[połączony] Jakie opony zimowe
Ktore wybrac?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
no niestety tak to dziala. miekkie boki i miekka mieszanka szybko nagrzewaja gume (jak guma pracuje na boki to sie nagrzewa) i wtedy przyczepnosc opony jest wieksza. niestety na suchym asfalcie wprowadza to bardzo duza niestabilnosc i latwo wpasc w poslizg robiac szybkie ruchy kierownica lewo prawo lewo. no coz nie ma opon do wszystkiego. cos co jest dobre na sliskie i zimne warunki nie bedzie dobre na suche i cieple dni. mamy wybor. albo kupic dobra miekka zimowke i jezdzic spokojniej na suchych nawierzchniach albo jezdzic na czyms twardszym i ryzykowac wpadnieciem do rowu. najlepiej byloby przed kazdym wyjazdem z domu zakladac odpowiednia opone do warunkow.
moj continenetal ts860 tez sie troche uspokoil po czasie. juz tak na suchym dupa mnie nie goni jak gonila. na mokrym bardzo dobra przyczepnosc a na sniezku poki co bezroblemowo.
moj continenetal ts860 tez sie troche uspokoil po czasie. juz tak na suchym dupa mnie nie goni jak gonila. na mokrym bardzo dobra przyczepnosc a na sniezku poki co bezroblemowo.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ostatnie warunki na drodze przekonały mnie do zmiany obecnych zimówek na jakieś nowe, o przyzwoitych parametrach.
Na razie wybrałem te: Nokian WR D4, jako że są chwalone w tym wątku i cena jest nieco niższa od Continentala.
Chciałbym tylko, aby ktoś doświadczony "pobłogosławił" mój wybór
Mam stalowe felgi 14" 5,5jj a rozmiar opony to 175x65. Ze wszystkich informacji które znalazłem na tym forum i innych stronach ten zestaw ma sens i powinien pasować do NB, ale przecież nie zaszkodzi Was zapytać
Update:
Dla potomnych: wszystko pasuje i jeździ bez żadnego obcierania.
Na razie wybrałem te: Nokian WR D4, jako że są chwalone w tym wątku i cena jest nieco niższa od Continentala.
Chciałbym tylko, aby ktoś doświadczony "pobłogosławił" mój wybór
Mam stalowe felgi 14" 5,5jj a rozmiar opony to 175x65. Ze wszystkich informacji które znalazłem na tym forum i innych stronach ten zestaw ma sens i powinien pasować do NB, ale przecież nie zaszkodzi Was zapytać
Update:
Dla potomnych: wszystko pasuje i jeździ bez żadnego obcierania.
Zbliża się nowy sezon..
Ktoś miał przyjemność z Pirelli Cinturato ? Jakieś niesamowicie niskie poziomy głośności...fajnie jakby ktoś potwierdził, że jest cicha a nie, że Pirelli zakręciło coś w testach..
Sam jeżdżę na sottozero 2 - jeszcze asymetryczna opona i całkiem mnie ta opona się podoba.. ale może coś poszło do przodu w nowych oponach..
ceną kuszą mnie jeszcze nexeny winguard.. tu ciekawostka w rozmiarze 205/55r16
91 H - etykieta E C 70dB
91 T - etykieta: E B 70dB
Cena ta sama - brać z niższym indeksem prędkości ?
[edit]
Kupiłem Nokiany wr d4
Ktoś miał przyjemność z Pirelli Cinturato ? Jakieś niesamowicie niskie poziomy głośności...fajnie jakby ktoś potwierdził, że jest cicha a nie, że Pirelli zakręciło coś w testach..
Sam jeżdżę na sottozero 2 - jeszcze asymetryczna opona i całkiem mnie ta opona się podoba.. ale może coś poszło do przodu w nowych oponach..
ceną kuszą mnie jeszcze nexeny winguard.. tu ciekawostka w rozmiarze 205/55r16
91 H - etykieta E C 70dB
91 T - etykieta: E B 70dB
Cena ta sama - brać z niższym indeksem prędkości ?
[edit]
Kupiłem Nokiany wr d4
Jako, że szukam zimówek do dupowozu, a losowym opiniom w internecie średnio ufam- miał ktoś styczność z Dunlopami Winter Sport 5? Rozmiar 215(albo 225, też wejdzie)/45/R17
W testach niby dobre, opinie chwalące są, ale są też opinie, że sobie ot tak potrafi zgubić przyczepność na suchym- jako, że opona idzie do 3 litrowca z automatem, to wolałbym jednak coś pewnego...
W testach niby dobre, opinie chwalące są, ale są też opinie, że sobie ot tak potrafi zgubić przyczepność na suchym- jako, że opona idzie do 3 litrowca z automatem, to wolałbym jednak coś pewnego...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
My mamy Nokiany WR (zabij mnie - nie pamiętam czy D3 czy D4) w 4.0 V8 też w automacie... i bardzo przyzwoicie się sprawowały.
Słyszałem opinie od wielu osób, że Nokiany można brać w ciemno - tak też zrobiłem.
Słyszałem opinie od wielu osób, że Nokiany można brać w ciemno - tak też zrobiłem.
Arvinski pisze:My mamy Nokiany WR (zabij mnie - nie pamiętam czy D3 czy D4) w 4.0 V8 też w automacie... i bardzo przyzwoicie się sprawowały.
Słyszałem opinie od wielu osób, że Nokiany można brać w ciemno - tak też zrobiłem.
WRD3 mam jako zimówki w mx5 i tak jak w warunkach typowo zimowych idą świetnie, tak na mokrym/błocie pośniegowym mogło by być lepiej, szczególnie, że to teraz większość naszej "zimy"- poczytam, czy w WRD4 coś się w tej kwestii poprawiło, cena nokianów w sumie do dunlopów podobna, a nawet kilka dyszek taniej...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Drodzy...
Nagła zmiana sytuacji i ze zwykłego, ciężkiego, dupowozu przeskoczyliśmy na NCFL'a...
Mamy koszmarnie brzydkie felgi 16'' i doszliśmy do wniosku, że przeznaczymy je na zimówki.
Pytanie, bo ograniczyłem się do dwóch modeli:
Michalin Alpin 5 czy Nokian WR D4
Alpinki znam z E39 i kilka razy mi tyłek uratowały, natomiast Nokiany (trójki) siedziały na Jagu V8.
rachey śmiga na Nokianach i dlatego przychylam się w tym kierunku, ale może ktoś z Was ma Alpiny na MX-5 i ma jakąś opinię...
(Opony w rozmiarze 205/50 mają podobną cenę, ale instynkt Spider-Mana podpowiada mi, że Micheliny mają szansę lepiej kleić na suchym)
Nagła zmiana sytuacji i ze zwykłego, ciężkiego, dupowozu przeskoczyliśmy na NCFL'a...
Mamy koszmarnie brzydkie felgi 16'' i doszliśmy do wniosku, że przeznaczymy je na zimówki.
Pytanie, bo ograniczyłem się do dwóch modeli:
Michalin Alpin 5 czy Nokian WR D4
Alpinki znam z E39 i kilka razy mi tyłek uratowały, natomiast Nokiany (trójki) siedziały na Jagu V8.
rachey śmiga na Nokianach i dlatego przychylam się w tym kierunku, ale może ktoś z Was ma Alpiny na MX-5 i ma jakąś opinię...
(Opony w rozmiarze 205/50 mają podobną cenę, ale instynkt Spider-Mana podpowiada mi, że Micheliny mają szansę lepiej kleić na suchym)
- gersch
- Donator
- Posty: 38
- Rejestracja: 06 cze 2017, 19:32
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Od tygodnia mam założone nowe Alpiny i trzymają jak głupie. Zrobiłem na nich w weekend trasę ok. 800 km. Nie zauważyłem różnicy miedzy nimi, a letnimi Bridgestone Turanza 001 na suchej nawierzchni (ten samo rozmiar 205/45/16 dla sportiva).
W porównaniu do tuaranzy.. to nokiany mogą być cichsze.. i też polecę Ci wyższy profil 205/55 r16... 205/50 r16 jest mniejszym kołem niż 205/45r17 o czym w zimie łatwo się przekonać odsniezajac przodem osiedlowe uliczki.. (choć ostatnie dwa lata śniegu nie bylo).
-
- Donator
- Posty: 3679
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Arvinski pisze:Dzięki. Chyba już wiem co chcę .
Oczywiście dam znać jak nam się jeździ - za kilka set/tysięcy kilometrów
na pewno wiesz? Zimową oponą sezonu jest continental wintercontact ts860 szczególnie jeżeli masz w planach jazdę po śniegu
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
mutra pisze:na pewno wiesz? Zimową oponą sezonu jest continental wintercontact ts860 szczególnie jeżeli masz w planach jazdę po śniegu
Lekka dygresja.
Posiadanie eMX'a to z lekka traumatyczne doświadczenie... (obstawiam, że podobnie jest z innymi project car'ami)
Nie ma dobrych decyzji... czy to decydujesz się na sportowe zawieszenie, czy na gwint.
Koła 14'' czy 15''. Opony UHP, klejące jak głupie na suchym (tylko 15'') czy azjatyckie gumy nieźle trzymające na mokrym (ale występujące w 14'').
Drewniana kierownica, która wygląda super, ale musisz się jej trzymać jak Kate Winslet drzwi, czy brzydsza skórzana, która jest praktycznie przyklejona do dłoni.
... i tak dalej.
Dlatego gdy ma połowica kupiła eNCeka i stwierdziła, że koza i trzeba felgę z parapetem koniecznie znaleźć, to ja - profilaktycznie - kilkanaście włosów na siwe zamieniłem. Samemu jest ciężko podjąć decyzję... a z kobietą wiszącą nad ramieniem to istny horror będzie.
Koniec dygresji.
... ale wyjątkowo tak nie było jeśli chodzi o zimówki.
Małgorzata tupnęła nogą i powiedziała, że chce Micheliny (obstawiam, że wynika to z tego, iż ja rekomendowałem Nokiany).
Kupione i zamówione. W weekend będziemy testować.
Dzięki za pomoc, droga ekipo.
powiedziała, że chce Micheliny (obstawiam, że wynika to z tego, iż ja rekomendowałem Nokiany
skad ja to znam
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witam, ja założyłem 185 65 15 dębica frigo 2, takie zalegały w garażu. Miota dziwnie w zakrętach, na mokrym się dość mocno ślizga i zastanawiam się nad zmianą na rozmiar zalecany przez producenta i jakieś markowe .
1.6 nbfl
taki tescik opon zimowych:
https://translate.google.pl/translate?h ... st%2F56323
na suchym torze hankook Winter i*cept evo2 W320 najszybszy
na mokrym torze continetal WinterContact TS850P
a na sniezonym torze Michelin Pilot Alpin 4
https://translate.google.pl/translate?h ... st%2F56323
na suchym torze hankook Winter i*cept evo2 W320 najszybszy
na mokrym torze continetal WinterContact TS850P
a na sniezonym torze Michelin Pilot Alpin 4
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- patryk69
- Posty: 68
- Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
- Model: NC
- Wersja: 3rd Gen. Limited
- Lokalizacja: Warszawa/LBN
Ja mam u siebie Hankook Winter i*cept evo2 W310 i zdecydowanie nie polecam. Opona jako nowa jeździła zadowalająco, ale bardzo szybko zaczęła tracić swoje właściwości. Jeżdżę na nich 3 zimę, zrobiłem z 10-15 tys km, bieżnik ok. 6mm, a opona na mokrym jest bardzo niestabilna, ma problemy z trakcją, a na suchym praktycznie każda letnia nawet przy niskiej temperaturze byłaby o niebo lepsza. Poza tym samochód prowadzi się niepewnie już od prędkości 100km/h.
Przy wyborze zimówek kierował bym się tym, aby opona spisywała się możliwie najlepiej na mokrej nawierzchni, bo taka jest obecna zima.
Przy wyborze zimówek kierował bym się tym, aby opona spisywała się możliwie najlepiej na mokrej nawierzchni, bo taka jest obecna zima.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Jak obiecałem tak zrobię
Opony Michelin Alpin 5 (205/50R16)
Miasto - Temperatury -7 do +8 - jest ok. Miękko przy plusie i trochę się pochylają, ale żadnego piszczenia na suchym gdy ciepło i przyzwoicie kleją gdy jest chłodniej.
Trasa - Temperatura -4. Jest git. Pomniejsze kałuże nieodczuwalne. Hamowanie bez dramatu.
Autostrada - Temperatura -5. Bardzo ok. Zaczynaliśmy w słońcu 0 stopni, skończyliśmy przy mini burzy śnieżnej i -5. Prędkość 140 - 160, bez obawy o własne życie.
Jadąc w trasę zaraz przed jej końcem nawigacja poprowadziła nas przez wewnętrzną uliczkę ze śpiącymi policjantami i nachyleniem około 10% może 15%. Jako, że jesteśmy na lekkiej glebie to trzeba było się prawie zatrzymać przed progiem - ulica nieodśnieżona (ubity śnieg) i skuta lodem. Bez problemów.
Zrobiliśmy tylko kilka tysięcy, ale jest dobrze. Nie jest tanio, ale jest bardzo dobrze.
Opony Michelin Alpin 5 (205/50R16)
Miasto - Temperatury -7 do +8 - jest ok. Miękko przy plusie i trochę się pochylają, ale żadnego piszczenia na suchym gdy ciepło i przyzwoicie kleją gdy jest chłodniej.
Trasa - Temperatura -4. Jest git. Pomniejsze kałuże nieodczuwalne. Hamowanie bez dramatu.
Autostrada - Temperatura -5. Bardzo ok. Zaczynaliśmy w słońcu 0 stopni, skończyliśmy przy mini burzy śnieżnej i -5. Prędkość 140 - 160, bez obawy o własne życie.
Jadąc w trasę zaraz przed jej końcem nawigacja poprowadziła nas przez wewnętrzną uliczkę ze śpiącymi policjantami i nachyleniem około 10% może 15%. Jako, że jesteśmy na lekkiej glebie to trzeba było się prawie zatrzymać przed progiem - ulica nieodśnieżona (ubity śnieg) i skuta lodem. Bez problemów.
Zrobiliśmy tylko kilka tysięcy, ale jest dobrze. Nie jest tanio, ale jest bardzo dobrze.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Chciałem Ci polecić CrossClimate (bardzo sobie chwalą ludzie przez to, że zachowuje się przyzwoicie w temperaturach zarówno ujemnych jak i 'około' ujemnych), ale nie ma w Twoim rozmiarze. Podobno genialna opona na daily w mieście na zimę.
GoodYearów nie znam, ale Alpiny i owszem - są rewelacyjne. Mamy na eNCeku i fenomenalnie się sprawdzają.
GoodYearów nie znam, ale Alpiny i owszem - są rewelacyjne. Mamy na eNCeku i fenomenalnie się sprawdzają.
-
- Donator
- Posty: 3679
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Arvi pisze:Chciałem Ci polecić CrossClimate (bardzo sobie chwalą ludzie przez to, że zachowuje się przyzwoicie w temperaturach zarówno ujemnych jak i 'około' ujemnych), ale nie ma w Twoim rozmiarze. Podobno genialna opona na daily w mieście na zimę.
GoodYearów nie znam, ale Alpiny i owszem - są rewelacyjne. Mamy na eNCeku i fenomenalnie się sprawdzają.
No właśnie wiem miałem cross climaty w poprzednim aucie i mam aktualnie w Zafirze.
Skłaniałem się mocno w kierunku alpinów ale znalazłem kilka testów w których goodyear wypadał wyżej na suchym i mokrym. W zeszłym roku miałem 5 dni ze śniegiem i temp poniżej zera a goodyear jest dobrą stówkę tańszy na oponie, więc trochę mam zagwozdkę.
Jak Ci Alpin hamuje na mokrym w porównaniu do letniej opony? co macie w NCku na lato?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Widzisz... my na mokrym uważamy.
Nigdy nie mieliśmy szczęścia do opon, które na mokrym się zachowują dobrze
Serio. Nawet, jakimś cudem, do lifta dobrałem takie, które ślizgają się jak szalone
Goha na NC ma AD08R (wg. wielu ta opona zachowuje się na mokrym fatalnie - moim zdaniem jest całkowicie przewidywalna, ale trzeba być uważnym).
I podobnie jest na Michelinach - czyli idzie wpaść w poślizg, jak się chce. Tylko zastanawiam się, czy nie wynika to także z tego, że to opona stricte zimowa i gdy jest mokro (czyli musi być w okolicach 0 stopni albo więcej) robi się trochę bardziej miękka.
Ale bardzo możliwe, że fakt, iż nam się na tych oponach (i Yoko i Michelinach) dobrze jeździ, wynika z tego, że my się na mokrym bardzo pilnujemy.
Jak piszesz - jest szansa, że GoodYeary będą rzeczywiście lepsze, ale to nie jest tak, że Alpiny kiedykolwiek nas na mokrym zaskoczyły (co AD08R zrobiły - na moment, ale jednak).
Nigdy nie mieliśmy szczęścia do opon, które na mokrym się zachowują dobrze
Serio. Nawet, jakimś cudem, do lifta dobrałem takie, które ślizgają się jak szalone
Goha na NC ma AD08R (wg. wielu ta opona zachowuje się na mokrym fatalnie - moim zdaniem jest całkowicie przewidywalna, ale trzeba być uważnym).
I podobnie jest na Michelinach - czyli idzie wpaść w poślizg, jak się chce. Tylko zastanawiam się, czy nie wynika to także z tego, że to opona stricte zimowa i gdy jest mokro (czyli musi być w okolicach 0 stopni albo więcej) robi się trochę bardziej miękka.
Ale bardzo możliwe, że fakt, iż nam się na tych oponach (i Yoko i Michelinach) dobrze jeździ, wynika z tego, że my się na mokrym bardzo pilnujemy.
Jak piszesz - jest szansa, że GoodYeary będą rzeczywiście lepsze, ale to nie jest tak, że Alpiny kiedykolwiek nas na mokrym zaskoczyły (co AD08R zrobiły - na moment, ale jednak).
Żona ma te GY na Fabii więc mam jakieś doświadczenie, ale nie bardzo dużo (z 500-600 km). Na suchym spoko, na mokrym i w śnieżycy bardzo dobrze - nie było właściwe żadnych problemów z przyczepnością, trakcja perfekcyjna Chciałem kupić też do swojego daily ale nie było rozmiaru więc będę pilot alpin 5 testował
-
- Donator
- Posty: 3679
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
heretic pisze:Żona ma te GY na Fabii więc mam jakieś doświadczenie, ale nie bardzo dużo (z 500-600 km). Na suchym spoko, na mokrym i w śnieżycy bardzo dobrze - nie było właściwe żadnych problemów z przyczepnością, trakcja perfekcyjna Chciałem kupić też do swojego daily ale nie było rozmiaru więc będę pilot alpin 5 testował
dzięki. skonczy sie chyba tak ze kupie te ktore beda tansze
edit:
wziąłem goodyear'y - były sporo tańsze a na alpiny trzeba by czekać dwa tygodnie (najwyraźniej nikt ich nie kupuje w moim rozmiarze tutaj w UK) Dam znać jak sie sprawują, chociaż śniegu raczej bym się nie spodziewał
Czy warto kupować węższe opony zimowe?
Warto.
https://autokult.pl/32358,wezsze-opony- ... a-na-jazde
Warto.
https://autokult.pl/32358,wezsze-opony- ... a-na-jazde
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
"Fizyki nie sposób oszukać. Mniejsza powierzchnia styku z podłożem to większy nacisk, a więc i lepsza przyczepność". I na tym można zakończyć czytanie tego, jakże fascynującego, artykułu.piwo pisze: ↑28 paź 2018, 7:50Czy warto kupować węższe opony zimowe?
Warto.
https://autokult.pl/32358,wezsze-opony- ... a-na-jazde
Hehe. Wiadomo że chodzi o ciśnienie jakie wywiera opona na asfalt. Im większe zima tym lepiej.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Witam. Znacie się lub po prostu macie doświadczenie więc może ktoś się wypowie: czy pojawi się jakieś zauważalne przekłamanie wskazań prędkości jeśli zamiast zalecanego profilu 50 na 16 calach założę opony o profilu 55?
Felgi już mam i jestem na etapie wyboru opon na zimę ale widzę że większości modeli w rozmiarze 205/50R16 po prostu nie ma a jeśli już są to jakieś dwa razy droższe od tych 55...
I może jeszcze przy okazji w temacie zimówek: Nokiany D4 czy A4 ? Miał ktoś może doświadczenie z serią A? Jaka jest użytkowa różnica między nimi ?
Felgi już mam i jestem na etapie wyboru opon na zimę ale widzę że większości modeli w rozmiarze 205/50R16 po prostu nie ma a jeśli już są to jakieś dwa razy droższe od tych 55...
I może jeszcze przy okazji w temacie zimówek: Nokiany D4 czy A4 ? Miał ktoś może doświadczenie z serią A? Jaka jest użytkowa różnica między nimi ?