[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
PRYMUS_BMW, niezależnie od wersji hamulców, klocki z tyłu zawsze pokrywają tylko jakieś 50% wysokości części ciernej tarczy. Jak masz z tyłu tarczę ok. 270mm to masz z tyłu big brake'i.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie, masz BB
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
rrutek pisze:PRYMUS_BMW, niezależnie od wersji hamulców, klocki z tyłu zawsze pokrywają tylko jakieś 50% wysokości części ciernej tarczy. Jak masz z tyłu tarczę ok. 270mm to masz z tyłu big brake'i.
ok wszystko jasne - dzięki
czyli wnioskuje z przodu średnice tarcz mam 270mm a z tyłu 276mm - tak wnioskuje po ofercie kmparts
http://kmparts.pl/765.-Klocki-hamulcowe ... -mm-NBNBFL
http://kmparts.pl/764.Klocki-hamulcowe- ... cze-276-mm
right ?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Tak
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Dziękować jeszcze raz zamówiłem ostatecznie zimmermany były w dobrej cenie
- irekJ
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Na razie nie znam praktycznego zastosowania ale fajnie się klika
Może komuś się przyda:
https://www.blackartgraphics.com/pages/mx5-brake-bias-model
Może komuś się przyda:
https://www.blackartgraphics.com/pages/mx5-brake-bias-model
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
po rozczarowujacych - zwlaszcza (nie)trwalosc - doswiadczeniach z Ferodo Premier trafily do mnie klocki OE Mazda NCY1-33-23ZA-9C. W pudelku znalazly sie klocki Textar ktore chcialem wyprobowac
Ciekawe czy nie bede zalowac, bardzo chwalilem Textary w Subaru ale ostatnio okazalo sie ze skonczyly sie po 13kkm. Nawet jesli byl w tym raz Tor Poznan i raz Tor Lodz (zima, mega slisko wiec obciazenie hamulcow niemal zadne) to troche krotko Zobaczymy
Ciekawe czy nie bede zalowac, bardzo chwalilem Textary w Subaru ale ostatnio okazalo sie ze skonczyly sie po 13kkm. Nawet jesli byl w tym raz Tor Poznan i raz Tor Lodz (zima, mega slisko wiec obciazenie hamulcow niemal zadne) to troche krotko Zobaczymy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Tych tarcz akurat nie używałem, ale mam bardzo złe doświadczenia (na innym samochodzie) z tarczami nacinanymi. Duży hałas podczas hamowania i tarcze skończyły się bardzo szybko. Wyleczyłem się szybko z takich wynalazków. No i ten wygląd zahaczający o agro-tuning...
bonito
bonito
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Podczas jazdy roznica jest zadna, podczas hamowania na nacinanych tarczach pojawia sie dzwiek podobny jak zuzytych klockow/tarcz zwlaszcza przy wyzszych predkosciach. Nie jest to bardzo glosne ale zauwazalne, w miescie mniej na trasie bardziej
Uzytkowalem nacinane tarcze Mikody w rodzinnym Lancerze, zarowno tarcze jak i klocki przezyly 70kkm po czym auto poszlo w swiat. Uzytkowane roznie tj miasto, trasy w pl, gorskie drogi na Balkanach itp
Uzytkowalem nacinane tarcze Mikody w rodzinnym Lancerze, zarowno tarcze jak i klocki przezyly 70kkm po czym auto poszlo w swiat. Uzytkowane roznie tj miasto, trasy w pl, gorskie drogi na Balkanach itp
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Alex pisze:Podczas jazdy roznica jest zadna, podczas hamowania na nacinanych tarczach pojawia sie dzwiek podobny jak zuzytych klockow/tarcz zwlaszcza przy wyzszych predkosciach. Nie jest to bardzo glosne ale zauwazalne, w miescie mniej na trasie bardziej
Uzytkowalem nacinane tarcze Mikody w rodzinnym Lancerze, zarowno tarcze jak i klocki przezyly 70kkm po czym auto poszlo w swiat. Uzytkowane roznie tj miasto, trasy w pl, gorskie drogi na Balkanach itp
uzywałem nacinanych ATE i brembo i nie miałem problemów z nietypowymi dzwiękami. może to bardziej kwestia konkretnej tarczy/marki?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mutra pisze:Alex pisze:Podczas jazdy roznica jest zadna, podczas hamowania na nacinanych tarczach pojawia sie dzwiek podobny jak zuzytych klockow/tarcz zwlaszcza przy wyzszych predkosciach. Nie jest to bardzo glosne ale zauwazalne, w miescie mniej na trasie bardziej
uzywałem nacinanych ATE i brembo i nie miałem problemów z nietypowymi dzwiękami. może to bardziej kwestia konkretnej tarczy/marki?
byc moze to kwestia naciec a byc moze auta. Lancer mimo ze nie jest cichy jest normalnym rodzinnym autem, sporo cichszym od kazdej generacji MX.
przypomnialem sobie ze mialem tez nacinane Mikody w Skodzie wieki temu. Tez byly je slychac.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Czy ten zestaw Ashuki będzie OK razem z Motulem Dot 5.1, aby doporadzić hamulce do porządku (przednie tarczcze mi lekko biją, a tył wygląda jakby wymagał wymiany)? Na tor i autocross dopiero w przyszłym sezonie jak zamontuję rollball i wtedy bym wymienił klocki z przodu na EBC green lub yellow.
http://www.kmparts.pl/51.Komplet-Hamulcow-NA-16L
http://www.kmparts.pl/51.Komplet-Hamulcow-NA-16L
Verteru pisze: wtedy bym wymienił klocki z przodu na EBC green lub yellow.
Green to lipa, która hamuje tak samo jak przeciętny klocek tańszy o połowę a od Yellow są znacznie lepsze opcje w lepszej kasie.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jakie konkretnie klocki masz na myśli pisząc "w lepszej kasie niż Yellow"?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- MateuszW
- Posty: 42
- Rejestracja: 04 gru 2016, 13:07
- Model: NA
- Wersja: Miata 90'
- Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie/Kraków
- Kontakt:
Fumo pisze:Czytam, czytam i ...
Doradźcie - jakie tarcze/klocki do NA? Daily + tor okazjonalnie.
Czy obecność ABSu coś zmienia przy wyborze?
Hej!
Dołączam się do pytania kolegi. Chcę założyć komplet nowych tarcz i klocków z naciskiem na jazdę codzienną. Toru na horyzoncie na razie nie przewiduję. Mogę na to przeznaczyć do 1000zł.
Po lekturze wątku, w przypadku tarcz sporo z was wspomina o Zimmermanach ale jeśli chodzi o klocki to nie mam zielonego pojęcia.
Porszę o radę!
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
przy jezdzie codziennej naprawde nie ma wielkiego znaczenie jakie dasz klocki. Wybierz sobie cos (kolejnosc przypadkowa) z:
Ferodo
TRW
ATE
Textar
Mintex
OEM Mazda (bywaja na Allegro w niskich cenach, w zestawie sa blaszki itp, polecam!)
Ferodo
TRW
ATE
Textar
Mintex
OEM Mazda (bywaja na Allegro w niskich cenach, w zestawie sa blaszki itp, polecam!)
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
vodka pisze:Czy przy montażu Ferodo Premier trzeba przekładać blaszki że starych klocków? Właśnie odebrałem od mechanika auto i widzę że tego nie zrobił
sa roznego typu klocki. Do tych ktora maja tylko blache nosna niepokryta zadna masa tlumiaca stosuje sie blaszki, zas do takich ktora maja plytke nosna pokryta masa tlumiaca blaszek nie uzywa sie.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Tyle wykminilem. Nie pamiętam jak było na tych kupionych przeze mnie, dlatego pytanie do osób które zakładały ten konkretny model jak robili. Zanim pojadę z reklamacja do mechanika chciałbym mieć pewność że jest o co się czepiać. Inna sprawa że klocki z tyłu hamują na niewielkim obszarze tarczy od zewnątrz (dotrą się?), a klocki z przodu przy hamowaniu na niewielkiej prędkości potrafią okrutnie piszczeć, a przy zatrzymaniu auta słychać takie jakby chrupniecie...
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Blaszki prowadzące zawsze.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
turbo pchała pisze:Blaszki prowadzące zawsze.
Mowa o blaszkach zakładanych na tył klocka.
Fumo, normalne. Papier ścierny w rękę i wszystkie klocki musisz lekko przetrzeć na równej powierzchni. Zwróć uwagę na stan tarczy hamulcowej, bo zeszklony klocek jest dla niej masakrą oraz na stan prowadnic zacisku, bo ich płynna praca jest szczególnie ważna na torze. Jak zamierzasz częściej wpadać na tor to zainwestuj w klocki o mieszankach sportowych - też da się przegrzać, ale granica będzie znacznie dalej, choć tarcze i tak będą dostawać po tyłku.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
rrutek pisze:Fumo, normalne. Papier ścierny w rękę i wszystkie klocki musisz lekko przetrzeć na równej powierzchni.
wersja dla leni: po paru dniach jazdy po miescie klocki dochodza do siebie, przynajmniej czesciowo.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Alex, nie wszystkie niestety. Klocki ATE mi nie chciały się dotrzeć w ten sposób przez bardzo długi czas. Takie zdzieranie szkliwa jest zabójcze dla tarcz niestety.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM