[ND] Dyskusja ogólna
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Helo! U mnie na liczniku 47500km z oryginalną skrzynią. Jutro kończy się trzyletnia gwarancja, naturalnie więc przedłużyłem o dodatkowe dwa lata.
Zrobiłem maździochą 10000km od marca, a ostatni przegląd gwarancyjny zrobiłem przy 45000km. Oprócz standardowych czynności po 3 latach, zleciłem też czyszczenie klimy (normalne jak się rzadko korzysta) i wymianę oleju w skrzyni. Nie stwierdzono jednak opiłków metalu. 300zł w plecy, ale można spać spokojnie. Na torze nie jeździłem, ale myślę że jakby miała ulec to już by uległa. Takim autem jeździ się dynamicznie
Ale żeby nie było OT, oto co mnie wkurza:
- trzeba się bardzo spinać z zamknięciem dachu po wyłączeniu silnika, bo po kilkunastu sekundach odcina zasilanie. Jakie to jest irytujące!
- nie zawsze dach przy pociągnięciu za dźwignie odskakuje wystarczająco wysoko żeby go można było łatwo dosięgnąć. Czasami zatrzymuje się na wysokości windshota. Jak na złość pod ASO pięknie się otwiera.
- dostęp bezkluczykowy. Otwieram żonce drzwi, zamykam, obchodzę auto i jak jestem na wysokości bagażnika to blokuje się zamek. Bez sensu. Gdyby dało się całkowicie wyłączyć dostęp bezkluczykowy, byłbym szczęśliwszy.
- przetarcia na recaro i drobne przetarcia na kierownicy - zgłoszone w ramach gwarancji, ale odrzucone. MMP twierdzi, że to normalne zużycie. Szkoda, że materiały są takiej, a nie innej jakości.
- materiałowy dach + plastiki = nieprzyjemny zapach przy wsiadaniu do samochodu. Ok, zapach samochodowy załatwia sprawę, ale wolałbym naturalny zapach "nowego samochodu"
- słaby ręczny - do zabawy za słaby imho
- coś jakby gubienie zapłonu na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Po uruchomieniu klimy zjawisko się nasila. Była czyszczona przepustnica, ale wg ASO to normalny objaw. Też tak macie? co kilka kilkanaście sekund lekko szarpie, czuć na lewarku.
- zupełnie nudna w eksploatacji w porównaniu z NA
PS. info: zaślepki zderzaka (tam gdzie jest hak) nie są już wysyłane w kolorze Chyba, że ktoś ma szczęście i jakaś się ostała, ale to już pojedyncze sztuki. Zaślepka kosztuje 7zł, a pomalowanie pod kolor dodatkowych kilkaset Taniej wyjdzie JDM-owski tow hook. A może ma ktoś w kolorze 34k?
Zrobiłem maździochą 10000km od marca, a ostatni przegląd gwarancyjny zrobiłem przy 45000km. Oprócz standardowych czynności po 3 latach, zleciłem też czyszczenie klimy (normalne jak się rzadko korzysta) i wymianę oleju w skrzyni. Nie stwierdzono jednak opiłków metalu. 300zł w plecy, ale można spać spokojnie. Na torze nie jeździłem, ale myślę że jakby miała ulec to już by uległa. Takim autem jeździ się dynamicznie
Ale żeby nie było OT, oto co mnie wkurza:
- trzeba się bardzo spinać z zamknięciem dachu po wyłączeniu silnika, bo po kilkunastu sekundach odcina zasilanie. Jakie to jest irytujące!
- nie zawsze dach przy pociągnięciu za dźwignie odskakuje wystarczająco wysoko żeby go można było łatwo dosięgnąć. Czasami zatrzymuje się na wysokości windshota. Jak na złość pod ASO pięknie się otwiera.
- dostęp bezkluczykowy. Otwieram żonce drzwi, zamykam, obchodzę auto i jak jestem na wysokości bagażnika to blokuje się zamek. Bez sensu. Gdyby dało się całkowicie wyłączyć dostęp bezkluczykowy, byłbym szczęśliwszy.
- przetarcia na recaro i drobne przetarcia na kierownicy - zgłoszone w ramach gwarancji, ale odrzucone. MMP twierdzi, że to normalne zużycie. Szkoda, że materiały są takiej, a nie innej jakości.
- materiałowy dach + plastiki = nieprzyjemny zapach przy wsiadaniu do samochodu. Ok, zapach samochodowy załatwia sprawę, ale wolałbym naturalny zapach "nowego samochodu"
- słaby ręczny - do zabawy za słaby imho
- coś jakby gubienie zapłonu na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Po uruchomieniu klimy zjawisko się nasila. Była czyszczona przepustnica, ale wg ASO to normalny objaw. Też tak macie? co kilka kilkanaście sekund lekko szarpie, czuć na lewarku.
- zupełnie nudna w eksploatacji w porównaniu z NA
PS. info: zaślepki zderzaka (tam gdzie jest hak) nie są już wysyłane w kolorze Chyba, że ktoś ma szczęście i jakaś się ostała, ale to już pojedyncze sztuki. Zaślepka kosztuje 7zł, a pomalowanie pod kolor dodatkowych kilkaset Taniej wyjdzie JDM-owski tow hook. A może ma ktoś w kolorze 34k?
Kur.. czy ktoś może się spotkał z takim czymś (postanowiłam Was zapytać zanim pojadę do ASO zrobic z siebie debila)
Wsiadam, wciskam start a Magdalena do mnie pięć krótkich podwójnych „pip pip”.
Żadna kontrolka się nie świeci. Nic. Żadnej podpowiedzi.
WTF?!
Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?
Wsiadam, wciskam start a Magdalena do mnie pięć krótkich podwójnych „pip pip”.
Żadna kontrolka się nie świeci. Nic. Żadnej podpowiedzi.
WTF?!
Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?
ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
ACID pisze:Kur.. czy ktoś może się spotkał z takim czymś (postanowiłam Was zapytać zanim pojadę do ASO zrobic z siebie debila)
Wsiadam, wciskam start a Magdalena do mnie pięć krótkich podwójnych „pip pip”.
Żadna kontrolka się nie świeci. Nic. Żadnej podpowiedzi.
WTF?!
Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?
Miałem to samo, słaba bateria była albo w pilocie albo w dodatkowym zabezpieczeniu antykradzieżowym. Wymienili mi na przeglądzie.
Nie powiem, że mi to przez myśl nie przeszło, ale nie wiedziałam jak to sprawdzić.
Dzięki Panowie! ;]
Dzięki Panowie! ;]
ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze:Miatowicze, ktoś z Was od SkyFreedoma dostał może list o akcji serwisowej na konwerter DC-DC systemu i-ELOOP? Miatowicz ze Słowacji tak (rocznik 2017). Niestety słynny link z TSB niczego nowego nie pokazuje, zapewne tam wrzucają rzeczy dotyczące rynku USA (a EU przy okazji).
Byłem dziś w ASO z zupełnie czymś innym i ta akcja serwisowa już jest w systemie - sam serwisant mi o niej powiedział (bo śmieszna sprawa, kompletnie o tym zapomniałem, a sam o to tutaj pytałem raptem kilka dni temu).
Heh, wreszcie będzie okazja żeby zrobić w ASO wszystkie pierdoły na które nigdy nie ma czasu
A tak na marginesie. Wsiadam wczoraj rano do auta i przestało pikać
Zdrowo się uśmiałam. Jak to od razu po rozpoznaniu problem likwiduje się sam.
A tak na marginesie. Wsiadam wczoraj rano do auta i przestało pikać
Zdrowo się uśmiałam. Jak to od razu po rozpoznaniu problem likwiduje się sam.
ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
RIP ND 2.0 2017
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Cała akcja serwisowa to wgranie nowego oprogramowania do PCM - na szczęście nie naruszyło to mojego Android Auto z AIO Tweeks
A moje grzechotanie na wysokich obrotach to były luźne osłony - dzięki Mydło za podzielenie się na forum, dzięki Tobie poszło szybko! I znów z mojego ASO (i centrali Mazdy) jestem bardzo zadowolony - po przygodach z ASO Forda (i centralą) oraz różnych historiach generalnie o ASO byłem naprawdę sceptycznie nastawiony, a jestem szczęśliwy. Za każdym razem sobie myślę "pewnie tym razem coś zawalą", ale jak dotąd nie
A moje grzechotanie na wysokich obrotach to były luźne osłony - dzięki Mydło za podzielenie się na forum, dzięki Tobie poszło szybko! I znów z mojego ASO (i centrali Mazdy) jestem bardzo zadowolony - po przygodach z ASO Forda (i centralą) oraz różnych historiach generalnie o ASO byłem naprawdę sceptycznie nastawiony, a jestem szczęśliwy. Za każdym razem sobie myślę "pewnie tym razem coś zawalą", ale jak dotąd nie
- Eszte
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion '18
- Lokalizacja: 3miasto
Wczoraj byłem w aso z moim "chrobotaniem" w okolicy 2750 obrotów. "Mistrz" serwisu słyszy, ale nie wie co to jest. W Usterka ND tego nie ma, w demo ND z przebiegiem 2000km było ale prawie na granicy percepcji (chyba tak jak u mnie przy 2000km) - im więcej kilometrów na licznik się nawija, tym głośniej). Nie pasuje to do Wojtka opisu, ale jakbyś mógł przypomnieć co to za osłony były? Może to u mnie też rezonuje, ale trochę niżej:D
ps. mam eloopa i nic wczoraj o akcji serwisowej nie wspomnieli.
ps. mam eloopa i nic wczoraj o akcji serwisowej nie wspomnieli.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem które... tylko tyle co napisałem. I to co napisałem, powiedziałem w ASO i sami do tego doszli. Przykro mi, że masz tutaj daleko. Z tą akcją... może Twój ND jest już wolny od tej wady? Albo nie sprowadzili dobrze?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze:Nie wiem które... tylko tyle co napisałem. I to co napisałem, powiedziałem w ASO i sami do tego doszli. Przykro mi, że masz tutaj daleko. Z tą akcją... może Twój ND jest już wolny od tej wady? Albo nie sprowadzili dobrze?
Potwierdzam, Wojtek ma rację. Dzwoniłem do swojego serwisu i faktycznie jest taka akcja serwisowa na IEloop. Dotyczy nie tylko MXów ale również i innych modeli Mazdy z tym systemem. Swoją drogą Wojtku, czujny jesteś niczym ważka
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Pojeździłem trochę bez tego grzechotania na wysokich obrotach - wszystkim Wam po modifikacjach wydechu może się to wydać bzdurą, ale dla mnie teraz czysty dźwięk wydechu to przepiękna muzyka
Od kupienia tego samochodu miałem problem z dziwnymi odgłosami, gdy jechałem obok ekranów dźwiękochłonnych/murów i hamowałem silnikiem (bo wtedy nie słychać wydechu). Myślałem, że mx5 pewnie tak ma. A to bzdura. ASO sugerowało, że to pewnie podczas konserwacji coś źle poskręcali... ale przecież Mydło miał tak samo, a konserwacje robił (o ile robił) zupełnie gdzieś indziej. Więc zgaduję, że to jednak błąd na linii produkcyjnej był.
Od kupienia tego samochodu miałem problem z dziwnymi odgłosami, gdy jechałem obok ekranów dźwiękochłonnych/murów i hamowałem silnikiem (bo wtedy nie słychać wydechu). Myślałem, że mx5 pewnie tak ma. A to bzdura. ASO sugerowało, że to pewnie podczas konserwacji coś źle poskręcali... ale przecież Mydło miał tak samo, a konserwacje robił (o ile robił) zupełnie gdzieś indziej. Więc zgaduję, że to jednak błąd na linii produkcyjnej był.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czytam o tych wszystkich problemach w wersjach EU i cieszę się, przynajmniej na razie, że mam wersję US i wszystkie one są mi obce. To co piszecie brzmi trochę przerażająco.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wgranie oprogramowania + dokręcenie osłon Ciebie przeraża? Bo niestety nawet te osłony zapewne masz takie same. Tak jak skrzynię biegów.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nic mi nie brzęczy, nic mi nie dzwoni, odpukać. Jedyne co, to dach się delikatnie przeciera w dwóch miejscach (choć nie obserwuję, żeby przetarcia się powiększały). Naprawdę 19 stron wątku jest naklepane o odkręcających się osłonach i sofcie? Ja tu trochę więcej problemów widzę. Nie twierdzę, że w US problemy nie występują - piszę ot, że cieszę się, że u mnie ich na razie nie ma i być może jest tak za sprawą wersji na inny rynek.
Ostatnio porównywaliśmy na miejscu ND US spec do EU spec i różnic jest naprawdę sporo, a mowa tylko o tych widocznych gołym okiem, nawet drobnych. Ciekaw jestem ile różnic tkwi w drobnostkach, których nie widać.
BTW już od kilku "technicznych" osób usłyszałem, że skrzynie są jakie są, ale duże znaczenie ma też styl jazdy i to jak niektórzy te MX-5 traktują.
Ostatnio porównywaliśmy na miejscu ND US spec do EU spec i różnic jest naprawdę sporo, a mowa tylko o tych widocznych gołym okiem, nawet drobnych. Ciekaw jestem ile różnic tkwi w drobnostkach, których nie widać.
BTW już od kilku "technicznych" osób usłyszałem, że skrzynie są jakie są, ale duże znaczenie ma też styl jazdy i to jak niektórzy te MX-5 traktują.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Na tych 19 stronach tak z 5 % to problemy, a reszta to miła konwersacja w fajnym gronie. Zważywszy, że osiągnąłeś rekord niskiego średniego spalania ND (i to bez iELOOP) 4.0 l/100 km to wątpię, by Twoja skrzynia biegów była zagrożona
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie no, widzę, śledzę, ale jednak uważam, że sporo drobnych usterek w tych swoich ND wykryliśmy już na forum jako społeczność.
To spalanie było jednorazowe! Skandaloza, będzie się za mną teraz ciągnęło!
To spalanie było jednorazowe! Skandaloza, będzie się za mną teraz ciągnęło!
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Tak się nie wykręcaj - szkoda że nie masz tego iELOOPa bo byś zawstydził Lupo 3L
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Hookie pisze:Nic mi nie brzęczy, nic mi nie dzwoni, odpukać. Jedyne co, to dach się delikatnie przeciera w dwóch miejscach (choć nie obserwuję, żeby przetarcia się powiększały). Naprawdę 19 stron wątku jest naklepane o odkręcających się osłonach i sofcie? Ja tu trochę więcej problemów widzę. Nie twierdzę, że w US problemy nie występują - piszę ot, że cieszę się, że u mnie ich na razie nie ma i być może jest tak za sprawą wersji na inny rynek.
Ostatnio porównywaliśmy na miejscu ND US spec do EU spec i różnic jest naprawdę sporo, a mowa tylko o tych widocznych gołym okiem, nawet drobnych. Ciekaw jestem ile różnic tkwi w drobnostkach, których nie widać.
BTW już od kilku "technicznych" osób usłyszałem, że skrzynie są jakie są, ale duże znaczenie ma też styl jazdy i to jak niektórzy te MX-5 traktują.
No niby masz trochę racji, ale z drugiej strony skoro możesz korzystać z obrotów w zakresie do niemalże 7000 ponieważ producent to dopuszcza to lepiej z nich nie korzystać bo skrzynia Ci się sypnie? To chyba nie tędy droga, a producent chyba wie do jakich celów służy ten samochód. Mając taką wiedzę niech zrobią auto 10 k droższe ale z jakąś pancerną skrzynią, która uniesie fantazję niektórych użytkowników. Ulepili gniota to się sypie i tyle w temacie. Gdybym chciał auto, którym jeździ się do 3.5 k obrotów to kupuję Opla Astrę i skrzynia wytrzymuje cały okres użytkowania, a i tu nie zawsze. Oczywiście to moja subiektywna opinia.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze:Na tych 19 stronach tak z 5 % to problemy, a reszta to miła konwersacja w fajnym gronie. Zważywszy, że osiągnąłeś rekord niskiego średniego spalania ND (i to bez iELOOP) 4.0 l/100 km to wątpię, by Twoja skrzynia biegów była zagrożona
A i ona padnie, poczekajmy aż po gwarancji będzie
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
To, że ludziska kręcą do odcinki w takich autach jest normą - nie ma tu chyba na forum osoby, która co najmniej czasem tak nie jeździ. Mnie raczej zastanawia to, dlaczego 5 już (?) rewizja skrzyni dalej ma problemy.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
dudek_t pisze:Ten Eloop coś daje? Jak kiedyś nastawiłem ten ekran jak w hybrydzie to całość naładowania tej bateryjki znika przed 100m metrów jazdy
To zależy czego używasz. Pamiętaj, że to nie akumulatory w priusie, tylko kondensator. Klima faktycznie szybko go zjada, ale bez klimy to trochę daje. Zresztą tu po prostu chodzi o to, żeby odzyskać energię z hamowania i nie zajeżdżać tak akumulatora na postoju. I tyle.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
TerminatorPi pisze:dudek_t pisze:Ten Eloop coś daje? Jak kiedyś nastawiłem ten ekran jak w hybrydzie to całość naładowania tej bateryjki znika przed 100m metrów jazdy
To zależy czego używasz. Pamiętaj, że to nie akumulatory w priusie, tylko kondensator. Klima faktycznie szybko go zjada, ale bez klimy to trochę daje. Zresztą tu po prostu chodzi o to, żeby odzyskać energię z hamowania i nie zajeżdżać tak akumulatora na postoju. I tyle.
Ale klima nie ma nic wspólnego z iEloopem...
Klimatyzacja wpływa na odpalenie silnika na postoju jak na wymienniku temperatura wyjdzie z pewnego zakresu. To w zasadzie najczęstszy powód, dla którego istop wyłączam czasem - nie znoszę różnic w temperaturze powietrza stojąc na swiatlach.
iEloop powoduje „wysprzeglenie” alternatora i pobieranie energii z kondensatora. Tylko i aż tyle. Nie ma to nic wspólnego z technologią hybrydową.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
MMRS pisze:Hookie pisze:Nic mi nie brzęczy, nic mi nie dzwoni, odpukać. Jedyne co, to dach się delikatnie przeciera w dwóch miejscach (choć nie obserwuję, żeby przetarcia się powiększały). Naprawdę 19 stron wątku jest naklepane o odkręcających się osłonach i sofcie? Ja tu trochę więcej problemów widzę. Nie twierdzę, że w US problemy nie występują - piszę ot, że cieszę się, że u mnie ich na razie nie ma i być może jest tak za sprawą wersji na inny rynek.
Ostatnio porównywaliśmy na miejscu ND US spec do EU spec i różnic jest naprawdę sporo, a mowa tylko o tych widocznych gołym okiem, nawet drobnych. Ciekaw jestem ile różnic tkwi w drobnostkach, których nie widać.
BTW już od kilku "technicznych" osób usłyszałem, że skrzynie są jakie są, ale duże znaczenie ma też styl jazdy i to jak niektórzy te MX-5 traktują.
No niby masz trochę racji, ale z drugiej strony skoro możesz korzystać z obrotów w zakresie do niemalże 7000 ponieważ producent to dopuszcza to lepiej z nich nie korzystać bo skrzynia Ci się sypnie? To chyba nie tędy droga, a producent chyba wie do jakich celów służy ten samochód. Mając taką wiedzę niech zrobią auto 10 k droższe ale z jakąś pancerną skrzynią, która uniesie fantazję niektórych użytkowników. Ulepili gniota to się sypie i tyle w temacie. Gdybym chciał auto, którym jeździ się do 3.5 k obrotów to kupuję Opla Astrę i skrzynia wytrzymuje cały okres użytkowania, a i tu nie zawsze. Oczywiście to moja subiektywna opinia.
No wiesz, ja po tym jak się upierałem że słyszę dziwne dźwięki to w ASO, w którym mi wymieniali skrzynię usłyszałem że przecież jeżdżę po torze, a to nie jest samochód sportowy tylko miejski, także nie wiem jakie było założenie producenta
Wojtek Wawa pisze:Pojeździłem trochę bez tego grzechotania na wysokich obrotach - wszystkim Wam po modifikacjach wydechu może się to wydać bzdurą, ale dla mnie teraz czysty dźwięk wydechu to przepiękna muzyka
Od kupienia tego samochodu miałem problem z dziwnymi odgłosami, gdy jechałem obok ekranów dźwiękochłonnych/murów i hamowałem silnikiem (bo wtedy nie słychać wydechu). Myślałem, że mx5 pewnie tak ma. A to bzdura. ASO sugerowało, że to pewnie podczas konserwacji coś źle poskręcali... ale przecież Mydło miał tak samo, a konserwacje robił (o ile robił) zupełnie gdzieś indziej. Więc zgaduję, że to jednak błąd na linii produkcyjnej był.
Miałem podobnie, do momentu aż wymienili te łożyska w skrzyni, teraz słyszę tylko dźwięk silnika i wydechu i aż dziwnie bez tych dodatkowych odgłosów
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
dmk pisze:TerminatorPi pisze:dudek_t pisze:Ten Eloop coś daje? Jak kiedyś nastawiłem ten ekran jak w hybrydzie to całość naładowania tej bateryjki znika przed 100m metrów jazdy
To zależy czego używasz. Pamiętaj, że to nie akumulatory w priusie, tylko kondensator. Klima faktycznie szybko go zjada, ale bez klimy to trochę daje. Zresztą tu po prostu chodzi o to, żeby odzyskać energię z hamowania i nie zajeżdżać tak akumulatora na postoju. I tyle.
Ale klima nie ma nic wspólnego z iEloopem...
Klimatyzacja wpływa na odpalenie silnika na postoju jak na wymienniku temperatura wyjdzie z pewnego zakresu. To w zasadzie najczęstszy powód, dla którego istop wyłączam czasem - nie znoszę różnic w temperaturze powietrza stojąc na swiatlach.
iEloop powoduje „wysprzeglenie” alternatora i pobieranie energii z kondensatora. Tylko i aż tyle. Nie ma to nic wspólnego z technologią hybrydową.
Nie wiem czego się doczytałeś w mojej wypowiedzi, ale jeszcze raz:
1) i-eloop ładuje kondensator podczas 'turlania' samochodu (czyli powoduje odzyskanie części energii - bilansu energetycznego pan nie zmienisz)
2) energia zgromadzona w kondensatorze używana jest do zasilania elektryki w samochodzie
3) jednym z największych konsumentów (jeśli nie największym) prądu w samochodzie jest HVAC
Dlatego przy włączonej klimie kondensator starcza na krótko. Co nie ma nic wspólnego z włączaniem/wyłączaniem silnika przez i-stop. Po wyczerpaniu kondensatora przy wyłączonym silniku odbiorniki prądu zasilane są z akumulatora.
Ma to dużo wspólnego z układem hybrydowym, za wyjątkiem jego głównej części , czyli nie wykorzystujemy zgromadzonej energii elektrycznej do wprawiania samochodu w ruch.
Tak na marginesie, nie ma 'technologii hybrydowej'. Jest napęd hybrydowy. Technologia to sposób wytwarzania, bądź przetwórstwa.