Czy ktoś z Was obniżył mx5 i żałował?

Bo plusy gleby są oczywiste :-)

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 8:33

Czy ktoś z Was, jeżdżących MX5 na codzień, obniżył mxa i potem żałował? Nagle progi zwalniające przestały być przejeżdżane na dwójce bez gazu, a zderzak uległ połamaniu przy pierwszym parkowaniu przy krawężniku? Zaczyna dostawać miska olejowa? Przestało się dać dojechać do domku w górach polną, ale bez większych kolein drogą?

Pytam, bo strasznie kusi mnie eibach pro-kit, ale to mój niemal jedyny samochód, jeżdżę nim codziennie, do pracy mam 7 progów zwalniających (w tym dwa naprawdę duże) w jedną stronę. Plus domek w górach też wymaga podjechania 200 m drogą żwirową, po deszczu często z koleinami, ale nigdy cywilnym samochodem tam nie przytarłem. Zanim popełnię potencjalną głupotę, chcę posłuchać o minusach.

A może nie ma żadnych? :-)

W końcu to mniej niż 3 cm...
https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... -2287.html

Inna sprawa - jak z gwarancją? Mogą się przyczepić, że nie dałem w ASO ~1400 zł tylko połowę z tego? Może uda mi się ich przekonać, by mi założyli przy okazji przeglądu rocznego?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

26 mar 2018, 8:40

Sam już musisz ocenić czy dasz radę przejechać w swoich warunkach. Ja po obniżeniu dojeżdżam do domu robiąc 1,5km więcej, żeby objechać progi których nie jestem w stanie przejechać. Dodatkowo z garażu wyjeżdżam bardziej uważnie - nie na wprost jak dotychczas ale z lekkim pomyślunkiem.

Nie licząc progów i jakichś najazdów to nie widzę w sumie żadnych problemów. Od krawężników trzymam się po prostu z daleka ;)

Ps... aaaa raz na stacji benzynowej nie mogłem wysiąść bo ten próg na którym stoją dystrybutory był za wysoki do otwarcia drzwi :facepalm:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 9:00

Dzięki za odpowiedź. Zmartwiłeś mnie tym, że są progi, których musisz unikać. Obczaiłem sobie zdjęcia Twojej pięknej NA i właśnie takie jak Twoje obniżenie mi się podoba - wydawało mi się, że masz rozsądny prześwit i w niczym nie będzie przeszkadzać.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

26 mar 2018, 9:03

Problem w tym, że w naszym kraju nie ma ujednoliconych warunków dotyczących budowy progów - są różne i to jest najtrudniejsze w ocenie. Dopóki nie przetestujesz to się nie przekonasz.

Ale jest i plus - droga na około to dłuższa jazda miatą ;)
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

26 mar 2018, 9:20

na eibachach nigdy nie miałem problemu z żadnymi progami, wiadoma trzeba przejżdzać je wolniej, ale nie ma zt ym wiekzego problemu.. gorzej jest przy gwincie, gdy obniżenie jest prawie 2 razy większe niż na prokicie :D
Awatar użytkownika
Adam_F
Donator
Donator
Posty: 785
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Pyrlandia

26 mar 2018, 9:40

Kup gwint i w razie czego dostosujesz pod siebie :-)
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 9:50

Gwint jest dla mnie za drogi + wystarczają mi moje żółte bilsteiny.
A przede wszystkim - jak będzie ustawiony za nisko to już będzie za późno z dostosowaniem :-)
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 9:17 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

26 mar 2018, 10:41

Nie żałuję.
Za wymianę sprężyn w ASO w Łodzi życzyli sobie coś ok 900 zł, ciekawe czy tyle samo trzeba zapłacić za montaż tych akcesoryjnych.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

26 mar 2018, 11:32

Nie żałuję, jeszcze nigdzie nie przytarłem, ale jeżdżę z uwagą. Póki co nie trafiłem na taki próg zwalniający żeby go nie przejechać.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 mar 2018, 12:01

Jak to mówią w północnej Słowacji - nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz. Najwyżej wystawisz komplet eibachów na giełdę taniej o stówę. Wg mnie tak naprawdę wszystko zależy od tego z jaką nonszalancją jeździsz na seryjnym zawieszeniu, jeśli nie obserwujesz nawierzchni to jazda po obniżeniu będzie męczarnią, jeśli jeździsz w miarę uważnie to 25mm nie zrobi wielkiej różnicy.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 12:40

Dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi. Muszę to przemyśleć. W ramach tych przemyśleń na parkingu zmierzyłem prześwit mojej mx5 (używając profesjonalnej miarki, czyli telefonu i dokładanych słuchawek) z nową Mazdą 6 i zauważyłem różnicę ok 4 cm (mierzyłem do chlapacza przedniego). Co bardzo mile mnie zaskoczyło na plus, bo mazda 6 nie wyglądała na SUVa.
Potem zobaczyłem na tapętę na moich monitorach (którą mam znacznie dłużej niż własną ND i jest dla mnie ideałem piękna) /chciałbym dodać kto jest auterem, ale nie wiem:/
mx5.jpg
mx5.jpg (799.35 KiB) Przejrzano 6632 razy

i porównałem z moją:
20180325_122529.jpg
20180325_122529.jpg (615.42 KiB) Przejrzano 6632 razy

I chyba na 100% obie są na tej samej wysokości, tak więc chyba się wstrzymam, póki znów mnie nie przyszpili.

Pamiętam jednak jak na 100% nie chciałem blisteinów, keylessa, czy w ogóle ND (miał być NCFL). Sam nie wiem więc czy zostanie "koza" :-)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

26 mar 2018, 13:26

Wojtek - z drugiej (tej koziej) strony barykady mogę dodać że swojej nie obniżyłem i nie żałuję ;)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 14:18

Dzięki za Twój post, bo w klubie nie obniżając czuję się czasem niegodnym miatowiczem :-)
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 14:25

To al krakowska z tylu?:)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 mar 2018, 14:28

Vectra V6 miała chyba fabrycznie 11 cm prześwitu. Są seryjne auta, których byś nie podejrzewał, a mają fabrycznie po 9 cm. Ile Twoja ND ma obecnie od najniższego elementu do asfaltu?
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

26 mar 2018, 15:10

Ja mam -55mm w NA. Zderzak z przodu jest na tyle wysoki, że nie ma z tym raczej problemu, po dupie dostaje dokładka :D (która już pękła w 2 miejscach przez rok jazdy). Oprócz tego gleba to same plusy, wybierasz równiejsze drogi nawet nadkładając pare km= lepiej dla miaty :P Misą olejową sie nie martw bo predzej przytrzesz przednim wózkiem (u mnie jest troche porysowany od spodu) i podłużnicami (sprawe załatwiają frame railsy, które nie dość, że odczuwalnie usztywniają auto to jeszcze chronią podłużnice przed przytarciem). Niższe progi przejeżdżam normalnie, średnie na skos a dziwne wymysły polskich drogowców na pół m w górę niestety nie są przejezdne a przynajmniej nie próbowałem (a mam kilka w okolicy takich-seryjne auta przycierają gdy za szybko najadą). Ogólnie mam gwint więc teoretycznie mógłbym podnieść i przejeżdżać wszystko normalnie ale...hmmm... nie :D to jest raczej droga w jedną stronę, jak kupisz sprężyny obniżające to za pół roku bd myślał żeby je wymienić na takie, które jeszcze bardziej obniżają :lol: -30mm wrzucałbym bez zastanowienia nawet
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

26 mar 2018, 15:34

nickesh v2.0 pisze:Vectra V6 miała chyba fabrycznie 11 cm prześwitu. Są seryjne auta, których byś nie podejrzewał, a mają fabrycznie po 9 cm. Ile Twoja ND ma obecnie od najniższego elementu do asfaltu?

Poczekaj, ND seryjnie ma tyle, dobrze pamiętam?
Dla porównania pasek B8 bez wydziwianek typu allroad miał raptem centymetr wyżej.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

26 mar 2018, 19:15

Wojtek Wawa pisze:Dzięki za Twój post, bo w klubie nie obniżając czuję się czasem niegodnym miatowiczem :-)


Obróć to w pozytyw - zawsze możesz powiedzieć że jako nonkonformista idziesz pod prąd :D

Podobnie jak Ty, traktuję swoje auto jako daily (w sumie to bardziej nightly - jeżdżę wieczorami dla funu albo na wakacje/zakupy; szkoda mi nerwów na korki bo do pracy jeżdżę tramwajem) i wolę cieszyć się jazdą niż zastanawiać się czy 0.02 km/h to już bezpieczna prędkość na ten próg zwalniający czy jeszcze nie ;). Na wyjazdach nie stresuję się gdzie przyjdzie mi parkować bo wiem że wjadę (i wyjadę); jak muszę zjechać na bok żeby karetkę przepuścić to zjeżdżam na bok bo standardowe krawężniki mi nie straszne.

Jeżdżę też zimą i czasami przychodzi robić jako pług - a i tu też wysokość się przydaje. Jakby co - wiedz że nie będziesz jedyny w kozim klubie bo w najgorszym razie jest nas przynajmniej dwóch :kciuk:
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

26 mar 2018, 19:40

+1 też jeżdżę na kozie i dobrze mi z tym :mrgreen:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

26 mar 2018, 19:49

mike_d pisze:
Wojtek Wawa pisze:Dzięki za Twój post, bo w klubie nie obniżając czuję się czasem niegodnym miatowiczem :-)


Obróć to w pozytyw - zawsze możesz powiedzieć że jako nonkonformista idziesz pod prąd :D

Podobnie jak Ty, traktuję swoje auto jako daily (w sumie to bardziej nightly - jeżdżę wieczorami dla funu albo na wakacje/zakupy; szkoda mi nerwów na korki bo do pracy jeżdżę tramwajem) i wolę cieszyć się jazdą niż zastanawiać się czy 0.02 km/h to już bezpieczna prędkość na ten próg zwalniający czy jeszcze nie ;). Na wyjazdach nie stresuję się gdzie przyjdzie mi parkować bo wiem że wjadę (i wyjadę); jak muszę zjechać na bok żeby karetkę przepuścić to zjeżdżam na bok bo standardowe krawężniki mi nie straszne.

Jeżdżę też zimą i czasami przychodzi robić jako pług - a i tu też wysokość się przydaje. Jakby co - wiedz że nie będziesz jedyny w kozim klubie bo w najgorszym razie jest nas przynajmniej dwóch :kciuk:

Hehe endeki tworzą kozią sekcję, widzę :ryjezesmiechu:
Ja na razie w sprężynach nie grzebię - pod robotą tłukłbym wydechem w krawężnik przy parkowaniu tyłem :mrgreen:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 20:03

Trzech to dobry początek "koza team" :)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

26 mar 2018, 21:50

Ja na sprężynach eibach przytarlem o próg 2 razy: pierwszy i ostatni :D bo jazda SUV zwalnia od myślenia o progach.

Do daily eibach bym założył. Góra w następnym sezonie będziesz je miał. Ty już decyzję podjales teraz się tylko nieudolnie bronisz przed nią :lol:
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 21:51

Wojtek Wawa pisze:Trzech to dobry początek "koza team" :)

U mnie siedzi ProKit z B8ką w zestawie i jeszcze nie miałem okazji "sypnąć" podwoziem w próg. Nie zauważyłem aby trzeba było zwalniać. Jeżdżę jak każdym innym samochodem. Jedyne czego unikam to najeżdżania przednim i tylnym zderzakiem nad krawężniki. Ale to raczej nie jest konieczne z racji długości naszych aut :D
Osobiście nie wróciłbym do stockowych sprężyn, pomijam fakt prześwitu (kwestia gustu), ale przy bardziej agresywniej jeździe buja furą jak kołyską :poklony:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 21:53

Danillo pisze:Ja na sprężynach eibach przytarlem o próg 2 razy: pierwszy i ostatni :D bo jazda SUV zwalnia od myślenia o progach.

Do daily eibach bym założył. Góra w następnym sezonie będziesz je miał. Ty już decyzję podjales teraz się tylko nieudolnie bronisz przed nią :lol:

Masz rację Danillo :lol:
Wystarczy tylko aby pojechał z kimś na prawym :diablo:
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2018, 22:07

Miałem ultra kozę (najbardziej się wychylający samochód MMC 2013 na torze Lublin), miałem ultra zglebiony gwint na którym przejechałem Ukrainę w drodze do Stambułu.

B8 i Eibach robi robotę na codzień i na MC (choć znowu coraz bardziej myślę o jakiejś kombinatoryce, to się nie śpieszę). W NB B8 jest trochę po stronie mniejszego komfortu, ale w NC i zakładam ND, to jednak ta dobra strona wciąż. A jak poczujesz w tyłku różnicę, to ciężko wrócić na "miękką" stronę.

No chyba, że idziesz w kierunku Lifted MIata.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

26 mar 2018, 22:42

Sorry za offtop ale korzystając z dobrej aury zaraz wystawie na giełdę B8 i prokit do NC ;)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2018, 8:59

MMRS pisze:Masz rację Danillo :lol:
Wystarczy tylko aby pojechał z kimś na prawym :diablo:


W tym rzecz, że miałem okazję nawet prowadzić ND właśnie z pro kitem i na bilsteinach takich jak moje. Po Warszawie w okolicach zamieszkania Rocktanskiego i tak mi się spodobało, że prawie ją kupiłem mimo złego koloru. Ale tam nie było progów jak na mojej drodze po codzienny chleb. Bo, uwaga tu zaskoczenie, na pro kicie odnoszę wrażenie wyższego komfortu niż na standardowej sprężynie + domniemam znacznie mniejszy przechył.

Na szczęście klubowicz z osiedla posiadający z partnerką dwie obniżone MX5 uczciwie mi napisał o jeździe po naszych progach zwalniających (wolne branie ich pod kątem 45 deg) i to jednak nie dla mnie.

Bardzo wszystkim dziękuję za wypowiedzi.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

27 mar 2018, 11:15

Wojtek Wawa pisze:
MMRS pisze:Masz rację Danillo :lol:
Wystarczy tylko aby pojechał z kimś na prawym :diablo:


W tym rzecz, że miałem okazję nawet prowadzić ND właśnie z pro kitem i na bilsteinach takich jak moje. Po Warszawie w okolicach zamieszkania Rocktanskiego i tak mi się spodobało, że prawie ją kupiłem mimo złego koloru. Ale tam nie było progów jak na mojej drodze po codzienny chleb. Bo, uwaga tu zaskoczenie, na pro kicie odnoszę wrażenie wyższego komfortu niż na standardowej sprężynie + domniemam znacznie mniejszy przechył.


To jest, swoją drogą, zabawne, bo z samochodów, którymi miałem okazję przejeżdżać te same progi w mojej okolicy, czyli:
- Passat B7
- Passat B8
- Focus Mk2
- Toyota Rav4
- Mercedes GLC (z regulowanym pneumatycznym zawieszeniem)
- ND na Billsteinach

Ta ostatnia opcja jest najwygodniejsza. (najmniej tłucze)
Od biedy jeszcze ujdzie GLC w opcji "miękko i wysoko" - wtedy zawieszenie wybiera większość progu i samochód względnie nieniepokojony przepływa w miarę "płasko". Najgorzej z tego wszystkiego sprawowała się ravka.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

27 mar 2018, 23:38

Przed założeniem pro-kitów miałem obawy, że wszędzie zahaczę, że powolna jazda przez progi, tory kolejowe mnie zabije ale nie, zupełnie nie. Jeżdżę normalnie i tylko jak MMRS uważam na krawężniki przy parkowaniu. Już pogodziłem się, że nie będzie spojlerów a teraz znów wracam z myślą do tego wizualnego dodatku. Wcale nie żałuję, że Liliputek jest obniżony.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

28 mar 2018, 8:11

Kupiłem już obniżoną i to dość sporo, na początku było trochę stresa, parę przytarć ale jest już normalnie, nawet wiem gdzie nie wjadę, a naprawdę to już musi być mur a nie próg :)
Auto wygląda duuużo lepiej niż seria, po prostu kozak, a nie koza ;P
Mam oryg części ale raczej nie wrócę, pewnie jak bym miał serię to bym nie obniżył, bo latam dość normalnie i codziennie, ale jak już jest to można ogarnąć.... :D

Kup, załóż, potestuj - jak się nie spodoba to chętnych na kupno nie braknie :)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
ODPOWIEDZ