Witam. Mam pytanie odnośnie wydechu w ND 2.0
Zrobiłem końcowy przelotowy ale za cicho ... na następnej złączce jest już środkowy i mały kat z sonda tylko przed katem ( tak ? ) mam pytanie, czy ktoś usuwał tego kata i robił środkowy ( od złączki ) i na jakiej średnicy to zrobił i jak z mocą ? Pozdrooo
Układ wydechowy ND
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Bez strojenia nie licz na przyrost mocy. Modyfikacja wydechu bez strojenia poprawi ewentualnie wrażenia dźwiękowe. Nawet jeżeli wystroisz auto to zyskasz z dużym prawdopodobieństwem odrobinę mocy po przesunięciu odcinki do 7000 lub 7200 rpm. Zysk jest na poziomie 8-10 km. BBR posiada w ofercie gotowy wydech, który w teorii gwarantuje po strojeniu 190 km. Co do dźwięku to wymiana kolektora wydechowego znacząco wpływa na dźwiękowe doznania. Gdybym miał zgadywać pozbycie się środkowego kata niewiele zmieni.
Chodzi mi tylko o doznania dźwiękowe. Pytam jak dźwięk po wyrzuceniu środkowego kata i tłumika, a jeśli chodzi o moc to pytam czy moc nie spada i na jakiś średnicach ktoś robił żeby nie spadła, w serii początek jest na 60mm a po kacie środkowym 55mm, zrobię tak jak w serii
Nie jest to do końca o co pytasz, ale może pomoże. Mam cat-back 2.5 cala na jednym tłumiku (z tyłu, środkowego nie mam wcale). Spadek mocy raczej jakiś jest, przypuszczam że ok 10km. Sonda jest przed catem z tego co pamiętam.
Naprawdę chcesz się pozbywać katalizatora w nowym aucie?
Naprawdę chcesz się pozbywać katalizatora w nowym aucie?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1819
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
No u mnie jest dość głośno, w zupełności wystarczy jak na mój gust. Myślałem nawet o DB Killerach, ale po zamontowaniu lekkiego zamachu wyciszył się ze 30% "od dołu" pod obciążeniem. Pierwotnie było strach tym jeździć - a jak widziałem radiowóz to gorąco mi się robiło i tylko turlałem auto bez gazu. Mój wydech składa się z kolektora wydechowego 4-1 i centralnej sekcji od BBRa, natomiast końcowy to centralny Ulter Sport. Jedyny mankament jest taki, że kołnierz BBRa nie do końca pasuje do serii (Ulter zrobił kryzę pod serię) i trochę tam dmucha bokiem. Może w przyszłości kupię coś z klapkami na tył. Koniec końców wg mnie dźwięk całkiem rasowy, ale to raczej zasługa kolektora. Super to śmiga między 4.5 a 6.5 tysiąca obrotów. Bez strojenia raczej przyrost mocy słaby, ale przynajmniej serię trzyma. Trochę momentu straciłem, niemniej jednak cieszę się że się maksymalny moment przesunął do góry. Myślę że moc maksymalna byłaby sporo wyższa gdyby odcinkę na 7200 ustawić. Jak widać z wykresu cały czas górna część obrotów była bardzo liniowa. Podsumowując fajna modyfikacja. Zarówno dźwiękowa i nie tylko...Może komuś przydadzą się informacje z hamowni więc załączam wykresy....
- Załączniki
-
- Kolektor wydechowy 4-1 oraz centralna sekcja od BBRa plus końcowy Ulter Sport bez strojenia
- 20180804_155144.jpg (692.51 KiB) Przejrzano 929 razy
-
- Seria bez strojenia z końcowym Ulter Sport
Seria bez strojenia z końcowym Ulter Sport - 20180804_155349.jpg (614.97 KiB) Przejrzano 929 razy
- Seria bez strojenia z końcowym Ulter Sport