[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Dzieki! Zrobilem na 1/2 i dziala, troche sie komplet ulozy to poprawie jeszcze, bo lewy jest chyba ciut slabszy. Zalozylem Ferrodo Premiery P i T, tarcze Textara na tyl, przednie zostawilem bo ktoś te hamulce robil, ale tyl nierówno bral klockami i tarcze wyglądamy jak wyciągnięte z jeziora.. Ogarnalem zaciski, z przodu zestaw z tloczkiem nowy, bo tloczki mi sie nie podobamy i hamulce byly jakieś tępe mimo przesmarowanych prowadnic. Co ciekawe w przednich klockach byly sprężynki, a w tylnych nie, dobrze ze kupilem je na wszelki wypadek. Blaszki na plecy klocków byly w obu paczkach.
Do BB za hamulce dalem:
DB1755 89zl brutto
DB1600 159zl brutto
Textary po 105/ szt.
Moze komuś sie przyda - wciśnięty pedal hamulca powoduje nie wylewanie sie plynu i.. Rozladowuje akumulator
Do BB za hamulce dalem:
DB1755 89zl brutto
DB1600 159zl brutto
Textary po 105/ szt.
Moze komuś sie przyda - wciśnięty pedal hamulca powoduje nie wylewanie sie plynu i.. Rozladowuje akumulator
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Dokładnie. Takie "wżerki" to chyba najgorsze, co może się przytrafić tłoczkowi - wypadałoby wymienić.R.E.D. pisze:Kwietniu pisze:Chodzi mi raczej o stan tego tłoczka bo bede pierwszy raz regenerowal zacisk oraz czesto jest tak że lepiej sie sprawdza uzywany oryginał niz nowy zamiennik.
powloki raczej nie zregenerujesz i w tym przypadku jesli rozmiar sie zgadza - lepiej kupic nowy tloczek niz uzywany
nickesh v2.0 pisze:Dokładnie. Takie "wżerki" to chyba najgorsze, co może się przytrafić tłoczkowi - wypadałoby wymienić.R.E.D. pisze:Kwietniu pisze:Chodzi mi raczej o stan tego tłoczka bo bede pierwszy raz regenerowal zacisk oraz czesto jest tak że lepiej sie sprawdza uzywany oryginał niz nowy zamiennik.
powloki raczej nie zregenerujesz i w tym przypadku jesli rozmiar sie zgadza - lepiej kupic nowy tloczek niz uzywany
Oto mi wlaśnie chodziło bo nie chcialem kupywać samych gumek i robic rego dwa razy.
Dzieki za odpowiedź.
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
Panowie bardzo ciezko chodzi mi trzpień w przednim zacisku znajdujacy sie w tej dlugiej gumie. Dalem do srodka smar miedziany zaczelo troche lepeij chodzic ale tylko na chwile. składając wszystko do kupy dokrecilem ten trzpień ale ledwo ledw bardzo ciezko to szlo i raczej zacisk na tym nie bedzie plywał.
1. Moze byc tak ze za duzo smaru dalem i on zassal trzpień?
2. jak kupie reperaturke tej dlugiej gumki jak ja przeciagnac przez zacisk, przeciez ona jest bardzo dluga?
1. Moze byc tak ze za duzo smaru dalem i on zassal trzpień?
2. jak kupie reperaturke tej dlugiej gumki jak ja przeciagnac przez zacisk, przeciez ona jest bardzo dluga?
- Załączniki
-
- MAZDA-MPV-II-99--MITSUBISHI-GRANDIS-NA_W.jpg (153.17 KiB) Przejrzano 3163 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
1. w ukladzie hamulcowym dzialaja duze sily wiec mozliwe ze jednak polaczenie bedzie prawidlowo "plywac".
2. smar miedziany to nie jest dobry pomysl do ukladow hamulcowy, mimo ze wiele osob go uzywa. Polecam ATE plastilube do prowadnic i ATE bremszyllinderpaste do tloczkow
3. mozliwe jest jednak ze chodzi ciasno dlatego ze dluga tuleja gumowa jest scisnieta przez purchle korozji. Albo faktycznie ze smarem przesadziles.
4. faktycznie jest z tym troche zabawy ale da sie stara gume wyciagnac i wlozyc nowa. Mozna pomoc sobie np. smarem do tloczkow, nic gumie nie zrobi. Oczywiscie najpierw nalezy na ile sie da oczyscic "gniazdo" tulei z ww. korozji.
2. smar miedziany to nie jest dobry pomysl do ukladow hamulcowy, mimo ze wiele osob go uzywa. Polecam ATE plastilube do prowadnic i ATE bremszyllinderpaste do tloczkow
3. mozliwe jest jednak ze chodzi ciasno dlatego ze dluga tuleja gumowa jest scisnieta przez purchle korozji. Albo faktycznie ze smarem przesadziles.
4. faktycznie jest z tym troche zabawy ale da sie stara gume wyciagnac i wlozyc nowa. Mozna pomoc sobie np. smarem do tloczkow, nic gumie nie zrobi. Oczywiscie najpierw nalezy na ile sie da oczyscic "gniazdo" tulei z ww. korozji.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Panowie... zalewałem wczoraj nowy płyn hamulcowy i odpowietrzałem cały układ. Niby wszystko poszło jak należy, ale...pedał po bardzo mocnym ( bardzo! ) wciśnięciu bardzo powoli opada ( z naciskiem na POWOLI ). Mam nieodparte wrażenie, że tak nie powinno być. Ktoś już się z tym spotkał kiedyś?
Sposób na wyjęcie mechanizmu z tylnego tłoczka hamulcowego, ok 15 min filmu:
https://m.youtube.com/watch?v=dm_DnizKOZM
Zacisk z innego auta, ale tloczek tej samej konstrukcji co w MX-5. Podczas regeneracja tylnych hamulcy ratowałem się rozcinaniem tłoczków- a to takie proste....
https://m.youtube.com/watch?v=dm_DnizKOZM
Zacisk z innego auta, ale tloczek tej samej konstrukcji co w MX-5. Podczas regeneracja tylnych hamulcy ratowałem się rozcinaniem tłoczków- a to takie proste....
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
A ja mam pytanie. Dam radę w domu ogarnąć wymianę przewodów hamulcowych? Chodzi mi głównie o odpowietrzanie układu (pompy ABS). Bo muszę w takim wypadku cały płyn zlać. A na YT widzę tylko filmy gdzie pokazują wymianę klockó i płynu hamulcowego metodą na dolewkę do zbiorniczka. Nie ma filmu jak napełnić prawidłowo układ od nowa...
PS
Karol88 daj znać jak się sprawa zakończyła. Miałem podobne objawy po wymianie klocków i płynu w służbowej Fabii. Nawet wracałem się do serwisu, bo mi coś nie grało. Ale facet powiedział żebym kilka kilometrów przejechał, troche poużywał hamulca i pedał przestanie uciekać spod nogi. I faktycznie tak się stało.
PS
Karol88 daj znać jak się sprawa zakończyła. Miałem podobne objawy po wymianie klocków i płynu w służbowej Fabii. Nawet wracałem się do serwisu, bo mi coś nie grało. Ale facet powiedział żebym kilka kilometrów przejechał, troche poużywał hamulca i pedał przestanie uciekać spod nogi. I faktycznie tak się stało.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Jaki zestaw naprawczy do BB z tyłu polecacie?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
- Kubski-KN
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2016, 20:15
- Model: NC
- Wersja: 2.5 compressor
- Lokalizacja: Gdynia
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co może być powodem, że moja MX5 NB ma problem z mocnym hamowaniem?
Nabyłem ostatnio MB z 2000r., klocki i tarcze są w dobrym stanie. Mam jednak problem, aby mocno zahamować. Wciskając sprzędło dochodzi do pewnego momentu, auto spowalnia, ale trudno jest osiągnąć efekt ostrego hamowania, zablokowania kół czy też uruchomienia ABS. Podejrzewaliśmy serwo albo pompę, ale serwo i pompa zostały wymienione (fakt, że na używane), płyn hamulcowy wymieniony, hamulce mechanik twierdzi, że odpowietrzył, zaciski zregenerowane.
Nadal niestety nic się nie poprawiło.
Czy ktoś ma pomysł, co jeszcze może być przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc.
Kuba
Nabyłem ostatnio MB z 2000r., klocki i tarcze są w dobrym stanie. Mam jednak problem, aby mocno zahamować. Wciskając sprzędło dochodzi do pewnego momentu, auto spowalnia, ale trudno jest osiągnąć efekt ostrego hamowania, zablokowania kół czy też uruchomienia ABS. Podejrzewaliśmy serwo albo pompę, ale serwo i pompa zostały wymienione (fakt, że na używane), płyn hamulcowy wymieniony, hamulce mechanik twierdzi, że odpowietrzył, zaciski zregenerowane.
Nadal niestety nic się nie poprawiło.
Czy ktoś ma pomysł, co jeszcze może być przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc.
Kuba
Kuba "Kubski"
MX5 NC 2.5 compressor + MX5 NB 1.8
MX5 NC 2.5 compressor + MX5 NB 1.8
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
A zaciski i tłoczki w jakim stanie?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Kubski-KN
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2016, 20:15
- Model: NC
- Wersja: 2.5 compressor
- Lokalizacja: Gdynia
Zaciski i tłoczki sprawdzone, zregenerowane i są w dobrym stanie.
Czy pompa ABSu może powodować taki efekt?
No i zostają jeszcze przewody, ale przy spuszczaniu płynu przez wszystkie ładnie wypływał płyn, więc raczej nie spuchły...
Czy pompa ABSu może powodować taki efekt?
No i zostają jeszcze przewody, ale przy spuszczaniu płynu przez wszystkie ładnie wypływał płyn, więc raczej nie spuchły...
Kuba "Kubski"
MX5 NC 2.5 compressor + MX5 NB 1.8
MX5 NC 2.5 compressor + MX5 NB 1.8
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
jakoś lata mi w głowie, że ktoś miał kiedyś taki problem ( Patryk_ ?), po całkowitym spuszczeniu płynu. I potem długo musiał odpowietrzać zanim całość zaczęła prawidłowo działać.
Z tego co ostatnio czytałem (przygotowuje się do własnoręcznej wymiany przewodów hamulcowych) to po całkowitym spuszczeniu płynu należy odpowietrzyć każde koło tak jak normalnie radzą przy wymianie samego płynu (metodą dolewek do zbiorniczka - filmów pełno na Youtube). A potem po kilkakrotnym odpowietrzeniu każdego koła, należy autem kilka razy zahamować ostrzej, tak aby wymusić działanie pompy ABS. I po takich kilku hamowaniach podobno znów trzeba powtórzyć kilkukrotne odpowietrzanie każdego koła (w tym temacie na jakimś innym forum co ja czytałem, gość pisał, że nawet do 8 razy odpowietrzał koła już po ostrzejszych hamowaniach).
Pytałem wyżej jest w przy[padku MXa, ale na razie nikt nie opisał jakiejś sprawdzonej procedury.
Z tego co ostatnio czytałem (przygotowuje się do własnoręcznej wymiany przewodów hamulcowych) to po całkowitym spuszczeniu płynu należy odpowietrzyć każde koło tak jak normalnie radzą przy wymianie samego płynu (metodą dolewek do zbiorniczka - filmów pełno na Youtube). A potem po kilkakrotnym odpowietrzeniu każdego koła, należy autem kilka razy zahamować ostrzej, tak aby wymusić działanie pompy ABS. I po takich kilku hamowaniach podobno znów trzeba powtórzyć kilkukrotne odpowietrzanie każdego koła (w tym temacie na jakimś innym forum co ja czytałem, gość pisał, że nawet do 8 razy odpowietrzał koła już po ostrzejszych hamowaniach).
Pytałem wyżej jest w przy[padku MXa, ale na razie nikt nie opisał jakiejś sprawdzonej procedury.
polokokt pisze:jakoś lata mi w głowie, że ktoś miał kiedyś taki problem ( Patryk_ ?), po całkowitym spuszczeniu płynu. I potem długo musiał odpowietrzać zanim całość zaczęła prawidłowo działać.
Z tego co ostatnio czytałem (przygotowuje się do własnoręcznej wymiany przewodów hamulcowych) to po całkowitym spuszczeniu płynu należy odpowietrzyć każde koło tak jak normalnie radzą przy wymianie samego płynu (metodą dolewek do zbiorniczka - filmów pełno na Youtube). A potem po kilkakrotnym odpowietrzeniu każdego koła, należy autem kilka razy zahamować ostrzej, tak aby wymusić działanie pompy ABS. I po takich kilku hamowaniach podobno znów trzeba powtórzyć kilkukrotne odpowietrzanie każdego koła (w tym temacie na jakimś innym forum co ja czytałem, gość pisał, że nawet do 8 razy odpowietrzał koła już po ostrzejszych hamowaniach).
Pytałem wyżej jest w przy[padku MXa, ale na razie nikt nie opisał jakiejś sprawdzonej procedury.
Odpowietrzanie zapowietrzonego abs-u to tragedia będziesz to robił mnóstwo razy. Lepiej zacisnąć przewody szybko wymienić i potem przelać nowym płynem.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
ree pisze:Odpowietrzanie zapowietrzonego abs-u to tragedia będziesz to robił mnóstwo razy. Lepiej zacisnąć przewody szybko wymienić i potem przelać nowym płynem.
Ree, mógłbyś opisać tą procedurę dokładniej, jak to widzisz ? Co po czym, tak łopatologicznie.
taka procedurka będzie w miarę OK:
0. napełnić zbiorniczek płynu hamulcowego na full, żeby był zapas na ewentualne uciekanie
1. zacisnąć przewody i odkręcić od zacisku hamulcowego
2. Do zacisku przykręcić nowy przewód w oplocie
3. Tu najtrudniejsza operacja, odkręcić stary przewód (gdy tam jego części jest dalej zaciśnięta), od metalowej rurki i szybko wkręcić nowy przewód
4. między kolejnymi przewodami pilnowanie poziomu płynu,
5. dalej to już odpowietrzanie wiadomo jak, jeśli wszystko poszło sprawnie i zbiorniczek wyrównawczy nie opróżnił się do zera.
Wiem, może laickie pytanie, ale przewodów nie wymieniałem a mam ochotę to ogarnąć sam W warsztacie powiedzieli 40PLN/szt.... dużo i mało. Zawsze można to przeznaczyć na inne rzeczy A i wiedza zdobyta, bezcenna. Z góry dzięki za ewentualne dalsze sugestie.
Ogólnie dobrze. Zastrzeżenia mam tylko do kolejności prac. Mianowicie najpierw przykręcamy nowy przewód do przewodu stalowego, potem go zaciskamy następnie przykręcamy zacisk hamulcowy i dopiero zwalniamy zacisk przewodu. Idea jest taka żeby zgubić jak najmniej płynu. Koniecznie zalany zbiorniczek. Potem zaczyna się Prawdziwa zabawa z odpowietrzaniem. Najpierw robisz klasycznie od najdalszego koła. Potem odpalasz auto i jeździsz żeby odpalił ABS. Znowu odpowietrzasz i tak w kółko aż będzie dobry pedał.
U nas zajmowało to zwykle 4 do 8 odpowietrzań.
U nas zajmowało to zwykle 4 do 8 odpowietrzań.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Ze zdjęć wynika, że te tłoczki są takie drogie, bo są z nowym mechanizmem autoregulacji ręcznego. Da się go przełożyć ze starego tłoczka.
Poszukaj w katalogu FRENKITa, na pewno znajdziesz analogiczny tłoczek w dużo niższej cenie
Poszukaj w katalogu FRENKITa, na pewno znajdziesz analogiczny tłoczek w dużo niższej cenie
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Ze zdjęć wynika, że te tłoczki są takie drogie, bo są z nowym mechanizmem autoregulacji ręcznego. Da się go przełożyć ze starego tłoczka.
Poszukaj w katalogu FRENKITa, na pewno znajdziesz analogiczny tłoczek w dużo niższej cenie
Dzięki Tłoczki zamówione za 42zł za szt
- Kubski-KN
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2016, 20:15
- Model: NC
- Wersja: 2.5 compressor
- Lokalizacja: Gdynia
Kubski-KN pisze:Dzięki za podpowiedzi, będziemy próbować z mechanikiem.
No i jest odpowiedź. Odpowietrzali, odpowietrzali, sprawdzali i nic. W końcu okazało się, że zakupione używane serwo padło zaraz po zamontowaniu,a z kolei zamontowana z nim pompa była dobra i to poprzednia pompa była walnięta. Suma sumarum Mazda hamuje i jest dobrze
Kuba "Kubski"
MX5 NC 2.5 compressor + MX5 NB 1.8
MX5 NC 2.5 compressor + MX5 NB 1.8
Pilna sprawa właściciele miat wersji us i canada czy ktoś z was wymieniał przewody giętkie? Prawda to że przewody "twarde" mają inne zakończenia?
Moje przewody w oplocie nie pasują mają to samo końcówkę jak sztywne to raczej nie będzie szczelne co? Nie mam w tym momencie jak zrobić fot.
Moje przewody w oplocie nie pasują mają to samo końcówkę jak sztywne to raczej nie będzie szczelne co? Nie mam w tym momencie jak zrobić fot.
White NA BP'95
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 wrz 2014, 12:23
- Model: NB
- Wersja: 1.8 LSD
- Lokalizacja: Czarna Białostocka
Witajcie!
Nie posiada ktoś jakichś manuali MX5 nb w których znajdę rysunki z układem hamulcowym i wszystkimi podzespołami? Interesuje mnie najbardziej schemat podłączenia przewodów z pompy hamulcowej pod poszczególne zaciski. I właściwie jakiego rodzaju jest to pompa, bo mam lekki mindfuck po zajrzeniu pod miatę. W normalnych autach jest układ x-diagonalny, koła są połączone na krzyż, a w miacie z tyłu jest trójnik na dwa koła.
Nie posiada ktoś jakichś manuali MX5 nb w których znajdę rysunki z układem hamulcowym i wszystkimi podzespołami? Interesuje mnie najbardziej schemat podłączenia przewodów z pompy hamulcowej pod poszczególne zaciski. I właściwie jakiego rodzaju jest to pompa, bo mam lekki mindfuck po zajrzeniu pod miatę. W normalnych autach jest układ x-diagonalny, koła są połączone na krzyż, a w miacie z tyłu jest trójnik na dwa koła.
Moja Miazga viewtopic.php?f=22&t=16966
Moja druga zajawka <3 https://www.facebook.com/CerberMotorsport/?fref=ts
Moja druga zajawka <3 https://www.facebook.com/CerberMotorsport/?fref=ts
rowerblazeja pisze:W normalnych autach jest układ x-diagonalny
No nie jest tak nawet w normalnych autach, bez ABSu przód to jeden obwód (zwykle 2 wyjścia z pompy hamulcowej) i tył to drugi obwód (jedno wyjście z pompy i przez korektor siły hamowania lub czasami tylko trójnik) na tylne koła. W układach z ABSem 4-ro kanałowym są 4 wyjścia z pompy hamulcowej do pompy ABSu i 2 na przód i 2 na tył idą, w ABSie 3 kanałowym może być na tył tylko jeden przewód z trójnikiem.