[ND] Dyskusja ogólna
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....
mowso pisze:A znając życie więcej niż połowę dałoby się programowo ustawić - też mnie na razie najbardziej wkurza brak logiki czyli przy zdejmowaniu dachu szyby się obniżają ale potem już się nie podniosą tylko w połowie zostają no i oczywiście automat w guziczkach działa w dół ale w górę już muszę trzymać guziorki żeby się domknęło
Mnie też wkurza brak logiki w opuszczaniu i zamykaniu szyb. Zazwyczaj jak się zatrzymuję, to wyłączam silnik i dopiero zamykam dach. Bo jaki sens ma robienie tego przy uruchomionym silniku? I jeśli nie zrobię tego w ciągu ok. 10 sekund, to guziki już nie działają i trzeba włączyć zapłon, a co za tym idzie zazwyczaj też światła, tylko po to, żeby domknąc szyby. A jak w ramach odrurchu wcisnę sprzęgło, to jeszcze włączam silnik. Gdzie tu EKO? Ale za to jak auto stoi cały dzień i na wyłączonym silniku otwieram dach, to jakoś bez żadnego problemu szyby się opuszczają. A przecież tak samo obciąża to akumulator.
Potwierdzcie że też tak w swoich macie
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
A może da się to wszystko ustawić, tak jak w tym linku: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=202227
Wygląda prosto, choć i tak czarna magia dla mnie.
Obstawiam że kolega heretic będzie umiał się w tej kwestii wypowiedzieć
Wygląda prosto, choć i tak czarna magia dla mnie.
Obstawiam że kolega heretic będzie umiał się w tej kwestii wypowiedzieć
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mydlo pisze:A może da się to wszystko ustawić, tak jak w tym linku: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=202227
Wygląda prosto, choć i tak czarna magia dla mnie.
Obstawiam że kolega heretic będzie umiał się w tej kwestii wypowiedzieć
Owszem forscanem powinno się to dać. Podobnie, jak i-stop (gdzieś nawet kiedyś wątek na ten temat znalazłem, ale zgubiem :-/)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
MMRS pisze:Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....
O to już przerażające trochę... Sam jutro mam wymieniane uszczelki drzwi w ASO na gwarancji - znalazłem TSB (szukając na coś innego). Ale u mnie tylko piszczały szyby przy opuszczaniu.
Więc liczę, że teraz linki są bezpieczniejsze
https://www.miata.net/garage/tsb/Squeak ... 20down.pdf
BTW jutro też demontuję tubę rezonansową - dam znać, czy ciszej top up, czy 200 zł + VAT poszło do kosza. Ale wiem, że Tobie na ciszy nie zależy
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze:MMRS pisze:Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....
O to już przerażające trochę... Sam jutro mam wymieniane uszczelki drzwi w ASO na gwarancji - znalazłem TSB (szukając na coś innego). Ale u mnie tylko piszczały szyby przy opuszczaniu.
Więc liczę, że teraz linki są bezpieczniejsze
https://www.miata.net/garage/tsb/Squeak ... 20down.pdf
BTW jutro też demontuję tubę rezonansową - dam znać, czy ciszej top up, czy 200 zł + VAT poszło do kosza. Ale wiem, że Tobie na ciszy nie zależy
Ja już dawno pozbyłem się tego ustrojstwa
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś ktoś (TerminatorPi?) wrzucał wykres mówiący, że najefektywniej kręcić do 6800, mimo że moc spada. To przeliczona przez przełożenie zawsze będzie większa na kołach na biegu niższym. Silnik nie wybuchnie, ma doskonałą opinię, jeśli chodzi o trwałość. Warto sprawdzać poziom oleju - mi nigdy nie spadł poziom, ale komuś na miata.net na torze spadł i zatarł silnik (po całym dniu upalania). Jedyny znany mi przypadek zabicia tego silnika.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Jak to w życiu, jak szybciej biegniesz to i tętno wyższe, szybciej się męczysz, szybciej robi Ci się gorąco. Bez ruszania głowicy tunerzy odcinkę ustawiają na 7000 lub 7200. Jeśli chcesz kręcić wyżej vel kolega Pudel (7800) musisz wymienić sprężyny zaworowe z talerzykami. Więc z tego wniosek że "czerwone przerywane" raczej dosyć bezpieczne.
mike_d pisze:francmiko pisze:MMRS czy to aby nie nadaje sie na naprawę gwarancyjną?
Nie, korozja od spodu jest niestety jednym z wyłączeń gwarancyjnych. Mocno polecam zrobienie konserwacji samodzielnie - nawet niektóre ASO Mazdy to zalecają (sami oczywiście tego nie robią).
Kogo w wawie polecacie od zabezpieczeń korozyjnych? Utraty gwarancji nie będzie?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jedź do Kępna, będziesz zachwycony.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Wojtek Wawa pisze:MMRS pisze:Przez to ciągłe opuszczanie i podnoszenie szyb przy otwieraniu i zamykaniu drzwi od strony kierowcy u mnie już padła linka mechanizmu podnoszenia szyby....oczekuję podobnej awarii po prawej stronie. Chwilowo miałem zablokowaną szybę na stałe i podczas otwierania i zamykania drzwi kompletnie to nie przeszkadzało. Oczywiście opuszczenie szyb pomaga przy rozkładaniu i składaniu dachu, ale przy otwieraniu i zamykaniu drzwi to już niekoniecznie. Czekajcie tylko jak zaczną Wam się przecierać od tego linki....
O to już przerażające trochę... Sam jutro mam wymieniane uszczelki drzwi w ASO na gwarancji - znalazłem TSB (szukając na coś innego). Ale u mnie tylko piszczały szyby przy opuszczaniu.
Więc liczę, że teraz linki są bezpieczniejsze
https://www.miata.net/garage/tsb/Squeak ... 20down.pdf
BTW jutro też demontuję tubę rezonansową - dam znać, czy ciszej top up, czy 200 zł + VAT poszło do kosza. Ale wiem, że Tobie na ciszy nie zależy
Miałem już wymieniane i dalej piszczą..
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wojtek Wawa pisze:Kiedyś ktoś (TerminatorPi?) wrzucał wykres mówiący, że najefektywniej kręcić do 6800, mimo że moc spada. To przeliczona przez przełożenie zawsze będzie większa na kołach na biegu niższym. Silnik nie wybuchnie, ma doskonałą opinię, jeśli chodzi o trwałość. Warto sprawdzać poziom oleju - mi nigdy nie spadł poziom, ale komuś na miata.net na torze spadł i zatarł silnik (po całym dniu upalania). Jedyny znany mi przypadek zabicia tego silnika.
Zgadza się. Wykres i plik źródłowy jest tu:
viewtopic.php?p=453261#p453261
pudel pisze:Pamiętam że w serii kręcenie powyżej 6500 nic nie dawało, warto obejrzeć poniższy filmik z seryjną ND, jak gość kręci i jak efektywnie przyspiesza
Pamiętajmy, że wyliczenia teoretyczne to jedno, a technika (nie)pozwalająca wykorzystać osiągów, to drugie. Przede wszystkim, żeby osiągnąć maksymalne przyśpieszenie przy ruszaniu, należy ruszać z półsprzęgła żeby mieć cały czas dostępny potrzebny moment na wale, a nie zbić obroty do niskich, gdzie moment mniejszy, i jeszcze dostać po dupie ESP.
Dodatkowo na filmie widać, że ESP się uaktywnia jeszcze przynajmniej przy wbijaniu 1->2 i 2->3, co znaczy, że obroty były niedopasowane przy zmianie biegów i szarpnęło kołami, efektywnie hamując samochód.
A tak naprawdę, to te wszystkie rozważania mają sens tylko przy pałowaniu na prostej.
Panowie, czy ktoś z Was ma doświadczenie/wiedzę na temat opon w rozmiarze 225/45/17 w ND na fabrycznych felgach? Szerokość w sumie nie wiele większa i bez gleby nie powinno raczej nigdzie ocierać? Profil ciut większy i średnica koła również, mogłoby zniwelować przekłamanie licznika. Wyglądało pewnie będzie trochę balonowato ale jeśli to jedyny minus...? Ktoś coś?
- emixfajf
- Donator
- Posty: 653
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
dudek_t pisze:Panowie, czy ktoś z Was ma doświadczenie/wiedzę na temat opon w rozmiarze 225/45/17 w ND na fabrycznych felgach? Szerokość w sumie nie wiele większa i bez gleby nie powinno raczej nigdzie ocierać? Profil ciut większy i średnica koła również, mogłoby zniwelować przekłamanie licznika. Wyglądało pewnie będzie trochę balonowato ale jeśli to jedyny minus...? Ktoś coś?
Miałem u siebie na seryjnej 7j, 215/45/17, nic nie trze, nie obciera, nawet przy dużych przechyłach budy i maksymalnym skręcie. Auto obniżone około 5cm. Balon w sumie zależy również od konkretnej opony, u mnie z indeksem opony XL go nie było, oczywiście prześwit auta trcohę wiekszy i zredukowana przestrzeń między opona a błotnikiem. W porównaniu do 205/45, od razu widać że opona ma wyższą sciankę boczną. Myśle, ze 225/45 bedzie troche za duze na 7j, ale w praktyce tego nie testowalem
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Czy komuś pokrzywiły się oryginalne tarcze? Wczoraj na niemieckiej autostradzie wietrzylem konie pod maską i przy hamowaniu z 180 pojawia się nieprzyjemne bicie Zasadniczo im wyższa prędkość tym gorzej.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Vovmn23tfTM[/youtube]
Jakiś pomysł skąd te dźwięki kiedy sprzęgło nie jest wciśnięte? Wysprzęglik?
Druga sprawa - czy takie wyraźne i wyczuwalne pod ręką drgania na drążku to norma? Porównywałem z Wojtek Wawa i w czerwonej Wojtka ten efekt praktycznie nie występował. Ale Wojtek ma nową skrzynię.
EDIT: działa znacznik [youtube][/youtube]?
Jakiś pomysł skąd te dźwięki kiedy sprzęgło nie jest wciśnięte? Wysprzęglik?
Druga sprawa - czy takie wyraźne i wyczuwalne pod ręką drgania na drążku to norma? Porównywałem z Wojtek Wawa i w czerwonej Wojtka ten efekt praktycznie nie występował. Ale Wojtek ma nową skrzynię.
EDIT: działa znacznik [youtube][/youtube]?
Muszę się nie zgodzić - łożysko oporowe sprzęgła hałasuje gdy sprzęgło jest wciśnięte, a kolega spytał o odwrotny objaw. Nie wiem czy to info jest adekwatne dla was, ale w moim NC występują obydwa objawy. Założyłem że "ten typ tak ma" i nie przejmuję się. Zrobiłem z tymi objawami 70 tys. i nic się do tej pory nie rozsypało
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
A u mnie jak pojechałem do serwisu aby mi skrzynię obsłuchali - poprosiłem aby z racji tego że mają do czynienia z MXami na codzień porównali moje auto - gość mi odpowiedział cytuję "Jak mamy porównać ci skrzynię i jej pracę w Twoim aucie, jak poza skrzynią nie ma tam już nic seryjnego. Na dodatek wibracje mogą być od wydechu, lekkiego koła zamachowego i Bóg raczy wiedzieć czego jeszcze". Dałem sobie spokój, a żeby było ciekawiej to po montażu kompresora to i wibracje ustały.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zastanawia mnie skąd się bierze krótki "jęk" z tyłu przy zmianie biegów przy bardziej dynamicznym przyśpieszaniu. Muszę zwrócić uwagę czy są jakieś szczególne warunki konieczne do tego odgłosu, czy nie, ale na pewno dźwięk dobiega z tyłu, nie z przodu. O ile pamietam, występuje tylko w momencie puszczenia sprzęgła po zmianie biegu. Dyfer jęczy? Ale dlaczego?
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
Miałem identyczny objaw, gdy sprzęgło nie było wciśnięte coś klekotało jak w dieslu ( wyraźnie słyszane na filmiku), po wciśnięciu wyciszało się. Pojechałem do ASO i gość od razu powiedział że łożysko w sprzęgle. Wymienili i ucichło.bonito pisze: ↑29 paź 2018, 16:20Muszę się nie zgodzić - łożysko oporowe sprzęgła hałasuje gdy sprzęgło jest wciśnięte, a kolega spytał o odwrotny objaw. Nie wiem czy to info jest adekwatne dla was, ale w moim NC występują obydwa objawy. Założyłem że "ten typ tak ma" i nie przejmuję się. Zrobiłem z tymi objawami 70 tys. i nic się do tej pory nie rozsypało
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ostre hamowanie ze 180 kmh i pojawiło się u mnie bicie. Miałem tak samo, przeszło w jeździe codziennej.Zbychersky pisze: ↑20 paź 2018, 5:26Czy komuś pokrzywiły się oryginalne tarcze? Wczoraj na niemieckiej autostradzie wietrzylem konie pod maską i przy hamowaniu z 180 pojawia się nieprzyjemne bicie Zasadniczo im wyższa prędkość tym gorzej.
Miałem to samo w moim NC-ku - po kilku ostrych hamowaniach tarcze przód do wymiany z powodu bicia. Próbowałem reklamować w Mazdzie, ale oczywiście mnie olali. Moim zdaniem seryjne tarcze Mazdy są bardzo słabej jakości. Kupiłem porządny zestaw: tarcze Zimmermann + klocki Hawk HPS i od tego czasu mogę spokojnie hamować z każdej prędkości...
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Obstawialbym błąd w montażu. Oprócz sprawnych zacisków i prowadnic, dokładne, bardzo dokładne wyczyszczenie piasty przy montażu + najlepiej do tego pomiar bicia po założeniu tarczy to ważna rzecz. Bicie wskutek nieprawidłowego montażu ma tendencję do powiększania się, nie do konca wiem dlaczego tak jest - ale tak jest
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czesc,
Jade jutro ogladac ND RF 2018 - pierwsza rejestracja 23 kwiecień 2018.
Troche boje sie tych skrzyni ;[ odrazu zapytam sie o przedłożona gwarancje
Jade jutro ogladac ND RF 2018 - pierwsza rejestracja 23 kwiecień 2018.
Troche boje sie tych skrzyni ;[ odrazu zapytam sie o przedłożona gwarancje
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Nie ma się co bać, Mazda wymienia, gdybyś miał kupić Type R'a to wtedy bym się martwiłMastaMarek pisze: ↑08 mar 2019, 19:02czesc,
Jade jutro ogladac ND RF 2018 - pierwsza rejestracja 23 kwiecień 2018.
Troche boje sie tych skrzyni ;[ odrazu zapytam sie o przedłożona gwarancje
Rocznik 2018 ma już poprawioną skrzynię.MastaMarek pisze: ↑08 mar 2019, 19:02czesc,
Jade jutro ogladac ND RF 2018 - pierwsza rejestracja 23 kwiecień 2018.
Troche boje sie tych skrzyni ;[ odrazu zapytam sie o przedłożona gwarancje