[NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006
Cruise control Mazda MX-5 NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam, mam mx-5 2.0 2006 rok z Niemiec. Wyczytałem, ze można do niej dołożyć tempomat. Sprawa mnie raczej przerasta i szukam kogoś z Trójmiasta lub okolic, kto mógłby mi taki tempomat zamontować.
Pozdrawiam,
Jurek
Pozdrawiam,
Jurek
Tak się zdarzyło, że w końcu znalazłem chwile czasu, żeby pogrzebać przy moim mx'ie, co prawda późno, bo właśnie ją sprzedaje, ale grzebać lubię - jeśli się sprzeda to kolejny właściciel będzie miał zabawkę w gratisie . Zanurkowałem pod kierownicę i oto co zobaczyłem, czy to jest właśnie podwójny przełącznik i nie muszą kupować nowego w ASO ? Dodam, że mam 1.8 07' pochodzenia Włoskiego.
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
wykopki - jak by ktoś miał pod ręka pinologie ECU to poprosze..edit - jak by ktoś potrzebował to proszę http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... system.pdf
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Małe uzupełnienie po wdrożeniu u pacjenta 2.0 z 2007, brak lampki w desce, brak 4 przewodowego czujnika hamulca.
1. Dawcami pinów zarówno do kostki pod taśmą w kolumnie kierownicy jak i w ecu jest kostka od starych przycisków kierownicy.
2. Najwięcej czasu się schodzi z włożeniem pinów do kostki ecu - polecam wyłącznie rozebranie jej od przodu i aplikowanie od przodu tam jest Bardzo duży opór materii ale da się.
3. Przełącznik 4 przewodowy hamulca nie jest konieczny - jest wg mojej obserwacji dodatkowym zabezpieczeniem. Jeśli pin 1AF z ecu zostanie zmasowany to spełnia się warunek konieczny do działania tempomatu bez 4 przewodowego wyłącznika do hamulca. Co ważne brak tego dodatkowego obwodu i tak kasuje tempomat po wciśnięciu hamulca - czyli komp i tak wie że hamujesz z 2 przewodowego wyłącznika stopu/hamulca. Oczywiście sprzęgło też kasuje tempomat. Oczywiście nie polecam tego rozwiązania tylko opisuje co mi wyszło kiedy się okazało , ze przełącznik został w domu a ja chciałem odpalić tempomat w garażu
4. przyciski tempomatu to drabinka rezystancji wygląda więc na to, że dało by się zaadaptować inne sterowanie i zrobić je pod kierownicą dla tych co się nie mogą doczekać przycisków które są wyjątkowym rarytasem.
1. Dawcami pinów zarówno do kostki pod taśmą w kolumnie kierownicy jak i w ecu jest kostka od starych przycisków kierownicy.
2. Najwięcej czasu się schodzi z włożeniem pinów do kostki ecu - polecam wyłącznie rozebranie jej od przodu i aplikowanie od przodu tam jest Bardzo duży opór materii ale da się.
3. Przełącznik 4 przewodowy hamulca nie jest konieczny - jest wg mojej obserwacji dodatkowym zabezpieczeniem. Jeśli pin 1AF z ecu zostanie zmasowany to spełnia się warunek konieczny do działania tempomatu bez 4 przewodowego wyłącznika do hamulca. Co ważne brak tego dodatkowego obwodu i tak kasuje tempomat po wciśnięciu hamulca - czyli komp i tak wie że hamujesz z 2 przewodowego wyłącznika stopu/hamulca. Oczywiście sprzęgło też kasuje tempomat. Oczywiście nie polecam tego rozwiązania tylko opisuje co mi wyszło kiedy się okazało , ze przełącznik został w domu a ja chciałem odpalić tempomat w garażu
4. przyciski tempomatu to drabinka rezystancji wygląda więc na to, że dało by się zaadaptować inne sterowanie i zrobić je pod kierownicą dla tych co się nie mogą doczekać przycisków które są wyjątkowym rarytasem.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Kamien
- Donator
- Posty: 967
- Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Poznań
Mały update.. wg. internetów mazda posiada coś takiego jak M-MDS... który może:
Czy ktokolwiek miał z tym do czynienia, bądź zna kogoś kto miał ? (wiem nadzieja matką głupich )
Activities
01 Installing ActiveSync Software
02 Installing PFM & PDS
03 PDA Navigation
04 Retrieving and Clearing DTCs
05 Reading and Printing Freeze Frame Data
06 Making DataLogger Recordings
07 Reprogramming/Updating a PCM
08 Verify/Change Programmable Parameters
09 Removing PFM & PDS from Laptop
10 Removing Microsoft ActiveSync
11 Updating PDS & PFM
Czy ktokolwiek miał z tym do czynienia, bądź zna kogoś kto miał ? (wiem nadzieja matką głupich )
witam tylko ze na ostatniej fotce opisuje ze z kiery z dolu nalezy podlaczyc dwa przewody (u niego jest czerwony do masy i bialy do ecu) a tam jest 3ci zielony na zdjeciu ktory widac ze jest zawiniety izolacja i tu mam zaglostke
Robertus
ten przewod czerwone koleczko do ecu zolte masa a tego zielonego przewodu zaznaczone niebieskim koleczkiem u mnie niema i o to mi chodzi czy to moze jest podswietlenie?
- Załączniki
-
- tempom.jpeg (382.46 KiB) Przejrzano 4028 razy
Robertus
Zgadza się. Powinno brakować ze schematu powyżej 2b, 2c i 2f. 2f cie nie interesuje bo to tylko dla automatycznej skrzyni biegów, a piny 2b i 2c musisz dodać zgodnie z opisem fivea
Piny możesz użyć ze starej wiązki. Kostkę sie rozbiera najpier ściągając wierzchnią osłonę. Potem piny wychodzą z łatwością przy użyciu małego śrubokręta.
Piny możesz użyć ze starej wiązki. Kostkę sie rozbiera najpier ściągając wierzchnią osłonę. Potem piny wychodzą z łatwością przy użyciu małego śrubokręta.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2018, 15:35 przez Bimbak, łącznie zmieniany 2 razy.
Tak czyli to zdjecie powyzej od kolego five odnosi sie nijak do opisu pinow spojrz patrzac na kostke od frontu czyli spinki zapinajacej wtyczke i opis kostki nie licuje sie wogole u niego jest zaznaczony 3ci czerwony jabelek i 7my bialy zgadza sie a w opisie kostki jest calkiem inaczej .wiesz nie chce spalic ecu
Robertus
Za nic z tego nie kumam podchodze do tego logicznie biore kostke ze zdjecia fiva 3 ci czerwony do masy tak ma na zdjeciu i 7 my bialy gdzies tam idzie i 6 ty zielony ktorego niby nigdzie sie nie podlacza . I nikt teraz niewie nawet five o co tu biega . Myslalem ze cos tu ugram .ale trace dwa dni i stoje w martwym punkcie .szkoda mojego czasu . Z nikad pomocy wzielem sie za podlaczanie bo podobno takie proste . Kilkabascie postow z madrosciami .ale co do czego nikt nie odpisze jasno i na temat .ale dzieki kolego chociaz za zainteresowanie
Robertus
juz prosciej nie mozna w opisie five go inaczej i w opisie kolegi wyzej inaczej , albo ja jestem t..... albo cos ktos pomylil prosze jak ktos wie o jakies wytlumaczenie
- Załączniki
-
- temp rysum.png (995.97 KiB) Przejrzano 3959 razy
Robertus
Pewny nie jestem już, ale wydaje mi się że źle to oznaczyłeś. Od żółtej wtyczki powinno być 2a 2b 2c itd... bo ten gruby zielony to klakson z tego co pamiętam. 2b ciągniesz pod maskę a 2c do masy, choć faktycznie na zdjęciu fivea wygląda jakby ciągnął 2f do masy a to powinno pozostać moim zdaniem nieobsadzone, bo to shift + dla łopatek skrzyni automatycznej.