Problem z Madzią, gaśnie w czasie jazdy .

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

FilipPoznań
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2018, 7:37
Model: NB

29 maja 2018, 8:09

Witam Panowie .

Pojawił się w moim autku problem. Autko się nagrzewa i nagle w trakcie jazdy zaczyna się dławić , zegary "falują " i gaśnie . Czasem odpali ale jazda jest praktycznie niemożliwa . Kiedyś dało się dojechać a teraz trzeba odczekać aż ostygnie . Po przełączeniu kluczyka "miga" kontrolka akumulatora . Tu wrzuta problemu https://youtu.be/eGIDRyrAOm0 .Oczywiście mechanicy nic nie widzą , komputer bez błędów , elektryka ok , akumulator zmieniony , kluczyki podmienione . Grzebali przy świecach i jak na złość jeździłem 40 minut i nic a następnego dnia problem znów wraca .
Wiem że podobne tematy już były.Przewinął się tamat z pompą i czujnikami wałka rozrządu .
Oczywiście wszystko można wymienić ale to ciągnie kasę . Czy ma ktoś może w okolicy czujnik wałka do testu ? Troszkę jestem załamany bo kasę się płaci i to za nic bo problem cały czas jest . Może macie do polecenia warsztat który ogarnie ten problem ? Dzięki za pomoc .
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 maja 2018, 8:43

co to za auto (rok, silnik) i skąd jesteś (Poznań? ;) )
z tego co opisujesz to wygląda na czujnik.
FilipPoznań
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2018, 7:37
Model: NB

29 maja 2018, 9:02

NB 1999 przebieg 74.000 1.6 . Poznań
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

29 maja 2018, 11:06

duża szansa, że czujnik położenia wału korbowego, miałem to samo.
taki czujnik jest P&P i działa wspaniale.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 maja 2018, 11:23

Częściej chyba powodem jest czujnik wałka rozrządu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
FilipPoznań
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2018, 7:37
Model: NB

29 maja 2018, 11:25

Ale miałeś podobne objawy ? Z tego linku widzę że to czujnik do Mazdy 323 ? Pasuje ten dokładnie do MX5 czy może szukać czegoś dedykowanego do madzi? Tobie to jakoś zdiagnozowali czy wymiana była na zasadzie eliminacji potencjalnych źródeł problemu ?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 maja 2018, 11:28

Kilka osób miało problemy z szarpaniem i gaśnięciem jak się silnik rozgrzał i winą był czujnik wałka. Osobiście najpierw to bym sprawdził. Używany powinien kosztować grosze, więc można kupić i podmienić.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
FilipPoznań
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2018, 7:37
Model: NB

29 maja 2018, 11:44

Dobrze zrobimy test . Rozumiem że nikt z okolic Poznania nie ma jakiegoś zastępczego ?
FilipPoznań
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2018, 7:37
Model: NB

29 maja 2018, 11:47

szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2018, 12:18

FilipPoznań pisze:Dobrze zrobimy test . Rozumiem że nikt z okolic Poznania nie ma jakiegoś zastępczego ?

Masz PW od rana na skrzynce... na FB chyba też. Myślę, że ze znalezieniem czujnika na sprawdzenie nie będzie problemu.
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

29 maja 2018, 15:57

FilipPoznań pisze:Ale miałeś podobne objawy ? Z tego linku widzę że to czujnik do Mazdy 323 ? Pasuje ten dokładnie do MX5 czy może szukać czegoś dedykowanego do madzi? Tobie to jakoś zdiagnozowali czy wymiana była na zasadzie eliminacji potencjalnych źródeł problemu ?


miałem podobne objawy. falowały obroty, silnik gasł i nie chciał na ciepło odpalić. tak, ten czujnik jest z Mazdy 323, ale pasuje bez żadnych ingerencji. To jest link do aukcji, z której go kupiłem już jakiś czas temu ;)

@Fifkers, wydaje mi się, że w 1.6 nie ma zasady, który czujnik pada prędzej. Ja u siebie najpierw zmieniłem czujnik położenia wałka, notabene też z mazdy 323 (nr częsci J5T30571; nówka była tańsza niż używka do MX5, a różni się tylko umiejscowieniem wtyczki i trzeba poszerzyć otwór na śrubkę mocującą), a objawy nie ustąpiły.
FilipPoznań
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2018, 7:37
Model: NB

30 maja 2018, 7:35

Ok zobaczymy . Szymek wysłał mi kontakty ale na ten moment bez echa. Dziś się do nich odezwę klasycznie . Dam znać co z autem
FilipPoznań
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2018, 7:37
Model: NB

16 cze 2018, 10:36

Chciałbym szybko odświeżyć temat . Dokonałem zmiany czujnika wałka rozrządu . Wszystko wygadało pięknie przez 1 h ale problem znów wrócił . Załączam trzy filmy obrazujące problem . Może ktoś rozpozna objawy . Liczę na waszą pomoc .

https://www.youtube.com/watch?v=n-DFY-yhiOI
https://www.youtube.com/watch?v=aWTM7TFEBDc

Wcześniej pomagało jak chwilę odstała. Ostatni film dziś z rana po całej nocy. ZONK
https://www.youtube.com/watch?v=ZAmetxixI3s
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 cze 2018, 15:56

Co jest źródłem tych dźwięków pod maską?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
FilipPoznań
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2018, 7:37
Model: NB

17 cze 2018, 11:08

Wydaje mi się że jakiś przekaźnik ale w sumie o to pytam. Stacyjka jest włączona ale auto nie jest odpalone . Miganie kontrolki akumulatora może wskazywać na jakiś problem z zasilaniem. Co myślicie ?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 cze 2018, 20:41

Otwieraj maskę i szukaj uchem skąd ten dźwięk.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 cze 2018, 17:50

Dziś miałem identyczną akcję - poza dźwiękami.

tzn auto zgasło, a przy próbie odpalenia obroty spadały skokowo aż zgasł.

Potem przy którejś próbie odpalił (dodałem gazu odpalając) i dojechałem do domu.

Ktoś już to przerabiał?

ps. Niedawno miałem wymieniany czujnik położenia wałka rozrządu - wcześniej miewał problemy polegające na tym, że odcinał od czasu do czasu przy 5500 obrotów. Po wymianie czujnika problem rozwiązał się i wszystko było super przez ok 3-4 tygodnie. Teraz dla odmiany takie jaja...
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 cze 2018, 14:34

Dziś, powtórka z rozrywki.
Miejsce akcji Rondo Babka...
Chciałem się szybciej zebrać ze świateł (zagapiłem się i nie widziałem zielonego), gaz, puszczone sprzęgło i zgasła franca...
Na szczęście 3 miłych gości na rowerach pomogło mi zepchnąć auto.

Po iluś próbach auto w końcu odpaliło - kręciłem ze 40x kluczykiem w te i nazad bez odpalania.

Odpinałem tez na chwile czujnik położenia wałka i znów nie wiem co zadecydowało o tym ze się udało.
Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie to działa. Dojechała do domu o własnych siłach.

Nowy czujnik położenia wałka rozrządu w drodze - oby rozwiązał problem!
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 cze 2018, 10:00

Kustef, pisales o czujniku J5T3057. Dziurke poprawilem, ale udalo ci sie podpiac wtyczke?
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
ODPOWIEDZ