[NA, NB, NBFL] Tuleje wahaczy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Siemano, ile jest tulejek na przedniej osi w MX5 NA ?? druga sprawa czy to możliwe że jedna tulejka kosztuje 35 zł ?? - tyle mi zaśpiewali w intercarsie, a gdzies tu jakis temat widziałem i ktos taniej kupował. Thx za info.
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
35 zł - wydaje mi się że to nie jest drogo. Oryginalne kosztują 60 zł. Z przodu jest około 16 sztuk i z tyłu także.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
AroJano pisze:Z przodu jest około 16 sztuk i z tyłu także.
A nie 8 z przodu i 8 z tyłu??
No niestety nie jest tak różowo Dokładnie wszystkich jest 36.
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=207&highlight=silentblocki
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tomai pisze:No niestety nie jest tak różowo Dokładnie wszystkich jest 36.
Przód wahacz górny - 2 * 2
Przód wahacz dolny - 2 * 2
Tył wahacz górny - 2 * 2
Tył wahacz dolny - 4 * 2
suma - 20
chyba wszystkie policzyłem??
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
conrader pisze:to chyba bardziej opłaca się zestaw poliuretanów.
Cena w tym przypadku nie jest jedynym kryterium, które trzeba brać pod uwagę. imho instalacja tulei poliuretanowych (szczególnie o charakterystyce odbiegającej od seryjnej) powinna wynikać z czegoś innego niż jedynie proste porównanie kosztów jednych i drugim. Abstrahując od faktu, że jeśli ktoś musi wymienić tuleję czy 2 z powodu zużycia to zamiana wszystkich na poliuretanowe wcale tak taniej nie wyjdzie Szczególnie jeśli nie robi się tego samodzielnie tylko w jakimś serwisie
Po
eM
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
majkel_c pisze:AroJano pisze:chyba wszystkie policzyłem??
Mnie też tak wychodzi -) Bo reszta to sworznie albo gumy stabilizatora, więc się tu nie łapią -)
Miałem na myśli wszystkie gumy a więc ok.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tylny górny wahacz 2x3szt. ....tuleja jest zamocowana w zwrotnicy
Kompletny zestaw Energy Suspension który obejmuje wszystkie wahacze, łączniki stabilizatorów, stabilizatory i defer to 220-250 USD. Spada delikatnie komfort z przyrostem sztywności auta....ale w zakręcie o wiele bardziej "czujemy" wszelkie reakcje i zachowania samochodu. Trzeba liczyć się również z poukręcanymi śrubami które od lat nie były ruszane....dlatego warto na tydzień przed całą operacją codziennie pryskać gwinty WD-40. Najlepszy do tej zabawy jest klucz pneumatyczny i kanał albo podnośnik.
Kompletny zestaw Energy Suspension który obejmuje wszystkie wahacze, łączniki stabilizatorów, stabilizatory i defer to 220-250 USD. Spada delikatnie komfort z przyrostem sztywności auta....ale w zakręcie o wiele bardziej "czujemy" wszelkie reakcje i zachowania samochodu. Trzeba liczyć się również z poukręcanymi śrubami które od lat nie były ruszane....dlatego warto na tydzień przed całą operacją codziennie pryskać gwinty WD-40. Najlepszy do tej zabawy jest klucz pneumatyczny i kanał albo podnośnik.
irakleo pisze:Tylny górny wahacz 2x3szt. ....tuleja jest zamocowana w zwrotnicy
Można ją nazwać tuleją wahacza, ale jak napisałeś jest montowana w zwrotnicy, więc jak będziesz chciał ją kupić to w sklepie powiesz: tuleja zwrotnicy
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
ok...ok...ale jest równie istotna jak wszystkie pozostałe....w linku poniżej wystarczy kliknąć car diagram i wszystkie tuleje są dokładnie opisane
http://www.powerflex.co.uk/products/MX-5+Mk1+%281989-1998%29%2C+Mk2+%281998-2005%29%2C+Miata%2C+Eunos-118/1.html
http://www.powerflex.co.uk/products/MX-5+Mk1+%281989-1998%29%2C+Mk2+%281998-2005%29%2C+Miata%2C+Eunos-118/1.html
irakleo pisze:ok...ok...ale jest równie istotna jak wszystkie pozostałe...
Każdy element zawieszenia jest Bardzo istotny... Nawet pozornie nieważne gumki na stabilizatorze mogą doprowadzić do szału...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Dlatego preferuję kompleksową i profilaktyczną wymianę wszystkich tulei na nowe zwłaszcza w NA z początku produkcji które mają już po kilkanaście lat i 150-200kkm przebiegu. W takich staruszkach większość elementów metalowo/gumowych już dawno straciła swoje parametry fabryczne.
A ja mam dość laickie pytanie Potrzebuję wymienić tuleje dyferencjału.
http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=66&oid=886&depth=3&page=0&count=3&PHPSESSID=83e6ca35e2119b3601cf1f8cd06d83b7
Czy w tym zestawie są tuleje dyfru? Jeżeli tak to czy polecacie te z IL Motorsport czy raczej coś innego w tym zakresie cenowym? A jak coś innego to czy ktoś ma jakieś dojścia? Sprawa dość pilna i zależy mi na czasie
Za wszelką pomoc/odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję!
http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=66&oid=886&depth=3&page=0&count=3&PHPSESSID=83e6ca35e2119b3601cf1f8cd06d83b7
Czy w tym zestawie są tuleje dyfru? Jeżeli tak to czy polecacie te z IL Motorsport czy raczej coś innego w tym zakresie cenowym? A jak coś innego to czy ktoś ma jakieś dojścia? Sprawa dość pilna i zależy mi na czasie
Za wszelką pomoc/odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję!
tel: 500294594 skype: lediable86
W ofercie z linku nie widzę tulei dyfra....swoją drogą mega drogi zestaw tylko na tylne wahacze....bez stabilizatora. W USA za taką kwotę masz pełny i kompletny zestaw wszelakich tulei do Miaty.
ps. na marginesie strasznie się dziwię że te poduszki mogły się u Ciebie zużyć.....są prawie wieczne
tu masz ori:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/976
ps. na marginesie strasznie się dziwię że te poduszki mogły się u Ciebie zużyć.....są prawie wieczne
tu masz ori:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/976
czy ktoś z Was wie, gdzie dostanę tuleję gumowo-metalową górnego wahacza przedniego? jestem z Warszawy, więc preferuję miasto i okolice.
Dodatkowo nie mogę nigdzie znaleźć silniczka elektrycznego do podnoszenia szyby bocznej, bo nawalił ostatnio. A i jeszcze potrzebny mi tłumik końcowy, nowy za rozsądną cenę (MX_5 96 r). Proszę o pomoc - sprawa dość pilna
Z góry dziękuję
Dodatkowo nie mogę nigdzie znaleźć silniczka elektrycznego do podnoszenia szyby bocznej, bo nawalił ostatnio. A i jeszcze potrzebny mi tłumik końcowy, nowy za rozsądną cenę (MX_5 96 r). Proszę o pomoc - sprawa dość pilna
Z góry dziękuję
tuleje dostaniesz w każdym ASO za 7x zł/szt. Czas oczekiwania ok. 3 dni.
Łoś
irakleo pisze:W ofercie z linku nie widzę tulei dyfra....swoją drogą mega drogi zestaw tylko na tylne wahacze....bez stabilizatora. W USA za taką kwotę masz pełny i kompletny zestaw wszelakich tulei do Miaty.
ps. na marginesie strasznie się dziwię że te poduszki mogły się u Ciebie zużyć.....są prawie wieczne
tu masz ori:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/976
Przymierzam się (zmuszony jestem nawet ) do remontu zawieszenia w mojej NBFL. Myślę ze nie ma tu znaczenia że to to odmiana - Sportive 2001. Czy ktoś z miłych kolegów/koleżanek dysponuje szczegółowym diagramem/rysunkiem technicznym z wyszczególnionymi częściami zawieszenia - zwłaszcza chodzi o elementy gumowe-tuleje, śruby mocujące, podkładki.
Potrzebuję skompletować wszytskie tuleje dolnych wahaczy przód i tył oraz tuleje dyferencjału.
Z góry dziękuję.
-5tkiDźwięku-zMĄ-żonkąNaPieńku
A po co Ci rysunki do kompletowania tulei? Uderz do ASO lub carspeeda z zapytaniem o te tuleje to Ci zamowia. Musisz liczyć około 100 zł za sztukę (wahacze) i dużo więcej za te od dyfra (dobrze pamiętam że 400 za sztukę?). Są też zamienniki od IL Motorsport dostępne np w km parts ale po rozwalajacych się w oczach gumach lewą ręką skrzyni od IL ja nic gumowego od nich nie zamówię. Zawsze zostają Ci poliuterany - kompletne zawieszenie oraz tuleje dyfra to coś koło 1000 zł. Przy wymianie tulei warto wypiaskowac wahacze i pomalować je proszkowo.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Gumowe tuleje z IL'a ma bodajże Wenega- uderz do niego i zapytaj jak sie sprawują (montował kilka miesięcy temu więc opinia może być niemiarodajna)
poza tulejami wahaczy warto by wymienić łączniki, gumy stabilizatora i sworznie. Sworznie górne (z tego co sie orientuje) dostaniesz tylko w IL'u albo jako komplet z wahaczem w mazdzie za 450zł. Ja mam sworznie i końcówki drążków kierowniczych z IL'a i póki co nic sie nie dzieje.
Bierz też poprawkę na to że wiele śrub w emixie nie da sie odkręcić. Mowa w szczególności o śrubach regulacyjnych od wahaczy (8sztuk - nowe około 100-120 zł używki około 250 za komplet) i śrubach mocujących dół amortyzatora do wahacza.
Nie zabierałbym się do wymiany zawieszenia bez zabezpieczenia tych elementów (niekoniecznie mowa o kupnie ale dobrze by było mieć pewne źródło tych części)
U mnie przy wymianie tulei doszły jeszcze podkładki dyfra (jakieś 300zł za komplet) bo stare się po prostu rozpadły. poliuretanowe tuleje dyfra to jakieś 100-150 zeta.
Jeżeli zależy Ci na dokładnym rysunku/zestawie części to musisz skorzystac z EPC mazdy (instrukcja jak to zrobic jest gdzieś na forum) viewtopic.php?f=25&t=2078&p=435735&hilit=epc#p435735
poza tulejami wahaczy warto by wymienić łączniki, gumy stabilizatora i sworznie. Sworznie górne (z tego co sie orientuje) dostaniesz tylko w IL'u albo jako komplet z wahaczem w mazdzie za 450zł. Ja mam sworznie i końcówki drążków kierowniczych z IL'a i póki co nic sie nie dzieje.
Bierz też poprawkę na to że wiele śrub w emixie nie da sie odkręcić. Mowa w szczególności o śrubach regulacyjnych od wahaczy (8sztuk - nowe około 100-120 zł używki około 250 za komplet) i śrubach mocujących dół amortyzatora do wahacza.
Nie zabierałbym się do wymiany zawieszenia bez zabezpieczenia tych elementów (niekoniecznie mowa o kupnie ale dobrze by było mieć pewne źródło tych części)
U mnie przy wymianie tulei doszły jeszcze podkładki dyfra (jakieś 300zł za komplet) bo stare się po prostu rozpadły. poliuretanowe tuleje dyfra to jakieś 100-150 zeta.
Jeżeli zależy Ci na dokładnym rysunku/zestawie części to musisz skorzystac z EPC mazdy (instrukcja jak to zrobic jest gdzieś na forum) viewtopic.php?f=25&t=2078&p=435735&hilit=epc#p435735
mutra pisze:Gumowe tuleje z IL'a ma bodajże Wenega- uderz do niego i zapytaj jak sie sprawują (montował kilka miesięcy temu więc opinia może być niemiarodajna)
poza tulejami wahaczy warto by wymienić łączniki, gumy stabilizatora i sworznie. Sworznie górne (z tego co sie orientuje) dostaniesz tylko w IL'u albo jako komplet z wahaczem w mazdzie za 450zł. Ja mam sworznie i końcówki drążków kierowniczych z IL'a i póki co nic sie nie dzieje.
Bierz też poprawkę na to że wiele śrub w emixie nie da sie odkręcić. Mowa w szczególności o śrubach regulacyjnych od wahaczy (8sztuk - nowe około 100-120 zł używki około 250 za komplet) i śrubach mocujących dół amortyzatora do wahacza.
Nie zabierałbym się do wymiany zawieszenia bez zabezpieczenia tych elementów (niekoniecznie mowa o kupnie ale dobrze by było mieć pewne źródło tych części)
U mnie przy wymianie tulei doszły jeszcze podkładki dyfra (jakieś 300zł za komplet) bo stare się po prostu rozpadły. poliuretanowe tuleje dyfra to jakieś 100-150 zeta.
Jeżeli zależy Ci na dokładnym rysunku/zestawie części to musisz skorzystac z EPC mazdy (instrukcja jak to zrobic jest gdzieś na forum) viewtopic.php?f=25&t=2078&p=435735&hilit=epc#p435735
Dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam
-5tkiDźwięku-zMĄ-żonkąNaPieńku
Odkopię trochę temat gdyż będę powoli szykował się do wymiany tulei w NA. Po rozmowie z kilkoma osobami doszedłem do wniosku iż opcją dla mnie są tuleje gumowe a nie poliuretany i tutaj mam pytanie. Czy ktoś z obecnych na forum oprócz Wenegi użytkuje tuleje od IL Motorsport na tyle długo aby podzielić się spostrzeżeniami co do ich wytrzymałości?
Z tego co się orientuję to poliuretany o SHa 75 jest takiej samej twardości jak OEMowa guma. Czy jest sens inwestować w gumę zamiast coś, co daje taki sam efekt a żywotność jest o wiele, wiele dłuższa?lukasmc pisze: ↑07 lis 2019, 16:00Odkopię trochę temat gdyż będę powoli szykował się do wymiany tulei w NA. Po rozmowie z kilkoma osobami doszedłem do wniosku iż opcją dla mnie są tuleje gumowe a nie poliuretany i tutaj mam pytanie. Czy ktoś z obecnych na forum oprócz Wenegi użytkuje tuleje od IL Motorsport na tyle długo aby podzielić się spostrzeżeniami co do ich wytrzymałości?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nieprawda, przynajmniej w przypadku olkuskich tulejek. Mam u siebie niby 75 ShA i to się nie nadaje do codziennej jazdy, każdy kamyk jest przenoszony na nadwozie, które wpada w nieznośne wibracje. Jak ktoś ma szczura do upalania to może na to nie zwracać uwagi bo na pewno reakcje auta są bardziej bezpośrednie, ale samochód traci resztki jakiegokolwiek komfortu i do tego 30letnia buda dostaje zapewne po dupie.
Druga możliwość jest taka, że dostałem tulejki o innej twardości niż deklarowana.
Druga możliwość jest taka, że dostałem tulejki o innej twardości niż deklarowana.
Miałem poliuretany Olkusza w poprzednim aucie, więcej ich nie założę. Guma zawsze będzie lepiej pracować niż poli dlatego też w taką opcję celuje. Samochód ma się dobrze prowadzić przede wszystkim na ulicy a okazjonalnie na TD.
Niestety, nie wypowiem się na temat Olkuskich tulejek bo z nich nie skorzystałem. W NB miałem tulejki ze StrongFlexa i nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy sparciałymi gumami a tulejami.pirul pisze: ↑08 lis 2019, 8:21Nieprawda, przynajmniej w przypadku olkuskich tulejek. Mam u siebie niby 75 ShA i to się nie nadaje do codziennej jazdy, każdy kamyk jest przenoszony na nadwozie, które wpada w nieznośne wibracje. Jak ktoś ma szczura do upalania to może na to nie zwracać uwagi bo na pewno reakcje auta są bardziej bezpośrednie, ale samochód traci resztki jakiegokolwiek komfortu i do tego 30letnia buda dostaje zapewne po dupie.
Druga możliwość jest taka, że dostałem tulejki o innej twardości niż deklarowana.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Źle to ująłem Wymienić warto, natomiast ja osobiście nie odczułem komfortu w jeździe.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?