Pytanie do użytkowników RFów czy zamieniłbyś go teraz na miękki dach
Moderator: Moderatorzy
Witam
Jestem nowym forumowiczem i mam nietypowe pytanie do użytkowników Mazdy MX5 RF.
Czy z perspektywy czasu - użytkowania tego auta, gdyby była okazja zamienilibyście swoją wersję z twardym dachem na wersję z miękkim dachem ?
Jeśli tak, co za tym przemawia. Co wam przeszkadza, co was irytuje.
Poruszam ten temat z tej strony ponieważ stoję na rozdrożu i jak wielu przyszłych użytkowników MX5 zastanawiam się nad wyborem miękki dach czy wersja RF. Gdyby były dostępne wersje z bordowym miękkim dachem, długo bym się nie zastanawiał... a ten czarny kolor dachu jest taki smutny.
RF wizualnie bardziej mi się podoba, jest po prostu śliczna. Miałem okazję kilkukrotnie ją w weekendy od dealera. Jedyną wadą jest oczywiście hałas i dziwne zawirowania powietrza przy otwartym dachu, szczególnie boczne wiatry z moich obserwacji. Powyżej 110 km/h w aucie jest bardzo nieprzyjemnie. Strasznie mi się to nie podoba. Czy zamontowanie w RF wyższego windshota by w czymś pomogło ??? Jak sądzicie ?
Niestety w Białymstoku nie mają wersji z miękkim dachem na jazdę próbną i raczej jej nie będzie, podejrzewam, że problem może dotyczyć dużej części salonów w Polsce. Sprzedawca mi najnormalniej powiedział że są naciskani odgórnie na sprzedaż wersji RF oczywiście w czerwonym kolorze
Na auto jestem zdecydowany, w garażu mam już cały zestaw spoilerów dolnych , nakładki progów, podświetlenie led, nakładki na lusterka (satyna). Teraz zostaje zamówić auto skłaniam się coraz bardziej wersji z miękkim dachem ale wciąż nie miałem okazji nim się przejechać.
nie tak dawno zamówiłem też tłumik, który tak brzmi: https://www.youtube.com/watch?v=nVI6BHmQJDU , https://www.youtube.com/watch?v=5KkMcfkKPIQ , nie znalazłem nic ciekawego w Europie, podobno tłumik ten uwalnia dodatkowo około 8HP, wg specyfikacji producenta.
Jestem ciekawy wypowiedzi użytkowników RFów.
Jestem nowym forumowiczem i mam nietypowe pytanie do użytkowników Mazdy MX5 RF.
Czy z perspektywy czasu - użytkowania tego auta, gdyby była okazja zamienilibyście swoją wersję z twardym dachem na wersję z miękkim dachem ?
Jeśli tak, co za tym przemawia. Co wam przeszkadza, co was irytuje.
Poruszam ten temat z tej strony ponieważ stoję na rozdrożu i jak wielu przyszłych użytkowników MX5 zastanawiam się nad wyborem miękki dach czy wersja RF. Gdyby były dostępne wersje z bordowym miękkim dachem, długo bym się nie zastanawiał... a ten czarny kolor dachu jest taki smutny.
RF wizualnie bardziej mi się podoba, jest po prostu śliczna. Miałem okazję kilkukrotnie ją w weekendy od dealera. Jedyną wadą jest oczywiście hałas i dziwne zawirowania powietrza przy otwartym dachu, szczególnie boczne wiatry z moich obserwacji. Powyżej 110 km/h w aucie jest bardzo nieprzyjemnie. Strasznie mi się to nie podoba. Czy zamontowanie w RF wyższego windshota by w czymś pomogło ??? Jak sądzicie ?
Niestety w Białymstoku nie mają wersji z miękkim dachem na jazdę próbną i raczej jej nie będzie, podejrzewam, że problem może dotyczyć dużej części salonów w Polsce. Sprzedawca mi najnormalniej powiedział że są naciskani odgórnie na sprzedaż wersji RF oczywiście w czerwonym kolorze
Na auto jestem zdecydowany, w garażu mam już cały zestaw spoilerów dolnych , nakładki progów, podświetlenie led, nakładki na lusterka (satyna). Teraz zostaje zamówić auto skłaniam się coraz bardziej wersji z miękkim dachem ale wciąż nie miałem okazji nim się przejechać.
nie tak dawno zamówiłem też tłumik, który tak brzmi: https://www.youtube.com/watch?v=nVI6BHmQJDU , https://www.youtube.com/watch?v=5KkMcfkKPIQ , nie znalazłem nic ciekawego w Europie, podobno tłumik ten uwalnia dodatkowo około 8HP, wg specyfikacji producenta.
Jestem ciekawy wypowiedzi użytkowników RFów.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Teraz masz super drogę do Warszawy, na pewno któryś z salonów tutaj sprzedaje ND używaną z miękkim dachem. W taki sposób obszedłem brak demo innych niż rf rok temu. Może nawet w Białymstoku coś znajdziesz?
BTW skoro tak bardzo podoba z Ci się rf (pod pewnymi kątami z zamkniętym dachem i dla mnie jest przepiękny, ma coś z 250gto)... do tego jest sporo cichszy w jeździe z dachem, może nie ma sensu kupować czegoś innego. Zależy ile jeździsz z dachem
BTW skoro tak bardzo podoba z Ci się rf (pod pewnymi kątami z zamkniętym dachem i dla mnie jest przepiękny, ma coś z 250gto)... do tego jest sporo cichszy w jeździe z dachem, może nie ma sensu kupować czegoś innego. Zależy ile jeździsz z dachem
Obowiązkowo przejedź się wersją z miękkim dachem. Wygląd to jedna sprawa, a wrażenia z jazdy top down to druga. I w ND wrażenia między miękkim, a RF podobno dość znacznie się różnią przez to, że w RF nie czujesz tej przestrzeni wokół siebie. Przy sofcie nic nie ogranicza przestrzeni z tyłu.
Porównaj koniecznie zanim wydasz niemałe pieniądze, bo potem możesz żałować decyzji.
Porównaj koniecznie zanim wydasz niemałe pieniądze, bo potem możesz żałować decyzji.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Odwrócę trochę pytanie. Po pół roku jazdy za nic nie zamieniłbym swojego ST na RF. Dlaczego? Mimo że to moje pierwsze auto w wersji cabrio to jazda bez dachu bardzo mi się spodobała. Jak jest wystarczająco ciepło to zawsze top down. W RF tak się nie da. Głównie ze względu na hałas podczas jazdy z otwartym dachem. Druga sprawa to zupełnie inne odczucia otwartego dachu. A w zasadzie brak pozytywów. Ot taki większy szyber Szczerze mówiąc to gdyby mi nie zależało na pełnoprawnym cabrio to wolałbym chyba GT86. W moim odczuciu RF nie ma plusów, wcale.
Druga sprawa, jestem w Białym praktycznie codziennie (w dniach pracujących). Jak temperatura Cię nie przeraża to przejażdżka nie jest problemem
Druga sprawa, jestem w Białym praktycznie codziennie (w dniach pracujących). Jak temperatura Cię nie przeraża to przejażdżka nie jest problemem
właśnie RFem jeździłem wielokrotnie i wiem jak to wygląda, brałem auto na weekendy. Z miękkim dachem auta do wypożyczenia nie mają w Białymstoku.
Coraz bardziej skłaniam się ku wersji Soft Top, ale nie chce zamawiać auta w ciemno, nie mając okazji przejażdżki tą wersją,
dudek_t bardzo chętnie bym skorzystał z Twojej propozycji byłbym wdzięczny, oczywiście jako pasażer.
W RF tak jak piszecie i macie rację, czujemy się tacy obudowani, nie żeby mi to dokuczało ale nie mam porównania z miękkim dachem i odczuciem tej otwartej przestrzeni, w RF dokuczał mi hałas od wiatru przy prędkościach powyżej 110 km/h
Coraz bardziej skłaniam się ku wersji Soft Top, ale nie chce zamawiać auta w ciemno, nie mając okazji przejażdżki tą wersją,
dudek_t bardzo chętnie bym skorzystał z Twojej propozycji byłbym wdzięczny, oczywiście jako pasażer.
W RF tak jak piszecie i macie rację, czujemy się tacy obudowani, nie żeby mi to dokuczało ale nie mam porównania z miękkim dachem i odczuciem tej otwartej przestrzeni, w RF dokuczał mi hałas od wiatru przy prędkościach powyżej 110 km/h
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Odpowiadając na pytanie w temacie: nie.
Ale dyskutowaliśmy już o tym, napisałem wtedy że to bardzo indywidualne odczucia i kierowanie się czymś na zasadzie "bo większość powiedziała tak" jest kiepskim (bardzo) pomysłem. Mój wybór był bardzo świadomy, miałem wcześniej 9 lat NB, miałem też RX8 i wiedziałem, jaki wspólny pierwiastek z obu aut ma się znaleźć w nowym.
Ale dyskutowaliśmy już o tym, napisałem wtedy że to bardzo indywidualne odczucia i kierowanie się czymś na zasadzie "bo większość powiedziała tak" jest kiepskim (bardzo) pomysłem. Mój wybór był bardzo świadomy, miałem wcześniej 9 lat NB, miałem też RX8 i wiedziałem, jaki wspólny pierwiastek z obu aut ma się znaleźć w nowym.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Ernestz, odezwij się na PW. Możemy nawet jutro.
Jak pożyczałeś RFa z salonu to nie jechałeś przypadkiem kiedyś z pasażerką przez Bielsk? Migałem jakoś we wrześniu testówce Białostockiej pod domem na Białowieskiej
Jak pożyczałeś RFa z salonu to nie jechałeś przypadkiem kiedyś z pasażerką przez Bielsk? Migałem jakoś we wrześniu testówce Białostockiej pod domem na Białowieskiej
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Jezdzilem ponad rok ND ST, a ostatnie 12 lat ktorecmi towarzyszly mx5, byly to zawsze ST.
obecnie jezdze RF i to w dodatku AT- i jezeli ND byloby dla mnie tylko funcarem (z duza iloscia czynnika trackday/tor/upalanie- to pewnie ST i Manual- ale jako ze postanowilem juz jakis czas temu, ze maja mx5 bedzie to maks daily- wtedy jestem zdecydowanie bardziej za RF + AT. Cisza, wygoda itp. Przy czym to dalej ten wywolujacy banana samochod.
Dla mnie za twardym dachem przemawia jeszcze jedna zbierznosc- zawsze mialem bo rownie mocno jak za mx5 chorowalem za rx8. ND RF laczy w sobie sporo z reksa i to dla mnie idealny kompromis.
Aha i co do halasu i RF przy otwartym dachu- nie wiem w czym lezy roznica, ale kiedy jezdzilem pierwsze raz w RF 2016, dosyc latwo znajdowalem ten prog predkosci 90-100kmh kiedy powietrze zaczynalo wydawac dzwieki ktorych nie ma w ST. Co ciekawe, jezdzac teraz RF 2018, albo ogluchlem, ale cos na to zaradzono bo nie mam tego odczucia. Natomiast przy prekosciach 120kmh+, ST i RF robi jednakowe larmo.
obecnie jezdze RF i to w dodatku AT- i jezeli ND byloby dla mnie tylko funcarem (z duza iloscia czynnika trackday/tor/upalanie- to pewnie ST i Manual- ale jako ze postanowilem juz jakis czas temu, ze maja mx5 bedzie to maks daily- wtedy jestem zdecydowanie bardziej za RF + AT. Cisza, wygoda itp. Przy czym to dalej ten wywolujacy banana samochod.
Dla mnie za twardym dachem przemawia jeszcze jedna zbierznosc- zawsze mialem bo rownie mocno jak za mx5 chorowalem za rx8. ND RF laczy w sobie sporo z reksa i to dla mnie idealny kompromis.
Aha i co do halasu i RF przy otwartym dachu- nie wiem w czym lezy roznica, ale kiedy jezdzilem pierwsze raz w RF 2016, dosyc latwo znajdowalem ten prog predkosci 90-100kmh kiedy powietrze zaczynalo wydawac dzwieki ktorych nie ma w ST. Co ciekawe, jezdzac teraz RF 2018, albo ogluchlem, ale cos na to zaradzono bo nie mam tego odczucia. Natomiast przy prekosciach 120kmh+, ST i RF robi jednakowe larmo.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes czyli powyżej 120km/h wg Ciebie w jednym i w drugim robi się tak samo głośno przy otwartym dachu, a co sądzisz o założeniu wysokiego windshoota w takim RF, jestem ciekawy czy to by pomogło ( na rynku są dostępne różne wysokości i są przezroczyste).
u mnie auto prawdopodobnie zimą stałoby tylko w garażu, chyba że uzależniłoby mnie w tak pozytywny sposób i nie pozwoliłbym na taki przestój auta. Na co dzień użytkuje szóstkę w automacie i jestem bardzo zadowolony z auta, ale po kilku przejażdżkach mx5 pojawiły się objawy choroby na to auto
u mnie auto prawdopodobnie zimą stałoby tylko w garażu, chyba że uzależniłoby mnie w tak pozytywny sposób i nie pozwoliłbym na taki przestój auta. Na co dzień użytkuje szóstkę w automacie i jestem bardzo zadowolony z auta, ale po kilku przejażdżkach mx5 pojawiły się objawy choroby na to auto
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Ortografia i geografia nigdy nie byly moja mocna strona.
Co do pytania- tak, uwazam ze powyzej 120kmh topdown w kwestii tego jak glosno slychac wiatr itp jest to samo. W RF natomiast mam wrazenie mniej odczuwam jakies dziwne wiatry itp perturbacje od np. Tirow z przeciwka na zadupiu, albo wiatr boczny- ale to juz bardzo subiektywne odczucie.
Windshot... nie wiem, nie spradzalem- ja jak wyjzedzam gdzies gdzie bede dluzej gnal 100kmh+ zamykam dach, ponizej windshot wiekszy nic nie pomogl (w ST) wiec do RF nawet o nim nie myslalem.
Mamy tak samo z daily natomiast, u mnie zimowoz to rowniez 6tka skyD w AT, naprzemiennie z 3 BM zony, co nie zmienia faktu ze mam zimowki i jak tylko nie ma dramatow, soli itp to smigam bez skropolow. Tak bylo poprzedniego sezonu i tym razem. Nie wiazal bym bezposrednio jakos szczegolnie mocno twardego dachu z zima, ale patrzac przez pryzmat estetyczny (RF sporo bardziej mi lezy im dluzej go mam i obserwuje) i twardziel tylko na plus (zwlasza ze moja zona tez czesto jezdzi i nie lubi sie bawic z ST- guziczek, cyk pyk (smarttop ofc). To w sumie mega wazny argument o ktorym zapomnialem na korzysc RF. Otwaranie/zamykanie jezeli ktos nie lubi jak moja zona szmaciakowego mechanizmuz
Co do pytania- tak, uwazam ze powyzej 120kmh topdown w kwestii tego jak glosno slychac wiatr itp jest to samo. W RF natomiast mam wrazenie mniej odczuwam jakies dziwne wiatry itp perturbacje od np. Tirow z przeciwka na zadupiu, albo wiatr boczny- ale to juz bardzo subiektywne odczucie.
Windshot... nie wiem, nie spradzalem- ja jak wyjzedzam gdzies gdzie bede dluzej gnal 100kmh+ zamykam dach, ponizej windshot wiekszy nic nie pomogl (w ST) wiec do RF nawet o nim nie myslalem.
Mamy tak samo z daily natomiast, u mnie zimowoz to rowniez 6tka skyD w AT, naprzemiennie z 3 BM zony, co nie zmienia faktu ze mam zimowki i jak tylko nie ma dramatow, soli itp to smigam bez skropolow. Tak bylo poprzedniego sezonu i tym razem. Nie wiazal bym bezposrednio jakos szczegolnie mocno twardego dachu z zima, ale patrzac przez pryzmat estetyczny (RF sporo bardziej mi lezy im dluzej go mam i obserwuje) i twardziel tylko na plus (zwlasza ze moja zona tez czesto jezdzi i nie lubi sie bawic z ST- guziczek, cyk pyk (smarttop ofc). To w sumie mega wazny argument o ktorym zapomnialem na korzysc RF. Otwaranie/zamykanie jezeli ktos nie lubi jak moja zona szmaciakowego mechanizmuz
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Hej, zupełnie nie w temacie RF (choć coraz bardziej "mnie się podoba co ja widzę"), za to w temacie wysokiego windschotta - takowy wykonałem sobie na początku sezonu do mojej NB - teraz z pamięci nie podam wysokości, ale jest on wpasowany z ok. 1cm luzem pod zamknięty dach, wykonany z dwukrotnie grubszej plexi, niż dostępne na rynku i pozwala bez turbulencji jeździć z prędkościami autostradowymi. Świadkowie twierdzą, że widzieli moje auto drące nawet 180km/h top down. Ale to nie mogłem być ja, bo przecież jeżdżę spokojnie...
Toteż serdecznie polecam eksperyment z wysokim windschottem!
Toteż serdecznie polecam eksperyment z wysokim windschottem!
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
W kwestii areo ND to zupelnie inne auto moim zdaniem od poprzednich generacji, zwlaszcza w temacie wiatru w kabinie- tak jak pisalem, zbudowalem wysokiego windshota do siebie na testy i zwyczajnie mi sie nie sprawdzal, dostawalem dziwne podmuchy zza fotela itp.
Czego nigdy wczesniej niedoswiadczylem w takim stopniu majac wysokie windshoty w NA/NBFL/NC. Co nie zmienia faktu ze w 180kmh w NB bez wiatru w kabinie niezaleznie od wysokosci WS- po prostu nie wierze;)
Jedyna refleksja jaka mnie naszla, to ze byc moze byl za wysoki... zlicowalem do gornej lini foteli. Ale po tej probie zrezygnowalem z dalszej zabawy.
Przyda sie info od kogos kto zrobil porownanie z czyms aftermarket np. Wspomniane wysokie do RF.
Czego nigdy wczesniej niedoswiadczylem w takim stopniu majac wysokie windshoty w NA/NBFL/NC. Co nie zmienia faktu ze w 180kmh w NB bez wiatru w kabinie niezaleznie od wysokosci WS- po prostu nie wierze;)
Jedyna refleksja jaka mnie naszla, to ze byc moze byl za wysoki... zlicowalem do gornej lini foteli. Ale po tej probie zrezygnowalem z dalszej zabawy.
Przyda sie info od kogos kto zrobil porownanie z czyms aftermarket np. Wspomniane wysokie do RF.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mogę tylko polecić windshott na rzepy od Pietrygi. W ND soft top sprawdza się rewelacyjnie. Obniża komfortową temperaturę na top down z 15 n 5 st C.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
OT: na pustej drodze nie ma problemu. Gorzej przy mijaniu tzw. TIRów, a najgorsze turbulencje powoduje doganianie SUVa z rowerami na dachu
Uczciwie przyznam, że jest to jazda w czapce i z nieco opuszczonym oparciem, ale w kabinie jeszcze słychać muzykę EOT.
- Liliputek
- Donator
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Jeździłem parę tygodni RF-em i za nic nie zdecydowałbym się na taką wersję. Brak przestrzeni nad głową to główny powód. Czułem się jak zamknięty w klatce w małym samochodziku. Jeżdżę dużo, ok 30.000 km w sezonie i wg mnie wolna przestrzeń (poza doznaniami z jazdy) to priorytet.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Fajne porównanie ND2 Soft Topa z RFem (oba wyposażone w pakiet Bilstein). Może kogoś zainteresuje
Samochody testowane z pełnym obciążeniem (2 osoby wewnątrz 90 kg, pełny bak (min 90%))
http://i65.tinypic.com/25jkot2.jpg
Podana jest też masa zatankowanych samochodów.
Z ciekawostek:
- RF szybciej hamuje, zarówno ze 100 jak i 200 kmh. Największa przepaść to hamowanie na zimno ze 100 kmh. Czyżby inny układ hamulcowy?
- ST jest tylko 0.2 s szybszy do 100 kmh, ale już w elastyczności czasem zyskuje i sekundę przy wyższych prędkościach
- ND2 jest ogromnym krokiem naprzód do ND1, przynajmniej wg kryteriów niemieckiego magazynu Sport Auto - 47 do 40 w skali o 60 punktach.
Samochody testowane z pełnym obciążeniem (2 osoby wewnątrz 90 kg, pełny bak (min 90%))
http://i65.tinypic.com/25jkot2.jpg
Podana jest też masa zatankowanych samochodów.
Z ciekawostek:
- RF szybciej hamuje, zarówno ze 100 jak i 200 kmh. Największa przepaść to hamowanie na zimno ze 100 kmh. Czyżby inny układ hamulcowy?
- ST jest tylko 0.2 s szybszy do 100 kmh, ale już w elastyczności czasem zyskuje i sekundę przy wyższych prędkościach
- ND2 jest ogromnym krokiem naprzód do ND1, przynajmniej wg kryteriów niemieckiego magazynu Sport Auto - 47 do 40 w skali o 60 punktach.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Podobno to średnia z wielu pomiarów. Ale fakt - to ciągle tylko 2 egzemplarze. No i wiadomo, RF jest gorszy, te liczby nie mają sensu
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Osz Tyyyyy! Ja ci tu ramki, a ty sobie cyganie cycki przyprawiasz?!? Czy jakoś tak.
A bardziej w temacie i już na powaźnie:
A bardziej w temacie i już na powaźnie:
- Nawet jeśli to średnia (aż się prosi o pytanie o rachunek błędów ), to jest to co najwyżej porównanie jednej konkretnej ST, z jedną konkretną RF. Jak wiemy samochody są między sobą zmienne i tego nie przeskoczysz. Podejrzewam, że podobne różnice, zwłaszcza przy używkach, możesz dostać pomiędzy różnymi egzemplarzami tego samego typu.
- Tak naprawdę, te różnice są zaniedbywalne w życiu. A na tor i tak dodatkowo modzisz. W praktyce RF/ND sprowadza się do dwu pytań
- Gdzie jest ciszej/głośniej top-down/top-up?
- Gdzie jest cieplej/chłodniej latem/zimą?
- Brak schowka za kierowcą w RF
- Skomplikowanie mechanizmu i potencjalne trudności w złożeniu dachu przy jego zepsuciu (chociaż dotąd nie słyszałem żeby komukolwiek się to zdarzyło, ale procedura ręcznego składania jest zawiła).
- No i oczywiście bez SmartTopa RF jest upierdliwy w życiu codziennym. SmartTop zmienia bardzo, bardzo dużo w wygodzie użytkowania dachu.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
I udało się Terminatora sprowokować Ale pełna zgoda z tym co napisałeś. Choć jak ścigałem się spod świateł, wyrażnie z RFem wygrałem i jednak sprawia to frajdę nawet poza torem. Tak samo właściciel stockowego ND2 będzie się cieszył że miał do tych 80 kmh spod świateł 3 metry przewagi nad ND1. Nie piszę o wyższych zakresach prędkości, bo sam w mieście poza 2 bieg staram się nie wychodzić.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Gdyby mi nie było szkoda sprzęgła, moglibyśmy sprawdzić gdzieś w jerozolach
Pamiętaj też, że liczy się nie tylko różnica ST/RF, ale również różnica masy w ramach jednego typu (o ile pamiętam, ST SkyFreedom był porównywalny z RF SkyEnergy, ale to było w 2017, potem doszedł przymusowy istop/eloop).
Pamiętaj też, że liczy się nie tylko różnica ST/RF, ale również różnica masy w ramach jednego typu (o ile pamiętam, ST SkyFreedom był porównywalny z RF SkyEnergy, ale to było w 2017, potem doszedł przymusowy istop/eloop).