[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

12 lip 2017, 22:58

Polecam poniższy zestaw dla potomnych do jazdy po mieście :-) Hamuje i uwaga nie piszczy, ani przy wolnym hamowaniu jak również przy większych prędkościach. Również zjeżdżajac powoli do garażu lekko hamując nie zauważyłem żadnych piskow. Opisuje, gdyż widziałem dużo osób borykalo się z tymi objawami w tym ja :-) byłem sceptycznie nastawiony do ferodo. Na innej tarczy piszczaly jak stary autobus.
Załączniki
DSC_0035.JPG
DSC_0035.JPG (684.14 KiB) Przejrzano 3829 razy
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2017, 6:14

Z piszczeniem nie mów hop bo to też zależy od temperatury otoczenia ;)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

13 lip 2017, 7:48

turbo pchała pisze:Z piszczeniem nie mów hop bo to też zależy od temperatury otoczenia ;)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Słuszna uwaga, oby nic się nie zmieniło :-)
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 lip 2017, 15:26

Tak jak czester pisze. U mnie Zimmerman + Ferodo miewał swoje lepsze i gorsze dni.
Na szczęście dla wszystkich komplet szybko zakończył żywot po jednej Silesii i piski się skończyły :)
Awatar użytkownika
MateuszW
Posty: 42
Rejestracja: 04 gru 2016, 13:07
Model: NA
Wersja: Miata 90'
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie/Kraków
Kontakt:

19 lip 2017, 8:02

A ja właśnie kupiłem zimmermany... z ichnimi klockami.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2017, 19:25

Ichnimi?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
MateuszW
Posty: 42
Rejestracja: 04 gru 2016, 13:07
Model: NA
Wersja: Miata 90'
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie/Kraków
Kontakt:

20 lip 2017, 8:07

turbo pchała pisze:Ichnimi?


Miałem na myśli, że klocki również zimmerman. Ferodo chyba nie było.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2017, 23:08

Będziesz często mył auto w takim razie:D Pylą jak pojeb@&%...
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

14 sie 2017, 6:28

Wiecie gdzie, prócz aso, można się zaopatrzyć w klocki przód do nd-ka? Szukam, szukam, i nic :( wszędzie tylko klocki tył
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

14 sie 2017, 13:39

Ja mam jedno zastrzeżenie do zwykłej linii Ferodo. Blaszki zewnętrzne tylnych klockó są do bani. Z lewej strony regularnie luzuje mi się blaszka i całośc przy lekkim hamowaniu się jarmoli. Te nóżki na których blaszka trzyma się klocka są jak z plasteliny. Może ma ktoś blaszki na tylne klocki? Chętnie przygarnę chociaż na jedną stronę.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 wrz 2017, 23:10

Czy ktoś ma pojęcie do których hamulców do NA są klocki ate 13.0460-5979.2 ? Do małych czy do średnich? Katalogi mówią 1.6 89-94 i 1.6 94-97, NA po lifcie nie miało już mid'ów?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 wrz 2017, 7:34

pirul pisze:NA po lifcie nie miało już mid'ów?

zdaje sie ze midy wystepowaly gdy byl ABS. Ale jakby nie bylo to najlepiej sprawdzic co sie ma zamontowane. W ciagu 20 lat sporo moglo sie zmienic ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

04 wrz 2017, 8:10

Rzecz w tym, że mam midy czekające na montaż w miejsce małych hamulców, ale nie mam zacisków pod ręką, ani tarcz ani klocków jeszcze nie kupiłem bo będę się tym zajmował dopiero jak dojedzie mi gwint, koła, poliuretan i kiedy wszystko z podwozia będzie w proszku, a to stanie się dopiero jak wyjmę obydwie kołyski, zregeneruję skrzynię itd. więc pewnie dopiero na wiosnę, w każdym razie przypadkiem znalazłem ofertę tych właśnie klocków za cenę wacików i się zastanawiam czy to do małych hamulców czy do średnich, generalnie jeśli w 1.6 po lifcie możliwe były małe hamulce to te klocki będą do małych i katalog jest ok, stąd moje pytanie.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 wrz 2017, 8:14

te co podales sa do small brakeow (110 x 48). Do midow klocki maja rozmiar 110 x 57
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

04 wrz 2017, 9:11

I o takie info chodziło. Dzięki.
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

12 wrz 2017, 14:22

Witam, potrzebuję rady. Nbfl z big brake'ami. O ile dobrze sprawdziłem to tarcze przód powinny być 270mm a tył 276mm.
Jaką firmę wybrać? Wstępnie padło na ATE, jakieś doświadczenia z nimi lub coś lepszego? Nie chcę nacinanych tarcz.

Teraz klocki, tutaj nie wiem do końca na co padnie, ale proszę o pomoc w wymiarze klocków, to co ja znalazłem:

przód - 123,1 x 58,5 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html

tył - 102,1 x 42,7 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html

Niech ktoś potwierdzi czy dobrze znalazłem.

Pytanie bonusowe o zestaw naprawczy do zacisków - gumki z tłoczkiem czy będą pasować takie do mojego sprzętu:

przód - https://4cars.pl/szcz/254924/frenkit_38 ... 0/2003.php
tył - https://4cars.pl/szcz/235927/frenkit_38 ... 0/2003.php
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 wrz 2017, 15:12

fen pisze:Witam, potrzebuję rady. Nbfl z big brake'ami. O ile dobrze sprawdziłem to tarcze przód powinny być 270mm a tył 276mm.
Jaką firmę wybrać? Wstępnie padło na ATE, jakieś doświadczenia z nimi lub coś lepszego? Nie chcę nacinanych tarcz.

Teraz klocki, tutaj nie wiem do końca na co padnie, ale proszę o pomoc w wymiarze klocków, to co ja znalazłem:

przód - 123,1 x 58,5 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html

tył - 102,1 x 42,7 przykładowy link - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html

Niech ktoś potwierdzi czy dobrze znalazłem.

Pytanie bonusowe o zestaw naprawczy do zacisków - gumki z tłoczkiem czy będą pasować takie do mojego sprzętu:

przód - https://4cars.pl/szcz/254924/frenkit_38 ... 0/2003.php
tył - https://4cars.pl/szcz/235927/frenkit_38 ... 0/2003.php


zwylkłe tarcze ATE są ok, ale nacinane (power disc) są dużo lepsze :kciuk:

zestawy naprawcze są ok (przydałby się jeszcze zestaw naprawczy do prowadnic skoro juz regenerujesz)
klocki z wyglądu wyglądają też ok do BB ale nie mam jak sprawdzić wymiarów teraz, może ktoś jeszcze potwierdzi.
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

12 wrz 2017, 15:28

Dzięki za szybki odzew. Zapomniałem dodać, że szukam zestawu na drogę, nie na tor. Tarcz nacinanych nie chcę bo przeczytałem, że są głośniejsze, nie wiem czy prawda, ale myślę, że zwykłe też powinny dać radę.

Przeglądam teraz klocki tutaj - http://www.brakeparts.pl/6090-2001-2005-sport

Zależy mi na tym by były ciche, nie piszczały i nie pyliły jak głupie. Z tego co wyczytałem z opisów to powinny mi podpasować:

- ebc red
- hawk performance pc

Jakieś opinie o nich? Czy będzie wszystko grać w moim zestawie z tarczami ate przykładowo?
Awatar użytkownika
Xenocyd
Donator
Donator
Posty: 556
Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: DW w GD

12 wrz 2017, 15:39

Imho i red stuff jak i hawk performance to overkill na drogę do codziennego użytku. Nie dogrzejesz tego klocka.
Kup po prostu jakiś seryjny miękki klocek - będzie pylił i się zużywał, ale po to jest. Do tego tanio dosyć, można wymienić często i po sprawie.
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

12 wrz 2017, 16:00

Z opisu wynika, że te klocki są na ulice nie na tor więc założyłem, że nie trzeba ich dogrzać by uzyskać optymalną moc hamowania. Jak jest w rzeczywistości nie wiem, dlatego pytam.
Chcę w każdym razie klocek, który będzie mało pylił, mam teraz jasno złote felgi i mój komfort mycia wyceniam wysoko więc wolę kupić coś lepszego. To, że nie dobieram zestawu pod tor nie znaczy jeszcze, że szukam tu oszczędności.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 wrz 2017, 16:09

fen pisze:Z opisu wynika, że te klocki są na ulice nie na tor więc założyłem, że nie trzeba ich dogrzać by uzyskać optymalną moc hamowania. Jak jest w rzeczywistości nie wiem, dlatego pytam.
Chcę w każdym razie klocek, który będzie mało pylił, mam teraz jasno złote felgi i mój komfort mycia wyceniam wysoko więc wolę kupić coś lepszego. To, że nie dobieram zestawu pod tor nie znaczy jeszcze, że szukam tu oszczędności.

nacinane tarcze zazwyczaj nie są głośniejsze, zużywają klocek szybciej - innych różnic w codziennej eksploatacji nie zauważysz.
Jeżeli chcesz niskopylacego klocka to poszukaj ATE ceramic - nie wiem niestety czy produkują je do emixa.

Tak jak xenocyd napisał hawk i redstuff to nie jest dobry wybór na ulice. Po większości sportowych klocków możesz się spodziewać pylenia i piszczenia.

z wmiarę niepylących klocków znośny jest standardowy ferrodo. podobnie akceptowalnym wyborem odnośnie tarcz i klocków (o ile nie szurasz autem po toorze ;) ) jest oryginalny zestaw mazdy.

O ile pylenie możesz zredukować doborem odpowiedniego klocka to jeżeli chodzi o piszczenia pamiętaj, że klocek+tarcza to nie wszystko. Takie pierdoły jak prowadnice zacisku w dobrym stanie/nasmarowane, odpowiednio założone blaszki itd również są istotne
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

12 wrz 2017, 16:34

Ten model hawk i red to są właśnie ceramiczne klocki dlatego zwróciłem na nie uwagę. Jak mówicie, że nie nadają się na ulice to poszukam czegoś innego. Co do piszczenia to napisałem ogólnie bo obecnie jest u mnie cisza i chciałbym, żeby tak pozostało.
Gumki, tłoczki, prowadnice robię na zapas można powiedzieć by mieć temat klocków odhaczony w całości na zawsze dopóki nie sprzedam auta bo nie jest to moje wozidło na co dzień więc nie powinienem już ruszać tego przy tym modelu przy moich przebiegach.

W każdym razie dzięki za rady ;)
Awatar użytkownika
Xenocyd
Donator
Donator
Posty: 556
Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: DW w GD

12 wrz 2017, 16:48

To nie jest tak, że mniej pylący klocek jest lepszy. Klocek i tarcza trą o siebie - albo poddaje się klocek albo tarcza. Możesz kupić super twarde klocki - wystarczą na bardzo długo, ale w zestawieniu klocki czy tarcze ja wolę częściej wymieniać klocki. Miata to lekkie auto, tu w pełni cywilny markowy klocek wystarczy na codzień.
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

12 wrz 2017, 17:01

Napisałem coś lepszego odnosząc się w tym punkcie ogólnie do jakości klocków a nie bezpośrednio do jego pylenia. Nie zależy mi na trwałości klocków bo i tak ich nie zajadę, tylko na tym co wymieniłem wyżej. Chcę po prostu coś lepszego a nie coś co wystarczy.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2017, 17:56

Mam bigbrake i na codzień cena jakość brałbym tylko tarcze zimmerman coat z i klocki ferodo db do tego.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Cube
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2017, 19:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

13 wrz 2017, 11:37

Potrzebuję dostać się, przeczyścić i nasmarować tłoczki w zaciskach z przodu w NBFL. Jako, że nigdy tego nie robiłem to chciałbym zapytać czy bez specjalnych narzędzi (prasy, ścisków czy czegokolwiek takiego) dam radę to zrobić w "domowych" warunkach? Jeśli tak to jaki jest plan działania żeby to zrobić?

Przy lekkim hamowaniu słychać stuki z przodu, wcześniej miałem tak w tylnym kole i w jednym warsztacie po rozebraniu i przeczyszczeniu zacisku przestało.
fen
Posty: 51
Rejestracja: 26 maja 2016, 22:53
Model: ND
Lokalizacja: okolice Katowic

16 wrz 2017, 21:45

Z klockami to skończyło się tak, że albo nie ma danych klocków już w ogóle na rynku i nie da rady zamówić albo trzeba czekać 2 tygodnie na zamówienie. Ciśnienie mi jeszcze skoczyło bo zamówiłem hawk hps w jednym sklepie gdzie było, że są na stanie. Wysłali do mnie maila, żebym im dał vin to sprawdzą czy wszystko gra. Gość po chwili dzwoni, że na tył to źle wybrałem i się zaczyna spierać ze mną. Poszedłem zrobić foto klocka bo widać, że od góry ma takie "uszy" a to co gość ze sklepu podesłał było bez tego. Po czym się okazało, że jednak nie mają tego na magazynie, był błąd...

Coś muszę zamówić bo w środę jadę z tym do Top Down. Skończy się chyba na ferodo premier. Chciałem coś innego by poeksperymentować, przetestować coś z czym nie miałem jeszcze do czynienia. No, ale dupa blada, będą zwykłe klocki bo mi się nie chce tyle z tym czekać.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 wrz 2017, 22:30

Cube pisze:Potrzebuję dostać się, przeczyścić i nasmarować tłoczki w zaciskach z przodu w NBFL. Jako, że nigdy tego nie robiłem to chciałbym zapytać czy bez specjalnych narzędzi (prasy, ścisków czy czegokolwiek takiego) dam radę to zrobić w "domowych" warunkach? Jeśli tak to jaki jest plan działania żeby to zrobić?

Przy lekkim hamowaniu słychać stuki z przodu, wcześniej miałem tak w tylnym kole i w jednym warsztacie po rozebraniu i przeczyszczeniu zacisku przestało.


1. tłoczki w zaciskach nie wymagają zazwyczaj smarowania - smarują sie same płynem hamulcowym. Smarujesz je tylko przy montażu żeby było łatwiej.
2. Jeżelli tłoczki nie odbijają to mogą mieć skorodowaną powierzchnię albo są zatarte - wtedy trzeba zacisk regenerowac a tłoczek zazwyczaj wymienić
3. przesmarować możesz prowadnice zacisku i miejsce styku klocka z zaciskiem - nie potrzebujesz żadnych specjalnych narzędzi. Smar albo silikonowy albo specjalny do hamulców.

4. stuki przy hamowaniu to częściej luz na śrubach wahaczy albo wyrobione prowadnice. Zatarty tłoczek to bardziej grzejące się hamulce/piski przy hamowaniu i nierównomierne zuzycie klocków
Awatar użytkownika
KarolFnatic
Posty: 52
Rejestracja: 12 sie 2016, 21:02
Model: NA
Wersja: 1.6 93r.
Lokalizacja: Wrocław

18 wrz 2017, 11:12

Przewertowałem temat i chyba nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie ( a jak było to znaczy, że nie umiem szukać :/ )


Moja NA 1.6 93 rok ma oryginalne tarcze i klocki SmallBrake 230mm i 235mm ( ich stan jest poniżej 40% wiec zaczałem się rozglądać za czymś nowym) i znalazłem sobie tarcze Mikody (katalogowo z NA 1.8) 250mm przód/tył i klocki Ferodo. Cały komplet kosztuje cos w okolicy 500zł. Tylko teraz pytanie. Czy do mojej mazdy wejdą MidBrake bez zmieniania innych podzespołów takich jak zacisk, jarzmo itp? Czy jednak poza tarczami i klockami czeka mnie wiecej zabawy i wydatków i już lepiej kupić SmallBrake? Do jazdy na codzień po ulicy i raz na jakis czas na winkle.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

18 wrz 2017, 11:14

Nie wejdą. Do siebie możesz zamontować tylko tarcze o średnicy takiej jak masz teraz.
Wymiana na większe wymaga zmiany zacisków - wiele osób zmienia z MID na BIG więc można odkupić MID w rozsądnych pieniądzach ;)
ODPOWIEDZ