Danillo pisze:nikolakis, w SPEC docelowo ma być obowiązkowa klatka bezpieczeństwa.
Do PRHT nie wchodzi rollbar nawet. To będzie pewne ograniczenie.
PRHT praktycznie w SPEC ma Dzunior problem dachu rozwiązał tak, że go nie ma
Panowie generalnie kilku zawodników z czuba MC demontując jedna rzecz czy dwie albo zakładając fedki było by w SPEC ale celowo tak to organizujemy, żeby nie dawać 3 pucharów jednej osobie bo to nie ma sensu. Rocky na Fedkach jest w Spec ale dzieki Bogu przyjechał na Dunlopie
Cały zamysł klas jest zrobiony po to by umożliwić ludziom ściganie się porównywalnymi autami (w miarę możliwości) oraz aby dać wybór ile chcesz włożyć $$$$ w auto. Uwierzcie mi bo sam przechodziłem ten proces (chyba ciągle w nim jestem wygląda to tak:
1. Kilka lat temu - jest taka impreza na torze z pomiarem czasu ...stoperem...jedziesz i na wszystkie auta na palcach jednej ręki policzysz kubeł, zawias, czy turbo...jedziesz i mówisz sobie aaa no jak bym miał (tu dowolny divajs) to bym był szybszy a tak to nie no nie mam szans....oczywiście to, że koleś obok w takim samym aucie robi pare sekund lepsze czasy jest dość trudne do zauważenia.
2. Po tym punkcie jedni się wkręcają i robią sobie te divajsy (kubły, zawiasy, opony, staby itd) a inni zostają z przekonaniem że wszystko przez brak tych divajsów. Dla tych co nie chcą modzić jest właśnie Stock. Dlatego w Stock jest fabryka i koniec.
3. Jedziesz z pomodzonym autem i dalej nie robisz mega wyników więc oczywiście najłatwiej zwalić na oponę, moc, klocki itd...no to modzisz dalej i tak lata mogą minąć zanim zrozumiesz, że najważniejszy jest kierowca. W między czasie nie tylko Ty jesteś w procesie i koledzy tak samo modzą albo i jeszcze bardziej. Dla tych wszystkich są podstawowe klasy 1,2,3 w których praktycznie wszystko można łącznie z silnikiem z S2K . Jednym te mody pomagają innym nie bardzo.
4. Długie dyskusje na temat SPEC prowadzą do wniosku, że to ma być raczej sportowa klasa z bardzo jasnymi regułami ale jednocześnie z niskim progiem wejścia. Dlatego opis pokazuje co możesz najwyżej zrobić w aucie żeby wyznaczyć limit modów. Niektóre zapisy wyłącznie maja na celu ustawienie bezpieczeństwa skoro już ma być sportowo (oplot,zakaz QR). Tak klatka będzie docelowa w SPEC ale to potrwa. PRHT też to zniesie ale nie w wersji automat tylko w wersji hardtop
Jeśli chcesz robić wyniki to zdradzę Ci, że to jest bardzo proste. Przepis składa się z 2 składników i jednej zmiennej losowej. Proporcje składników zależą wyłącznie od Ciebie:
1. talent - to chyba jasne. nie każdy ma po równo
2. trening - czyli praca na torze. To jest czynnik na który masz wpływ i to jest to co u mnie np działa.
Zmienna losowa to szczęście.
Osobiście zazdroszczę tym którzy właśnie zaczynają zabawę i mogą pierwsze kroki stawiać na Silesii czy Poznaniu, pomiar czasu w apce, flagowi, sprzątanie trasy, catering, straż itd... Jazda w sesji zamiast stania w kolejce większość dnia to już wisienka.