MX-5 NB FL seria - od czego zacząć modyfikacje
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 sty 2019, 19:44
- Model: NB
- Lokalizacja: Siedlce
Witam Wszystkich,
Udało mi się w końcu kupić wymarzoną Miatę, model NB FL z silnikiem 1,6 w pełnym oryginale.
Proszę Was o sugestie dotyczące wszelkich modyfikacji mających na celu w pierwszej kolejności bezpieczeństwo, a następnie wygląd i osiągi (mile widziane zdjęcia, namiary, strony @, sklepy, itd.)
Wdzięczny był bym również za podpowiedzi dotyczące odpowiedniego zabezpieczenia karoserii przed niezapowiedzianą wizytą "Rudej" jak również wskazówki polecające konkretne firmy dotyczące np. rozrządu, hamulców, zawieszenia czy też układu kierowniczego.
Z góry dziękuję za wszystko.
Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie
Udało mi się w końcu kupić wymarzoną Miatę, model NB FL z silnikiem 1,6 w pełnym oryginale.
Proszę Was o sugestie dotyczące wszelkich modyfikacji mających na celu w pierwszej kolejności bezpieczeństwo, a następnie wygląd i osiągi (mile widziane zdjęcia, namiary, strony @, sklepy, itd.)
Wdzięczny był bym również za podpowiedzi dotyczące odpowiedniego zabezpieczenia karoserii przed niezapowiedzianą wizytą "Rudej" jak również wskazówki polecające konkretne firmy dotyczące np. rozrządu, hamulców, zawieszenia czy też układu kierowniczego.
Z góry dziękuję za wszystko.
Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie
-
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ruda już tam jest . Jak mawia Mark z Savagegeese: Modyfikuj siebie a nie samochód. Wybierz się na tor, gokarty itp każda złotówka którą wydasz jest warta pięć albo dziesięć które wydasz na modyfikacje.
Płyny + rozrząd (jezeli nie masz historii serwisowej) + dobre opony (jeżeli na aucie masz takie sobie). Jakie płyny, rozrząd i opony wybrać możesz sobie wyczytać na forum w dziale technicznym.
Płyny + rozrząd (jezeli nie masz historii serwisowej) + dobre opony (jeżeli na aucie masz takie sobie). Jakie płyny, rozrząd i opony wybrać możesz sobie wyczytać na forum w dziale technicznym.
- Tito01
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:42
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeśli planujesz wykorzystywać Miatę do czegoś więcej niż turystycznej jazdy na pewno na początek warto kupić dobre opony, rollbar i zadbać o ogólny dobry stan techniczny, zresztą wszystkiego dowiesz się na forum
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Gumy lewarka
PS. Carspeed, google it.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
To jeszcze dodam, że wzmocnione mocowania silnika z Il'a robią tu dobrą robotę.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
To ja od siebie dodam, że prócz oczywistości (czyli wszystko to co związane jest z eksploatacją) zacząłbym od wypadu na jakiś track day lub chociaż trening z DriveArtem. Ewentualnie jeżeli chcesz dokonać tego wśród nas, to zapraszamy na MC i treningi jakie organizują zawodnicy MC (na FB masz grupę MC Driver na której wszystko jest).
Zacząłbym od tego, bo dalsze zakupy są - moim zdaniem - uzależnione od tego, czy zabawa na torze jest dla Ciebie czy nie (a zaufaj nam - MX-5 to fenomenalny samochód na tor).
I teraz albo Ci się spodoba albo nie.
Jak Ci się spodoba, to idziesz w większe hamulce, oplot, rollbar, gruba chłodnica, kubełkowy fotel i szelki oraz zestaw felg z oponami bardziej wyczynowymi (albo jak reszta jeździsz na Federalach). Więcej znajdziesz w odpowiednich działach (Opony na tor / Rollbar / tarcze i klocki / etc).
Natomiast jeżeli okaże się, że to nie dla Ciebie bajka, to zaczynasz od wymiany gumek w lewarku, może nowsze przewody hamulcowe, czyszczeniu wykładziny, zabezpieczanie spodu samochodu, może jakiś BT do radia i wygłuszenie drzwi, a później felgi i działającą antenę ... ale takie pomysły, to już znajdziesz w konkretnych wątkach, bo nasza ekipa robi cuda ze swoimi furami.
Oczywiście zawsze możesz iść w offroad, ale to już inna sekcja ... i mocno uzależniona od ilości IQ - im mniej tym lepiej.
Ze swojego przykładu wiem, że sporo kasy wywaliłem na głupoty, nim się zorientowałem, że mój samochód bardziej lubi wariować niż stać i pachnieć.
Dlatego polecam sprawdzić czego Ty chcesz od tego samochodu, a później wydatki dostosować do oczekiwań.
Zacząłbym od tego, bo dalsze zakupy są - moim zdaniem - uzależnione od tego, czy zabawa na torze jest dla Ciebie czy nie (a zaufaj nam - MX-5 to fenomenalny samochód na tor).
I teraz albo Ci się spodoba albo nie.
Jak Ci się spodoba, to idziesz w większe hamulce, oplot, rollbar, gruba chłodnica, kubełkowy fotel i szelki oraz zestaw felg z oponami bardziej wyczynowymi (albo jak reszta jeździsz na Federalach). Więcej znajdziesz w odpowiednich działach (Opony na tor / Rollbar / tarcze i klocki / etc).
Natomiast jeżeli okaże się, że to nie dla Ciebie bajka, to zaczynasz od wymiany gumek w lewarku, może nowsze przewody hamulcowe, czyszczeniu wykładziny, zabezpieczanie spodu samochodu, może jakiś BT do radia i wygłuszenie drzwi, a później felgi i działającą antenę ... ale takie pomysły, to już znajdziesz w konkretnych wątkach, bo nasza ekipa robi cuda ze swoimi furami.
Oczywiście zawsze możesz iść w offroad, ale to już inna sekcja ... i mocno uzależniona od ilości IQ - im mniej tym lepiej.
Ze swojego przykładu wiem, że sporo kasy wywaliłem na głupoty, nim się zorientowałem, że mój samochód bardziej lubi wariować niż stać i pachnieć.
Dlatego polecam sprawdzić czego Ty chcesz od tego samochodu, a później wydatki dostosować do oczekiwań.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A więc wystarczy być w grupie granatowych żeby móc bezkarnie wrzucać największym umysłom Miatafamilii? To nic, że mózgi zżera im Liftoza, kancer wszechświata... A nie, moment, Arvi: Tobie też
A tak serio, nawet jak ma się parcie na wydanie wiadra gotówki najpierw lepiej pojeździć i się zapoznać z autem jak i historiami choroby podobnych egzemplarzy.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Wiesz... grupa na tyle oryginalna i unikatowa, że ma członków w ilości ... jednego.pistenbully pisze: ↑31 sty 2019, 7:15
A więc wystarczy być w grupie granatowych żeby móc bezkarnie wrzucać największym umysłom Miatafamilii? To nic, że mózgi zżera im Liftoza, kancer wszechświata... A nie, moment, Arvi: Tobie też
A czy bezkarnie - to się okaże. Termin odbioru fury od Kokona się zbliża nieubłaganie - ciężko powiedzieć co w ramach zemsty uczyni. Dam znać
Ja bym zamontował rollbar - bezpieczeństwo nie tylko przy jeździe na torze najpopularniejsze to te od Cybula lub Yapy.
Zobacz jak wyglądają podłużnice i progi.
Najpopularniejszym modem jest montaż gwintu lub bilsteinów b6, gwint w zależności ile chcesz wydać - z popularnych - Tein/Gaz/lub najtaniej TaTechnix
Zobacz jak wyglądają podłużnice i progi.
Najpopularniejszym modem jest montaż gwintu lub bilsteinów b6, gwint w zależności ile chcesz wydać - z popularnych - Tein/Gaz/lub najtaniej TaTechnix
Miata 12K:
viewtopic.php?f=22&t=26457
viewtopic.php?f=22&t=26457
Nieważne od czego zaczniesz ale miej świadomość, że ta zabawa nie ma końca. Ja przed kupnem myślałem, że zrobię tylko podstawowy serwis i żadnych modów broń Boże. Najgorsze są ZG Hobby trzeba mieć. zastanów się może bardziej czego oczekujesz od auta, możliwości jest naprawdę wiele. Od zadbanej serii przez szołcara i rejscary po kompletnie odjechane projekty turbo
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Rudzik pisze:Nieważne od czego zaczniesz ale miej świadomość, że ta zabawa nie ma końca. Ja przed kupnem myślałem, że zrobię tylko podstawowy serwis i żadnych modów broń Boże.
Ahahaha... Ja chciałem tylko felgi zmienić...
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 sty 2019, 19:44
- Model: NB
- Lokalizacja: Siedlce
Przeczytałem wszystkie Wasze sugestie i na początek zacząłem od wymiany:
Filtr powietrza K&N
Filtr oleju
Uszczelka pokrywy zaworowej
Uszczelniacze wałków rozrządu
Olej przekładniowy do dyfra 75W90
Olej silnikowy Motul 8100 X-cess 5W40
Rozrząd
Filtr paliwa
Siece zapłonowe Iridowe
Pompa wpdy
Paski wieloklinowe
Na tą chwilę robię serwis.
Następnie chcę ruszyć z zawieszeniem (bardzo wysoko stoi) mam felgi KBA 45790 z oponami o wymiarach 195/45R16 i przerwa między oponą a krawędzią błotników wynosi około 15cm.
Nie chcę całkowitej gleby i w związku z tym myślę o sprężynach Eibach -35mm ?
Etap kolejny to układ wydechowy i zawieszenie poliuretanowe jeśli jest sens przy weekendowych przejażdżkach ?
Proszę Doradzcie coś.
Samochód ma słóżyć do wypadów urlopowych lub weekendowych ale czasami również do małych szaleństw
Z góry dziękuję za kolejne podpowiedzi, sugestie.
Pozdrawiam
Filtr powietrza K&N
Filtr oleju
Uszczelka pokrywy zaworowej
Uszczelniacze wałków rozrządu
Olej przekładniowy do dyfra 75W90
Olej silnikowy Motul 8100 X-cess 5W40
Rozrząd
Filtr paliwa
Siece zapłonowe Iridowe
Pompa wpdy
Paski wieloklinowe
Na tą chwilę robię serwis.
Następnie chcę ruszyć z zawieszeniem (bardzo wysoko stoi) mam felgi KBA 45790 z oponami o wymiarach 195/45R16 i przerwa między oponą a krawędzią błotników wynosi około 15cm.
Nie chcę całkowitej gleby i w związku z tym myślę o sprężynach Eibach -35mm ?
Etap kolejny to układ wydechowy i zawieszenie poliuretanowe jeśli jest sens przy weekendowych przejażdżkach ?
Proszę Doradzcie coś.
Samochód ma słóżyć do wypadów urlopowych lub weekendowych ale czasami również do małych szaleństw
Z góry dziękuję za kolejne podpowiedzi, sugestie.
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
poliuretany zawsze na plusie:) ale ja bym poczekał, pojeździł i zobaczył co Ci pasuje w aucie a co nie. Jak się wjeździsz w auto to będziesz wiedział jaką twardość poliuretanów chcesz i co bys chciał zmienić w zawieszeniu.
Odnośnie obniżania to pamiętaj że drogi z ładnymi widokami często nie służą nisko zawieszonym autom
Odnośnie obniżania to pamiętaj że drogi z ładnymi widokami często nie służą nisko zawieszonym autom
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ale żeby - 35 mm miało przeszkadzać? to chyba w offroadzie, co?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba