Siema
mam taka rozkminkę.... mianowicie jak sporo z was pewnie wie albo właśnie się dowie w hondach ludzie bardzo modyfikują skrzynie biegów wsadzaj rożne inne biegi (kola zębate o innym przełożeniu ) z innych modeli skrzyń hondy.. np. do civic'a 2 i 3 bieg z crx'a wymieniają je na krótsze itd zmieniają charakterystykę skrzyni i osiągi auta... nie mowie już o spalaniu jak np w miejsce 5 biegu wsadzimy bieg 6 ze skrzyni 6 biegowej i w trasie mamy zdecydowanie mniejsze obroty
sadzicie ze takie zabiegi są do wykonania w mazdach a raczej w mx5? np użycie przełożeń/biegów z rx7?
skrzynia biegów
modyfikacje da sie?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
tak pytam tylko orientacyjnie bo wydawało mi się ze można na tym trochę podciągnąć jak w hondach... ale skoro gra nie wara świeczki to niema sensu bo na 1/4 nie będę uderzał narazie na oku mam okazyjnie zestaw sprzęgła i zamachu i tyle będzie z modyfikacji napędu puki co ...
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Odkurzam temat!
Znalazłem na ebay w Japonii wałek atakujący oraz wieniec do dyfra od RX-7 który rzekomo pasuje do MX5. W NA wieniec posiada 43 zęby a sprzedawany z RX-7 41 zębów. Wałek atakujący jest identyczny w obu modelach i posiada 10 zębów. Nasuwa się pytanie czy gra jest warta świeczki.....ile można ugrać na takie różnicy przełożeń?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180310378493&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
Znalazłem na ebay w Japonii wałek atakujący oraz wieniec do dyfra od RX-7 który rzekomo pasuje do MX5. W NA wieniec posiada 43 zęby a sprzedawany z RX-7 41 zębów. Wałek atakujący jest identyczny w obu modelach i posiada 10 zębów. Nasuwa się pytanie czy gra jest warta świeczki.....ile można ugrać na takie różnicy przełożeń?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180310378493&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:Nasuwa się pytanie czy gra jest warta świeczki.....ile można ugrać na takie różnicy przełożeń?
W usa bawia sie chlopaki w takie swapy ale to jzu raczej przy innych mocach poza tym zwroc uwage na to, ze przy takim swapie bedzie ci predkosciomierz okrutnie przeklamywal podawana predkosc
irakleo, policz - it's easy
Zmieniasz przełożenie główne z 43/10 na 41/10 - czyli z 4.3 na 4.1. Jednym słowem wydłużasz przełożenie o 5%, co oznacza, że przyśpieszenie spadnie o niecałe 5%, za to prędkość maksymalna o ile moc pozwoli zwiększy się o te niecałe 5%. Przy 300 konnej Miatce, która nie ma trakcji na starcie może to mieć sens.
Fajf - nie tak okrutnie. Dokładnie będzie zaniżać o niecałe 5% i tylko pod warunkiem, że czujnik prędkościomierza w MX-5 jest w skrzyni, bo jeśli w dyfrze to nie będzie przekłamywać. BMW mają w dyfrze, a jak ma Miata?
Zmieniasz przełożenie główne z 43/10 na 41/10 - czyli z 4.3 na 4.1. Jednym słowem wydłużasz przełożenie o 5%, co oznacza, że przyśpieszenie spadnie o niecałe 5%, za to prędkość maksymalna o ile moc pozwoli zwiększy się o te niecałe 5%. Przy 300 konnej Miatce, która nie ma trakcji na starcie może to mieć sens.
Fajf - nie tak okrutnie. Dokładnie będzie zaniżać o niecałe 5% i tylko pod warunkiem, że czujnik prędkościomierza w MX-5 jest w skrzyni, bo jeśli w dyfrze to nie będzie przekłamywać. BMW mają w dyfrze, a jak ma Miata?
Wroniasty pisze:BMW mają w dyfrze, a jak ma Miata?
W skrzyni
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sie 2009, 9:59
- Lokalizacja: Pruszków
a pozatym producent iprawo dopuszcza pomylki do 4% a najlepsze rozwiazanie to jak predkosc jest odczytywana z czujnika ABSu ale to tez sie przeklamuje zakaldajac niefabryczne kola
a co do tematu to skrzynia seryjna i nic pozatym wedlug mnie
a co do tematu to skrzynia seryjna i nic pozatym wedlug mnie