Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2016, 17:49

Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2016, 17:57

No taka, tylko podjedź na giełdę czy do elektronicznego i kup sobie taką za 15gr:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 lut 2016, 17:26

czester_ pisze:No taka, tylko podjedź na giełdę czy do elektronicznego i kup sobie taką za 15gr:)
To kup od razu więcej. Chętnie kilka odkupię :D
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

25 lut 2016, 23:42

Siema,
Wie ktoś co może być przyczyną różnicy w pochyleniu kół tylnych?Jak jedzie się za moim autem to jedno koło wydaje się być bardziej pochylone niż drugie. Auto było na geometrii kilka razy z różnych powodów i zawsze wychodziło ok wg kompa. Jeździ prosto, nie ściąga. Na szarpakach dziś diagnosta nie zauważył żadnych luzów. Byłem z powodu puknięcia, które zdarza się gdy podjadę, zahamuję i cofnę albo w odwrotnej kolejności. Jakby coś się przemieszczało. Diagnosta nie zauważył luzów a za owy dźwięk obwinił którąś z poduszek albo klocek. Puknięcie odczuwalne jest bardziej na budzie i chyba z przodu.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

26 lut 2016, 0:38

Nie możliwe że na oko widać różnice w pochyleniu a na geometrii nie. No chyba że masz nie symetryczne błotniki z tyłu.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2016, 6:36

Wydaje Ci się;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

26 lut 2016, 7:27

Może i wydaje ale nie tylko mnie a przypadkowym osobom również;). Aby rozwiać wątpliwości co do zaslyszanych informacji to zapytam jeszcze... Czy geometrię należy ustawiać z obciążeniem?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 lut 2016, 8:51

Tak, należy ustawiać z obciążeniem. Jednak zmiana kątów wynikającą z dociążenia o 70 kg na bank nie jest zauważalna.

Obstawiam źle wyklepany błotnik :twisted:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2016, 9:55

Jak ma zawias wywalony to trochę glebnie na lewo:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

26 lut 2016, 10:12

Czy bezpiecznik 'meter' w NA 89-94 odpowiada za przepływomierz?
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

26 lut 2016, 10:30

No jeden błotnik był ruszany przed moją kadencją ;), amortyzatory zachowują się ok i są z NB a na wcześniejszych ori NA też tak stała. Co prawda luzy nie wyszły na badaniu ale czy za kąty nie odpowiada również stan tulei? Jakby coś nimi było nie tak to chyba by wysrzło dosyć jednoznacznie...? Mam mieć komplet tulei poli z ZG ale nie chce mi się tego wkładać skoro nie ma jeszcze potrzeby
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2016, 10:43

Odpowiada, odpowiada. Jeżeli chodzi o stan tulei to bym nie ufał szarpakom - mechanik na podnośniku zrobi to dużo skuteczniej sprawdzając luz na każdej tulei.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 lut 2016, 18:43

Szukam dobrej duszy która potrafi rozszyfrować wymiary śrub/nakrętek kryjących się pod symbolami (EPC): 9YB101202 i BP5B20WA5
meblowy
Posty: 44
Rejestracja: 13 sty 2015, 20:58
Model: NB
Lokalizacja: Gdynia

28 lut 2016, 19:25

Siema. Chyba mam problem, jest w trakcie wymiany uszczelniacza wału od strony skrzyni. Przy wbijaniu nowego nie wszedł tak równo jakbym chciał i musiałem go wyrównać, co zaowocowało głębszych umiejscowieniem uszczelniacza. Pytanie teraz czy nie jest wbity za głęboko? Jest jakieś 2-3mm. głębiej niż zewnętrzny kołnierz, wał wystaje jakiś centymetr poza Uszczelniacz.
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 21:05

Może to głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi :D kto wie co to za element i do czego służy? Pomimo braku obniżonego zawieszenia zahaczam czasem o progi (jest ok 2cm pod podlużnicami)
uploadfromtaptalk1456693542431.jpg
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4676
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

28 lut 2016, 21:41

To rozpórka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 21:46

meblowy pisze:Przy wbijaniu nowego nie wszedł tak równo jakbym chciał i musiałem go wyrównać, co zaowocowało głębszych umiejscowieniem uszczelniacza. Pytanie teraz czy nie jest wbity za głęboko? Jest jakieś 2-3mm. głębiej niż zewnętrzny kołnierz, wał wystaje jakiś centymetr poza Uszczelniacz.

Następnym razem kup albo pożycz osadzacz, bo trochę za głęboko wbiłeś:
4.JPG
4.JPG (18.29 KiB) Przejrzano 1097 razy
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 21:46

Alan pisze:To rozpórka.

Tak przypuszczałem, dzięki
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 21:48

chillak pisze:
Alan pisze:To rozpórka.

Tak przypuszczałem, dzięki

Raz w miesiącu na kanał i odprostować :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 21:59

chillak pisze:Może to głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi :D kto wie co to za element i do czego służy? Pomimo braku obniżonego zawieszenia zahaczam czasem o progi (jest ok 2cm pod podlużnicami)
2016-02-28 22.01.05.jpg


To jest rozpórka dolna panie kolego i służy do usztywnienia konstrukcji tak w skrócie. Z tego co widać ostro zahaczasz bo powinna być równolegle do ziemi. Sprawdź zawieszenie, może amorki już tylko na słowo pracują??
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
meblowy
Posty: 44
Rejestracja: 13 sty 2015, 20:58
Model: NB
Lokalizacja: Gdynia

28 lut 2016, 22:08

majkel pisze:
meblowy pisze:Przy wbijaniu nowego nie wszedł tak równo jakbym chciał i musiałem go wyrównać, co zaowocowało głębszych umiejscowieniem uszczelniacza. Pytanie teraz czy nie jest wbity za głęboko? Jest jakieś 2-3mm. głębiej niż zewnętrzny kołnierz, wał wystaje jakiś centymetr poza Uszczelniacz.

Następnym razem kup albo pożycz osadzacz, bo trochę za głęboko wbiłeś:
4.JPG



tak myślałem , ale będzie uszczelniał ? czy wyciągać i kupować nowy ? bo wyciągnąć bez uszkodzenia nie dam rady .
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 22:14

czester_ pisze:
chillak pisze:Może to głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi :D kto wie co to za element i do czego służy? Pomimo braku obniżonego zawieszenia zahaczam czasem o progi (jest ok 2cm pod podlużnicami)
2016-02-28 22.01.05.jpg


To jest rozpórka dolna panie kolego i służy do usztywnienia konstrukcji tak w skrócie. Z tego co widać ostro zahaczasz bo powinna być równolegle do ziemi. Sprawdź zawieszenie, może amorki już tylko na słowo pracują??

Dobra to w takim razie przejadę się niedługo na kanał i zobaczę co tam się dzieje, dzięki
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 22:55

meblowy pisze:tak myślałem , ale będzie uszczelniał ?

a kto to może wiedzieć. konstruktor przewidział tak jak na rysunku, więc loteria albo eksperyment.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
meblowy
Posty: 44
Rejestracja: 13 sty 2015, 20:58
Model: NB
Lokalizacja: Gdynia

29 lut 2016, 7:04

majkel pisze:
meblowy pisze:tak myślałem , ale będzie uszczelniał ?

a kto to może wiedzieć. konstruktor przewidział tak jak na rysunku, więc loteria albo eksperyment.

Po
eM


Ok . Wielkie dzięki za odpowiedz .

Pozdrawiam
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

29 lut 2016, 11:19

NBFL średnica otworu pod halogen w zderzak, ktoś może rzucić wymiarem tak na szybko? Nie mam auta pod ręką, że tak powiem ;)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

29 lut 2016, 12:18

90mm
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

29 lut 2016, 20:31

Szybkie pytanie.
Zna ktoś może numer części felg Enkei Phoenix, lub ewentualnie samych dekielków :?:
Ciężko dekielki kupić na rynku wtórnym więc pozostaje ASO.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

29 lut 2016, 21:03

Na aliexpress jest tego pełno
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

01 mar 2016, 5:36

Wystawiłem w odpowiednim dziale dystanse z tarcz ale teraz się zastanawiam czy nie pochopnie. Chodzi mi o to czy takie home made jest bezpieczne? Nie chcę mieć nikogo na sumieniu :facepalm:
Dajcie proszę znać.
Pozdro
Marcin
erbi2222
Donator
Donator
Posty: 368
Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
Model: NA
Wersja: Sunracer
Lokalizacja: GA

01 mar 2016, 6:06

Pacjent NA 1,6 z otwartym dyfrem, koła wyważone, opony równe. Przy prędkości powyżej 120 (tylko przy założonym HT , inaczej wiatr zagłusza) słychać z tyłu miarowy hałas (buczenie, rezonans?) z częstotliwością około 1 na 2-3 sekundy. Co może być przyczyną? Łożyska mostu, wał? Jaki koszt naprawy?
ODPOWIEDZ