Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2019, 22:58

andred pisze:
27 lut 2019, 9:47
Kłopoty z kierunkowskazem.
Cześć wszystkim. Proszę o poradę.
Okresowo przy włączeniu lewego kierunkowskazu miga bardzo szybko i tylko tył, a bok i przód milczy. Czasami na chwilę samo przechodzi żeby potem znowu migać szybko i tylko tył. Przy okazji jak przód i tył nie miga to miga wtedy pozycyjne przód po tej samej stronie. Mam tak w NBFL. Co to może być? Wiem, że może to być objaw przepalonej jednej z żarówek ale wtedy byłoby tak na stałe. Jak dostać się do żarówki z boku błotnika?
Kłopotów z kierunkowskazem ciąg dalszy. Sprawdziłem ponad wszelką wątpliwość, że wszystkie żarówki są OK. OK są także bezpieczniki. W normalnych warunkach nie miga lewy kierunek przód i bok, a tył bardzo szybko. Miga też w tym czasie pozycyjny przód po tej samej stronie. Jak wyjmę żarówkę kierunkowskazu przód to migać zaczyna bok i nadal miga tył....nadal szybciej niż normalnie. Po założeniu żarówki kierunkowskazu przód, to bok przestaje migać. Przy wyłączonych kierunkowskazach, a przy włączonych światłach świeci się światłem ciągłym lewy kierunkowskaz boczny. Normalnie jakaś dyskoteka się zrobiła. Co jest? Jakieś zwarcie? Gdzieś coś idzie na masę? Nie znam się i chyba sam tego nie ogarnę ale może macie jakieś pomysły. POMOCY!!!
Pozdrawiam,
andred
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 lut 2019, 7:31

andred pisze:
27 lut 2019, 22:58
andred pisze:
27 lut 2019, 9:47
Kłopoty z kierunkowskazem.
Cześć wszystkim. Proszę o poradę.
Okresowo przy włączeniu lewego kierunkowskazu miga bardzo szybko i tylko tył, a bok i przód milczy. Czasami na chwilę samo przechodzi żeby potem znowu migać szybko i tylko tył. Przy okazji jak przód i tył nie miga to miga wtedy pozycyjne przód po tej samej stronie. Mam tak w NBFL. Co to może być? Wiem, że może to być objaw przepalonej jednej z żarówek ale wtedy byłoby tak na stałe. Jak dostać się do żarówki z boku błotnika?
Kłopotów z kierunkowskazem ciąg dalszy. Sprawdziłem ponad wszelką wątpliwość, że wszystkie żarówki są OK. OK są także bezpieczniki. W normalnych warunkach nie miga lewy kierunek przód i bok, a tył bardzo szybko. Miga też w tym czasie pozycyjny przód po tej samej stronie. Jak wyjmę żarówkę kierunkowskazu przód to migać zaczyna bok i nadal miga tył....nadal szybciej niż normalnie. Po założeniu żarówki kierunkowskazu przód, to bok przestaje migać. Przy wyłączonych kierunkowskazach, a przy włączonych światłach świeci się światłem ciągłym lewy kierunkowskaz boczny. Normalnie jakaś dyskoteka się zrobiła. Co jest? Jakieś zwarcie? Gdzieś coś idzie na masę? Nie znam się i chyba sam tego nie ogarnę ale może macie jakieś pomysły. POMOCY!!!
Pozdrawiam,
andred
zacznij od sprawdzenia czy masz prąd w oprawce migacz który nie działa a potem popraw połączenia do masy - papierek ścierny i trochę WD40. To co opisujez to wygląda jak brak kontaktu masy
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

28 lut 2019, 8:42

Mutra, :senkju: dzięki za podpowiedź. Brzmi to logicznie, szczególnie dla takiego laika w kwestiach elektryki samochodowej jak ja ale będę próbował to sam zrobić. Szkoda tylko, że nie wcześniej niż w sobotę wieczorem. Do tego czasu nie będę się widział z madzią :(
2015.miata.2015
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: CBY

01 mar 2019, 9:07

Cześć
Czy mógłbym prosić o zdjęcie ncfl pod maską, brakuje mi chyba wzmocnienia zderzaka ale moze czegos jeszcze ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1139
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

01 mar 2019, 9:17

Hej. Czy ma ktoś może własne lub "zapożyczone" zdjęcie TA Technixa ? Chodzi mi o to jakie tam powinny być odboje zamontowane, chcę dokupić nowe i pojęcia nie mam czy mają być krósze czy dłuże te gumowe "Tulejki" ewentualnie które na przód a które na tył. Nie mogę jakoś tego rozkminić.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
maaras
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

01 mar 2019, 21:11

Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 mar 2019, 21:24

Zakładałem dzisiaj cobalta i nie wiem jak mocno dokręcać śruby. Na fotce widać jaka jest szczelina przy lekkim dokręceniu czego nie było na fabrycznym tłumiku. I teraz nie wiem czy tak ma być, bo jest inny rodzaj uszczelki niż fabrycznie czy dokręcać to dalej i może ta metalowa uszczelka się jakoś rozpłaszczy i dopasuje? Poratujcie bo pierwszy raz zmieniałem wydech sam.
Załączniki
IMG_20190302_204952.jpg
IMG_20190302_204952.jpg (1.45 MiB) Przejrzano 2051 razy
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 mar 2019, 23:59

Fifkers pisze:
02 mar 2019, 21:24
Zakładałem dzisiaj cobalta i nie wiem jak mocno dokręcać śruby. Na fotce widać jaka jest szczelina przy lekkim dokręceniu czego nie było na fabrycznym tłumiku. I teraz nie wiem czy tak ma być, bo jest inny rodzaj uszczelki niż fabrycznie czy dokręcać to dalej i może ta metalowa uszczelka się jakoś rozpłaszczy i dopasuje? Poratujcie bo pierwszy raz zmieniałem wydech sam.
u mnie w NBFL nie było aż takiej przerwy. Jeżeli masz uszczelkę która była w komplecie z kobaltem to tak- ona się rozpłaszczy jak ją dokręcisz. Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie uszczelka nie leżała zupełnie równo w wyżłobieniu flanszy. Miałem wątpliwości czy będzie szczelne po zamontowaniu więc posmarowałem z obu stron pastą do montażu wydechów (https://allegro.pl/oferta/holts-firegum ... a29dca7626) i póki co się wszystko ładnie trzyma
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 mar 2019, 0:00

maaras pisze:
01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
na początek odczytaj błędy z OBD a potem bym zaczął od świec, kabli, cewek i filtra paliwa
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

03 mar 2019, 6:42

mutra pisze:
03 mar 2019, 0:00
maaras pisze:
01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
na początek odczytaj błędy z OBD a potem bym zaczął od świec, kabli, cewek i filtra paliwa
A może przeczyścić przepustnicę?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
maaras
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

03 mar 2019, 9:29

mutra pisze:
03 mar 2019, 0:00
maaras pisze:
01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
na początek odczytaj błędy z OBD a potem bym zaczął od świec, kabli, cewek i filtra paliwa
OBD nie pokazuje błędów. Filtr paliwa też przeszedł mi przez myśl. Będę diagnozował, dzięki ;)
pistenbully pisze:
03 mar 2019, 6:42
mutra pisze:
03 mar 2019, 0:00
maaras pisze:
01 mar 2019, 21:11
Cześć, często w czasie przyspieszania moja mazda jedzie normalnie, następnie przydusza się i dalej przyspiesza normalnie. Tak samo kiedy jade ze stałą prędkością przy niższych obrotach lubi sobie tak "pofalować". Ktoś może wie gdzie powinienem doszukiwać się problemu ? Silnik 1.8, założony stożek z Raszyna. Czyżby wina stożka ?
na początek odczytaj błędy z OBD a potem bym zaczął od świec, kabli, cewek i filtra paliwa
A może przeczyścić przepustnicę?
:git: Spróbuję tego, dzięki :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 mar 2019, 11:16

Napotkałem pewien problem przy próbie montażu dyszy mglowych z Forda. Mianowicie krociec do podłączenia wezyka jest krótszy o jakiś 1 cm i nie bardzo udawało mi się to połączyć z oryginalnym kolankiem. Jak to rozwiazaliscie? Obrazek
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

04 mar 2019, 19:47

Alex pisze:
03 mar 2019, 11:16
Napotkałem pewien problem przy próbie montażu dyszy mglowych z Forda. Mianowicie krociec do podłączenia wezyka jest krótszy o jakiś 1 cm i nie bardzo udawało mi się to połączyć z oryginalnym kolankiem. Jak to rozwiazaliscie? Obrazek
Wygląda jakby dało się przedłużyć kawałkiem rurki i złączką z pierwszego lepszego sklepu z gratami do nawadniania ogrodu :D
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 mar 2019, 17:16

TerminatorPi pisze:
Alex pisze:
03 mar 2019, 11:16
Napotkałem pewien problem przy próbie montażu dyszy mglowych z Forda. Mianowicie krociec do podłączenia wezyka jest krótszy o jakiś 1 cm i nie bardzo udawało mi się to połączyć z oryginalnym kolankiem. Jak to rozwiazaliscie? Obrazek
Wygląda jakby dało się przedłużyć kawałkiem rurki i złączką z pierwszego lepszego sklepu z gratami do nawadniania ogrodu :D
Może faktycznie zbytnio zachciało mi się rozwiązania OEMlook. Zacząłem szukać gumowych kolanek ale szybko dałem sobie spokoj na rzecz grubszego wezyka Fagumit, któremu zgiecie nie powinno zaszkodzić. Przy okazji zmodyfikowalem oryginalny układ tzn. pozbylem się 2 plastikowych łączników rurek. Wygląda na to że działa :)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

08 mar 2019, 9:06

Dwa szybkie pytanka:

1. Jaki olej do skrzyni w ND '16? Co tam Mazda rekomenduje, co Wy lejecie?
2. Płyn chłodniczy - ile, jaki?

Dzięki!
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 mar 2019, 13:00

Hookie pisze:
08 mar 2019, 9:06
Dwa szybkie pytanka:

1. Jaki olej do skrzyni w ND '16? Co tam Mazda rekomenduje, co Wy lejecie?
2. Płyn chłodniczy - ile, jaki?

Dzięki!
Płyn chłodniczy zapewne long life mazdy. Nie jest drogi
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 317
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2019, 22:02

Pany, co to za wtyczki przy bezpiecznikach?Obrazek
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

11 mar 2019, 18:47

Hej ma ktoś pomysł jak ruszyć gałkę biegów żeby ją zdemontować. Bo na siłę nie chcę próbować żeby czego nie ukrecić.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1139
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

11 mar 2019, 19:02

Siła x gwałt ;) - odkręcić.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 mar 2019, 19:03

maniekott pisze:
11 mar 2019, 18:47
Hej ma ktoś pomysł jak ruszyć gałkę biegów żeby ją zdemontować. Bo na siłę nie chcę próbować żeby czego nie ukrecić.
W na i Nb się odkręca
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 mar 2019, 19:47

mutra pisze:
11 mar 2019, 19:03
maniekott pisze:
11 mar 2019, 18:47
Hej ma ktoś pomysł jak ruszyć gałkę biegów żeby ją zdemontować. Bo na siłę nie chcę próbować żeby czego nie ukrecić.
W na i Nb się odkręca
Tak, o ile poprzedni właściciel jej nie wkleił. Ja się bujałem z tematem prawie rok, aż w jednym zakładzie panowie nie wiedzieli, że się nie da... I zdemontowali cały drążek z przyległościami , a gałkę wykręcili w imadle.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

12 mar 2019, 5:36

No to świetnie😐 a tam to jaki gwint jest - prawy?
Awatar użytkownika
sliwa
Posty: 168
Rejestracja: 20 kwie 2013, 20:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdańsk

12 mar 2019, 6:57

Tak normalny gwint:)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 mar 2019, 8:24

Panowie, W NBFL mocowania przedniego stabilizatora (te wygięte kawałki blachy mocowane do podłuznic) są tylko przykręcone do podłuznicy? czy dospawane? Musze ogarnąć podłużnice z przodu przed przeglądem i było by mi łatwiej jakbym się pozbył mocowania stabilizatora.
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

12 mar 2019, 14:45

Czy ma ktoś porównanie kompletu gum lewarka do NB z Carspeedu i z kmparts (I.L. Motorsport)? W pierwszym przypadku komplet kosztuje 250 zł a w drugim niecałe 190 zł. Niby różnica niewielka ale jeśli to to samo, to nie widzę sensu przepłacać.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 mar 2019, 15:31

creidd pisze:
12 mar 2019, 14:45
Czy ma ktoś porównanie kompletu gum lewarka do NB z Carspeedu i z kmparts (I.L. Motorsport)? W pierwszym przypadku komplet kosztuje 250 zł a w drugim niecałe 190 zł. Niby różnica niewielka ale jeśli to to samo, to nie widzę sensu przepłacać.
gumy z I.L motorsport ponoć szybko sie kruszą. Ja mam założone oryginalne mazdy i od ponad roku jest spokój więc do drugiego auta też założyłem oryginały
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2019, 15:43

Mam IL już 4 lata, wszytko ok

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

12 mar 2019, 17:42

Dzięki wielkie za szybki feedback, Panowie.

Wezmę chyba jednak w Carspeedzie, bo będę tam brał jeszcze oleje i filtr.
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

12 mar 2019, 19:00

Problem: w ND przy otwieraniu drzwi kierowcy szyba nie uchyla się , po stronie pasażera pracuje prawidłowo. Ktoś, coś?
Awatar użytkownika
zsitanca
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2019, 16:23

mutra pisze:
12 mar 2019, 8:24
Panowie, W NBFL mocowania przedniego stabilizatora (te wygięte kawałki blachy mocowane do podłuznic) są tylko przykręcone do podłuznicy? czy dospawane? Musze ogarnąć podłużnice z przodu przed przeglądem i było by mi łatwiej jakbym się pozbył mocowania stabilizatora.
Jest jeszcze spaw pomiędzy śrubami - 4 minuta:
ODPOWIEDZ