14 mar 2018, 16:26
Sorry za opóźnienie, ale miałem urwanie d…. i sporo wyjazdów ostatnimi czasy.
Więc: Maruha się chyba obraziła, że chcę ich genialny silnik do „street use”, więc się nie odzywają. SPS natomiast odpowiedział. W załączniku przesyłam otrzymaną ofertę.
Przyznaję, że widząc kwotę 9.700 Eur początkowo dostałem czkawki, ale:
1. Około 2.000 Eur to układ wydechowy (kolektor, katalizator, uszczelki, osłona termiczna) oraz nowe ECU + kable i peryferia, to wszędzie kosztuje.
2. Oferta zawiera rozebranie silnika na atomy, obróbkę bloku, gniazd zaworów, wyważenie korbowodu, wałki rozrządu wraz z zębatkami, wymiana wszystkich łożysk, kute tłoki, nową pompę oleju, nową pompę wody, lakierowanie, wymianę wszystkich łożysk i panewek, wymianę wszystkich uszczelek, ustawienie całości na hamowni, etc. ….. krótko mówiąc, dostaje się za te pieniądze de facto nowy silnik złożony przez absolutnie profesjonalnego tunera, który daje na tę robotę gwarancję. Podejrzewam, że robiąc ten zakres w Polsce, jedyną rzeczą, na której można by oszczędzić, to różnica w cenie robocizny w PL i w DE (według oferty ok. 2.200 Eur, w PL pewnie połowa tej kwoty), bo części będą kosztowały dokładnie to samo.
SPS gwarantuje przy tej specyfikacji 175KM i 190 Nm. W sumie nieźle, muszę przyznać.
-
Załączniki
-
[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Pozdrawiam i życzę, aby Wasze drogi były kręte!