca jest bardziej wyczulony - ale nie daje to chyba nic więcej - żeby coś lepiej hamowało itp
szukając dalej znalazłem - wykorzystanie regulatora siły hamowania - ktory w mazdzie jest już na stałe ustawiony przez te gumki z otworkami w środku - bo rozkręciłem u mnie jak to wygląda
znalezione w google dołożone regulatory do org pompy mazdy : a wracając do tematu samej pompy - pojedyńcza org pompa ma około Średnica tłoczka ~ 14mm
a takie podwójne zestawy co niby z opisu wynika że p&p do mazdy mają Średnica tłoczka : 25,4 mm
https://tomson.com.pl/product-pol-1951- ... -cala.html 708 zł
a tutaj na stronach UK - to jest to samo :O ?
https://supermiata.com/miata-wilwood-ma ... inder.aspx $230
* do tego akurat tam info że do samochodów bez ABS - a jednak bym chciał żeby ABS działał - na mokrym czy coś - lepiej go mieć
do tego można znależć zestawy tarcz + zacisków na przód - 6 tłoczków wilwood a na tył 4 tłoczki tej samej firmy :
https://www.youtube.com/watch?v=sQZBKQUbdvA&t=833s
linki do sklepów :
https://mossmiata.com/1990-1997-miata/b ... -wilwood-9
https://www.wilwood.com/BrakeKits/Brake ... option=All
warto :O ? myślę że to co mam teraz z przodu był dał na tył a na przód dać takie 6 tłoczkowe
- Załączniki
-
- hamulce_pa1cfVI.jpg (4.55 MiB) Przejrzano 1225 razy
- Maniek19PL
- Donator
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
- Model: NA
- Wersja: Przedlift
- Lokalizacja: Pomorskie
-
- Donator
- Posty: 3674
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
To pierwsze wygląda jak zestaw który montujesz jak pozbywasz się serwo. Wnioskuję ( chociaż nie orientuje się w temacie) że wtedy masz hamulce bez wspomagania albo musisz zamontować inne (sportowe?) serwo.Maniek19PL pisze: ↑03 maja 2019, 23:18dobra wracam do tematu, ogólnie pompy hamulcowej . Chce najpierw dołożyć regulator siły hamowania,
gdzie znalazłem jakieś pompy bez "tego dużego - serwo" ? czy jak to się tam nazywa :
Fab9Tuning Manual Brake Conversion/Booster Delete Kit
hamulce_23791500585_8355507bb3_b.jpg
hamulce_58917080_296008087997984_3366877596942860288_n.png
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=597156
* gdzie zrozumiałem , ze zestaw jest poto aby było więcej miejsca pod maską ,ale też piszą że pedał hamulca jest bardziej wyczulony - ale nie daje to chyba nic więcej - żeby coś lepiej hamowało itp
szukając dalej znalazłem - wykorzystanie regulatora siły hamowania - ktory w mazdzie jest już na stałe ustawiony przez te gumki z otworkami w środku - bo rozkręciłem u mnie jak to wygląda
P5037106.JPG
P5037108.JPG
P5037109.JPG
znalezione w google dołożone regulatory do org pompy mazdy :
hamulce_pa1cfVI.jpg
hamulce_59468874_586895971829132_6262379372053790720_n.png
a wracając do tematu samej pompy - pojedyńcza org pompa ma około Średnica tłoczka ~ 14mm
a takie podwójne zestawy co niby z opisu wynika że p&p do mazdy mają Średnica tłoczka : 25,4 mm
WilwoodMaster_installed5.JPG
WilwoodMaster_installed4.JPG
https://tomson.com.pl/product-pol-1951- ... -cala.html 708 zł
a tutaj na stronach UK - to jest to samo :O ?
https://supermiata.com/miata-wilwood-ma ... inder.aspx $230
* do tego akurat tam info że do samochodów bez ABS - a jednak bym chciał żeby ABS działał - na mokrym czy coś - lepiej go mieć
do tego można znależć zestawy tarcz + zacisków na przód - 6 tłoczków wilwood a na tył 4 tłoczki tej samej firmy :
https://www.youtube.com/watch?v=sQZBKQUbdvA&t=833s
linki do sklepów :
https://mossmiata.com/1990-1997-miata/b ... -wilwood-9
https://www.wilwood.com/BrakeKits/Brake ... option=All
warto :O ? myślę że to co mam teraz z przodu był dał na tył a na przód dać takie 6 tłoczkowe
- Maniek19PL
- Donator
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
- Model: NA
- Wersja: Przedlift
- Lokalizacja: Pomorskie
ma to sens, ale już jest takie coś jak regulator w mazdzie standardowo :
co już wstawiłem fotkę przedtem
* Tylko ze jest w nim ustawione już na stałe - przez te otworki we wnątrz jakaś siła hamowania , według informacji z neta chyba dobrze pamiętam 5:1 - czyli 80% przód i 20% tył
ale można się pobawić tam , teraz mam na oko bliżej 50:50, ale to testowo tylko sprawdzałem czy będzie różnica
ABS działał przedtem, wiec teraz też powinien działać
- muszę poczytać jak działa ABS z takim regulatorem
patrzę na porównanie może znajdę z abs i bez
https://www.youtube.com/watch?v=muXoubPYbVU
nie ma oczym dyskutować :O musi działać ten abs, trzeba to sprawdzić