Dystanse i rolowanie nadkoli w NC
Potrzeba info
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam wszystkich forumowiczów,
to mój pierwszy post, chciałem się przy okazji przywitać
A przechodząc do sedna - w zeszłym tygodniu zostałem świeżo upieczonym posiadaczem Miaty NC, odkupiona od forumowicza jqb ! Auto super, jestem zachwycony prowadzeniem i zwrotnością tego auta, auto ma już zawias B12 ProKit oraz grubsze staby od RX8, normalnie zawsze przykładam najwięcej uwagi do mechaniki, wygląd jest na drugim miejscu, tutaj mechanika jest póki co bardzo OK, więc jedyne co mnie w oczy kłuje to te koła trochę schowane w nadkolach
Chciałbym wsadzić dystanse 22 lub 25mm i tutaj potrzebuje porady, co lepiej aby nie obcierało przy tym zawiasie. Czy rolowanie nadkoli to mus ? Czy możecie mi polecić kogoś w Warszawie ? Czy robota prosta i wypożyczyć sobie maszynkę ?
Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie !
to mój pierwszy post, chciałem się przy okazji przywitać
A przechodząc do sedna - w zeszłym tygodniu zostałem świeżo upieczonym posiadaczem Miaty NC, odkupiona od forumowicza jqb ! Auto super, jestem zachwycony prowadzeniem i zwrotnością tego auta, auto ma już zawias B12 ProKit oraz grubsze staby od RX8, normalnie zawsze przykładam najwięcej uwagi do mechaniki, wygląd jest na drugim miejscu, tutaj mechanika jest póki co bardzo OK, więc jedyne co mnie w oczy kłuje to te koła trochę schowane w nadkolach
Chciałbym wsadzić dystanse 22 lub 25mm i tutaj potrzebuje porady, co lepiej aby nie obcierało przy tym zawiasie. Czy rolowanie nadkoli to mus ? Czy możecie mi polecić kogoś w Warszawie ? Czy robota prosta i wypożyczyć sobie maszynkę ?
Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie !
- Załączniki
-
- Kruszynka&K.jpg (1.11 MiB) Przejrzano 2657 razy
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Na seryjnych felgach ET jest 55, jeżeli chcesz dystanse to 25, bo takie zakrywają fabryczne szpilki. Przy oponie federal 215/45/17 trzeba pozaginać wtedy ranty w błotnikach. Kolega Rockatansky tak robił, poszukaj wątków z jego NCfl (miał dwie). Możesz też zmienić felgę na taką z mniejszym ET jak ja. Mam felgę 17/8 ET 45, opona federal 215/45, gwint i nie musiałem rolować.
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
To trochę zależy od charakterystyki zawieszenia - ja przeszedłem przez 2 gwinty i na pierwszym nawet na najmiększym ustawieniu 17x8 ET38 nie tarło, drugi ma chyba większy zakres pracy i to samo koło z tą samą oponą (GY F1 215/45) już przyciera bez rolki.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
To tak dla potomnych...
Felgi seria Niseko, zawias B12, geometria flyin' miata, dystanse przykrecane 25mm i... przod nie obciera, rolowanie nie potrzebne.
Tył natomiast przy ugieciu zawieszenia okolo 1mm luzu między opona a nadkolem wiec ranty lekko podrolowane.
Mam nadzieję że się przyda info
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Felgi seria Niseko, zawias B12, geometria flyin' miata, dystanse przykrecane 25mm i... przod nie obciera, rolowanie nie potrzebne.
Tył natomiast przy ugieciu zawieszenia okolo 1mm luzu między opona a nadkolem wiec ranty lekko podrolowane.
Mam nadzieję że się przyda info
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Tak, to prawda, dokładając dystanse zmieniłem scrub radius, większe momenty sił działają na oponę i przenosi się to dalej na kierownice, ale... tutaj jest wspomaganie i powiem szczerze, że przez to nie czuje praktycznie żadnej różnicy w prowadzeniu. Na koleinach również nie czuje różnic, przeważnie staram się omijać tak jak robiłem to wcześniej
Z racji, że lubię sobie podywagować i interesuje się dynamiką pojazdów to... auto ma w tej chwili rozstaw kół większy o 5cm, zmniejszam przez to transfer masy podczas skrętu co zwiększa przyczepność, na minus jest na pewno zwiększona masa nieresorowalna - na drodze jednak jako amator nie jestem w stanie tego wyczuc, auto mam od 2 tyg i po chwili wleciały dystanse
Mam w planach wykonać uproszczony model zawieszenia i policzyć to wszystko, zobaczyć jak wyjdzie i pomyślę co dalej, jeśli kogoś to interesuje to zrobiłem już coś takiego do przedniego zawiasu w swoim innym samochodzie - można rzucić okiem tutaj - http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 137710&hl=
Z racji, że lubię sobie podywagować i interesuje się dynamiką pojazdów to... auto ma w tej chwili rozstaw kół większy o 5cm, zmniejszam przez to transfer masy podczas skrętu co zwiększa przyczepność, na minus jest na pewno zwiększona masa nieresorowalna - na drodze jednak jako amator nie jestem w stanie tego wyczuc, auto mam od 2 tyg i po chwili wleciały dystanse
Mam w planach wykonać uproszczony model zawieszenia i policzyć to wszystko, zobaczyć jak wyjdzie i pomyślę co dalej, jeśli kogoś to interesuje to zrobiłem już coś takiego do przedniego zawiasu w swoim innym samochodzie - można rzucić okiem tutaj - http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 137710&hl=
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ani felga ani dystans nie trzymają się na szpilkach a na kołnierzu na piaście oraz kołnierzu w dystansie (chyba że kupisz jakiś badziew bez kołnierza to powodzenia).
Połowa rxklubu jeździ na dystansach polskiej marki dystom i nic się z tym nie dzieje, sam też jeden sezon przejeździłem i mogę polecić. Z tego co wiem to nawet w drifcie latają na dustansach od dystomu i nikt nie narzeka
Połowa rxklubu jeździ na dystansach polskiej marki dystom i nic się z tym nie dzieje, sam też jeden sezon przejeździłem i mogę polecić. Z tego co wiem to nawet w drifcie latają na dustansach od dystomu i nikt nie narzeka
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt: